
Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
Omdat Stuttgart een soort doorstroomstation (DSSS
) gaat worden, wat bij de introductie al te klein is. Qua reizigersaantallen zal het inderdaad niet nodig zijn.

Re: Kort buitenlands nieuws
Ik snap dat keren in Stuttgart niet haalbaar is, met Stuttgart 21 enzo. Wat me verbaast is meer dat er blijkbaar wordt afgestapt van het paradepaardje Amsterdam-Basel, en dat de vervanging vervolgens wel naar Stuttgart gaat, maar vervolgens op een zijlijntje naar Tübingen wordt doorgetrokken i.p.v. met de nieuwe SFS naar München o.i.d.
請勿靠近車門
Re: Kort buitenlands nieuws
Tussen Stuttgart en Tübingen zal vooral lokaal verkeer zijn. Een ICE zal tussen beide steden niet echt goed bezet zijn als er ICE-tarief geldt.
Re: Kort buitenlands nieuws
Keren in het nieuwe station van Stuttgart is voorzien op spoor 4 en 5, maar er moet natuurlijk wel ruimte zijn.
Dienstregeling ICE voorzien in Deutschlandtact is hier te zien. Daar zie je inderdaad Amsterdam - Tubbingen.
Zo te zien rijden de ICE’s nog steeds kriskras in Deutschland tact, of kan iemand zien of er toch meer in corridors wordt gereden?
Dienstregeling ICE voorzien in Deutschlandtact is hier te zien. Daar zie je inderdaad Amsterdam - Tubbingen.
Zo te zien rijden de ICE’s nog steeds kriskras in Deutschland tact, of kan iemand zien of er toch meer in corridors wordt gereden?
Re: Kort buitenlands nieuws
Het Deutschlandtakt is sowieso uitgesteld tot 2070, dus de planning die hier gerefereerd wordt mag met de grootst mogelijke korrel zout genomen worden. Maar als NSI groei ambieert, zou de rechtstreekse verbinding met Basel behouden moeten blijven en aangevuld moeten worden met een verbinding naar München.
Re: Kort buitenlands nieuws
Daarnaast is Deutschlandtakt geen plan van DB en er is ook geen concessie Fernverkehr waarin de verbindingen afdwingbaar zijn.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik denk eerder dat die twee sporen in beide richtingen gebruikt worden, afhankelijk vanuit welke richting er op dat moment meer verkeer is. Een kerende trein kost namelijk heel veel capaciteit.Gamma schreef: ↑do 18 mei 2023, 15:01 Keren in het nieuwe station van Stuttgart is voorzien op spoor 4 en 5, maar er moet natuurlijk wel ruimte zijn.
Re: Kort buitenlands nieuws
Deutschlandtakt is inderdaad eerder een grove capaciteitsschets, dus het lijkt me dat ze hier geprobeerd hebben om de doorstroom van Stuttgart te optimaliseren, niet om het aanbod voor de reiziger te optimaliseren.
Ik zie in Stuttgart weinig om door te koppelen aan de oostkant, behalve Ulm-Augsburg-München, en daar willen alle ICEs uit het noorden en westen naar toe (Hamburg, Keulen, Hannover, Parijs, enz.). In dat licht is deze doorkoppeling logischer. Met de ingebruikname van het DSSS (
) zou ik ICEs naar Tübingen niet eens onlogisch vinden, maar verwacht ik wel dat dat binnenlandse ICEs zullen zijn.
Ik zie in Stuttgart weinig om door te koppelen aan de oostkant, behalve Ulm-Augsburg-München, en daar willen alle ICEs uit het noorden en westen naar toe (Hamburg, Keulen, Hannover, Parijs, enz.). In dat licht is deze doorkoppeling logischer. Met de ingebruikname van het DSSS (

請勿靠近車門
Re: Kort buitenlands nieuws
Vanuit Hamburg of Hannover ben je sneller in Augsburg of München via Nürnberg lijkt mij, dus dan lijkt het inderdaad logischer om die ICE's naar Tübingen te laten rijden en die uit Amsterdam naar München. Of je trekt een Amsterdam-Frankfurt via Nürnberg door naar München.
Re: Kort buitenlands nieuws
Allebei, een soort van - kruisingen heb ik niet op gelet, maar simpelweg kijkend waar de ICE-geschikte spoorlijnen heen gaan, met als criterium dat het ook wel enigszins logisch moet zijn qua reizigersvraag.
請勿靠近車門
Re: Kort buitenlands nieuws
Als je kijkt naar dienstregeling 2022 naar ICE 121 en ICE 915 dan zie je dst die twee in Oberhausen perfect in elkaar over konden gaan. Dan was je voor 11:30 in Stuttgart geweest. Dit jaar rijdt de ICE 915 ook (en door naar München), maar tot Mannheim net iets langzamer als in 2022. Theoretisch gezien zou je met ICE 121 tegen 13:10 (met Stuttgart 21) in München kunnen staan (nu 13:26) bij vertrek om 06:38 uit Amsterdam.
Als je nu naar München wil vanuit Arnhem ben je om 14:06 daar via Nürnberg. (Zonder werkzaamheden/omleidingen). Oftewel zou je straks sneller over Stuttgart naar München kunnen.
Met 200km/h Frankfurt Flughafen - Mannheim
250-280km/h Mannheim - Stuttgart
250km/h Stuttgart - Ulm
Gedeeltelijk Ulm - Augsburg met 200km/h
En Augsburg - München met 200km/h.
Doordat je niet via Frankfurt Hbf rijdt en het langzamere Aschaffenburg - Würzburg - Nürnberg en Ingolstadt - München vermijd kom je daardoor sneller in München. In afstand zit er nauwelijks verschil tussen beide routes.
Als je nu naar München wil vanuit Arnhem ben je om 14:06 daar via Nürnberg. (Zonder werkzaamheden/omleidingen). Oftewel zou je straks sneller over Stuttgart naar München kunnen.
Met 200km/h Frankfurt Flughafen - Mannheim
250-280km/h Mannheim - Stuttgart
250km/h Stuttgart - Ulm
Gedeeltelijk Ulm - Augsburg met 200km/h
En Augsburg - München met 200km/h.
Doordat je niet via Frankfurt Hbf rijdt en het langzamere Aschaffenburg - Würzburg - Nürnberg en Ingolstadt - München vermijd kom je daardoor sneller in München. In afstand zit er nauwelijks verschil tussen beide routes.
Ik heb al een andere eindbestemming gehoord dan Tübingen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort buitenlands nieuws
Door een aardverschuiving is tussen Graz en de Sloveense grens een trein ontspoord. Machinist lichtgewond, reizigers waren er niet. Naar verwachting rijdt hier tot zeker eind deze maand niets meer: https://bahnblogstelle.com/203521/zug-i ... entgleist/
-
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
https://bahnblogstelle.com/203772/evg-s ... effen-aus/
Ik vrees nog steeds dat we nog niet van de stakingen af zijn, want ik hoor alweer te veel geklaag over dat het aanbod van Deutsche Bahn te mager is.
Ik vrees nog steeds dat we nog niet van de stakingen af zijn, want ik hoor alweer te veel geklaag over dat het aanbod van Deutsche Bahn te mager is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik kom eigenlijk overal constant interrailers tegen. Ben zelf ook deel van het probleem. 

Re: Kort buitenlands nieuws
Eind augustus doe ik er eindelijk zelf ook een keertje aan mee, na drie jaar uitstel en met een ander reisgezelschap. De bestemmingen houd ik nog even geheim. 

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik doe er nu al 3,5 maanden aan mee... nog 1,5 te gaan en waarschijnlijk volgt daarop nog een verlenging van 2 maanden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
Wel een Interrailachtige trip op de planning staan voor september, maar nog nooit een Interrail-pas in bezit gehad. Vaak is de Sparpreis van Deutsche Bahn goedkoper dan een Interrail-pas.
Ik moet nog wel wat voor augustus plannen, omdat mijn reis naar Zuid-Duitsland twee weken geleden niet doorging door de stakingen
. Ik reis het liefst met kantalbaktreinen of snelle dieseltreinen, maar ik vind het Duitse spoorvervoer toch behoorlijk onbetrouwbaar door die stakingen en vele uitval, met name in NRW.
Zit te kijken naar Warschau, maar daar zijn geen snelle dieseltreinen of kantelbaktreinen en de reis is voor 5 dagen (twee reisdagen) behoorlijk lang. En is er in Warschau genoeg te zien voor drie hele dagen?
Ik moet nog wel wat voor augustus plannen, omdat mijn reis naar Zuid-Duitsland twee weken geleden niet doorging door de stakingen

Zit te kijken naar Warschau, maar daar zijn geen snelle dieseltreinen of kantelbaktreinen en de reis is voor 5 dagen (twee reisdagen) behoorlijk lang. En is er in Warschau genoeg te zien voor drie hele dagen?
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op ma 29 mei 2023, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kort buitenlands nieuws
De theorie was toen dat degenen die vorig jaar een goedkope interrailaanbieding hadden gekocht de kaart uiterlijk begin april moesten activeren en op reis zouden gaan.
Re: Kort buitenlands nieuws
Maar in de praktijk blijkt dat bij een aantal mensen die nog niet geactiveerd hadden verlengd te zijn tot begin juli.
Re: Kort buitenlands nieuws
En voor de mensen die hem wel netjes op tijd geactiveerd hebben en ermee zijn gaan reizen is er geen compensatie. Heb je hem geactiveerd maar er nog geen gebruik van gemaakt, kun je 30 dagen compensatie krijgen.
Dat vericht van het verlengen kwam dan ook eerst pas 3 of 4 dagen nadat de Pass verlopen zou zijn (als je die niet geactiveerd had).
Dat vericht van het verlengen kwam dan ook eerst pas 3 of 4 dagen nadat de Pass verlopen zou zijn (als je die niet geactiveerd had).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat bericht is mij helemaal ontgaan. Maar ik ben dan ook de dag voor de deadline begonnen met reizen. Ik zie geen reden voor compensatie aan mensen als ik. Het uitstel voor de vergeetachtigen is mooi; Interrail had best wat duidelijker kunnen communiceren.
Re: Kort buitenlands nieuws
Tja maar eerst was het ook Pech. En uiteindelijk hebben ze uit coulance de boel bij alle verlopen passen toch verlengd. Voor de mensen die wel netjes op tijd geactiveerd hebben is dat natuurlijk geen leuk bericht daar waren vast ook mensen die hem later hadden willen activeren maar niet kon vanwege het verlopen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort buitenlands nieuws
Ook zonder compensatie heb je nog steeds een enorm goeie deal gehad. Dat anderen een nog betere deal krijgen doet daaraan niet af. Maar voor mij viel de periode toevallig ook erg goed.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast