Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Citaat uit de besluitnota van het stadsbestuur van Aachen van oktober 2023 (met behulp van Google Translate) wat de bouw van een derde spoor bij de halte Eilendorf betreft:
"Vanuit het huidige perspectief is het niet te voorzien dat dit project zal worden uitgevoerd. De langetermijnplannen van Deutsche Bahn omvatten momenteel geen maatregelen op dit gebied. Zelfs als de verlenging van de driesporige lijn voorbij de halte Eilendorf in de nabije toekomst prioriteit krijgt en wordt opgenomen in de planningsprocessen van de DB, kan worden aangenomen dat de plannings- en goedkeuringsprocessen gezien de ingewikkelde omstandigheden vele jaren zullen duren. Zelfs onder zeer optimistische aannames kan de implementatie pas over tientallen jaren worden verwacht."
Bron: https://ratsinfo.aachen.de/bi/vo020.asp?VOLFDNR=27528
"Vanuit het huidige perspectief is het niet te voorzien dat dit project zal worden uitgevoerd. De langetermijnplannen van Deutsche Bahn omvatten momenteel geen maatregelen op dit gebied. Zelfs als de verlenging van de driesporige lijn voorbij de halte Eilendorf in de nabije toekomst prioriteit krijgt en wordt opgenomen in de planningsprocessen van de DB, kan worden aangenomen dat de plannings- en goedkeuringsprocessen gezien de ingewikkelde omstandigheden vele jaren zullen duren. Zelfs onder zeer optimistische aannames kan de implementatie pas over tientallen jaren worden verwacht."
Bron: https://ratsinfo.aachen.de/bi/vo020.asp?VOLFDNR=27528
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In het geval van het viaduct bij Düren passeert de Bundesstraße B264 het spoor in een zodanige hoek, dat er al een betrekkelijk lange overspanning nodig is. Hoe langer de overspanning het zonder pijlers moet stellen, des te steviger de brug moet zijn en daar zullen de kosten dan ook naar zijn. Het is niet handig gerealiseerd gezien de plannen voor een derde spoor ook bij wegbeheerder Straßen.NRW bekend waren, maar zolang het voor het spoorproject bij praten blijft, lijkt het mij onnodig om die ruimte tot sint-juttemis te reserveren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: di 25 apr 2023, 15:19
- Locatie: Amsterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
FT, Eurotunnel operator offers to subsidise new cross-Channel rail services:
Getlink chief puts forward €50mn pot for companies considering launching rivals to Eurostar
Getlink chief puts forward €50mn pot for companies considering launching rivals to Eurostar
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Kip-ei-verhaal. Zeker, de hoek waaronder de B264 het spoor kruist. En absoluut, lange overspanning. Edoch: pijlers en landhoofden hadden voor hetzelfde geld ook zo gedimensioneerd kunnen worden, dat de kosten van een noodzakelijk spoorproject niet onnodig verhoogd worden zodat er vervolgens eindeloos over gepraat moet worden, waardoor het wachten is tot de volgende pipo een blok beton op het beoogde tracé kwakt. Dat alles een beetje stroomlijnen wordt ook wel planning genoemd. Vraag me af wat het Duitse woord daarvoor is.ArrivaBas schreef: ↑zo 05 mei 2024, 20:58 In het geval van het viaduct bij Düren passeert de Bundesstraße B264 het spoor in een zodanige hoek, dat er al een betrekkelijk lange overspanning nodig is. Hoe langer de overspanning het zonder pijlers moet stellen, des te steviger de brug moet zijn en daar zullen de kosten dan ook naar zijn. Het is niet handig gerealiseerd gezien de plannen voor een derde spoor ook bij wegbeheerder Straßen.NRW bekend waren, maar zolang het voor het spoorproject bij praten blijft, lijkt het mij onnodig om die ruimte tot sint-juttemis te reserveren.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik denk dat trolly eerder het begrip Raumplanung bedoelt, aangezien het om ruimtelijke planning gaat en niet om een tijdsplanning (zoals we die in Nederland kennen).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Als de Duitsers slechts ruimtelijk denken en niet in de tijd, dan verklaart dat misschien ook al wel heel wat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Duitsers en plannen? Ordnung, Regeln en Gesetze. Dan hoef je niets meer te plannen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Natuurlijk, je moet plannen hoe deze Regeln en Gesetze tot op het kleinste komma worden strikt opgevolgd.
Ik denk het woord dat trolly zoekt is "langfristige Planung" of "vorausschauende Planung" of "umfassende Planung". Het woord "Raumplanung" is meer grootschalig te zien, dus voor bestemmingsplannen enz. en niet voor een enkele bouwwerk. En "Zeitplan" is inderdaad gericht op de tijdelijke volgorde, dus wanneer begint het werk, wanneer moet het gereed zijn, wanneer komt het beton, ....
Ik denk het woord dat trolly zoekt is "langfristige Planung" of "vorausschauende Planung" of "umfassende Planung". Het woord "Raumplanung" is meer grootschalig te zien, dus voor bestemmingsplannen enz. en niet voor een enkele bouwwerk. En "Zeitplan" is inderdaad gericht op de tijdelijke volgorde, dus wanneer begint het werk, wanneer moet het gereed zijn, wanneer komt het beton, ....
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Alleen al het feit dat jullie er zoveel woorden voor (nodig) hebben geeft aan dat er iets grondig mis is met jullie systeem.
Op een ander forum kwam ik nog dit leuke plaatje tegen van de dossiervorming voor een gedeelte van een ringweg - al kun je het zo eigenlijk niet noemen en zou bypass passender zijn:
bron
Tsja, met zo'n papierwinkel voor zoiets kleins, snap ik wel waarom alles bij jullie zo lang duurt, en ook waarom men soms besluit daar niet op te wachten - al dan niet bewust.
Op een ander forum kwam ik nog dit leuke plaatje tegen van de dossiervorming voor een gedeelte van een ringweg - al kun je het zo eigenlijk niet noemen en zou bypass passender zijn:
bron
Tsja, met zo'n papierwinkel voor zoiets kleins, snap ik wel waarom alles bij jullie zo lang duurt, en ook waarom men soms besluit daar niet op te wachten - al dan niet bewust.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
trolly bedoelt vooral dat de oosterbuur kennelijk geen adequate vertaling voor dat begrip heeft, en daar dan ook naar handelt. Hetgeen jelui hierboven zeer behulpzaam geïllustreerd hebt met jullie zoektocht naar een passende Übersetzung. Dank.iamthedutchdude schreef: ↑ma 06 mei 2024, 10:45 Ik denk dat trolly eerder het begrip Raumplanung bedoelt, aangezien het om ruimtelijke planning gaat en niet om een tijdsplanning (zoals we die in Nederland kennen).
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
We kunnen hier lachen om de dossiervorming voor een ringweg, maar daar kan ik ook nog wel wat Nederlandse bouwdossiers tegenover leggen hoor. Heb voor één fabriekshal in Amsterdam ook nog wel eens het halve documentatiecentrum in het stadhuis van Zaanstad nodig gehad
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Gesetz zur Beschleunigung von Genehmigungsverfahren im Verkehrsbereich
https://www.bundesregierung.de/breg-de/ ... ng-2187452
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Tja...
Ik lach niet om de dossiervorming, maar treur over de bestuurlijke incompetentie. Ook die is er in Nederland volop, maar Duitsland is buitencategorie.Suus schreef: ↑di 07 mei 2024, 06:24 We kunnen hier lachen om de dossiervorming voor een ringweg, maar daar kan ik ook nog wel wat Nederlandse bouwdossiers tegenover leggen hoor. Heb voor één fabriekshal in Amsterdam ook nog wel eens het halve documentatiecentrum in het stadhuis van Zaanstad nodig gehad
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dit is ook niet het eerste voorval waaruit blijkt dat Duitsland enorm is verzand in bureaucratie en de bijbehorende bestuurlijke incompetentie. Delen van de schade na de watersnood van 2021 zijn qua infrastructuur nog steeds niet hersteld. De Ahrtalbahn zou volgend jaar weer volledig te berijden moeten zijn tot Ahrbrück, maar tussen Kall en Gerolstein duurt het nog zeker tot 2027 voor er weer een volledige treindienst kan rijden, puur omdat er gelijk plannen voor elektrificatie in de projecten zijn meegenomen, waardoor het werk voor de Duitse wet geen noodherstel meer is. Dan gelden in Duitsland de normale procedures die, net als de werkzaamheden zelf overigens, jarenlang duren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Maar de Duitsers zelf zijn niet voor alles verantwoordelijk. Hier in de buurt is bij voorbeeld een tunnel die drie jaar geleden tijdens de overstromingen volledig onder water stond en deze is nog steeds niet gerenoveerd. Als reden wordt gegeven dat de benodigde reserveonderdelen eerst aanbesteed moeten worden, en dat is gebaseerd op een wet uit Brussel, niet uit Berlijn....
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Diezelfde Brusselse wet geldt hier gek genoeg ook; toch duurt het bij ons allemaal niet zo lang als bij jullie. Maar naar Brussel wijzen is natuurlijk altijd een mooie bliksemafleider.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vandaag arriveert isadora in Thessaloniki voor een rondreis door het noorden van Griekenland, het zuiden van Noord-Macedonië, en een week Tirana en wijde omgeving. Trein waar mogelijk, maar dat zal minimaal zijn.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De kern van het probleem is nou net doorschuiven en afwijzen van verantwoordelijkheden. Ander bureau. Andere Behörden. Brussel. Het is ingebakken, maar dat ligt dus niet aan ons.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Wir haben es nicht gewusst - en met die snelle escalatie gaan we weer terug naar OV in het buitenland.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Groetjes uit ICE 122, die nu Nederland binnenrijdt met zeker 100 staanplaatsen. Het wordt echt tijd dat de capaciteit uitgebreid wordt, de vraag is er duidelijk.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Heerlijk ontspannen en relaxt met de internationale trein naar het buitenland.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Er kwam veel uit in Arnhem ja, maar staanplaatsen die zag ik helemaal achterin ook weer niet.
Ik hoorde wel reizigers die oorspronkelijk rechtstreeks vanuit Basel hadden moeten komen, dus kennelijk heeft uitval ook aan de drukte bijgedragen.
(OT: Kwam wel ideaal uit dat ik 'm nog haalde in Arnhem, scheelde weer een kwartier naar Amersfoort)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik heb heerlijk gereisd met ICE 1052 van Berlijn naar Aachen op woensdag en met ICE 1053 terug vandaag: beide keren aangekomen met -4, comfortabele ICE 1, beide reizen de hele rit een 6-persoonscoupé voor mezelf gehad in de 2de klas en maar iets van 60 euro totaal kwijt. Als alle reizen met DB nou zo soepeltjes gingen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten