Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Op de spoorlijnen in en rond Glasgow komt het behoorlijk vaak voor dat een Class 318 en 320 gecombineerd rijden. Ik weet alleen niet waarom.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Donateur
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Omdat dat technish gezien kan. Het maakt het voor Scotrail makkelijker dat er in inzet weinig verschil is.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
En ook vandaag weer klassiekje 655 in de S41 naar Aken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vanwege een ingestortte brug bij Ottersberg was de spoorlijn tussen Bremen en Hamburg de hele dag gestremd: https://www.butenunbinnen.de/nachrichte ... g-100.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Maar doen ze dat dan om te voorkomen dat er treinen zijn die uitsluitend uit Class 318 bestaan? En zo ja, waarom?JordiBrabant schreef: ↑do 14 dec 2023, 09:19 Omdat dat technish gezien kan. Het maakt het voor Scotrail makkelijker dat er in inzet weinig verschil is.
Tevens heb ik op één dag in alle elektrische treintypes* van ScotRail gezeten.
*Class 318, 320, 334, 380 en 385.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Donateur
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Afgaande op eerste Google resultaten ziet Scotrail het als één vloot, dus lijkt het me niet dat bewust geen 318en alleen rijden, bijvoorbeeld.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Nee hoor, twee stellen van hetzelfde type mag ook, bijv:
2x318 https://www.realtimetrains.co.uk/servic ... #allox_id=
2x320 https://www.realtimetrains.co.uk/servic ... allox_id=0
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
2x 320 had ik inderdaad wel gezien, maar 2x 318 niet. Ik dacht even dat dat was wegens toegankelijkheid ofzo, maar een 320 is niet beter toegankelijk dan een 318.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het is toch de bedoeling om de omschakelbare bovenleidingleiding in Aachen te vervangen door een spanningssluis ergens in de buurt van Hergenrath? Als deze werkzaamheden beginnen kunnen de Klassieke Motorstellen echt niet meer ingezet kunnen worden op het traject tussen Welkenraedt en Aachen. Ik verwacht dat er nog wel eens een Break of Desiro ingezet gaat worden tussen Liège en Welkenraedt (S41), omdat een HLE18+I11-combinatie het laat afweten. Tussen Welkenraedt en Aachen zou dan één bus ingezet moeten worden in plaats van een trein.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Als de omschakelbare bovenleiding verdwijnt kan een HLE18 ook niet meer in Aachen komen. Die werkzaamheden moeten wachten tot de HLE17 (Traxx, vanaf 2026 geleverd) in dienst komt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Of tot de MW41-dieseltjes een toelating krijgen tot Aken, waar ze volledig beveiligd heen kunnen rijden, maar daar zullen ze vast niet aan beginnen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik was toevallig 8 minuten voor vertrek van de European Sleeper op Berlin Hbf, dus ik dacht, laat ik eens een kijkje nemen; ik had dat ding namelijk nog niet in het echt gezien.
Ze beginnen al 5 minuten voor vertrek om te roepen “bitte steigen Sie ein” (en de deuren handmatig dicht te doen ), dus het is raadzaam om op tijd te zijn. Komen er op vertrektijd opeens twee mensen aanrennen die een rugzak proberen aan te geven door een raam, en bij de realisatie dat het naar binnen halen niet gaat lukken met de al versnellende trein mee moeten rennen om hem weer terug te krijgen. Daar ging iets niet helemaal goed geloof ik.
Ze beginnen al 5 minuten voor vertrek om te roepen “bitte steigen Sie ein” (en de deuren handmatig dicht te doen ), dus het is raadzaam om op tijd te zijn. Komen er op vertrektijd opeens twee mensen aanrennen die een rugzak proberen aan te geven door een raam, en bij de realisatie dat het naar binnen halen niet gaat lukken met de al versnellende trein mee moeten rennen om hem weer terug te krijgen. Daar ging iets niet helemaal goed geloof ik.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Waarom roept men in Duitsland altijd "Bitte steigen Sie ein" om als de trein bijna gaat vertrekken? Klinkt in mijn ogen niet logisch.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
MW41 rijdt op dit moment niet vanuit depot Kinkempois. Dat betekent dat je een eilandbedrijf krijgt waarbij de treinstellen over het gehele traject dieselen onder de draad. Voor die paar jaar tot de HLE17 komt zie ik zelfs NMBS geen toelating regelen en personeel opleiden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Er moet ergens in de opmerking van DDietzen iets staan waardoor jij denkt dat ie er welllicht iets serieus mee bedoelt. Ik zie alleen niet waar.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Inderdaad wil men alleen maar nog een spanningssluis waar de lijn uit Aachen in de HSL overgaat en de klassieke lijn naar Welkenraedt aftakt. Dus 15kV tot de splitsing en van daar dan 25kv of 3kv, dat de treinen alleen maar nog een keer moeten omschakelen. En wat de dieseltreinstellen betreft dat is niet helemaal absurd want in de jaren 80 had men dit voor een tijd lang tussen Welkenraedt en Aachen.Nitein-Repart schreef: ↑do 14 dec 2023, 22:19 Het is toch de bedoeling om de omschakelbare bovenleidingleiding in Aachen te vervangen door een spanningssluis ergens in de buurt van Hergenrath? Als deze werkzaamheden beginnen kunnen de Klassieke Motorstellen echt niet meer ingezet kunnen worden op het traject tussen Welkenraedt en Aachen. Ik verwacht dat er nog wel eens een Break of Desiro ingezet gaat worden tussen Liège en Welkenraedt (S41), omdat een HLE18+I11-combinatie het laat afweten. Tussen Welkenraedt en Aachen zou dan één bus ingezet moeten worden in plaats van een trein.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Precies. En een paar jaar daarvoor stoom.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
En dáárvoor moest je gewoon laufen!
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Misschien omdat ze graag willen dat je in de trein zit als die vertrekt in plaats van erbuiten? Het is gewoon een aanvulling op het fluitje, dat op grote stations met lange treinen toch al niet ideaal is, en net iets eerder zodat je ook daadwerkelijk nog de trein in kunt springen.Nitein-Repart schreef: ↑vr 15 dec 2023, 06:09 Waarom roept men in Duitsland altijd "Bitte steigen Sie ein" om als de trein bijna gaat vertrekken? Klinkt in mijn ogen niet logisch.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In Berlijn roept men altijd "Zurückbleiben bitte." Zou men soms liever hebben dat je niet instapt?Nitein-Repart schreef: ↑vr 15 dec 2023, 06:09 Waarom roept men in Duitsland altijd "Bitte steigen Sie ein" om als de trein bijna gaat vertrekken? Klinkt in mijn ogen niet logisch.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat kan natuurlijk ook een aansporing zijn voor reizigers die al in de trein staan
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het “Bitte steigen Sie ein” is een onderdeel van de procedure waarbij de machinist met lichtseinen wordt geïnformeerd over het vertrekgereed zijn van de treinen en niet zelden begeleid door een stationsmedewerker (wat je in Nederland een PLP zou noemen). Je hoort het daarom vooral op grote knooppuntstations.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Bij Amtrak is het All Aboard.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik woon ondertussen alweer drie maanden in de prachtige stad Hamburg en het toeval wil dat ik volgende week een vakantie gepland heb in Oostenrijk
Ik heb al een tijdje geleden een kaartje gekocht voor de nieuwe NightJet in zo een pod. Ik hoor alleen recent verhalen over veel uitval. Iemand die daar meer over weet en hoe het zit vanaf Hamburg? Ik vertrek deze dinsdag naar Wörgl.
Ik heb al een tijdje geleden een kaartje gekocht voor de nieuwe NightJet in zo een pod. Ik hoor alleen recent verhalen over veel uitval. Iemand die daar meer over weet en hoe het zit vanaf Hamburg? Ik vertrek deze dinsdag naar Wörgl.
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat is niet het hele riedeltje he?Tom024 schreef: ↑vr 15 dec 2023, 13:31In Berlijn roept men altijd "Zurückbleiben bitte." Zou men soms liever hebben dat je niet instapt?Nitein-Repart schreef: ↑vr 15 dec 2023, 06:09 Waarom roept men in Duitsland altijd "Bitte steigen Sie ein" om als de trein bijna gaat vertrekken? Klinkt in mijn ogen niet logisch.
Er wordt/werd daarvoor geroepen: für ...... ,einsteigen bitte. Op het moment van deuren sluiten kwam dan het zurückbleiben bitte.
Overigens hebben we het hier over de S-bahn, niet over Fernverkehr.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten