Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1520
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door JordiBrabant »

Voor de Stalinistische tankies zou vervoer van Russische olie naar VEB Petrolchemisches Kombinat Schwedt een natte droom moeten zijn. De P'berg havercappu vegans zouden een linzenbulktrein moeten billijken. De Realos zijn al tevreden als getracht is de helft van de rit door een vrouw te laten rijden.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
en-es
Berichten: 4595
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Ik vraag me ook wel eens af wat die lui nou willen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Ze willen dat er geen kolen en ijzererts (aardeverstorende extractie) meer wordt geïmporteerd voor o.a. de staalfabrieken in Salzgitter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TffpaA
Berichten: 3498
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door TffpaA »

Ik denk niet dat en-es op een antwoord uit was.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Helaas, er is al een antwoord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4595
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Mijn dank voor het antwoord. Ik zit trouwens in de RE60 van Rheine naar Hannover in een goed bezette dubbeldekker van Westfalenbahn.
Bemined
Berichten: 6051
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Bemined »

Iemands z'n autoalarm gaat af terwijl deze op een autowagon staat die gerangeerd wordt op Innsbruck Hbf :lol:
en-es
Berichten: 4595
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Mijn RB61 van 17.32 vertrok met 8 minuten vertraging uit Herford. Onderweg werd de eindbestemming plotseling veranderd van Hengelo in Rheine. Men besloot voor een extra overstap in Rheine. In Bad Bentheim kreeg een reiziger in een scootmobiel te horen dat de scootmobiel niet mee mocht in de aansluitende trein naar Neuenhaus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Voor de mensen die graag hun ticket splitsen in Bad Bentheim etc. ik vond gisterenavond voor een reis op vrijdag tickets voor Dessau - Hengelo die goedkoper waren dan Dessau - Bad Bentheim. Scheelde 6 euro, en beide reizen waren een Sparpreis. Je kan er dus niet altijd vanuit gaan dat splitsen in Bad Bentheim goedkoper is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5578
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

Klopt, ook een reis Oldenzaal - StadtInDeutschland kan een stuk goedkoper zijn, zelfs als er in Bad Bentheim een overstap van Eurobahn op de IC is. Komt omdat deze kaartjes vanaf het Sparpreis Europa-stapeltje komen, en het normale Sparpreis-stapeltje dan al op is.
Bemined
Berichten: 6051
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Bemined »

NightJet 420 ging weer lekker vannacht. Vertrek in Innsbruck met +14, aankomst in Nürnberg met -6. Tot zo ver prima dus, maar toen ging er iets mis met rangeren en werd het +120. Wat er precies mis ging weet ik niet, ik dacht iets te horen over een ontsporing. Uiteindelijk zijn de twee treindelen naar Amsterdam met behulp van een rangeerloc naar een ander vertrekspoor gebracht en daar gecombineerd, van de treindelen naar Hamburg stonden het laatste treindeel toen nog ergens op een rangeerspoor buiten het station met voorop de eigen locomotief en achterop de rangeerlocomotief ter assistentie, de eigen locomotief was blijkbaar niet meer in staat dit treindeel verder te rangeren. Geen idee hoe het daar mee afgelopen is maar waarschijnlijk had deze nog meer vertraging.

De vertraging van het Amsterdamse deel lijkt het gevolg van dat deze in eerste instantie opgesloten stond achter het rangeerdeel met de problemen, tegen de tijd dat de rangeerloc erbij kwam om te helpen waren de rijtuigen al zo goed als dood omdat er te lang geen loc aan vast had gezeten. Het weer opbouwen van de rijtuigen nam de nodige tijd in beslag. Het autoalarm was er bij aankomst in Nürnberg overigens wel mee gestopt. Van de +120 waren er in Utrecht nog zo'n +117 minuten over.
cassie127
Berichten: 6641
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

De 490 is met +198 uit Nürnberg vertrokken en met +150 minuten vertraging op Hamburg Altona aangekomen.
Suus schreef: zo 10 sep 2023, 07:29 Voor de mensen die graag hun ticket splitsen in Bad Bentheim etc. ik vond gisterenavond voor een reis op vrijdag tickets voor Dessau - Hengelo die goedkoper waren dan Dessau - Bad Bentheim. Scheelde 6 euro, en beide reizen waren een Sparpreis. Je kan er dus niet altijd vanuit gaan dat splitsen in Bad Bentheim goedkoper is.
Soms kan het inderdaad vanuit Nederland wel goedkoper zijn. Eind augustus heb ik nog 1e klas retourtje gekocht voor München (eind september) voor 2 personen die bij elkaar zo'n €116,- gekost hebben tijdens een actie (vanaf Bad Bentheim). Die waren anders vanuit NL toen zo'n €400,- en normaliter zo'n €350,- zonder die actie tussen Bad Bentheim en München.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Er is vannacht in Nürnberg een Taurus met een zitrijtuig ontspoord. NJ 408 heeft overigens ook een goede nacht gehad, die was tot Eisenach gekomen en moest toen door een aanrijding op een overweg een enorm stuk terugrijden om alsnog in Fulda te komen, via Sangerhausen en Kassel. Daarna mocht het wel meteen naar Hanau in plaats van de geplande omweg via Lohr Bahnhof.

Deze ochtend heeft station Köln-Mülheim er urenlang uitgelegen, waardoor al het langeafstandsverkeer dat ook maar iets met Keulen te maken heeft voor de rest van de dag een gigantische puinhoop is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7704
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Genoeg ellende weer voor het Duitse spoornet :X
en-es
Berichten: 4595
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Mijn dagje Niedersachsen Ticket verliep anders gisteren vrijwel zonder problemen :D
waldo79
Berichten: 7704
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Oh, ik had ook een geslaagde dag in de driehoek Rheine, Münster en Osnabrück. De enige rimpelingen onderweg waren bij NS.
umbusko
Donateur
Berichten: 5419
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Op Berlin Gesundbrunnen zag ik inderdaad net ook al een ICE naar Ostseebad Binz (uit Keulen) met +3,5 uur aangekondigd staan. :X En dan laten ze de kering van 26 minuten op Hbf al weg (rijdt nu rechtstreeks Spandau-Gesundbrunnen).
Commendatore
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

Er staat momenteel een stam ICR + Traxxen donker op spoor 23 op Antwerpen-Centraal. Thalys werd er al omheen gestuurd via 24.

De 9259 de andere kant op is in elk geval ramvol en fors vertraagd. De treinbegeleider riep er daarnaast toe op om zich niet op de balkons op te houden vanwege de hitte.
henrivanderweijden
Berichten: 762
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

rooddolfijn schreef: do 10 aug 2023, 22:53 Ondertussen is de stremming van de Gotthard-Basistunnel verlengd tot volgende week woensdag einde dienst.
Ik zag vandaag een bericht van de SBB langskomen. De tunnel is tot zeker januari 2024 gestremt. Er liggen nog 12 wagons in de tunnel. Achter de trein zijn dwarsligger over meerdere kilometers beschadigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2898
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: zo 10 sep 2023, 16:46 Er is vannacht in Nürnberg een Taurus met een zitrijtuig ontspoord.
Het was dan ook niet "een" Taurus maar de 1016 048 met brandweer-bestickering.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2898
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

RobertT schreef: vr 08 sep 2023, 23:31 In Hannover stond een NS Vectron aan de westzijde opgesteld.
Staat nog steeds daar, vandaag waar men blijkbaar met opleiding van machinisten bezig. Ik had geen tijd meer om nader te bekijken welke loc het exact was, want vanwege de grote storing tussen Bielefeld en Hamm heb ik dan toch ervoor gekozen de eerstvolgende trein richting westen te pakken om vanavond nog op tijd thuis te zijn (wat ook gelukt is, want ik was maar 5 minuten later dan gepland aangekomen, wel dan met een uur eedere vertrek ;)).
Laatst gewijzigd door ICE11 op di 12 sep 2023, 22:04, 2 keer totaal gewijzigd.
MetroRET
Berichten: 3846
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MetroRET »

Morgen lijkt er een Vectron meegestuurd te worden met IC240, wellicht zal deze 193 500 dan worden meegestuurd.
en-es
Berichten: 4595
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Die Vectron heb ik zaterdag ook al gezien in Hannover.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2898
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

In Berlin hebben rond 40 omstanders een bus omhooggetild zodat een daaronder terecht gekomen jongeman kon worden bevrijd: https://www.t-online.de/region/berlin/i ... s-an-.html
April064
Berichten: 743
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door April064 »

Wat een verhaal. Hulde aan alle 40 mensen die hebben geholpen.
zij/haar/hen/hun
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten