Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vandaag van de Talgotrein in Oezbekistan gebruik gemaakt. Ik kreeg er wat Spaanse associaties bij. Trein rijdt stabiel, maar het spoor is nogal bonkig. Maximumsnelheid is 230.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Iets minder spectaculair: vandaag voor het eerst in- en uitgestapt op Brussel-Kapellekerk en Congres. Met een leuke (wel regenachtige) wandeling er tussenin.
Trouwens een losse Desiro gezien als IC naar Luxemburg. Daar moet wel iets fout zijn gelopen, arme reizigers.
Trouwens een losse Desiro gezien als IC naar Luxemburg. Daar moet wel iets fout zijn gelopen, arme reizigers.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
En voor zover ik heb kunnen zien,stoppen deze in Berlijn in Lichtenberg,Gesundbrunnen en Spandau(indien verder richting Hamburg),dat zijn nou niet echt de grootste en belangrijkste in Berlijn,je zou toch minimaal het Hbf verwachten
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat komt door werkzaamheden, normaal stoppen ze op Südkreuz en Hbf (en Spandau indien door naar Hamburg).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ah,kijk,ik vond het al zo raar die treinen in Lichtenberg te zien
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Overigens is bij de S Bahn in Berlijn de nieuwe BR 483/484 nu ook verschenen in de spitspendels van de S3 en de S5.(vanuit betriebshof Friedrichsfelde)
Daarnaast rijden ze de S41,42,46,47,8 en 85 volledig.Naast Grünau en Friedrichsfelde zijn er ook stellen in Oranienburg voor klein onderhoud
De BR 480 rijdt nog steeds alleen op de S3,samen met de BR 481/482
Daarnaast rijden ze de S41,42,46,47,8 en 85 volledig.Naast Grünau en Friedrichsfelde zijn er ook stellen in Oranienburg voor klein onderhoud
De BR 480 rijdt nog steeds alleen op de S3,samen met de BR 481/482
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Op de S85 rijdt alleen BR 481/482 voor zover ik weet, maar verder klopt het geloof ik allemaal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Wellicht dat het dan kwam door de werkzaamheden rond Schöneweide,maar afgelopen week reed de S85 volledig met 483/484.
Aangezien de 481/482 ook in Grünau onderhoud krijgt,heb je in ieder geval de S45 en S9 nog die daar worden gereden.
Aangezien de 481/482 ook in Grünau onderhoud krijgt,heb je in ieder geval de S45 en S9 nog die daar worden gereden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dan denk je even snel naar huis te gaan vanaf Ulm, sturen ze je over Geislingen.
Nou ja, het is wel gepland. De vuistregel lijkt te zijn "op het heel uur via de NBS, een kwartier eerder via Geislingen".
Is Stuttgart 21 eens een keer klaar, mensen?
Nou ja, het is wel gepland. De vuistregel lijkt te zijn "op het heel uur via de NBS, een kwartier eerder via Geislingen".
Is Stuttgart 21 eens een keer klaar, mensen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vast wel. Maar wanneer
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Komende maand wordt duidelijk of december 2025 als openingsdatum gehaald gaat worden, aldus het Land Baden-Württemberg. Eventjes geduld nog dus.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Als de reistijd meer is dan grofweg 45 minuten tussen Stuttgart en Ulm dan ga je planmatig over Geislingen.
Logica in op welk tijdstip je over de NBS gaat zit er niet echt in, al is het in de meeste gevallen om het uur. Om 06:47 (even) uit Ulm ga je over Geislingen een uur later (oneven) over de NBS.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ja, de NBS is eenrichtingsverkeer. Daarom het ene uur zo en het andere zo.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Nou ja, niet helemaal. Maar over een afstand van 9,5km (tussen Wendlingen en de overloopwissels ten noorden van Nabern) rij je inderdaad enkelspoor. Oorspronkelijk alleen bedoeld voor goederentreinen, maar door de vertraging van Stuttgart21 wordt deze nu door reizigerstreinen gebruikt. Er is zelfs een heel Wikipedia-artikel over.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
En randalei im RB27!
Bij het instappen in Keulen al een zwaar beschonken LeverKUsen fan. Die moest eerst de hele trein door iedereen vertellen dat LeverKUsen zo geweldig was en bleef toen ook nog voor de 1e klas staan. Tja daar wilde ik en nog een andere reiziger dan in (gek genoeg krijg je dan vaak een opmerking, zo van "die wel").
Nou dat dronken lor bleef maar luidruchtig doen maar liep toen naar achter en daar gebeurde van alles. Het enige dat ik meekreeg was "du Hurentochter!". Wat polemiek en het dronken lor kwam weer naar voor en ging in de 1e klas zitten met zijn tas met lege flessen. In Pulheim zocht een uitstapper contact met de machinist en wees naar dat dronken lor. De machinist vond deescalerend niets doen en verder rijden op dat moment de oplossing.
Lor stond weer op, ging weer naar achter en even later kwam een jongedame naar voren lopen, kloppen op de machinistendeur, tegen ons "hebben jullie dat ook gehoord!?"
Wat ik dus niet gehoord heb was dat hij ook "Ausländer raus" en "Deutschland den Deutschen" aan het roepen was en een vrouw bespuugd had. En dat was dus deels naar haar gericht terwijl ze zelf zei dat ze gewoon Duitse was (zwart krulhaar ziet blijkbaar buitenlands uit).
Nu toch de machinist naar buiten want de jongedame begon met Kann nicht sein en Die Bahn ist doch auch gegen rassismus en ich gehe in die öffentlichkeit hiermit. Die kerel aangesproken, de jongedame vond dat hij de trein uitgezet moest worden, hij was natuurlijk te dronken om zich van enig probleem bewust te zijn, er kwamen anderen bij die hem ook aanspraken en toen werd men een beetje handtastelijk en lag het dronken lor opeens in de greppel achter het perron. Good riddance.
Zijn vriend die iets minder bezopen was probeerde het nog goed te praten van "we moeten nog maar één halte" (hij ging mee tot Mönchengladbach bleek later), maar de machinist vond het nu ook wel genoeg en ging terug in de cabine. Toen kwam het lor toch weer in de trein, de jongedame begon te schreeuwen en ging hij door de dichtschuivende deur weer naar buiten. En zijn vriend stond binnen. En de machinist had de deurvergrendeling al gezet. Dus niemand erin, niemand eruit en we waren weg.
In Mönchengladbach ging het geheel nog even verder met die vriend, mensen die het over aangiftes hadden en "jij bent toch ook getuige" en die vriend jammeren van "ja maar nu ligt hij daar op het perron in de regen dus ik bel ook de Polizei".
Altijd leuk, nog een beetje theater voor je thuis komt.
Bij het instappen in Keulen al een zwaar beschonken LeverKUsen fan. Die moest eerst de hele trein door iedereen vertellen dat LeverKUsen zo geweldig was en bleef toen ook nog voor de 1e klas staan. Tja daar wilde ik en nog een andere reiziger dan in (gek genoeg krijg je dan vaak een opmerking, zo van "die wel").
Nou dat dronken lor bleef maar luidruchtig doen maar liep toen naar achter en daar gebeurde van alles. Het enige dat ik meekreeg was "du Hurentochter!". Wat polemiek en het dronken lor kwam weer naar voor en ging in de 1e klas zitten met zijn tas met lege flessen. In Pulheim zocht een uitstapper contact met de machinist en wees naar dat dronken lor. De machinist vond deescalerend niets doen en verder rijden op dat moment de oplossing.
Lor stond weer op, ging weer naar achter en even later kwam een jongedame naar voren lopen, kloppen op de machinistendeur, tegen ons "hebben jullie dat ook gehoord!?"
Wat ik dus niet gehoord heb was dat hij ook "Ausländer raus" en "Deutschland den Deutschen" aan het roepen was en een vrouw bespuugd had. En dat was dus deels naar haar gericht terwijl ze zelf zei dat ze gewoon Duitse was (zwart krulhaar ziet blijkbaar buitenlands uit).
Nu toch de machinist naar buiten want de jongedame begon met Kann nicht sein en Die Bahn ist doch auch gegen rassismus en ich gehe in die öffentlichkeit hiermit. Die kerel aangesproken, de jongedame vond dat hij de trein uitgezet moest worden, hij was natuurlijk te dronken om zich van enig probleem bewust te zijn, er kwamen anderen bij die hem ook aanspraken en toen werd men een beetje handtastelijk en lag het dronken lor opeens in de greppel achter het perron. Good riddance.
Zijn vriend die iets minder bezopen was probeerde het nog goed te praten van "we moeten nog maar één halte" (hij ging mee tot Mönchengladbach bleek later), maar de machinist vond het nu ook wel genoeg en ging terug in de cabine. Toen kwam het lor toch weer in de trein, de jongedame begon te schreeuwen en ging hij door de dichtschuivende deur weer naar buiten. En zijn vriend stond binnen. En de machinist had de deurvergrendeling al gezet. Dus niemand erin, niemand eruit en we waren weg.
In Mönchengladbach ging het geheel nog even verder met die vriend, mensen die het over aangiftes hadden en "jij bent toch ook getuige" en die vriend jammeren van "ja maar nu ligt hij daar op het perron in de regen dus ik bel ook de Polizei".
Altijd leuk, nog een beetje theater voor je thuis komt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Handig om een lang stuk enkelspoor te moeten gebruiken voor treinen die niet erg hard rijden. Nu zal er overdag weinig goederenvervoer zijn, maar daar is ook niet hard over nagedacht.dennistd schreef: ↑zo 26 mei 2024, 23:02 Nou ja, niet helemaal. Maar over een afstand van 9,5km (tussen Wendlingen en de overloopwissels ten noorden van Nabern) rij je inderdaad enkelspoor. Oorspronkelijk alleen bedoeld voor goederentreinen, maar door de vertraging van Stuttgart21 wordt deze nu door reizigerstreinen gebruikt. Er is zelfs een heel Wikipedia-artikel over.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Daar is hard over nagedacht, het wissel is op het eerste punt waar dat geplaatst kon worden na Wendlingen gelegd. Het probleem is echter dat de afstand tussen het aansluitwissel naar Wendlingen en het overloopwissel vrijwel volledig in een tunnel ligt, waar om veiligheidsredenen de sporen in aparte buizen liggen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Een RE van Konstanz naar Karlsruhe moest zijn reis in Singen onderbreken omdat de stoel van de machinist tijdens de rit uit elkaar is gevallen.
https://www.welt.de/vermischtes/kuriose ... ochen.html
https://www.welt.de/vermischtes/kuriose ... ochen.html
-
- Berichten: 827
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
ICE 721, waar ik mij nu in bevind, reed tussen Frankfurt Hbf en Hanau Hbf via Frankfurt Ost (nordmainisch). Is dat gebruikelijk voor ICE’s of rijden de ICE’s normaliter altijd via Offenbach (südmainisch)?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Gebruikelijk is via Offenbach (dus zuidkant van de Main), want dat is een gemiddeld gezien snellere route doordat je niet nog tot voorbij Frankfurt Ost maximaal 90 mag rijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik ben daar al meermaals langs de noordelijke route gereden. Beide trajecten zijn grotendeels 150/160 km/h (zie Openrailwaymap) en ik geloof niet dat het veel verschil maakt via welke route je rijdt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Er ligt een vrije kruising ten noordwesten van Hanau die beide routes mogelijk maakt. Het spoorgebruik op Hanau Hbf is meer vastgelegd. Op de laaggenummerde sporen ga je richting Kinzigtal, op de spoornummers boven de 100 zowel Kinzigtal als richting Aschaffenburg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik ben daar altijd via Offenbach gereden voor zover ik weet. Ik weet niet of men planmatig ICE's inlegt via Frankfurt Ost, maar dat het bij werkzaamheden of vertragingen een mogelijkheid is, is wel duidelijk.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Er zijn werkzaamheden rond Frankfurt Hbf, wellicht dat het daarmee samenhangt?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik heb tijdens de werkzaamheden op het traject via Bad Vilbel, wel eens een omgeleide ICE via Hanau gehad, welke via de noordelijke Main-route reed.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten