Treindiensten Nordrhein Westfalen
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het zou mooi zijn als DB Regio weer terugkomt als exploitant van de RE1 (Aachen-Hamm), RE11 (Düsseldorf-Kassel), S2 (Dortmund-Essen), S3 (Oberhausen-Hattingen) en S9 (Haltern am See-Wuppertal). Het materieel (Siemens Desiro HC en Stadler Flirt) zijn toch van de VRR, dus die kunnen probleemloos over naar DB Regio.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Waarom zou dat 'mooi zijn'? Onder Abellio was de dienstverlening beduidend beter dan onder DB, met bijvoorbeeld schonere treinen en meer controle.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik heb totaal geen klachten over Abellio in Duitsland. Inderdaad moderne schone treinen, met name de RRX.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Zolang Eurobahn het maar niet over neemt.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Abellio wil toch af van de RE1, RE11, S2, S3 en S9? En de treinen (Sienens Desiro HC en Stadler Flirt) worden overgenomen door de nieuwe vervoerder. Keolis heeft geen interesse meer, vanwege de verkeerde calculatie voor het Teutoburger-Wald-Netz (evenveel geld bieden als Westfalenbahn, maar wel meer treinen rijden zoals Hengelo-Bad Bentheim, Bielefeld-Nienburg RE78 en meer ritten Münster Rheine RB65) en het gedoe op de S1 (Dortmund-Solingen) en S4 (Dortmund-Unna) waar het zich later voor terugtrok.
Dan houd je Transdev (heeft recent nog het enorme S-Bahnnet van Hannover gewonnen), NationalExpress (exploiteert al de RE4 (Aachen-Dortmund), RE5 (Wesel-Koblenz), RE6 (Düsseldorf-Minden), RE7 (Krefeld-Rheine) en RB48 (Bonn-Wuppertal) of Go-Ahead (veel klachten over de treindiensten in Baden-Württemberg) over, naast DB Regio. Nou, dan kies ik voor DB Regio boven Transdev, NationalExpress of Go-Ahead.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Volgens mij is niet de vervoerder voor de reiniging van de RRX-stellen verantwoordelijk maar de verhuurder Siemens.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Een vervoerder kan niet zomaar contracten opzeggen, zou wat zijn. Alleen als Abellio echt failliet gaat stopt het contract direct. Wel kunnen ze onderhandelen over het eerder beëindigen van de looptijd, zoals nu ook met de DINSA-concessie is gebeurd. Maar ook dan moet het contract opnieuw aanbesteed worden, je kan niet alles zomaar aan DB Regio gunnen.
Bovendien snap ik niet zo goed waar het enthousiasme over DB Regio vandaan komt, voordat de RRX RE-lijnen naar Abellio en National Express overgingen waren ze een stuk minder punctueel en het personeel grotendeels onzichtbaar/afwezig.
Bovendien snap ik niet zo goed waar het enthousiasme over DB Regio vandaan komt, voordat de RRX RE-lijnen naar Abellio en National Express overgingen waren ze een stuk minder punctueel en het personeel grotendeels onzichtbaar/afwezig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Op de RE42 ben ik wel tevreden over DB Regio. Maar ben het eens wat Suus zegt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
DB Regio presteert ook heel verschillend per concessie/regio... Ik ben zelf bijvoorbeeld meer tevreden over de Kurhessenbahn en de Südostbayernbahn dan bijvoorbeeld DB Regio NRW.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Oh ja..... Ik had, enkele jaren geleden, op de RE9 (toen was het nog niet de "RSX") tussen Köln en Aachen een vervangende treinstam van DB Regio Hessen in plaats van het gewone materieel van DB Regio NRW. Een verschil als dag en nacht.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik heb rond de nieuwe concessie van de RE 2/RE 42 nog zo'n oude Dosto uit Hessen gehad zonder airco... Nou toen was ik ook niet heel erg blij. Volgende station ben ik toen maar uitgestapt om te wachten op de volgende voor die lijn 'normale' Trein.
Kan mij ook nog wel de RE 5 herinneren met N, X en Dosto wagens door elkaar heen.
Of de keiharde stoelen op de RE 11 die toen nog met BR425 onderweg was.
Kan mij ook nog wel de RE 5 herinneren met N, X en Dosto wagens door elkaar heen.
Of de keiharde stoelen op de RE 11 die toen nog met BR425 onderweg was.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Abellio maakt dik verlies op de S-bahn en RRX, dus die zijn ze liever kwijt.
Overigens heeft Eurobahn zich nooit teruggetrokken uit de S-bahn, het is afgepakt door de VRR. Overigens had die hier geprezen DB regio daar ook een handje in, maar goed...
Overigens heeft Eurobahn zich nooit teruggetrokken uit de S-bahn, het is afgepakt door de VRR. Overigens had die hier geprezen DB regio daar ook een handje in, maar goed...
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik heb ook weinig medelijden met Abellio. Messcherp calculeren om zo groot volume te halen levert bij de eerste tegenwind al problemen op. En een deel van die problemen, zoals de krapte op de arbeidsmarkt, mochten vooraf zeker bekend zijn bij Abellio.
DB heeft de tekorten in West-Duitsland lang kunnen dichten met overbodig personeel uit Oost-Duitsland, maar na 30 jaar eenwording is het een keer klaar.
DB heeft de tekorten in West-Duitsland lang kunnen dichten met overbodig personeel uit Oost-Duitsland, maar na 30 jaar eenwording is het een keer klaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
NWL en VRR hebben over de lopende contracten met Keolis Deutschland onderhandeld. De punten uit de nieuwe overeenkomsten worden de komende maanden uitgewerkt, zodat de dienstverlening voor de komende jaren veiliggesteld is. Het Franse moederbedrijf Keolis doet ook nog eenmalig een flinke investering in Keolis Deutschland, zodat het bedrijf nog dit jaar verkocht kan worden.
https://www.nwl-info.de/presse/detail.h ... ews%5D=163
https://www.nwl-info.de/presse/detail.h ... ews%5D=163
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het regionale bestuur heeft plannen gepresenteerd, waarna de door RWE speciaal voor de transport van bruinkool tussen mijnen en electriciteitscentrales gebouwde spoorlijnen na het einde van de winning voor personenveroer gebruikt kunnen worden.
https://www.aachener-zeitung.de/nrw-reg ... d-63348091
(volledig verslag helaas alleen voor abonnees te lezen)
https://www.aachener-zeitung.de/nrw-reg ... d-63348091
(volledig verslag helaas alleen voor abonnees te lezen)
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Volgens de lokale pers is de heropening van de spoorlijn tussen Herzogenrath en Geilenkirchen voor 9. november gepland.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Vanaf april wordt het VRR-tarief ook geldig tot Dülmen. Reden is dat veel mensen met de auto van Dülmen naar Sythen reden om vanaf daar met een VRR-ticket te kunnen reizen: http://www.asm-muenster.de/front_conten ... =909&lang=
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De AVV geeft een update voor de heropening van de door de watersnoodramp zwaar beschadigde spoorlijnen in de regio Aachen. Momenteel rijdt de Euregiobahn alleen maar tussen Alsdorf, Aachen en Stolberg. De plannen voor de overige trajecten zijn:
- Binnen korte termijn pendeldienst (1x/uur) Langerwehe <> Weisweiler
- Vanaf februari 2022 pendeldienst (1x/uur) Langerwehe <> Weisweiler <> Eschweiler Talbahnhof
- Vanaf januari 2023 provisorische dienst Stolberg Hbf. <> Stolberg-Altstadt (tot dan alleen goederenvervoer)
- Vanaf medio 2023 provisorische dienst Stolberg Hbf. <> Eschweiler Talbahnhof
Elektrificatie is uitgesteld tot (naar verwachting) december 2025.
https://avv.de/de/aktuelles/neuigkeiten ... hrbar-sein
- Binnen korte termijn pendeldienst (1x/uur) Langerwehe <> Weisweiler
- Vanaf februari 2022 pendeldienst (1x/uur) Langerwehe <> Weisweiler <> Eschweiler Talbahnhof
- Vanaf januari 2023 provisorische dienst Stolberg Hbf. <> Stolberg-Altstadt (tot dan alleen goederenvervoer)
- Vanaf medio 2023 provisorische dienst Stolberg Hbf. <> Eschweiler Talbahnhof
Elektrificatie is uitgesteld tot (naar verwachting) december 2025.
https://avv.de/de/aktuelles/neuigkeiten ... hrbar-sein
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Kunnen ze niet beter meteen gaan elektrificeren als er toch meer moet gebeuren? Anders rijdt het weer en kun je het twee jaar later weer een tijd stilleggen...
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Weet iemand of er aankomende winter weer wintersporttreinen met speciaal materieel gaan rijden, zoals dat gebeurde in de winter van 2019/2020? Desnoods met FFP2-mondmaskers en 2G/3G-ingangseis om mee te mogen aan boord. Heb echt de behoefte om weer het speciale materieel te zien, zoals toen de wintersporttrein met BR218 en rijtuigen van Centralbahn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ga anders naar een museumspoorlijn. Dat ga ik binnenkort ook doen.Nitein-Repart schreef: ↑vr 15 okt 2021, 07:29 Heb echt de behoefte om weer het speciale materieel te zien,
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Winterberg-Oberhausen. Wat een belevenis was dat.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Vanaf 1 februari 2022 zullen praktisch alle lijnen van Abellio in NRW over worden genomen door andere vervoerders. De vervoerder met het beste bod (Lees laagste prijs) zal de diensten dan mogen gaan uitvoeren. Ze hebben dus niets geleerd van waardoor Abellio in deze status is beland https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... XT:DE:HTML
Daarnaast staat Eurobahn in de verkoop en zal het bedrijf per 1 januari 2022 stoppen met haar diensten, zover ik begrepen heb.
https://www.wiwo.de/unternehmen/dienstl ... 97364.html
Daarnaast staat Eurobahn in de verkoop en zal het bedrijf per 1 januari 2022 stoppen met haar diensten, zover ik begrepen heb.
https://www.wiwo.de/unternehmen/dienstl ... 97364.html
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Alleen de lijnen van het Ruhr-Sieg-Netz blijven zo te zien nog bij Abellio.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Keolis trekt zich terug uit eurobahn.
Er zijn nieuwe afspraken gemaakt met de opdrachtgevers, met name over boetes. Momenteel is 80% van de boetes voor vertraging/uitval buiten hun schuld om. Bijvoorbeeld door infrastoringen, voorrang andere treinen (lees IC's).
Er komt een nieuwe onafhankelijke aandeelhouder (dus geen reeds actieve vervoerder) en verder verandert er in eerste instantie niet veel.
Er zijn nieuwe afspraken gemaakt met de opdrachtgevers, met name over boetes. Momenteel is 80% van de boetes voor vertraging/uitval buiten hun schuld om. Bijvoorbeeld door infrastoringen, voorrang andere treinen (lees IC's).
Er komt een nieuwe onafhankelijke aandeelhouder (dus geen reeds actieve vervoerder) en verder verandert er in eerste instantie niet veel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten