Spoordienstregeling Duitsland 2024
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Stond altijd gepland voor het vierde kwartaal van 2024, maar als eerder lukt zou dat erg fijn zijn gezien de desolate toestand van de 406.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Voor zover ik weet is de bedoeling eind H1 2024, zodat het in de (hoog)zomer wat lucht moet geven.
Laatst gewijzigd door Jultar op zo 01 okt 2023, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Als de BR408 in dienst komt op de diensten van en naar Brussel en Amsterdam, is het dan definitief klaar met de BR406 of kan Deutsche Bahn de BR406 nog op binnenlandse treindiensten inzetten, bijvoorbeeld tussen Rhein-Ruhr en München via Nürnberg (L41)?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 827
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Het kan zeker, de vraag is alleen of DB dat gaat doen.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Inmiddels is er een eigen dochtermaatschappij voor treinvervangend vervoer, de DB SEV GmbH. Deze hebben een grote hoeveelheid splinternieuwe MAN Lions City in dienst gesteld, maar het zullen ook steeds onderaannemers rijden waar de SEV GmbH de coordinatie overneemt. Eerste grootschalige inzet was de treinvervangend vervoer tussen Würzburg en Nürnberg eerder dit jaar. https://www.dbregio.de/angebot/db-sev-gmbh
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Zo was tenminste het oorspronkelijke plan, want als ik het goed begrepen heb is de techniek voor 15kV niet het probleem van deze stellen.Nitein-Repart schreef: ↑za 30 sep 2023, 15:18 Als de BR408 in dienst komt op de diensten van en naar Brussel en Amsterdam, is het dan definitief klaar met de BR406 of kan Deutsche Bahn de BR406 nog op binnenlandse treindiensten inzetten, bijvoorbeeld tussen Rhein-Ruhr en München via Nürnberg (L41)?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Klopt inderdaad, het is steeds verder naar voren gehaald en uit mijn hoofd van wat ik voorbij heb zien komen was de planning vanaf mei 2024
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Er zijn ook gedetailleerde persberichten voor de verschillende regios, bij voorbeld hier deze voor NRW: https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... n-11894276#tjoektjoek schreef: ↑za 30 sep 2023, 14:14 https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... n-11892750
Persbericht, wat voor mij nieuw is, is dat ICE 3neo gaat rijden naar Nederland en België zodra de toelating gereed is. Ben benieuwd naar de voortgang. Ik dacht dat deze treinen pas in 2025 naar Nederland ging rijden.
(als men boven op "Newsroom" klikt kan men de persberichten uit andere regios kiezen.
Er zijn enkele spannende details, bij voorbeeld over ICE 3 naar Norddeich, meer doorgaande ICE tussen Aachen en Berlin en de nieuwe Nightjet vanuit Berlin en Salzburg (!) naar Brussel.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Meer doorgaande ICE's tussen Aachen en Berlin
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Interessante aanpassingen, misschien wordt Aachen eens volwaardig geïntegreerd in het binnenlandse intercity-net.
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Vanaf dienstregeling 2024 rijden op slechts 58 ritten klassieke DB Intercities, de rest van het Fernverkehr is ICE, IC Dosto, Kiss of materieel van de PKP, CD, ÖBB of SBB. Zie hier: https://nitter.net/MarcusGrahnert?curso ... AwAAAAIAAA
Kort gezegd gaan vanaf dienstregeling 2024 op de volgende lijnen klassieke DB Intercities rijden:
77: Amsterdam-Berlin 1x/2 uur
75: Hamburg-København 1x/2 uur
32: Dortmund-Oberstdorf 1x/dag
24: Hamburg-Oberstdorf/Berchtensgaden 1x/dag
27: Berlin-Westerland auf Sylt 1x/dag
50: Düsseldorf/Köln-Gera 1x/6 uur
Magdeburg-Hamburg 1x/dag
Magdeburg-Berlin 1x/dag
26: Hamburg-Ostseebad Binz 2x/dag
39: Köln-Westerland auf Sylt 1x/dag
Stuttgart-Westerland auf Sylt 1x/dag
Kort gezegd gaan vanaf dienstregeling 2024 op de volgende lijnen klassieke DB Intercities rijden:
77: Amsterdam-Berlin 1x/2 uur
75: Hamburg-København 1x/2 uur
32: Dortmund-Oberstdorf 1x/dag
24: Hamburg-Oberstdorf/Berchtensgaden 1x/dag
27: Berlin-Westerland auf Sylt 1x/dag
50: Düsseldorf/Köln-Gera 1x/6 uur
Magdeburg-Hamburg 1x/dag
Magdeburg-Berlin 1x/dag
26: Hamburg-Ostseebad Binz 2x/dag
39: Köln-Westerland auf Sylt 1x/dag
Stuttgart-Westerland auf Sylt 1x/dag
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Interessant spoorkaartje - vooral in Nederland...
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Ik ben benieuwd hoe Aachen-Köln-Düsseldorf via Neuss moet functioneren. Alleen als men in Köln-Ehrenfeld in plaats van Köln Hbf. stopt.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Of misschien rijden de treinen die in Aken starten niet langs Neuss, maar de treinen die pas in Keulen starten wel?
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Heeft Flixtrain de treindienst NRW-München al weer geschrapt? Flixtrain wisselt ook continu van lijnvoering.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Er klopt geografisch heel weinig van dat kaartje. Aachen is naar het zuiden gezakt, Basel richting het oosten verhuisd, blijkbaar is de achtergrond een snelwegkaart van Europa?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Nee, snelwegen zijn het niet. Wat het wel is...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
Dat is de grap. FLX20 Köln – Hamburg heeft Neuss er niet tussen staan, FLX30 Aachen – Köln – Berlin – Dresden wel.
Maar de treinen zitten ook nog niet in HAFAS en bij Flixbus zelf zijn ze ook nog niet te boeken.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
...door iemand die verder geen idee had.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
ook apart:Bochum-Gelsenkirchen,je zou denken foutje:Essen-Gelsenkirchen
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
De Tube Map verschilt echter in zoverre dat de verbindingen die erop worden weergegeven ook echt bestaan.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2024
De BVG tram kaart dan. Wat begrijp je niet aan "gestileerd". Welke verbindingen bestaan niet dan? Of bedoel je dat het Flixtreinnet fictief is?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten