Nee ook die staan op de nominatie... Alleen dan op een andere pagina vermeld: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... ML&tabId=1
Treindiensten Nordrhein Westfalen
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Is de RB61 van eurobahn of van Keolis?marvinkok schreef: ↑ma 18 okt 2021, 16:48 Keolis trekt zich terug uit eurobahn.
Er zijn nieuwe afspraken gemaakt met de opdrachtgevers, met name over boetes. Momenteel is 80% van de boetes voor vertraging/uitval buiten hun schuld om. Bijvoorbeeld door infrastoringen, voorrang andere treinen (lees IC's).
Er komt een nieuwe onafhankelijke aandeelhouder (dus geen reeds actieve vervoerder) en verder verandert er in eerste instantie niet veel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Eurobahn is Keolis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ja, maar is er ook Keolis Deutschland die niet Eurobahn is?
Wat ik bedoel: heeft Keolis binnenkort helemaal geen treindiensten meer in Duitsland of worden alleen de RE3 en RE13 (en nog een paar die oorspronkelijk van Eurobahn waren) overgenomen door een andere partij?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Nee, dat is er niet. Keolis Deutschland bestaat straks helemaal niet meer zo te zien, want dat is een bedrijf wat alleen maar als eigenaar van de eurobahn actief is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Meer nieuws over de situatie en marktverkenning voor het mogelijk overnemen van de lijnen van Abellio indien men niet tot een oplossing kan komen of Abellio daadwerkelijk failliet gaat. https://www.vrr.de/de/presse/vrr-nwl-un ... ernativen/
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Nu is de Westfalenbahn ook insolvent: https://www.noz.de/lokales/osnabrueck/a ... tfalenbahn
(was te verwachten)
(was te verwachten)
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 11:28
- Locatie: Karlsruhe, voormalig Ruhrgebied
Nieuw treindiensten vanaf 12/22
Vanaf december 2022 worden er door het land NRW meerdere nieuwe of verlengde treindiensten gefinancierd:
in het gebied van de VRR:
- nieuw RE 1x/uur Bochum - Recklinghausen - Haltern. Stopt tussen Bochum Hbf en Recklinghausen Süd niet op alle stations
- nieuw RE 1x/uur Remscheid - Solingen - Düsseldorf. Heeft waarschijnlijk dezelfde haltes zoals de bestaande enkele spitsritten S7X Remscheid - Düsseldorf.
- nieuw RB 1×/uur Krefeld - Meerbusch - Neuss. Versterkt RE7 op dit verbinding tot een halfuursdienst. Later zal deze lijn verlengd worden tot Geldern.
in het gebied van de NVR (VRS+AVV):
- uursdienst op RB28 (Düren - Euskirchen)
- RB38 (Bedburg - Horren - Keulen) rijdt s'avonds langer
- doorgaand 20-min-dienst op S6 verlangd van Köln-Nippes tot Köln-Worringen, dus 10-min-dienst samen met S11
- nieuw snelbus Wipperfürth - Hückeswagen - Wermelskirchen - Burscheid - Leverkusen
in het gebied van de NWL:
- uursdienst op RE11 (Düsseldorf - Paderborn - Kassel) tot Kassel, gelijktijdig geen RB89 meer tussen Paderborn en Warburg, en geen RE17 tussen Warburg en Kassel
- RE13 (Venlo - Hamm) wordt verlengd tot Münster, dus ongeveer halfuursdienst tussen Hamm en Münster met RE7
- RB77 (Hameln - Bünde) naar Herford i.p.v. Bünde
- doorgaand uursdienst op RE82 Bielefeld - Detmold - Altenbeken verlengd tot Altenbeken i.p.v. alleen in de spits
Bron: https://www.landtag.nrw.de/portal/WWW/d ... 7-5860.pdf
in het gebied van de VRR:
- nieuw RE 1x/uur Bochum - Recklinghausen - Haltern. Stopt tussen Bochum Hbf en Recklinghausen Süd niet op alle stations
- nieuw RE 1x/uur Remscheid - Solingen - Düsseldorf. Heeft waarschijnlijk dezelfde haltes zoals de bestaande enkele spitsritten S7X Remscheid - Düsseldorf.
- nieuw RB 1×/uur Krefeld - Meerbusch - Neuss. Versterkt RE7 op dit verbinding tot een halfuursdienst. Later zal deze lijn verlengd worden tot Geldern.
in het gebied van de NVR (VRS+AVV):
- uursdienst op RB28 (Düren - Euskirchen)
- RB38 (Bedburg - Horren - Keulen) rijdt s'avonds langer
- doorgaand 20-min-dienst op S6 verlangd van Köln-Nippes tot Köln-Worringen, dus 10-min-dienst samen met S11
- nieuw snelbus Wipperfürth - Hückeswagen - Wermelskirchen - Burscheid - Leverkusen
in het gebied van de NWL:
- uursdienst op RE11 (Düsseldorf - Paderborn - Kassel) tot Kassel, gelijktijdig geen RB89 meer tussen Paderborn en Warburg, en geen RE17 tussen Warburg en Kassel
- RE13 (Venlo - Hamm) wordt verlengd tot Münster, dus ongeveer halfuursdienst tussen Hamm en Münster met RE7
- RB77 (Hameln - Bünde) naar Herford i.p.v. Bünde
- doorgaand uursdienst op RE82 Bielefeld - Detmold - Altenbeken verlengd tot Altenbeken i.p.v. alleen in de spits
Bron: https://www.landtag.nrw.de/portal/WWW/d ... 7-5860.pdf
Groetjes uit Duitsland
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Bij de S-Bahn Köln heeft men een eigen website met uitbreidingsplannen opgesteld: https://sbahnkoeln.de/de/ausbauprojekt
Onder andere gaat het om vijf nieuwe lijnen, welke stapvoets in de late jaren 20 en de loop van de jaren 30 van start moeten gaan.
Ook gebeuren momenteel de eerste stappen voor de aanbesteding van een nieuwe, vanaf eind 2026 te leveren generatie S-Bahn-treinstellen volgens het "RRX-model", dus de leverancier moet ook voor de onderhoud verantwoordelijk zijn. Het gaat om 81 treinstellen met een lengte tussen 150 en 170 meter (twee typen dus), maximumsnelheid 140 km/h: https://sdnet.nvr.de/sdnetrim/UGhVM0hpd ... 2-2021.pdf
Onder andere gaat het om vijf nieuwe lijnen, welke stapvoets in de late jaren 20 en de loop van de jaren 30 van start moeten gaan.
Ook gebeuren momenteel de eerste stappen voor de aanbesteding van een nieuwe, vanaf eind 2026 te leveren generatie S-Bahn-treinstellen volgens het "RRX-model", dus de leverancier moet ook voor de onderhoud verantwoordelijk zijn. Het gaat om 81 treinstellen met een lengte tussen 150 en 170 meter (twee typen dus), maximumsnelheid 140 km/h: https://sdnet.nvr.de/sdnetrim/UGhVM0hpd ... 2-2021.pdf
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Abellio heeft een terugtrekking uit NRW binnen twee jaar aangeboden, zodat een ordelijke overdracht naar een nieuwe vervoerder mogelijk is. De NS wil daarvoor nog even enkele miljoenen uittrekken om de verliezen te compenseren.
https://www.waz.de/wirtschaft/rrx-abbel ... 38965.html
https://www.waz.de/wirtschaft/rrx-abbel ... 38965.html
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dat zijn flinke plannen voor Köln, een hele verbetering!
Ik doe ook maar wat
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Die S16 en S18 zijn wel interessante lijnen.
Maar de S10 en S14 zijn dus gewoon een ingekorte versie van de S11?
Maar de S10 en S14 zijn dus gewoon een ingekorte versie van de S11?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 11:28
- Locatie: Karlsruhe, voormalig Ruhrgebied
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De idee van dit kaart is, dat elke lijn elke 20 minutes rijdt, zoals ze het vandaag doen. Dus willen ze met deze twee extra lijnen tonen, dat er meer treinen zullen rijden naar Bergisch Gladbach. Of het in realiteit meerdere nummers worden, of S11 gewoon vaker gaat rijden dan de andere lijnen, zullen wij dan zien. S14 (dus 9 treinen per uur naar Bergisch Gladbach) is echter nieuw op de kaart, tot nog enkele maanden geleden was het alleen S10+S11 (dus 6 treinen per uur, elke 10 minuten). Het is ook een beetje onverstandelijk hoe dit zal werken, omdat de nieuwe sporen tussen Köln Hansaring en Köln Deutz dat voor dit Ausbauprojekt zullen worden gebouwd, 24 treinen per uur toelaten (bron). Maar met de S14 zijn het dan 27 treinen per uur.Meltrain schreef: Maar de S10 en S14 zijn dus gewoon een ingekorte versie van de S11?
Groetjes uit Duitsland
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De onderhandelingen tussen Abellio en de opdrachtgevers lijken niet goed te verlopen. Volgens persberichten van vandaag willen VRR, NVR en NWL de concessies vanaf februari aan een nieuwe vervoerder geven. Abellio heeft nog tot morgen tijd om te reageren:
https://www.wn.de/nrw/abellio-fahrt-wie ... nz-2489143
https://www.wn.de/nrw/abellio-fahrt-wie ... nz-2489143
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het gaat dus om alle concessies in NRW, ook die Abellio wel had willen houden en kon garanderen. Dit betreft ook WestfalenBahn
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Wegens kabeldiefstal en quarantainemaatregelen voor de bouwers moet de heropening van de geëlektrificeerde lijn Wesel - Bocholt worden uitgesteld tot 1 februari 2022. Dit zou eigenlijk al met de nieuwe dienstregeling half december zijn.
https://www.newstix.de/index.php?site=& ... id=4718349
https://www.newstix.de/index.php?site=& ... id=4718349
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Volgens DSO valt op 31.01.2022 het doek voor Abellio: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 02,9904302
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
In elk geval voor de RRX, S-Bahn Rhein-Ruhr en de S7 lees ik. Over het Niederrhein Netz en Ruhr Sieg Netz waarover Abellio zei dat ze die wel konden blijven rijden heb ik nog niets gehoord.
Tegelijkertijd kom ik dit bericht tegen waaruit zou blijken dat pas maandag meer duidelijkheid zou komen: https://www.google.com/amp/s/www.merkur ... 6.amp.html
Tegelijkertijd kom ik dit bericht tegen waaruit zou blijken dat pas maandag meer duidelijkheid zou komen: https://www.google.com/amp/s/www.merkur ... 6.amp.html
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het bestuur van het VRR heeft deze stap aanbevolen maar uiteindelijk moet het politieke controleorgaan nog het formele besluit nemen. Het is echter onwaarschijnlijk dat ze de aanbeveling niet zullen volgen.
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 11:28
- Locatie: Karlsruhe, voormalig Ruhrgebied
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Volgens mij gaat het altijd om alle lijnen van Abellio in NRW (behalve Westfalenbahn). Alleen dat de kranten voor Niederrhein-Netz en Ruhr-Sieg-Netz nog geen geruchten hebben, wie deze lijnen wil overnemen (of het is moeilijker te vertellen als het niet om de RRX of S-Bahn gaat).
Groetjes uit Duitsland
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ja het is allemaal heel verwarrend. Abellio zelf zegt dat het Niederrhein Netz en Ruhr Sieg Netz tot het einde van de concessie financieel gegarandeerd kunnen worden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De beslissing over Abellio is uitgesteld tot 09. december en misschien zal zelfs het parlament van NRW erover debatteren: https://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/ ... -99-100642
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Wie blijven er eigenlijk nog over op de Duitse treinmarkt? Het ene na het andere bedrijf lijkt er de brui aan te geven, dus is het straks weer allemaal in handen van DB of zijn er nog noemenswaardige concurrenten?
Laatst gewijzigd door Cas op di 23 nov 2021, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
請勿靠近車門
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Er zijn enkele kleine bedrijven welke successrijk zijn, maar dan wel regionaal zeer beperkt. Bij voorbeeld de Rurtalbahn, SWEG, ODEG, ....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten