Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Klinkt als een normale dag op lijn 29.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Heb je toevallig een link waar alle wijzigingen verzameld staan? Op de duitstalige pagina van de TEC heb ik alleen iets over de jaarindeling gevonden, en voor meer is mijn Frans niet goed genoeg....
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dit is de Franstalige pagina met wijzigingen (als de link niet werkt moet je de taal van de website op Frans zetten, linksonder). Ik moet ze nog op de wiki verwerken, dan kun je ze binnenkort ook in het Nederlands nalezen. Maar in Liège-Verviers gebeurt verder niet veel spannends, alleen kleine wijzigingen. Behalve dat de E23 een groot deel van de 394 vervangt zoals in dit topic besproken.
-
- Donateur
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De DB kán dus wel een Bordrestaurant uitbaten: Net na de Kölner Südbrücke heb ik mijn eten besteld en nu (12:44) op Ehrenfeld was het er al.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Als het goed is mag het inderdaad ook gezegd worden: vandaag via overstappen in Duisburg, Frankfurt, Salzburg en Wien naar Bratislava gereisd. Alles werkend en exaxt op tijd. Vanavond door naar Humenne.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
"Wie viel isch der Kaffee in Euros?"
"fünfundzwanzig"
Ik wist dat de inflatie hier erg was, maar
Het was 25czk. Nog steeds veel voor instant koffie maar alles is welkom nu.
"fünfundzwanzig"
Ik wist dat de inflatie hier erg was, maar
Het was 25czk. Nog steeds veel voor instant koffie maar alles is welkom nu.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
small url maker
Het valt allemaal weer niet mee, gelukkig heeft men deze keer meer dan alleen maar eieren.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In EC98 hebben ze alles wel, maar om vanaf München al Zwitserse prijzen te rekenen... Ik eet mn chipszak maar leeg als avondeten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dit bericht komt vanaf spoor 2 van Pistoia. Vanwege redenen reis ik vandaag per trein naar Perugia. Toch wel opvallend: in een land waar ik verwacht dat alles nog ‘ouderwets’ gaat, kan ik gewoon via de FS een online ticket boeken en met Paypal betalen.
Grappig dat overal zoveel ruchtbaarheid wordt gegeven aan die gele lijn die je niet mag overschrijden (omroep, borden in twee talen). Ik heb niet het idee dat ik het perron deel met zoveel potentiële spoorlopers
EDIT: nee, toch eentje!!1
Grappig dat overal zoveel ruchtbaarheid wordt gegeven aan die gele lijn die je niet mag overschrijden (omroep, borden in twee talen). Ik heb niet het idee dat ik het perron deel met zoveel potentiële spoorlopers
EDIT: nee, toch eentje!!1
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik wilde al zeggen, ik ben volgens mij nog nooit op een station in Italië geweest waar er geen spoorlopers waren.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Op Varenna hangt het perron jelemaan vol bordjes dat je niet over moet steken richting de uitgang.
Toen ik eruit stapte hoor ik in een zwaar Amerikaans accent achter me: "So do we just cross the track?" "I think so." en zonder te kijken renden ze over. Tja...
Van hetzelfde kaliber had ik gisteren twee Britse toeristen in een dubbeldekstrein. Ze waren erg verbaasd en blij dat ze een rondje konden lopen in het rijtuig.
Toen ik eruit stapte hoor ik in een zwaar Amerikaans accent achter me: "So do we just cross the track?" "I think so." en zonder te kijken renden ze over. Tja...
Van hetzelfde kaliber had ik gisteren twee Britse toeristen in een dubbeldekstrein. Ze waren erg verbaasd en blij dat ze een rondje konden lopen in het rijtuig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Reizigers in de EC114 lopen kans op een goedgevulde DB-bingokaart vandaag: een wagen eerste klasse ontbreekt, Klimaanlage uitval, 110% onvriendelijk, Duits personeel en de Bistro heeft een heel beperkt assortiment omdat niet alles geleverd is.
Gelukkig wel soort van op tijd, tot nu toe slechts +10.
Gelukkig wel soort van op tijd, tot nu toe slechts +10.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Zit nu in de intercity van Antwerpen (v. 10:37u) naar Poperinge. Deze rijdt met slechts drie rijtuigen in plaats van zes. Dat wordt gewoon netjes gemeld door de conducteur. Zou echt fijn zijn als ze dat in Nederland ook gingen doen. Nu snap ik wel dat het wat drukker is in de eerste klasse(, sowieso blij dat ik een klasverhoging heb gekocht nu).
🍉
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het is misschien fijn dat de conducteur het meldt maar de situatie blijft hetzelfde lijkt me?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ja blijft hetzelfde, maar je/ik weet nu wel waarom. Dat is ook al wat waard.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In Nederland hoeft dat toch niet? NS rijdt toch planmatig met een ICMm 3 of 4tje
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Hoezo melden Nederlandse conducteurs het niet als de trein te vol is doordat deze korter is dan gepland? Bij mij wel hoor de laatste keer dat ik in een onverwacht veel te korte IC stond. Lekker met een sneer naar de werkgever, "klaag niet bij ons, wij kunnen er ook niks aan doen".
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
DB liet zich weer eens van zijn beste kant zien door met +42 in Hamburg aan te komen ... terwijl de overstap naar Kopenhagen slechts 39 minuten bedraagt. Het personeel beweerde geen info te hebben en riep niet eens het spoor om. Gelukkig zag ik op het laatste moment dat dat gewijzigd was van 11 naar 5 en waren er nog reizigers aan het instappen. Gehaald en met +10 vertrokken.
Het moet wel geen gewoonte gaan worden, die stationssprints. Eerst Dresden, nu Hamburg. (Ook niet de eerste keer in Hamburg, trouwens. )
Het moet wel geen gewoonte gaan worden, die stationssprints. Eerst Dresden, nu Hamburg. (Ook niet de eerste keer in Hamburg, trouwens. )
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In Keulen is een waterleiding gebroken, precies bij de stroomtoevoer van het seinhuis van Köln Hbf. Dat is daarom stroomloos gezet. Alleen de S-Bahnen kunnen nog rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
"Cologne is defekte stellwerke operation delay, umsteigen in Frankfurt Flughafen" aldus de conducteur in ICE108.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vanuit ICE108 overgestapt op ICE720, welke via Messe/Deutz rijdt ipv Köln Hbf. Voor Messe/Deutz hebben we een half uur stilgestaan omdat er een hele treinenfile voor ons was. Met +26 in Düsseldorf aangekomen en gesprint van spoor 18 naar spoor 4 waar de Eurobahn naar Venlo zou vertrekken. Daar hijgend de trap opgekomen samen met een hele groep. Daar zie ik opeens de Eurobahnteein op spoor 12 binnen komen, en dat is ook pas wanneer de schermen aangeven dat er een spoorwijziging is. Weer helemaal terug gerend, en we hebben het net gehaald, maar wat een klerezooi zeg.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In België wordt van treinbegeleiders verwacht dat zij de reiziger actief informeren. Een ander voorbeeld: bij een recente reis in België werd de trein opgeheven wegens de grote vertraging. De treinbegeleider riep dat niet alleen om, maar liep vervolgens door de trein om in iedere bak te vragen of ze zijn omroep hadden gehoord en of er nog vragen waren. Ja, de gemiddelde NS-conducteur kan heel wat leren van zijn Belgische collega's.
Daar staat tegenover dat in België de online reisinformatie een stuk minder ver is dan bij ons, dus in zoverre is het ook logisch dat in dit opzicht meer wordt verwacht van het personeel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten