Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Gegroet vanuit de Bourgogne, waar de SNCF weer zijn beste beentje voorzet :')

Het loket op station Auxerre-Saint-Gervais is gesloten. De schuifdeur naar de loketzaal doet het namelijk niet meer, net zoals één van de twee voordeuren trouwens. Toen ik vanochtend bij de kaartautomaat stond en ongevraagd advies kreeg van de SNCF-medewerker, toch maar eens gevraagd of ik ook retourtjes kon kopen bij deze kaartautomaat. De vraag terug was waar ik heen wilde beantwoorde ik met Corbigny. Nou, dat kon niet op dezelfde dag heen en weer. Daarop verwees ik even naar de beeldschermen waar om 12:20 een trein naar Corbigny werd getoond en om 18:50 een aankomende trein uit Corbigny werd getoond. Tja, toen moest ik het toch maar zelf uitzoeken met die dramatische machine :')

Anyway, aangezien de kortingskaart voor de Bourgogne, de "Carte TER 26 et +" verschillende kortingen heeft (30% op werkdagen, 60% in het weekend, feestdagen en schoolvakanties in zone A) en die antieke kaartautomaten geen enkel besef van kennis hebben, moet je steeds maar zelf de korting kiezen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Daniel schreef: za 11 mei 2024, 20:11
Z2N schreef: za 11 mei 2024, 19:18 Groetjes uit ICE 122, die nu Nederland binnenrijdt met zeker 100 staanplaatsen. Het wordt echt tijd dat de capaciteit uitgebreid wordt, de vraag is er duidelijk.
Er kwam veel uit in Arnhem ja, maar staanplaatsen die zag ik helemaal achterin ook weer niet.
Ik hoorde wel reizigers die oorspronkelijk rechtstreeks vanuit Basel hadden moeten komen, dus kennelijk heeft uitval ook aan de drukte bijgedragen.

(OT: Kwam wel ideaal uit dat ik 'm nog haalde in Arnhem, scheelde weer een kwartier naar Amersfoort)
Bij vertrek uit Duisburg riep de HC om dat reizigers die in rijtuig 31 t/m 34 stonden ook in rijtuig 37 konden gaan staan voor de spreiding. Toen ik daar naar de WC ging (de toiletten in rijtuig 38 waren stuk) kon ik mij nog wel redelijk een weg banen tussen de zitters op de vloer, rijtuig 34 leek vanuit het Barrijtuig een stuk drukker. Na Arnhem was het al een stuk beter, maar dat doet niets voor de mensen die (terecht) mopperden dat ze tussen NRW en Nederland moesten staan met eerste klas-vervoersbewijzen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
MetroRET
Berichten: 3840
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MetroRET »

En daarom probeer ik dus altijd wel een reservering te scoren.
Wageningen1998
Berichten: 997
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Wageningen1998 »

Vandaag met de ICE 120 terug naar Nederland. Volgens reisplanner zou dat de 4611 moeten zijn, het is echter de 8004 (ICE3neo). Aangename verrassing!
T-hijs
Berichten: 432
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

Maar Nederland gaat hij niet halen:

Technische Störung am Zug
In Köln Hbf ist ein außerplanmäßiger Umstieg Richtung Amsterdam Centraal erforderlich.
F.k.a. Bollenstad
Wageningen1998
Berichten: 997
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Wageningen1998 »

Never mind, we moeten overstappen in Köln Hbf :')
T-hijs
Berichten: 432
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door T-hijs »

Dat zeg ik! ;)
F.k.a. Bollenstad
Wageningen1998
Berichten: 997
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Wageningen1998 »

Hoofdconducteur deelde mee dat vanaf volgende maand de ICE3neo wel ingezet gaat worden naar Nederland. En dat is fijn, want het is een hele flinke verbetering tov de Baureihe 406
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

umbusko schreef: za 11 mei 2024, 21:32 Ik heb heerlijk gereisd met ICE 1052 van Berlijn naar Aachen op woensdag en met ICE 1053 terug vandaag: beide keren aangekomen met -4, comfortabele ICE 1, beide reizen de hele rit een 6-persoonscoupé voor mezelf gehad in de 2de klas en maar iets van 60 euro totaal kwijt. Als alle reizen met DB nou zo soepeltjes gingen. _O_
Zeker dat het geen droom was? ;) In ieder geval: Geniet er nog even van, want zoals ik al eerder schreef is de 1052 een van de treinen die na het EK voetbal tot eind van het jaar vanwege personeelstekort weer vervallen.
ICE11 schreef: wo 17 apr 2024, 08:32 Tussen augustus en december zullen op diverse trajecten in Duitsland de "tussenritten" van diverse ICE/IC/EC vervallen: https://twitter.com/MarcusGrahnert/stat ... 9640783054
Gydo
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
Locatie: Lievelde
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Gydo »

Wageningen1998 schreef: zo 12 mei 2024, 19:16 Vandaag met de ICE 120 terug naar Nederland. Volgens reisplanner zou dat de 4611 moeten zijn, het is echter de 8004 (ICE3neo). Aangename verrassing!
Waarom reedt deze trein 120 dan? Ze zullen toch pas vanaf 15 juni instromen, de ICE 3neo?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39285
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

Als het oorspronkelijke materieel defect is dan is de ICE3neo natuurlijk binnen Duitsland al wel als vervanging inzetbaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6624
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Vandaag zijn er meerdere ritten van ICE lijnen 78 en 79 (die naar Amsterdam en Brussel) vervangen door ICE-3 Neo tussen Köln en Frankfurt.

Dat de treinen van/naar Amsterdam druk waren kwam deels ook doordat vrijwel iedereen die een ticket van/naar Amsterdam had met voor de Intercity Berlijn bericht hebben gehad dat de Zugbindung opgeheven was omdat de trein uitviel tussen Amsterdam en Amersfoort.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MaartenD
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Gydo schreef: zo 12 mei 2024, 20:49
Wageningen1998 schreef: zo 12 mei 2024, 19:16 Vandaag met de ICE 120 terug naar Nederland. Volgens reisplanner zou dat de 4611 moeten zijn, het is echter de 8004 (ICE3neo). Aangename verrassing!
Waarom reedt deze trein 120 dan? Ze zullen toch pas vanaf 15 juni instromen, de ICE 3neo?
Er rijdt wel vaker materieel in die dienst dat niet naar Nederland mag. Beter iets in Duitsland rijden dan helemaal niets rijden
Gydo
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
Locatie: Lievelde
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Gydo »

Dat laatste is helemaal waar, beter iets dan niets.
Laatst gewijzigd door Tom024 op ma 13 mei 2024, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Laatste post niet quoten aub
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Nieuwe kleuren voor de VIAS-treinstellen op de lijn Frankfurt-Koblenz-Neuwied: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 4,10795286
umbusko
Donateur
Berichten: 5406
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

In Oberkotzau is een trein geëvacueerd (en ook het station en een jeugdcentrum) omdat een Irakees, door schade en schande wijs geworden, met behulp van Google Translate probeerde te vragen waar de trein wordt gesplitst en de Duitse vrouw aan wie hij het vroeg in plaats daarvan op het schermpje las dat de trein zou ontploffen. :') Nieuwsartikeltje
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

De Schotse voetbalbond waarschuwt zijn fans om tijdens het EK voetbal in Duitsland de punctualiteit van de DB niet te overschatten en beter een trein eerder te pakken. _O-

https://www.welt.de/vermischtes/article ... _extra_row
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12903
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

De bewegwijzering op station Madrid Atocha is echt om te janken.
🍉
umbusko
Donateur
Berichten: 5406
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Wat een drama met de Berliner vandaag. Voor zover ik kan zien is EC 175 niet verder gekomen dan Dresden Hamburg (!) door een defecte bovenleiding en EC 177 heeft überhaupt niet gereden want daar was het materieel van defect.

Ik had zelf mijn zinnen gezet op EC 179, godzijdank vanmiddag nog een plek gereserveerd en mezelf goed gepositioneerd op het perron. Maar je snapt, de Duitse HC miept dat het gangpad te vol staat, dat mensen stoelen vrij moeten maken (serieus? :') ) en dat we niet kunnen vertrekken. Wat nu met +8 toch nog gelukt is. *O* Overigens ontbreekt ook het rolstoelrijtuig, in plaats daarvan rijdt een extra gedeklasseerde 1e klas mee.
Laatst gewijzigd door umbusko op vr 17 mei 2024, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
diederickx
Berichten: 1645
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door diederickx »

Hainje schreef: do 16 mei 2024, 09:04 De bewegwijzering op station Madrid Atocha is echt om te janken.
Op welk station Atocha sta je?

Het metrostation dat vroeger Atocha heette en nu Estación del Arte?

Het huidige metrostation Atocha?

Het voorstadstation Madrid Atocha Cercanías?

Het bovengrondse HSL-station Madrid Puerta de Atocha Almudena Grandes?

Het ondergrondse deel van het HSL station dat nog niet klaar is (en waar je je ook niet behoort te bevinden)?

Of misschien toch in San Sebastián waar het hoofdstation plaatselijk bekend staat als Atocha (meestal gespeld Atotxa)?

En welke weg waarheen kan je niet vinden?

En waarom heb je dat niet vooraf hier gevraagd?
umbusko
Donateur
Berichten: 5406
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Wow, gangpaden bomvol en de Duitse HC wurmt zich erdoorheen om de kaartjes te controleren. Over doorzettingsvermogen gesproken. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12903
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

diederickx schreef: do 16 mei 2024, 17:28
Hainje schreef: do 16 mei 2024, 09:04 De bewegwijzering op station Madrid Atocha is echt om te janken.
Op welk station Atocha sta je?

Het metrostation dat vroeger Atocha heette en nu Estación del Arte?

Het huidige metrostation Atocha?

Het voorstadstation Madrid Atocha Cercanías?

Het bovengrondse HSL-station Madrid Puerta de Atocha Almudena Grandes?

Het ondergrondse deel van het HSL station dat nog niet klaar is (en waar je je ook niet behoort te bevinden)?

Of misschien toch in San Sebastián waar het hoofdstation plaatselijk bekend staat als Atocha (meestal gespeld Atotxa)?

En welke weg waarheen kan je niet vinden?

En waarom heb je dat niet vooraf hier gevraagd?
Alles is gewoon kudt. Bom erop.

Of gewoon betere wayfinding implementeren, dat kan ook.

Kwam uit de trein en zocht naar het metrostation en daarna naar de uitgang. Echt niet te doen.
🍉
en-es
Berichten: 4565
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Had daar 10 jaar geleden geen last van toen ik daar aankwam en de metro naar mijn hotel nam.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12903
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Hainje »

Dan ligt het misschien aan de verbouwing welke momenteel gaande is.
🍉
umbusko
Donateur
Berichten: 5406
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Men heeft zowaar in Děčín rijtuigen aangekoppeld aan de EC naar Praha. Ik ben onder de indruk. :shock:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 8 gasten