Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Bij punt 7. zou ik accepteert zeggen, maar voor de rest op weg naar een volle spaarkaart.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Groeten uit ICE1123 waarmee ik van Düsseldorf naar Frankfurt reis met een overstap in Frankfurt Flughafen. We zijn op tijd vertrokken na een hectische en vertraagde reis tussen Venlo en Düsseldorf met RE13 en R4. We kregen er een extra overstap bij in Mönchengladbach. De RE4 kwam in Düsseldorf aan op een stampvol perron. Een RRX waarvan de Wi-Fi voor geen meter werkte. Heb gelukkig een vrije plek kunnen vinden in de ICE.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vanaf Frankfurt Flughafen met ICE17 naar Frankfurt Hauptbahnhof voor het laatste stuk. Die komt uit Brussel als ik het goed heb. Oud treinstel waarvan rijtuigen 26 en 27 afgesloten waren. Ondanks alle problemen uiteindelijk slechts 5 minuten later aangekomen in Frankfurt. Scheelt wel als je door vertraging de HSL kan nemen i.p.v. de rijnroute. Dat ticket Baarn-Frankfurt in de eerste klasse heeft me 33 euro gekost en ik kocht het pas 15 dagen geleden. Moet zeggen dat er veel raar volk is in en rond het station. Er stonden ook nog eens drie ambulances met sirene op het stationsplein.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In de meeste grote steden is de stationsbuurt niet veel soeps, maar Frankfurt heeft wel een reputatie wat dat betreft ja.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In Niedersachsen was een botsing tussen een museumtrein en een trekker: https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... hn122.html
-
- Berichten: 762
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Punt 7 aangepast.
Nog 2 dingen vergeten:
Trein reed muv de eerste 2 rijtuigen in omgekeerde rijtuigvolgorde.
Trein had geen reserveringskaartjes dus bij elke stop discussies tussen mensen met en zonder reservering.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
En in Norddeich Mole is een Intercity door het Stootjuk gereden.ICE11 schreef: ↑ma 02 okt 2023, 19:54 In Niedersachsen was een botsing tussen een museumtrein en een trekker: https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... hn122.html
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Als er iemand van plan is om naar Parijs te gaan..... https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09/29 ... ijs-metro/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
schrrt schrrt schrrt ik kom net terug uit Parijs schrrt schrrt hoezo? schrrt schrrt schrrt
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Groeten uit ICE527 die 5 minuten later uit Frankfurt vertrok. Er is een matige bezetting verwacht maar ik zit in rijtuig 28 waarvan vrijwel elke plek bezet is. Zonder plaatsreservering gaat lastig worden, zo heeft een aantal reizigers ontdekt.
-
- Berichten: 762
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik heb een idee dat het reserveringssysteem als eerste rijtuig 28/38 kiest bij een ICE3. Bijna altijd als ik reserveer wil het systeem me daarin boeken. Ik wijzig het dan handmatig naar rijtuig 29/39 omdat ik daar liever zit.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Over het reserveringssysteem van de DB heb ik ooit gehoord, dat het met reserveren altijd "binnen", dus vanuit het Bistro/Restaurant begint en dan naar "buiten" verder gaat. Voor een ICE3 zou dan de volgorde in welke de rijtuigen volgeboekt worden voor de eerste klas zijn 28-29 en voor de tweede klas 26-25-23-22-21.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Wie reist er nou in godsnaam met een 2-jarig krijskind meer dan 4,5 uur in het Großraum?
Verder heb ik slechts last van een vrij constante +35 omdat alle treinen tussen Brno en Praha omgeleid werden via Havlíčkův Brod wegens een ongeval (denk ik) en omdat we nog even moesten wachten op een Metropolitan uit Budapest die +100 had. (Gok ik, want ze riepen niks om.)
Verder heb ik slechts last van een vrij constante +35 omdat alle treinen tussen Brno en Praha omgeleid werden via Havlíčkův Brod wegens een ongeval (denk ik) en omdat we nog even moesten wachten op een Metropolitan uit Budapest die +100 had. (Gok ik, want ze riepen niks om.)
-
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het personeel aan boord van de Thalys, pardon Eurostar, vergiste zich bij het omroepen een of twee keer in de merknaam. Het is nog even wennen.
Bij controle tussen Schiphol en Rotterdam bleek er een reiziger naar Tilburg te moeten. Optimist. Die mocht tot Rotterdam mee en moest er toen uit.
Ik was er altijd van overtuigd dat er geen directe bus van Gare du Nord naar Gare Montparnasse reed. Het blijken er zelfs twee te zijn: 39 en 91. Of zie ik iets over het hoofd?
Bij controle tussen Schiphol en Rotterdam bleek er een reiziger naar Tilburg te moeten. Optimist. Die mocht tot Rotterdam mee en moest er toen uit.
Ik was er altijd van overtuigd dat er geen directe bus van Gare du Nord naar Gare Montparnasse reed. Het blijken er zelfs twee te zijn: 39 en 91. Of zie ik iets over het hoofd?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De 39 gaat relatief rechtstreeks, de 91 is een halve ringlijn en gaat via Gare de Lyon en Gare d'Austerlitz. De snelste route van Gare du Nord naar Gare Montparnasse blijft echter metro 4, al ben je op Montparnasse Bienvenüe dan wel in het Bienvenüe-deel van het metrostation en moet je dus de nodige trappen op- en af en over de rolband in de verbindingstunnel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Groeten uit ICE722 die met 6 minuten vertraging uit Neurenberg vertrok. Ben op die trein overgestapt nadat ik met een RE50 uit Regensburg kwam. Dat was een rode dubbeldekker van DB Regio. Ondanks de voorspelling van een mittlere auslastung is het best wel vol in rijtuig 29 waar ik in een tweezitter zit. Zag in Neurenberg trouwens een RE19 naar Coburg die door een grijs/blauwe Railpool locomotief getrokken werd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Zojuist door Hanau Hbf gereden. Zag op het opstelterrein een Giruno-treinstel van de SBB.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ja, die moet toelating krijgen in Duitsland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 827
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De Giruno stellen gaan volgens mij op de EC Frankfurt (Main) - Basel - Milano rijden.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Niet op de EC Hamburg - Zürich? Daar zal immers ook wat anders op moeten gaan rijden zodra de BR101 eruit gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De vraag is hoelang die treinen in de huidige vorm nog blijven bestaan. Ze verdwijnen in ieder geval tijdens de aanstaande sanering van de Riedbahn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 762
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Een getrokken trein Amsterdam-Zürich met panoramarijtuig. Laat maar komen!
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De EC-rijtuigen van de SBB zijn ook op het einde van hun Latijn, dus die moeten er ook op termijn uit. Veel langer dan de eindtijd van de BR 101 moet je er niet meer mee rond willen rijden, binnen Zwitserland wordt de inzet ervan ook al steeds minder.
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik heb zo'n gevoel dat de klassieke getrokken treinen in West-Europa steeds meer aan het verdwijnen zijn. Al het nieuwe materieel zijn treinstellen, trek-duw-combinaties of treinstammen zoals de RailJet. Alleen in Centraal-Europa wordt nog echt geïnvesteerd in nieuwe rijtuigen voor getrokken treinen, al zie je met name in het regionale vervoer steeds meer treinstellen.
Verder zijn die EC6/EC7/EC8/EC9 enorme punctualiteitsdrama's en zijn de ICE's over de HSL Köln-Frankfurt veel betrouwbaarder. Wat mij betreft is het verstandig als Deutsche Bahn over de Rheinstrecke enkel nog maar Intercities tussen het Ruhrgebiet en Frankfurt/Mannheim laat rijden, zodat de enorme vertragingsgevoelige Rheinstrecke wat meer afgezonderd wordt van de rest van het Duitse spoornet.
Nu de twaalfdelige ICE4 ook in Oostenrijk is toegelaten zie ik liever dat de ICE-T op Dortmund-Wien vervangen wordt door de ICE4, zodat de ICE Dortmund-Wien over de HSL Köln-Frankfurt kan rijden. Desnoods stopt de ICE Dortmund-Wien dan maar in Köln/Bonn Flughafen, Siegburg, Montabaur en Limburg om zo de ICE Köln-Frankfurt die in Montabaur en Limburg stopt te vervangen.
Verder zijn die EC6/EC7/EC8/EC9 enorme punctualiteitsdrama's en zijn de ICE's over de HSL Köln-Frankfurt veel betrouwbaarder. Wat mij betreft is het verstandig als Deutsche Bahn over de Rheinstrecke enkel nog maar Intercities tussen het Ruhrgebiet en Frankfurt/Mannheim laat rijden, zodat de enorme vertragingsgevoelige Rheinstrecke wat meer afgezonderd wordt van de rest van het Duitse spoornet.
Nu de twaalfdelige ICE4 ook in Oostenrijk is toegelaten zie ik liever dat de ICE-T op Dortmund-Wien vervangen wordt door de ICE4, zodat de ICE Dortmund-Wien over de HSL Köln-Frankfurt kan rijden. Desnoods stopt de ICE Dortmund-Wien dan maar in Köln/Bonn Flughafen, Siegburg, Montabaur en Limburg om zo de ICE Köln-Frankfurt die in Montabaur en Limburg stopt te vervangen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten