Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
-
- Donateur
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vandaar al die ICE stops op het Südbahnhof.
Daarop voortbordurend:
Het is mij vandaag gewoon gelukt om zonder grote problemen van Frankfurt naar Frankfurt te gaan. Goed gedaan DB en co, dat mag ook wel eens gezegd worden.
Klein ongemak bleef natuurlijk niet uit: Van 52 minuten overstap in Bebra blieben er maar 30 over. De Cantus FLIRT heeft ongeveer dezelfde kleuren als de Aldi en ziet er vanbinnen ook uit alsof deze daar vandaan komt. De RE10 had een defect toilet op een rit van meer dan drie uur, gelukkig had het treinstel naar Hoyerswerda wel een functionerend toilet.
Al met al slechts +5 door werkzaamheden op een reis van 10 uur. Bravo!
Daarop voortbordurend:
Het is mij vandaag gewoon gelukt om zonder grote problemen van Frankfurt naar Frankfurt te gaan. Goed gedaan DB en co, dat mag ook wel eens gezegd worden.
Klein ongemak bleef natuurlijk niet uit: Van 52 minuten overstap in Bebra blieben er maar 30 over. De Cantus FLIRT heeft ongeveer dezelfde kleuren als de Aldi en ziet er vanbinnen ook uit alsof deze daar vandaan komt. De RE10 had een defect toilet op een rit van meer dan drie uur, gelukkig had het treinstel naar Hoyerswerda wel een functionerend toilet.
Al met al slechts +5 door werkzaamheden op een reis van 10 uur. Bravo!
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Groetjes vanuit de EC 6, die 1:40 heeft gedaan over Köln-Dortmund en daarmee dus mooi 40 minuten vertraging heeft opgelopen, bovenop de 10 waarmee ie aankwam.
Dat wordt nog leuk in Hamburg, want daar heb ik een aansluiting van... je raadt het al, 40 minuten. Volgens DB Navigator zou ik zo'n 4 minuten hebben voor de overstap, dus we gaan het zien. Vergoeden ze ook een hotel als je met interrail reist? ...
Dat wordt nog leuk in Hamburg, want daar heb ik een aansluiting van... je raadt het al, 40 minuten. Volgens DB Navigator zou ik zo'n 4 minuten hebben voor de overstap, dus we gaan het zien. Vergoeden ze ook een hotel als je met interrail reist? ...
請勿靠近車門
-
- Donateur
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In principe wel.
Heb je de kwestie al voorgelegd aan de conducteur? Misschien bestaat er een officiële wachttijd voor IC 390, die zo te zien een zeer ruime drgl heeft. Met je reservering kun je vrij makkelijk aantonen dat je daarmee wilde reizen dus dat zal anders een hotel worden.
Heb je de kwestie al voorgelegd aan de conducteur? Misschien bestaat er een officiële wachttijd voor IC 390, die zo te zien een zeer ruime drgl heeft. Met je reservering kun je vrij makkelijk aantonen dat je daarmee wilde reizen dus dat zal anders een hotel worden.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De conducteur kwam een tijdje later langs om te vragen wie allemaal naar Denemarken moest, ik was gewoon al aan het stressen toen we nog bij Dortmund waren. Bedankt voor het antwoord, dat stelde me wel gerust! Uiteindelijk wachtte de nacht-IC op ons en zelfs op een ICE uit München met +90, dus geen man overboord.
Jammer, ik had misschien wel liever een hotel dan deze dramatische nacht, maar we doen het er maar mee :^)
Daarnaast nu in de IC naar Kopenhagen heel veel mensen op de balkons, op klapzitjes, en op stoelen die vervolgens door anderen worden geclaimd - volgens mij heeft niet iedereen door dat reservering verplicht is momenteel...
Jammer, ik had misschien wel liever een hotel dan deze dramatische nacht, maar we doen het er maar mee :^)
Daarnaast nu in de IC naar Kopenhagen heel veel mensen op de balkons, op klapzitjes, en op stoelen die vervolgens door anderen worden geclaimd - volgens mij heeft niet iedereen door dat reservering verplicht is momenteel...
請勿靠近車門
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Overvolle treinen op Hamburg - Kopenhagen is een jaarlijks terugkerend fenomeen geloof ik. Genoeg potentieel om die verbinding te verbeteren is er in ieder geval.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In februari zat ik erin en zowel heen als terug behoorlijk druk met nog maar een paar vrije zitplaatsen.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat speelt inderdaad al best lang. Alleen zou je denken dat, nu dat spul niet meer de veerboot op hoeft, het toch een stuk makkelijker zou moeten zijn om de capaciteit uit te breiden?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Er rijden sinds een paar weken Duitse IC-rijtuigen op de dienst, behalve op de treinen naar Aarhus en de nachttrein. Dat heeft de capaciteit flink verhoogd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
En in de zomerperiode (17/6 t/m 20/8) wordt er een 2-uursdienst gereden, ipv een 4-uursdienst.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
En toch krijg ik, als ik nu een stoelreservering probeer te boeken voor een rit van Hamburg naar Kopenhagen constant meldingen dat de stoelen uitverkocht zijn. Het is duidelijk niet genoeg.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik zie op Bahn.de wel een melding staan dat er momenteel problemen zijn met het boeken van zitplaatsreserveringen.
-
- Berichten: 757
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik kreeg vanmorgen een mail van DB dat mijn zugbinding voor as vrijdag is opgeheven omdat mijn aansluiting door die kapotte brug in Frankfurt onmogelijk is. Eens kijken we voor mij de beste optie gaat zijn.ICE11 schreef: ↑za 05 aug 2023, 19:29 Omdat vanuit Duitsland komende langeafstandstreinen zo vaak te laat zijn heeft SBB maatregelen genomen en er mogen - behalve nachttreinen - maar nog vier treinen per dag verder het land in dan Basel SBB. Dat zijn ICE 79, ICE 271, EC 9 en EC 151. Volgens een persbericht zijn de treinen in de laatste weken nog onbetrouwbarer geworden omdat treinen welke via Frankfurt en Mannheim rijden door een beschadigde brug een andere route moeten nemen.
https://www.fr.de/panorama/basel-endsta ... 42499.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik ga op vrijdag terug, en dan zijn de reserveringen om 9 en 11 uur al strak uitverkocht, zelfs de eerste klas. Ik ga dus maar via Flensburg, en gok het op de korte overstappen. Op de DSB buitenland in het Deens raden ze nu ook aan om via Flensburg te reizen. Wel goed om te weten dat de nieuwe treinen nu in gebruik zijn, had ze graag genomen maar alle directe treinen op acceptabele tijdstippen (en daar schaar ik half 6 's ochtends niet onder) zitten al vol.
De stoelreserveringen voor de zomer kan je sowieso niet op bahn.de boeken, dat gaat alleen via DSB of Interrail zelf bij mijn weten.
De stoelreserveringen voor de zomer kan je sowieso niet op bahn.de boeken, dat gaat alleen via DSB of Interrail zelf bij mijn weten.
請勿靠近車門
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39286
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Bahn.de kan inderdaad niet overweg met losse reserveringen in treinen waar het verplicht is te reserveren. Speelt ook met de ICE vanuit Nederland.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Nota bene: ik keek op de door de DSB aanbevolen pagina.Commendatore schreef: ↑zo 06 aug 2023, 13:59 Ik zie op Bahn.de wel een melding staan dat er momenteel problemen zijn met het boeken van zitplaatsreserveringen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Groeten uit Schmachtenhagen. Er is hier helemaal niets behalve een boerenmarkt die al is afgelopen maar waar wel nog Duitse schlagers uit de boxen schallen. Had ik geweten dat die markt nog bestond was ik eerder gekomen, volgens Google was die markt na covid niet meer teruggekeerd.
Wel een leuk lijntje trouwens, die RB 27. Dwars door het bos, dan dwars door het veld, en dan in het weekend tot 16 uur nog een stukje door met getoeter voor onbeveiligde overwegen tot vlak naast die markt. Als je naar het dorpje wilt, moet je een stuk langs een provinciale weg zonder voetpad, dat heb ik maar gelaten.
Wel een leuk lijntje trouwens, die RB 27. Dwars door het bos, dan dwars door het veld, en dan in het weekend tot 16 uur nog een stukje door met getoeter voor onbeveiligde overwegen tot vlak naast die markt. Als je naar het dorpje wilt, moet je een stuk langs een provinciale weg zonder voetpad, dat heb ik maar gelaten.
-
- Berichten: 757
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vandaag onderweg van Dresden naar Nürnberg , dus vanuit de DDR naar de BRD zeg maar, dus van oud naar nieuw zou je denken. Niets is echter minder waar. In de voormalige DDR is de lijn van bovenleiding en lichtseinen voorzien. En een moderne Siemens trein, model weet ik even niet maar hetzelfde type rijdt op de S8 in het Ruhrgebiet.
Kom je bij Hof de voormalige BRD in dan houdt de bovenleiding op, je krijgt een op leeftijd zijnde Br 612 waarin je kotsmisselijk wordt omdat ie bij elke boog meekantelt, en de beveiling bestaat nog (gedeeltelijk) uit armseinen.
Kortom, omgekeerde wereld van wat je zou verwachten .
Wat ik wel moet zeggen: meer dan 5 minuten vertraging heb ik niet vandaag.
Kom je bij Hof de voormalige BRD in dan houdt de bovenleiding op, je krijgt een op leeftijd zijnde Br 612 waarin je kotsmisselijk wordt omdat ie bij elke boog meekantelt, en de beveiling bestaat nog (gedeeltelijk) uit armseinen.
Kortom, omgekeerde wereld van wat je zou verwachten .
Wat ik wel moet zeggen: meer dan 5 minuten vertraging heb ik niet vandaag.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Daar ga ik in september ook last mee krijgen; in plaats van een overstap op Frankfurt Hbf, krijg ik via de DB nu een overstap in Köln en Mannheim er uit.ICE11 schreef: ↑za 05 aug 2023, 19:29 Omdat vanuit Duitsland komende langeafstandstreinen zo vaak te laat zijn heeft SBB maatregelen genomen en er mogen - behalve nachttreinen - maar nog vier treinen per dag verder het land in dan Basel SBB. Dat zijn ICE 79, ICE 271, EC 9 en EC 151. Volgens een persbericht zijn de treinen in de laatste weken nog onbetrouwbarer geworden omdat treinen welke via Frankfurt en Mannheim rijden door een beschadigde brug een andere route moeten nemen.
https://www.fr.de/panorama/basel-endsta ... 42499.html
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Op de S8 rijden treinen van het type Alstom Coradia Continental.henrivanderweijden schreef: ↑zo 06 aug 2023, 16:15 (…) En een moderne Siemens trein, model weet ik even niet maar hetzelfde type rijdt op de S8 in het Ruhrgebiet.
(...)
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat was dan een Coradia Continental van de MRB: https://www.bahnbilder.de/bild/deutschl ... n-hof.htmlhenrivanderweijden schreef: ↑zo 06 aug 2023, 16:15 Vandaag onderweg van Dresden naar Nürnberg , dus vanuit de DDR naar de BRD zeg maar, dus van oud naar nieuw zou je denken. Niets is echter minder waar. In de voormalige DDR is de lijn van bovenleiding en lichtseinen voorzien. En een moderne Siemens trein, model weet ik even niet maar hetzelfde type rijdt op de S8 in het Ruhrgebiet.
Tsja, en waarom deze lijn in Sachsen onder draad is en in Bayern niet is een lange verhaal. De elektrificatie in Sachsen had te maken met het project City-Tunnel Leipzig zodat de treinen uit het Vogtland de nieuwe tunnel konden gebruiken. Wanneer de rest van het stuk van Hof naar Nürnberg onder draad komt te liggen is de vraag. Hoewel dit project in het Bundesverkehrswegeplan (= basisplan voor de ontwikkeling van Duitse transportroutes) als een "urgente behoefte" voor 2030 wordt genoemd, plant het ministerie van verkeer in Berlin geen elektrificatie meer want deze zal vanwege de hoge bouwkosten vooral in het Pegnitztal niet rendabel zijn. In plaats daarvan wordt nu de voorkeur gegeven aan de elektrificatie van de lijn van Hof via Weiden naar Regensburg in plaats van Nürnberg.
-
- Berichten: 757
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat was inderdaad de trein. Dacht toch echt dat ik er ergens Siemens op had zien staan maar zal t wel fout hebben.
Op een loods van de MrB stond inderdaad ook Alstom.
Op een loods van de MrB stond inderdaad ook Alstom.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De lijn in het Pegnitztal hangt samen met meerdere verbindingen die nog niet geëlektrificeerd zijn. Om te voorkomen dat andere lijnen dan over tientallen kilometers afstand onder de draad aan het dieselen zijn, moet je ook andere lijnen meepakken, zoals Nürnberg-Cheb. En aangezien het aanleggen van bovenleiding tijd kost en ook financieel gezien niet goedkoop is...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het probleem is eerder Beieren. Die melden vooral wegenprojecten aan bij de federale overheid, die ook nog bovengemiddeld vaak tot uitvoering worden gebracht. Andere deelstaten tonen gewoon veel meer interesse in de modernisatie van het spoorwegnet in hun deelstaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het is niet dat er nu bovengemiddeld veel bouwprojecten worden opgeleverd in Beieren, ook niet bij de wegen. En men is daar een stuk conservatiever met een sterkere autosector dan elders in Duitsland.
-
- Berichten: 757
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het is niet heel handig dat beide nightjets richting zuid om 7.00 uur nog in Nürnberg staan. Ze staan hier al minimaal 20 minuten en tot nog toe zijn alleen de autowagens losgekoppeld van het Hamburger deel.Veroorzaakt tot nog toe veel spoorwijzigingen.
In het deel A'dam - Wien rijden afwijkend 3 zit-, 1 slaap- en 1 ligrijtuig.
Chaos wordt compleet door het foutief aankondigen op de cta's. Op spoor 8 staat de NJ uit Asd met aankondiging RE 50 München hbf.
Deze foutieve aankondiging wordt volgehouden tot 2 minuten voor vertrek van de RE50 (7.35 uur) en wordt dan aangepast naar spoor 12. Hier stond al zeker 10 minuten deze trein ...
Zo rond half 8 begint men ook eindelijk met het uit elkaar halen van de treinen, het deel Asd-Wien wordt weggerangeerd. Hier staat overigens een Oostenrijkse Taurus voor.
In het deel A'dam - Wien rijden afwijkend 3 zit-, 1 slaap- en 1 ligrijtuig.
Chaos wordt compleet door het foutief aankondigen op de cta's. Op spoor 8 staat de NJ uit Asd met aankondiging RE 50 München hbf.
Deze foutieve aankondiging wordt volgehouden tot 2 minuten voor vertrek van de RE50 (7.35 uur) en wordt dan aangepast naar spoor 12. Hier stond al zeker 10 minuten deze trein ...
Zo rond half 8 begint men ook eindelijk met het uit elkaar halen van de treinen, het deel Asd-Wien wordt weggerangeerd. Hier staat overigens een Oostenrijkse Taurus voor.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten