Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Dat klopt inderdaad, ik schreef mijn vorige bericht eigenlijk meer vanuit de Randstad :@
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

Wanneer zijn de werkzaamheden op Braunschweig-Wolfsburg en Braunschweig-Magdeburg dan afgerond? Als de treinen tussen Hannover en Berlin weer via Braunschweig kunnen rijden geeft dat een enorme verlichting voor Deutsche Bahn en de reiziger.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Deze ronde werkzaamheden voor de Weddeler Schleife zijn tot en met 11 december.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

Chrysa schreef: wo 23 nov 2022, 13:24 In de IC-trein van Charleroi naar Essen zit een zakdoekjeslegger. In Nederland heb ik ze al jaren niet gezien, in België zie ik ze steeds meer.
Zojuist waren ze bezig met zo’n petitietruc op station Leuven. Bijzonder slecht uitgevoerd ook: ze probeerde me niet eens aan te spreken, maar stootte me tegen de arm. (Ik had ze op een afstandje al gezien en liep dus door zonder ze aandacht te schenken.)
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Cas »

Ik kom ze tussen Leuven en Brussel inderdaad ook steeds vaker tegen.
請勿靠近車門
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Ik wilde vandaag de drie(?) keer per dag bereden verbindingsboog van Wiesbaden naar de KRM (KölnRheinMain) afvinken van mijn lijstje, maar een seinstoring bij Mainz gooide roet in het eten. Dan maar via Frankfurt Flughafen naar huis, maar de ICE is dermate vertraagd dat de overstap in Düsseldorf ook niet haalbaar is. -0- -0-

Als er morgen mensen met ICE105 meewillen: de 104 rijdt vandaag met 1 stel, dus sterkte morgenochtend. :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Oh, de 105 gaat morgen rijden? Volgens mij was die gisteren over het gehele traject opgeheven.

Ik heb deze middag wat averij gehad met mijn vrienden van de Eurobahn, die de trein van 17:05 lieten keren in Kaldenkirchen. Maar omdat ik voorliep op schema en mijn aansluitende ICE drie kwartier vertraging heeft, kan ik nu de drie overstappen in Mönchengladbach, Köln-Ehrenfeld en Köln Messe/Deutz vervangen door één overstap in Wuppertal Hbf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Rond 08.30 passeerde de 105 me op de Betuweroute thv Echteld. Met twee stellen. :shock:
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Tom024 schreef: vr 25 nov 2022, 17:35 Ik wilde vandaag de drie(?) keer per dag bereden verbindingsboog van Wiesbaden naar de KRM (KölnRheinMain) afvinken van mijn lijstje, maar een seinstoring bij Mainz gooide roet in het eten. Dan maar via Frankfurt Flughafen naar huis, maar de ICE is dermate vertraagd dat de overstap in Düsseldorf ook niet haalbaar is. -0- -0-

Als er morgen mensen met ICE105 meewillen: de 104 rijdt vandaag met 1 stel, dus sterkte morgenochtend. :X
De 104 rijdt altijd met 1 stel tussen Köln en Asd.
Verder eindigen de 122 en 120 's avonds in Asd waardoor er totaal 3 stellen overnachten. De volgende ochtend starten dan de 121 en 105 (met 2 stellen) in Asd.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

Superhandig... Er staat al een aantal dagen een goederentrein geparkeerd in Schuttorf op spoor 1. Hierdoor moet al het treinverkeer tussen Bentheim en Salzbergen dus via spoor 2.
Meeste hinder is er voor de rb61 die zichzelf daar kruist. Nu mag de trein naar Hengelo telkens wachten op de trein Naar Bielefeld, schade kleine 5 minuten
Kon volgens de treindienstleider in Bentheim nog wel weken gaan duren _O-
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Morgen staakt de ÖBB. Ook geen nightjets van, naar en via Oostenrijk dus.
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

marvinkok schreef: zo 27 nov 2022, 18:19 Superhandig... Er staat al een aantal dagen een goederentrein geparkeerd in Schuttorf op spoor 1. Hierdoor moet al het treinverkeer tussen Bentheim en Salzbergen dus via spoor 2.
Meeste hinder is er voor de rb61 die zichzelf daar kruist. Nu mag de trein naar Hengelo telkens wachten op de trein Naar Bielefeld, schade kleine 5 minuten
Kon volgens de treindienstleider in Bentheim nog wel weken gaan duren _O-
Defect of gewoon geklungel?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Die moet wel defect zijn, anders had die toch wel in Bentheim gestaan?
Ik doe ook maar wat
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Wat moet er dan wel niet mee aan de hand zijn dat ie niet versleept kan worden?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door marvinkok »

Wat ik begreep zou er van machinist gewisseld worden in bentheim, maar datbging niet door. Normaal wordt er dan in salzbergen geparkeerd, maar deze was er tussendoor geglipt. In Bentheim parkeren voor die lange duur is niks vanwege de weinige sporen die er überhaupt zijn daar, het is nu al regelmatig drama, zeker met de onbetrouwbare ICB.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door RobertT »

Vandaag een dagje België gedaan,wat opviel:
-De IC treinen Antwerpen-Aarschot-Leuven rijden met MS75(varkensneuzen)
-Op de IC verbinding Antwerpen-Hamont rijden nog steeds gedeeltelijk diesels reeks 41
-Door een aanrijding tussen Aalter en Brugge werden veel IC treinen omgeleidt via Lichtervelde,gevolg was vertragingen van 20 tot 40 min
-Een aantal IC treinen naar Genk werd vanuit Gent st Pieters via Melle geleidt,en dan pas over de snelle lijn 50A
-De IC van Brussel(1756) naar Antwerpen reed met M5,waarvan de verwarming het niet deed en de verlichting flikkerde.Wel zat er minimaal 1 gedeklasseerde 1e klas rijtuig in,maar de rijtuigen doen tegenwoordig oud en versleten aan(veel wc's afgesloten of defect)
-Vooral in het begin veel controle gehad,later op de dag geen HC meer langs zien komen(zelfs niet op de retourrit Gent-Eeklo)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door regenmaker »

Het 49 euro ticket komt bij de VRR ook beschikbaar met een chipkaart.

https://niag-online.de/service/aktuelle ... andticket/
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Invoering waarschijnlijk in april of zelfs mei. Financiering schijnt nog steeds niet rond te zijn.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

marvinkok schreef: ma 28 nov 2022, 19:16 Wat ik begreep zou er van machinist gewisseld worden in bentheim, maar datbging niet door. Normaal wordt er dan in salzbergen geparkeerd, maar deze was er tussendoor geglipt. In Bentheim parkeren voor die lange duur is niks vanwege de weinige sporen die er überhaupt zijn daar, het is nu al regelmatig drama, zeker met de onbetrouwbare ICB.
Maar een goederentrein die nog wel enige weken stil staat, dat kan toch niet? Moet die trein niet ergens heen dan? En dan nog, dan vorder je een loc en sleep je hem af naar een geschikte plek (en geef je de vervoerder een boete).
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

en-es schreef: wo 30 nov 2022, 09:58 Invoering waarschijnlijk in april of zelfs mei. Financiering schijnt nog steeds niet rond te zijn.
Volgens huidige stand van zaken moet het 1 april worden, maar dat geloof ik ook nog niet.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Etienne schreef: do 17 nov 2022, 09:15 Botsing tussen twee goederentreinen bij Gifhorn. De IC Berlijn is vanuit Nederland beperkt tot Hannover en ICE's vanuit het Ruhrgebied worden omgeleid.
In verband met de stremming rijdt de ODEG sinds gisteren met hun nieuwe Desiro HC in opdracht van DB Fernverkehr pendeltreinen tussen Berlin-Spandau en Wolfsburg: https://www.lok-report.de/news/deutschl ... rkehr.html
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Keurige oplossing wat mij betreft.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Tom024 schreef: vr 25 nov 2022, 17:35 Ik wilde vandaag de drie(?) keer per dag bereden verbindingsboog van Wiesbaden naar de KRM (KölnRheinMain) afvinken van mijn lijstje, maar een seinstoring bij Mainz gooide roet in het eten.
Vandaag alsnog gelukt. Geen idee of DB subsidie krijgt voor het bieden van deze verbinding of dat het een eis is, maar ICE710 was erg rustig vandaag. Voorbij Wiesbaden was het aantal passagiers in eerste klasse op één hand te tellen, in de tweede klasse wel wat drukker, maar alsnog een duur treintje.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

>>drie(?) keer per dag bereden<<

Vier (twee per richting): ICE710, ICE711, ICE712 en ICE1224, alle alleen ma-vr, met als voorlaatste/eerstvolgende stop Limburg Süd.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door PHS »

In de Telegraaf staat een stuk over toenemende drugsoverlast op Frankfurt am Main Hbf:
Zodra je het historische Hauptbahnhof van Frankfurt verlaat, betreed je een drugsellende zoals je vroeger kon aantreffen op plekken in de Bronx in New York of het centrum van Los Angeles. Op tour langs de afgrond van de glimmende ’bankenhoofdstad’ van Europa.

Reizigers treffen rondom het hoofdstation van Frankfurt doorgaans een grimmige situatie aan. Een eenoog met zwart ooglapje schreeuwt zomaar lukraak iets onverstaanbaars. Verdwaasde treinreizigers lopen angstig door. Een ambulance scheurt over het trottoir. Op het zebrapad voor het Centraal Station doet een iele man met een wilde haardos vijftig push-ups.

„Wil je drugs hebben? Ik weet waar”, lacht Ulrich Mattner. „Voor tien euro laat ik het je zien en krijg je een steentje crack. Of een klompje heroïne voor honderd euro. „Ach, nee! Vandaag is het Sankt Nikolaus. Dan kost het maar negentig.„
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten