Volgens HAFAS rijdt er 45 later een snellere TER die 20 minuten na de voorgaande aankomt. Die stopt dan wel niet overal, maar voor die stations heb je ook een andere halfuursdienst.
Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vanwege drukte van de Eurocity's Berlijn - Praag rijden er versterkingsbussen rechtstreeks tussen die twee plaatsen. Geen idee of dat in voorgaande jaren ook zo werd gedaan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het geeft wel de incompetentie aan, want er ontbreken zowel vroege als late verbindingen. Er zijn er nu 6 per dag, maar er is dus duidelijk behoefte aan meer.
Overigens heb ik een plek gereserveerd voor volgende maand, dus ik ga niet per bus.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Een TER 2N NG met vijf bakken heeft 570 zitplaatsen, een Régio2N van zeven bakken 437, omdat slechts 3 van de 7 bakken dubbeldeks zijn, en zelfs de 2+3 opstelling kan dat niet oplossen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Als die bussen, behoudens chauffeurswissel non-stop rijden, kan het wel eens competitief zijn qua reistijd. Comfort is wel minder.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Chauffeurswissels lijken me niet noodzakelijk met een reistijd van minder dan vier uur.
Het zou me niet verbazen als de bussen sneller zijn dan de trein, mits er geen files staan. Parallel aan de Elbe en op de Dresdner Bahn gaat het ook niet echt vlot. Maargoed, dan heb je geen knoedels en palacinka.
Het zou me niet verbazen als de bussen sneller zijn dan de trein, mits er geen files staan. Parallel aan de Elbe en op de Dresdner Bahn gaat het ook niet echt vlot. Maargoed, dan heb je geen knoedels en palacinka.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik heb de exacte reistijd niet zo op het oog.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De 9263 van Brussel-Zuid naar Nederland ging gisteren uitstekend, tot voorbij Mechelen. Na Mechelen ging het traag wegens spoorlopers bij Antwerpen. Tussen Duffel en Kontich-Lint ging de trein van spoorlijn 25 naar spoorlijn 27, vervolgens na Mortsel-Liersesteenweg naar lijn 27A. De trein stopte op Antwerpen-Berchem op spoor 4 en zou Antwerpen-Centraal overslaan. De trein is daarna via de ringlijn naar de HSL gereden. In Noorderkempen kwamen we aan met +20 en viel de trein in storing, reset duurde een half uur. Ondertussen werden we door de Thalys ingehaald die bijna drie kwartier op Antwerpen-Berchem geblokkeerd had gestaan. Daarna ging het heel langzaam weg bij Noorderkempen en uiteindelijk kwamen we met +57 aan in Breda. Daar hebben we de volgende trein uit Brussel binnen zien komen, maar we mochten voor die trein en voor de 1100 naar Rotterdam weg. Op de HSL is er nog een paar minuten vanaf gereden en uiteindelijk stond ik met +55 op Rotterdam Centraal
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Trein 9228 richting België: is het tegenwoordig normaal dat de achterste loc met de stroomafnemers neer meegesleept wordt? (Dit viel me op in een bocht.)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Nee. Daar zal wel iets mis mee zijn geweest.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
eurobahn krijgt nog een verlenging van 2 netten toegekend.
OWL wordt met 3 jaar verlengd waarbij het aantal treinkilometers stijgt van 2,2 naar 2,7 miljoen. Om dat te kunnen doen komen er van de opdrachtgever extra treinen bij.
HWN wordt met 2 jaar verlengd tot 2032.
OWL wordt met 3 jaar verlengd waarbij het aantal treinkilometers stijgt van 2,2 naar 2,7 miljoen. Om dat te kunnen doen komen er van de opdrachtgever extra treinen bij.
HWN wordt met 2 jaar verlengd tot 2032.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ostwestfalen-Lippe-Netz
(OWL)
RB 71, RB 73 (seit 2000)
RB 67, RE 82 (seit 2013, alle vier Linien bis 2025) 2,2 Mio.
Zug-km / Jahr 24 Talent
(3-Teiler)
Hellweg-Netz
(HWN)
RB 50, RB 59, RB 69, RB 89
(seit 2008, Vertragsverl. 2018 bis 2030) 5,5 Mio.
Zug-km / Jahr 25 Flirt1 (4-Teiler)
5 FLIRT3 (5-Teiler)
(OWL)
RB 71, RB 73 (seit 2000)
RB 67, RE 82 (seit 2013, alle vier Linien bis 2025) 2,2 Mio.
Zug-km / Jahr 24 Talent
(3-Teiler)
Hellweg-Netz
(HWN)
RB 50, RB 59, RB 69, RB 89
(seit 2008, Vertragsverl. 2018 bis 2030) 5,5 Mio.
Zug-km / Jahr 25 Flirt1 (4-Teiler)
5 FLIRT3 (5-Teiler)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Als gevolg van hevig noodweer rijdt sinds dinsdagavond bij de S-Bahn München alleen de S1 zonder beperking. S4 en S20 rijden tot nu toe helemaal niet, overige lijnen zijn buiten de stad München ingekort. Prognose is dat de laatste beperkingen pas zaterdag zijn verholpen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Krijgen ze er ook nog personeel bij?marvinkok schreef: ↑do 13 jul 2023, 12:44 eurobahn krijgt nog een verlenging van 2 netten toegekend.
OWL wordt met 3 jaar verlengd waarbij het aantal treinkilometers stijgt van 2,2 naar 2,7 miljoen. Om dat te kunnen doen komen er van de opdrachtgever extra treinen bij.
HWN wordt met 2 jaar verlengd tot 2032.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
- ThatPCDude
- Berichten: 515
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De afgelopen dagen alle uithoeken van Luxemburg per trein (en bus!) verkend te hebben viel ons 1 ding heel erg op: vertragingen zijn aan de orde van de dag! Nagenoeg alle treinen die wij sinds maandag genomen hebben, hadden één of meerdere minuten vertraging (idem dito voor de bussen). Daarentegen was het uitzicht wel adembenemend en hebben we alles gezien aan spoor van Wiltz totaan Volmerange-les-Mines
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
marvinkok schreef: ↑do 13 jul 2023, 12:44 eurobahn krijgt nog een verlenging van 2 netten toegekend.
OWL wordt met 3 jaar verlengd waarbij het aantal treinkilometers stijgt van 2,2 naar 2,7 miljoen. Om dat te kunnen doen komen er van de opdrachtgever extra treinen bij.
HWN wordt met 2 jaar verlengd tot 2032.
Hè bah, nog langer Eurobahn op het spoor , had gehoopt dat DB Regio, Start Deutschland of VIAS deze lijnen zou overnemen.dennistd schreef: ↑do 13 jul 2023, 12:57 Ostwestfalen-Lippe-Netz
(OWL)
RB 71, RB 73 (seit 2000)
RB 67, RE 82 (seit 2013, alle vier Linien bis 2025) 2,2 Mio.
Zug-km / Jahr 24 Talent
(3-Teiler)
Hellweg-Netz
(HWN)
RB 50, RB 59, RB 69, RB 89
(seit 2008, Vertragsverl. 2018 bis 2030) 5,5 Mio.
Zug-km / Jahr 25 Flirt1 (4-Teiler)
5 FLIRT3 (5-Teiler)
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Net zoveel als de andere maatschappijenhtm_tram schreef: ↑do 13 jul 2023, 17:52Krijgen ze er ook nog personeel bij?marvinkok schreef: ↑do 13 jul 2023, 12:44 eurobahn krijgt nog een verlenging van 2 netten toegekend.
OWL wordt met 3 jaar verlengd waarbij het aantal treinkilometers stijgt van 2,2 naar 2,7 miljoen. Om dat te kunnen doen komen er van de opdrachtgever extra treinen bij.
HWN wordt met 2 jaar verlengd tot 2032.
Personeel blijft Duitslandbreed een probleem... Al lijkt het er wel beter uit te zien.
-
- Berichten: 762
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Wat is er mis met Eurobahn tov de door jou genoemde maatschappijen?Nitein-Repart schreef: ↑do 13 jul 2023, 19:43marvinkok schreef: ↑do 13 jul 2023, 12:44 eurobahn krijgt nog een verlenging van 2 netten toegekend.
OWL wordt met 3 jaar verlengd waarbij het aantal treinkilometers stijgt van 2,2 naar 2,7 miljoen. Om dat te kunnen doen komen er van de opdrachtgever extra treinen bij.
HWN wordt met 2 jaar verlengd tot 2032.Hè bah, nog langer Eurobahn op het spoor , had gehoopt dat DB Regio, Start Deutschland of VIAS deze lijnen zou overnemen.dennistd schreef: ↑do 13 jul 2023, 12:57 Ostwestfalen-Lippe-Netz
(OWL)
RB 71, RB 73 (seit 2000)
RB 67, RE 82 (seit 2013, alle vier Linien bis 2025) 2,2 Mio.
Zug-km / Jahr 24 Talent
(3-Teiler)
Hellweg-Netz
(HWN)
RB 50, RB 59, RB 69, RB 89
(seit 2008, Vertragsverl. 2018 bis 2030) 5,5 Mio.
Zug-km / Jahr 25 Flirt1 (4-Teiler)
5 FLIRT3 (5-Teiler)
Ik vind bv de dienstuitvoering van VIAS op de RE19 beduidend slechter dan toen Abellio er reed.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Weer een pareltje van de Deutsche Bahn: Ter gelegenheid van hun einddiploma was een schoolklas op reis naar Utrecht gegaan. Op de terugweg naar Berlin wilden ze in Duisburg overstappen op de Flixtrain, maar dat mislukte omdat er een foute vertrekspoor getoond werd. De volgende Flixtrain reed niet, zodat na discussies tussen de leraren en het DB-personeel de klas vier uren later uiteindelijk de toestemming kreeg om met een ICE naar Berlin te reizen. Aan boord van deze trein was de conducteur echter niet op de hoogte gesteld en dus kreeg iedere scholier een boete, in totaal voor de hele klas meer dan 9.000 Euro en de conducteur vraagde ook nog de politie om bij aankomst in Berlin op het perron aanwezig te zijn. Een woordvoerder van de DB heeft later bekrachtigd dat men "coulance" zou tonen en de boete vervalt:
https://www.morgenpost.de/article238948 ... ahrer.html
https://www.morgenpost.de/article238948 ... ahrer.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Uit een andere bron blijkt dat de leraren ook niet echt coöperatief waren. Zoals altijd zitten er ook aan dit verhaal twee kanten.
https://www.rbb24.de/panorama/beitrag/2 ... trafe.html
https://www.rbb24.de/panorama/beitrag/2 ... trafe.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Met zo'n groep kan je toch beter een bus met chauffeur huren. Met een hele grote groep reizen in onbetrouwbare treinen is een uitdaging.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ze hebben het zichzelf wel lastig gemaakt door een verbinding te kiezen met ICE + Flixtrain. Met een groep zou ik toch eerder kiezen voor een reis via Amersfoort met de ICB en een ruime aansluiting, of op zijn minst voor een doorgaand DB-kaartje. Maar goed, dat neemt niet weg dat ze ook alleen Duisburg-Berlin hadden kunnen willen reizen en dat dan precies hetzelfde was gebeurd.
-
- Berichten: 762
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
ICB rijdt niet in NL deze week ivm werkzaamheden Almelo.
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Zullen eventuele kosten ook niet meegespeeld hebben?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vast en zeker. Maar een overstap op een Flixtrain? Dat is een groot risico. Wat als je hem door vertraging mist? Hetzelfde als nu, maar dan zónder poot om op te staan. Je kunt bij DB kaarten voor groepen kopen; dat is echt de enige manier waarop ik zoiets zou regelen. Wel via Duisburg dan inderdaad; goed punt dat de ICB niet rijdt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten