Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door diederickx »

Ik ook. Als ik het goed begrijp uit de Spaanse media is de beslissing in onderzoek/voorbereiding maar nog niet genomen.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Groeten vanuit Arth Goldau in een Treno Gottardo van de SOB richting het zuiden. Mooie trein trouwens met ruime stoelen in de eerste klasse.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door teun »

Erg fijne treinen inderdaad, het helpt ook wel dat die trein vooral lucht vervoert over de pas. Oh ja en die rare zakjes paddestoelenrisotto. :')
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

En hun eigen bier *O*
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door diederickx »

Suus schreef: za 01 okt 2022, 21:37 Dat is de voorziene reutalisatie van een voertuig, dus dat een treinstel van de ene naar de andere trein overloopt (bijvoorbeeld door een kering), maar dat de overlooptijd niet gehaald wordt, bijvoorbeeld door vertraging op een eerdere rit.
Na een paar keer herlezen, herkauwen en nakijken van de dienstregeling denk ik dat ik begrijp wat je bedoelt. Het stel dat voorgeplaatst werd kwam niet uit Duitsland en moet dus uit Parijs gekomen zijn, en dan waarschijnlijk met een (te) korte kering.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

:Y

De trein is vertraagd doordat het materieel te laat binnenkomt. Maar dat zal wel te simpel zijn.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Bart »

Eigenlijk is het opvallend dat de schermen in een TGV, die tussen Frans en Engels rouleren, in het Engels opeens de snelheid in mijl per uur aangeven. Ten eerste zou Napoleon zich omdraaien in zijn graf. Ten tweede denk ik dat er meer buitenlandse reizigers zijn uit km-landen dan uit mijl-landen. Ten derde staat er toch ook geen dollar-bedrag op het treinkaartje als je het in het Engels bestelt.

En nog zoiets, Duitse conducteurs die een overstap om 20:12 in het Engels uitspreken als 'twelve past eight'. Dat doen ze zelfs in Engeland zelf niet zo.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

trolly schreef::Y

De trein is vertraagd doordat het materieel te laat binnenkomt. Maar dat zal wel te simpel zijn.
Wil je niet zulke eenvoudige vocabulaire toepassen? Straks heeft Diederickx niets meer om op te herkauwen.
Laatst gewijzigd door Suus op ma 03 okt 2022, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

Ja maar ik dacht...







...maar dat moet ik maar niet meer doen dan :oops:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

In Offenburg staat een Arriva GTW 2/6 die richting het zuiden gesleept wordt, aannemelijk Stadler Bussnang?
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door jjasloot »

Ik zit in een De Lijn bus in Maastricht en er is display die de volgende halte toont :O *bus* verder is de bus wel gewoon 12 minuten te laat en is er een gelede bus gestrand op het station omdat “het slot in het dashboard is gevallen”.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Groeten vanuit de Monte Ceneri tunnel. Onderweg van Lugano naar Zurich. In een EC die tien minuten vertraging heeft en uit twee treinstellen bestaat. En ook met wifi wat zeer zeldzaam is in Zwitserland. Dankzij die tunnel zijn er ook rechtstreekse treinen tussen Locarno en Milaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

Artikel is in het Pools, maar met Google Translate is er wel wat leesbaarders van te maken: in Polen heeft een loc met slippende wielen het spoor van een zijspoortje vernield, met nogal bizarre schade als gevolg. De halve spoorstaaf is weggesmolten... https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 10122.html
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

Pro-tip: als de DB-reisplanner tussen Bremen en Bremervörde een rit met de EVB MEX adviseert, dan is dat een museumtrein. Enerzijds is het verwarrend omdat de EVB ook een RB tegen normaal tarief rijdt, en MEX of Moorexpress makkelijk als de een of andere marketingterm kan worden uitgelegd en je best goed op de kleine lettertjes moet letten om te zien dat er een speciaal tarief geldt, anderzijds had ik ook beter kunnen letten op de route die het ding neemt, en was het gewoon een buitenkansje om, al was het ongepland, eens een keer in een heuse Schienenbus te rijden.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Vandaag van Chur naar Brig gereist. Ik overwoog de Glacier Express maar de verplichte reservering van 49CHF vond ik iets teveel. Dan maar lokale treinen met overstappen in Disentis en Andermatt. Alle treinen waar ik in zat waren heerlijke oude meuk, compleet met ramen die open kunnen. Ondanks vertraagde vertrek uit Chur toch krappe aansluiting in Disentis gehaald. De trein van MGB bleef keurig wachten. Andermatt heeft een gloednieuwe stationsgebouw.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Andermatt een gloednieuw stationsgebouw?
Twee weken geleden nog niet.
Het enige redelijk nieuwe daar is een tunnel met daarin een paar winkels en een loket, samen met een doorgang naar de kabelbaan maar die is er ook al weer een paar jaar. De oude gebouwen staan er verder nog gewoon.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Groeten uit Basel waar ik mijn Grand Tour de Suisse heb afgerond en nu in afwachting ben van mijn terugreis. Heb een mail gekregen waarin staat dat mijn slaaprijtuig in de Nightjet vervangen wordt door een ligrijtuig. Daar ben ik niet zo blij mee en dit gaat nog wel een staartje krijgen wat mij betreft. Maar dit schijnt vaker te gebeuren. Wat wil je ook met een slaaprijtuig die bijna 50 jaar oud is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

Ik hoop dat het ook echt een ligrijtuig is, want ik zag tweets langskomen over de trein op de heenweg naar Zürich waaruit bleek dat het hele rijtuig ontbrak en reizigers in het zitrijtuig belandden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Dat zou helemaal een nachtmerrie zijn. Betaal je een vermogen voor een slaaprijtuig en dan moet je in een zitrijtuig! We wachten af maar Nightjet heeft zijn zaken slecht geregeld. Treindeel uit Zurich is zojuist aangekomen. Met slaaprijtuig!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Rijtuigen uit Basel zijn er ook. Gelukkig met mijn ligrijtuig. :trein:
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Met 7 minuten vertraging vertrokken.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Nightjet staat stil vlak voor Zevenaar. Niet lang want we rijden weer. Viel me wel tegen dat er geen pantoffels in mijn goodiebag zaten. Ik zie ook dat het geregend heeft.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

GSM-R is uitgevallen in de Duitse deelstaten Niedersachsen, Schleswig-Holstein, Bremen en Hamburg. Al het treinverkeer is stilgelegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

Volgens Teletekst "werd de trein tussen Amsterdam en Berlijn omgeleid via Limburg, maar rijdt nu weer het gewone traject." Dat lijkt me een interessante omleiding. Ik kan er inmiddels niets meer over terugvinden op de reisplanners.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten