Kort buitenlands nieuws

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6053
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door AppleMoose »

Dat is zo in Nederland. In België zal het vast weer volgens een vaste procedure langs allerlei 'belangrijke' mensen gaan (A)
Goh.
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Welkom in Belgistan 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

In België bel je dan 110 en die verbinden je dan weer door met Securail.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rooddolfijn
Berichten: 806
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door rooddolfijn »

In Franstalig Zwitserland waren er een paar maanden geleden verbaasde en ontevreden geluiden te horen over de nieuwe dienstregeling in 2024 (of 2025??) tussen Lausanne en Genève, waarbij de reistijd verlengd zou worden met 5-10 minuten. Blijkbaar is (een gedeelte van) die dienstregeling al ingevoerd: de IR 90 rijdt nu altijd non-stop tussen beide steden en de IC 1 stopt nu ook in Morges en Nyon.
De ingangsdatum van deze wijzing kan ik niet snel achterhalen.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
henrivanderweijden
Berichten: 757
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door henrivanderweijden »

Ik verbaas me er elke keer weer over dat IR90 geen IC heet.
Maar misschien vanwege het ontbreken van een Bistro/restaurant?
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Chrysa »

Hij stopt veel te vaak om een IC te zijn.

IR90 reed altijd al 1x per uur nonstop Lausanne - Genève, want IR15 zit er vlak achter die dan wel stopt. Nu hebben ze allebei de IR90s non-stop gemaakt en die IC1 laten stoppen. Maakt de verbinding wel wat logischer.
Gamma
Berichten: 320
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Gamma »

Alleen de IC1 is wel een van de belangrijkste (misschien wel de belangrijkste?) Intercity’s van Zwitserland en die vertraag je hiermee wel.
Chrysa
Berichten: 8020
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Chrysa »

Ze hebben aan de oostkant ook al de extra stops van IC5 aan IC1 gegeven, dus ach.
Gamma
Berichten: 320
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Gamma »

Maar welk beleid of visie zit daar dan achter?
henrivanderweijden
Berichten: 757
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door henrivanderweijden »

Chrysa schreef: za 26 aug 2023, 10:30 Hij stopt veel te vaak om een IC te zijn.
En bijvoorbeeld de IC 8 tussen Romanshorn en Zürich stopt niet vaak?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Materieelnieuws uit het VK: Transpennine Express (TPE) stelt binnenkort de laatste getrokken treinen buiten dienst. Nou zou dat niet noemenswaardig zijn, ware het niet dat deze rijtuigen (de Mark 5A, samen met Class 68-locomotieven bekend als Nova 3) pas sinds Augustus 2019 in dienst zijn. Het officiële verhaal is dat TPE het te complex vind om 4 treintypes in het materieelpark te hebben, al waren er eerder verhalen over haarscheuren in de door CAF gebouwde rijtuigen (link). In de praktijk rijden de rijtuigen sinds de start van de pandemie alleen op een pendel tussen York en Scarborough, waardoor het al een tijd het minst gebruikte materieeltype van het VK was (maximaal 4 van de 13 treinstammen in dagelijkse dienst). Het is onbekend wat er nu met het materieel moet gaan gebeuren, de Class 68-locomotieven zijn erg gewild voor de goederendienst maar voor de rijtuigen is er geen logische inzet. Bij TPE worden de rijtuigen vervangen door ander materieel efficiënter in te zetten (class 185 en 802) (Twitter).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Dionysusnu
Berichten: 638
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Dionysusnu »

Dat ze alleen tussen York en Scarborough rijden klopt niet helemaal, ze rijden ook door naar Manchester. bijvoorbeeld

Voor de herverdeling van materieel komt het ook uit dat TPE net een behoorlijke versobering van de trajecten plant. Samenlopende lijnvoering verdwijnt, en enkele stoptreinen worden opgeheven en vervangen door stoppende ICs.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

In verband met het afschaffen van de bistrorijtuigen in DB-ICs meldt DSO, dat ter vervanging een "kiosk-coupe" komt.... _O-
Nitein-Repart
Berichten: 3659
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 416,page=1

Interessant is dat de IC1 vanaf december enkel nog maar op de verbindingen naar Sylt, Oberstdorf en Amsterdam gaat rijden en dat naast enkele versterkingsritten en de IC-Dienst Düsseldorf-Gera vrijwel alle IC-diensten die tot nu toe met IC1 gereden worden waarschijnlijk vanaf december met ICE's gereden worden, anders gaat de eet- en drinkgelegenheid verloren. Dus ik neem aan dat de treindiensten naar bijvoorbeeld naar Rügen, Graz, Klagenfurt en Salzburg, met uitzondering van de EC met doorgaande rijtuigen naar Ljubljana en Zagreb vanaf december met ICE's gereden worden omdat ze anders de eet- en drinkgelegenheid verliezen.

De vraag is alleen wel van of er in de kiosk ook nog broodjes en dergelijke verkocht worden of enkel calorierijke Mars- en Kitkatrepen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Meltrain »

Dionysusnu schreef: zo 27 aug 2023, 07:38 Voor de herverdeling van materieel komt het ook uit dat TPE net een behoorlijke versobering van de trajecten plant. Samenlopende lijnvoering verdwijnt, en enkele stoptreinen worden opgeheven en vervangen door stoppende ICs.
En dat is mogelijk weer een gevolg van het feit dat TPE nu geen dochter van First meer is, maar van de landelijke overheid.
Maar wel zonde dat TPE de rijtuigen nu alweer aan de kant zet. Misschien kan Northern (tegenwoordig ook eigendom van de overheid) of EMR ze nog gebruiken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Stakingen bij de DB zijn van tafel, tenminste wat de vakbond EVG betreft. Maar in oktober beginnen alweer de onderhandelingen met de GDL.....

https://www.welt.de/wirtschaft/article2 ... treik.html
Nitein-Repart
Berichten: 3659
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Nitein-Repart »

Het belangrijkste is dat de overeenkomst tot begin 2025 loopt, dus in 2024 geen stakingen namens de EVG. En de GDL is toch niet in staat om het hele spoorvervoer in Duitsland plat te leggen. Vergeet niet dat 52% van de EVG-leden voor de overeenkomst heeft gestemd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
PHS

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door waldo79 »

Iets met je zaken op orde maken als ondernemer :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Ik ben echt benieuwd hoe dit was gegaan, als ze wel een plekje hadden gehouden in de Eemshaven. Emden is mij te ver, dus ik heb er na de verhuizing uit de Eemshaven geen serieuze reisoptie meer in gezien.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door waldo79 »

Als je als bedrijf specifiek richt op een Nederlands publiek, dan is het al een aderlating om vanuit Emden te vertrekken.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13684
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Vinny »

Op de ZDF zag ik vandaag een stukje over de DB, waar helaas de afgelopen jaren nogal wat is misgegaan:
https://www.youtube.com/watch?v=vUPbXMrm0aM
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
gpvos
Berichten: 604
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door gpvos »

Ik nam 'm in juni, alleen van Kristiansand naar Emden, en vond 'm al vrij leeg.

Ook onhandig was dat er geen aansluitende trein vanaf Emden Außenhafen reed, je moest meer dan twee uur wachten of een lokale belbus aanvragen. (De IC/RE van 12u01 reed niet om redenen die ik niet meer weet.)
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

Vorig jaar was ik in Emden. Toen vielen ook wat diensten naar/van Aussenhafen uit.
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

http://halloherne.de/artikel/neuer-name ... ckel-64173

Wanne Eickel Hbf krijgt een andere naam.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten