Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Reisburo Flywise Travel start in oktober met nachttreinen van Breda naar Praag, Venetië, Milaan en Wenen v.v.: https://www.treinreiziger.nl/reisbureau ... -en-wenen/
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Speciale gecharterde treinen dus. Centralbahn?
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Het is wel duidelijk waar de winstmarge zit. €29 voor beddengoed en €29 voor ontbijt, hallo zeg.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Wordt Breda toch nog een internationale knooppunt. Hoog tijd voor een NS Lounge.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Of een Flywise lounge, waar je dan natuurlijk ook 29 euro voor mag neertellen.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Mjah dat scheelt niet heel veel met de NS lounge dan toch? Daar betaal je ongeveer de helft dacht ik. (en dan mag je één drankje )
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Het gaat hier wel om een retourreis (zie greencitytrip.nl). Als je €29 door twee deelt is het nog niet echt een goedkoop ontbijt, maar ook niet extreem duur.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Hotels durven ook bedragen van € 15 voor ontbijt te vragen.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Maar daar krijg je een uitgebreid buffet voor. Ik betwijfel of je dat in de Flywise Express krijgt. Maar er staat met snacks. Wellicht krijg je buiten dat ontbijt nog hapjes en drankjes voor het slapen gaan.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
De eerste nachttrein Zürich-Amsterdam vertrekt 11 december: https://bahnblogstelle.net/2021/07/25/n ... e-termine/
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
De ÖBB heeft nog eens 20 extra zevendelige Nightjet-stammen besteld bij Siemens, waarmee het totaal op 33 komt. De extra worden o.a. gebruikt voor Amsterdam-Zürich: https://press.siemens.com/global/de/pre ... s-mobility
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Klopt, zal een combinatie worden van een Intercity en een Nachttrein. Dit aangezien deze trein een andere nacht ICE verbinding gaat vervangen tussen Köln en Zürich.dennistd schreef: ↑zo 25 jul 2021, 23:20 De eerste nachttrein Zürich-Amsterdam vertrekt 11 december: https://bahnblogstelle.net/2021/07/25/n ... e-termine/
De Intercitydienst zal verzorgd worden door NS International, DB Fernverkehr en SBB, alle partijen leveren hiervoor ook eigen personeel en materieel.
De trein zelf zal door deze combi een geplande lengte krijgen van maximaal 14 rijtuigen + 1 loc. Gezien de vertrektijd zal dit dus een extra late en vroege Intercity verbinding gaan worden tussen Amsterdam, Köln, Frankfurt en Zürich.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
De nieuwe nachttrein wordt getest: http://treinreiziger.nl/testrit-nightje ... t-te-koop/
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Is een nachttrein niet langzamer qua materieel dan de ICE?cassie127 schreef: ↑do 19 aug 2021, 23:08Klopt, zal een combinatie worden van een Intercity en een Nachttrein. Dit aangezien deze trein een andere nacht ICE verbinding gaat vervangen tussen Köln en Zürich.dennistd schreef: ↑zo 25 jul 2021, 23:20 De eerste nachttrein Zürich-Amsterdam vertrekt 11 december: https://bahnblogstelle.net/2021/07/25/n ... e-termine/
De Intercitydienst zal verzorgd worden door NS International, DB Fernverkehr en SBB, alle partijen leveren hiervoor ook eigen personeel en materieel.
De trein zelf zal door deze combi een geplande lengte krijgen van maximaal 14 rijtuigen + 1 loc. Gezien de vertrektijd zal dit dus een extra late en vroege Intercity verbinding gaan worden tussen Amsterdam, Köln, Frankfurt en Zürich.
Ik heb geen onderschrift
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Qua materieel wel, maar de dienstregeling van de huidige nacht-ICE is ook niet bepaald snel. Deze rijdt nu ook al via Koblenz en stopt ook op wat kleinere stations. Sterker nog, als de dienstregeling op Treinreiger klopt dan is de Nighjet straks 10 minuten sneller in Keulen.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
De dienstregeling van Treinreiziger klopt met dat wat ik heb gezien uit een andere bron. De treinsamenstelling in dat bericht klopt echter weer niet volledig met de bron die ik heb. En mijn bron zijn geen spotters maar treinpersoneel (met inzage in de nightjet plannen)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Dus voor het eerst in jaren komt er weer een (goedkopere?) IC Amsterdam - Köln naast de ICE's?
Want volgens mij hadden de CNL's nooit IC-rijtuigen de grens over. (althans niet opengesteld voor reizigers)
Want volgens mij hadden de CNL's nooit IC-rijtuigen de grens over. (althans niet opengesteld voor reizigers)
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
In het laatste jaar wel, daarvoor enkele jaren met alleen gesloten rijtuigen ja.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Ah, ik kan me alleen IC-rijtuigen van/tot Emmerich, Köln of Frankfurt herinneren. Maar misschien was datdat een jaartje anders inderdaad.
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Maar wat gaat rijden in de NJ Amsterdam-Zürich dan?cassie127 schreef: ↑ma 27 sep 2021, 21:34 De dienstregeling van Treinreiziger klopt met dat wat ik heb gezien uit een andere bron. De treinsamenstelling in dat bericht klopt echter weer niet volledig met de bron die ik heb. En mijn bron zijn geen spotters maar treinpersoneel (met inzage in de nightjet plannen)
Nightjet-rijtuigen?
SBB-rijtuigen?
DB-rijtuigen?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 762
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Alle 3 goed!!
4 DB 2e klasse naar Basel.
3 SBB 2e klasse naar Zürich
1 SBB 1e klasse naar Zürich
3 of 4 NJ ligrijtuigen
2 Slaaprijtuigen.
4 DB 2e klasse naar Basel.
3 SBB 2e klasse naar Zürich
1 SBB 1e klasse naar Zürich
3 of 4 NJ ligrijtuigen
2 Slaaprijtuigen.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Dat lijstje komt dus van treinreiziger. De bron die ik heb geeft van dat alle rijtuigen van de trein naar Zürich gaan rijden.
Totaal 13 of 14 rijtuigen. De nachttrein rijdt in een bepaald seizoen met 6 in plaats van 5 rijtuigen.
Het is dus nog even afwachten hoeveel rijtuigen er daadwerkelijk naar Zürich gaan rijden. Op Basel SBB wordt men denk ik niet heel erg blij als de halve trein nog uit elkaar moet worden gehaald. Dat zou wellicht kunnen in die 20 minuten dat de trein daar gaat staan, maar die tijd dient ook vaak als buffer om vertragingen op te vangen.
Totaal 13 of 14 rijtuigen. De nachttrein rijdt in een bepaald seizoen met 6 in plaats van 5 rijtuigen.
Het is dus nog even afwachten hoeveel rijtuigen er daadwerkelijk naar Zürich gaan rijden. Op Basel SBB wordt men denk ik niet heel erg blij als de halve trein nog uit elkaar moet worden gehaald. Dat zou wellicht kunnen in die 20 minuten dat de trein daar gaat staan, maar die tijd dient ook vaak als buffer om vertragingen op te vangen.
Laatst gewijzigd door cassie127 op ma 27 sep 2021, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Het soort rijtuigen dat je op die foto van de link ziet. Lang geleden dat er zitrijtuigen van de SBB in Nederland kwamen.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Als het er inderdaad 14 zijn die naar Zürich gaan is inzet van DB IC-rijtuigen onlogisch, die komen niet meer in Zürich en in Amsterdam zitten ze alleen in vaste stammen in de IC Berlijn.cassie127 schreef: ↑ma 27 sep 2021, 22:06 Dat lijstje komt dus van treinreiziger. De bron die ik heb geeft van dat alle rijtuigen van de trein naar Zürich gaan rijden.
Totaal 13 of 14 rijtuigen. De nachttrein rijdt in een bepaald seizoen met 6 in plaats van 5 rijtuigen.
Het is dus nog even afwachten hoeveel rijtuigen er daadwerkelijk naar Zürich gaan rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten