Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
Nou, de Elizabeth Line/Crossrail/Purptrain is open!
En het is groooooooot Daar moet snel eens een bezoekje aan gebracht worden...
Ik doe ook maar wat
Re: Kort buitenlands nieuws
Klopt,de S Bahn veranderd ook niet,het gaat alleen om het regionaal verkeer.(RE/RB)
De S1 en S7 rijden gewoon vanuit Wannsee richting binnenstad(resp. via de Wannseebahn en de Stadtbahn)
De S1 en S7 rijden gewoon vanuit Wannsee richting binnenstad(resp. via de Wannseebahn en de Stadtbahn)
Re: Kort buitenlands nieuws
Ja,deze verlenging is gepland voor 2032.Er wordt 10 miljoen in de voorplanning geinvesteerd,waaronder spoorverdubbeling van het gedeelte Südende-Lichterfelde Ost.Hierdoor zou de S25 in een 10 minuten-takt naar Stahnsdorf kunnen rijden.De uiteindelijke kosten gaan ruim over de 100 miljoen
Overigens werd Stahnsdorf in de vorige eeuw bereikt vanuit Wannsee met de S Bahn,tot de bouw van de muur in 1961
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik heb het zelf een keer meegemaakt met (toen nog) de interliner die in Oostrum op de spoorovergang in de Witte Vennenweg stil ging staan. Ook al wist ik dat er volgens de dienstregeling geen trein aan zou komen zat ik op dat moment heel ongemakkelijk en was al aan het kijken hoe ik het snelste de bus kon verlaten.
Buiten pech kan er geen enkel excuus zijn om op een overweg stil te staan. Dat getuigt van zo'n gebrek aan inzicht dat je je rijbewijs beter kunt inleveren, vooral als professioneel chauffeur.
Re: Kort buitenlands nieuws
Voor wie wil weten hoe het kwam dat de trams van lijn 4 en de toekomstige lijn 5 in Charleroi van rijzijde wisselen heeft The Tim Traveller een nieuwe video.
(Voor nog meer smerige details moet je de comments van zijn vorige video lezen.)
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 991,page=1
Treinitalia heeft plannen om met eigen treinen te concurreren met Deutsche Bahn op de route Berlin-München, naar het voorbeeld van Paris-Lyon-Milano. Ik ben benieuwd of Treinitalia het lukt om een verbinding Berlin-München in te leggen. Al zou ik meer interesse hebben in rechtstreekse dagtreinen tussen München en Milano/Roma gereden door Treinitalia.
Treinitalia heeft plannen om met eigen treinen te concurreren met Deutsche Bahn op de route Berlin-München, naar het voorbeeld van Paris-Lyon-Milano. Ik ben benieuwd of Treinitalia het lukt om een verbinding Berlin-München in te leggen. Al zou ik meer interesse hebben in rechtstreekse dagtreinen tussen München en Milano/Roma gereden door Treinitalia.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kort buitenlands nieuws
Trenitalia heeft ooit de verbinding München-Italie via Brennero van de hand gedaan. En ook nog eens ÖBB en DB tegengewerkt toen die de verbinding wilden exploiteren.
Re: Kort buitenlands nieuws
Voor de verbinding München - Verona zal Trenitalia waarschijnlijk wachten totdat de Brenner Basistunnnel open gaat, want een reistijd van 5,5 uur is een heel stuk minder aantrekkelijk dan een reistijd van minder dan 4,5.
Re: Kort buitenlands nieuws
Odense heeft sinds gisteren ook een tram Op urbanrail.net staan al een paar fotootjes.
Ik doe ook maar wat
Re: Kort buitenlands nieuws
Ah, was ik er dus net 5 weken te vroeg. Zag er al zo klaar uit, al waarschuwden de borden bij alle oversteekplaatsen nog wel voor testritten.
Re: Kort buitenlands nieuws
Het is een nationale staking, niet een nationale staking bij de NMBS. Ook MIVB, TEC en De Lijn rijden morgen slechts zeer beperkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
DB heeft aangekondigd het Duitse spoorwegnet aan een grondige totaalrenovatie te willen onderwerpen. Alleen als DB radicaal overgaat tot renovatie in plaats van oplappen, is het spoorwegnet nog te redden, aldus president-directeur Lutz. Nog voor de zomer zal bekend worden gemaakt waar de gevolgen van de totaalrenovatie als eerste gevoeld zullen worden.
De vakbonden vrezen dat reizigers door een eindeloos tranendal zullen gaan het komende decennium, maar hoopt op begrip, want de wegen in Duitsland zijn er net zo slecht aan toe.
Artikel: https://www.tagesschau.de/wirtschaft/de ... g-101.html
De vakbonden vrezen dat reizigers door een eindeloos tranendal zullen gaan het komende decennium, maar hoopt op begrip, want de wegen in Duitsland zijn er net zo slecht aan toe.
Artikel: https://www.tagesschau.de/wirtschaft/de ... g-101.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Totaalrenovatie kan alsnog jaren ellende opleveren in Duitsland, maar het besef dat de infrastructuur in een desastreuze toestand is begint door te dringen.
Re: Kort buitenlands nieuws
Sinds het afgelopen weekeind rijden weer treinen tussen Trier en Bitburg. Vanaf 1 juli zullen de treinen dan weer tot Gerolstein rijden. De volledige Eifelbahn zal wel pas in zomer 2023 weer open zijn.
Re: Kort buitenlands nieuws
Er kan tenminste nog een basaal treinaanbod worden verzorgd met het personeel dat niet staakt. Dat is toch een knappe prestatie van NMBS en tevens te danken aan de Belgische regelgeving die het lijkt te verplichten om ruim van tevoren aan te geven wie wel en niet staakt. Dus laat die cynische
maar achterwegeBelgië
Re: Kort buitenlands nieuws
Een aankondiging vandaag dat morgen wordt gestaakt vind ik eerlijk gezegd niet echt 'ruim van tevoren'. Maar wat ik vooral niet begrijp is waarom er wordt gestaakt. In De Morgen staat dat de ambtenaren staken (Suus merkte terecht op dat het niet alleen de NMBS is maar de hele overheid) vanwege 'de algehele malaise'. Tja, de malaise wordt er echt niet minder op als je een dag je land platlegt. Dus mijn cynische vind ik toch terecht
Re: Kort buitenlands nieuws
Het doel van een staking van de voltallige publieke sector is in dit geval niet zozeer om meer salaris los te peuteren. Ik krijg de indruk dat de stakers met deze Nationale Staking een statement willen maken jegens de federale overheid dat besparen niet altijd de oplossing is om crisissituaties af te wenden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Kort buitenlands nieuws
Het bericht over de staking stond vorige week maandag of dinsdag al op de Franstalige site van de TEC, en afgelopen vrijdag werd er een “Grève interprofessionelle” aangekondigd in de omroepberichten op station Bergen, het is dus niet dat dit pas vanochtend is aangekondigd
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
NS zet geen vervangende bussen in tussen Maastricht en Eijsden, maar zwijgt daarnaast ook in alle talen over lijn 15 die deze functie ten dele kan overnemen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Kort buitenlands nieuws
Heeft NS niet een vervoersplicht naar Eijsden? Is nu de tweede keer in korte tijd dat de NS weigert bussen in te zetten
-
- Berichten: 736
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Kort buitenlands nieuws
Vervoersplicht bij een staking ?
Dat heet toch "besmet" werk?
En, als NS hc en/of mcn staken rijdt de NMBS dan niet naar Mt? Jawel toch?
Dat heet toch "besmet" werk?
En, als NS hc en/of mcn staken rijdt de NMBS dan niet naar Mt? Jawel toch?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten