Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Gelukkig reis ik vaak genoeg door Tirol dus ik weet wel aan welke kant ik moet gaan zitten
Nu inderdaad nog hopen dat de 163 op tijd blijft rijden
Nu inderdaad nog hopen dat de 163 op tijd blijft rijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Afgelopen donderdag was ik op weg naar Parijs met de klassieke trein via Gent en Lille. Ik had nog even overwogen om vanaf Antwerpen via Brussel te reizen zodat ik nog een stukje met de ICNG-B-testtrein kon rijden (de conducteur had me in Amsterdam gezegd dat ik mee mocht, maar zie mijn post in het alledaagse binnenlandthread waarom dat misging), maar via Gent is nou eenmaal het kortst en dan kon ik, met de TVV-bus tussen Moeskroen en Lille, om 12u09 in Lille zijn i.p.v. om 12u54.
Helaas bleek dat die dag toch de verkeerde beslissing, want er ontstond een seinstoring bij Zwijndrecht (bij Antwerpen) en de trein moest daar langzaam door rood rijden en mocht bij de overwegen zelfs maar 5 km/u. Bij Kortrijk +50. De trein rijdt niet verder naar Moeskroen,[1] dus de eerstvolgende om 12u14 met aankomst 12u24, maar er zou dat uur geen TVV-bus rijden, wat dus een uur wachten zu betekenen, en in totaal twee uur vertraging. Eventueel had ik alsnog via Froyennes (eindelijk Moeskroen-Froyennes afstrepen) of zelfs Doornik kunnen rijden, met lange wachttijden en aankomst 13u52, maar dat vond ik allemaal te lang duren, dus ik nam bus MWR naar Roubaix-Eurotéléport en de metro richting Lille Flandres, aankomst rond 13u30. Achteraf heb ik het nog even preciezer bekeken, en ik denk dat dat op dat moment inderdaad de snelste optie was.
Vanaf Lille Flandres leverde dat geen extra verbindingen, maar ik stapte een station eerder uit op Lille Europe en kon daar de TERGV van 13u45 naar Boulogne-sur-Mer en het lieflijke Rang-du-Fliers=Verton=Berck nemen, en van daar de TER-sneltrein naar Parijs, aankomst 17u29. Toch een traject afgestreept, zelfs een langere dan ik oorspronkelijk had bedacht! [2]
Die trein stond nog een dik kwartier stil ter hoogte van Chantilly, maar ik had uiteindelijk nog ruim genoeg tijd om in te checken in mijn hotel, te eten en het concert waar ik naartoe wou te halen.
[1] En ook niet naar Poperinge, en de trein van 12u10 die wel reed zou alle tussenliggende stations overslaan, dus ook reizigers naar bijv. Ieper hadden een hoop extra vertraging.
[2] Oorspronkelijk was dat waarschijnlijk Amiens-Compiègne geworden.
Helaas bleek dat die dag toch de verkeerde beslissing, want er ontstond een seinstoring bij Zwijndrecht (bij Antwerpen) en de trein moest daar langzaam door rood rijden en mocht bij de overwegen zelfs maar 5 km/u. Bij Kortrijk +50. De trein rijdt niet verder naar Moeskroen,[1] dus de eerstvolgende om 12u14 met aankomst 12u24, maar er zou dat uur geen TVV-bus rijden, wat dus een uur wachten zu betekenen, en in totaal twee uur vertraging. Eventueel had ik alsnog via Froyennes (eindelijk Moeskroen-Froyennes afstrepen) of zelfs Doornik kunnen rijden, met lange wachttijden en aankomst 13u52, maar dat vond ik allemaal te lang duren, dus ik nam bus MWR naar Roubaix-Eurotéléport en de metro richting Lille Flandres, aankomst rond 13u30. Achteraf heb ik het nog even preciezer bekeken, en ik denk dat dat op dat moment inderdaad de snelste optie was.
Vanaf Lille Flandres leverde dat geen extra verbindingen, maar ik stapte een station eerder uit op Lille Europe en kon daar de TERGV van 13u45 naar Boulogne-sur-Mer en het lieflijke Rang-du-Fliers=Verton=Berck nemen, en van daar de TER-sneltrein naar Parijs, aankomst 17u29. Toch een traject afgestreept, zelfs een langere dan ik oorspronkelijk had bedacht! [2]
Die trein stond nog een dik kwartier stil ter hoogte van Chantilly, maar ik had uiteindelijk nog ruim genoeg tijd om in te checken in mijn hotel, te eten en het concert waar ik naartoe wou te halen.
[1] En ook niet naar Poperinge, en de trein van 12u10 die wel reed zou alle tussenliggende stations overslaan, dus ook reizigers naar bijv. Ieper hadden een hoop extra vertraging.
[2] Oorspronkelijk was dat waarschijnlijk Amiens-Compiègne geworden.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vandaag met zijn tweeën vanaf Kleve een rondje gemaakt richting Köln en Erfststadt, maar echt iedere trein en bus had vertraging, elke aansluiting de soep in, telkens plan bijstellen. Mönchengladbach lag eruit, Krefeld-Düsseldorf lag eruit, natuurlijk de lijn Aachen-Köln, Opladen....
Na een klein bezoekje aan de kerstmarkt in Köln per RE6 naar Neuss gegaan om met de vertraagde RE7 van 21:07 door naar Krefeld te gaan, die om 21:39 zou vertrekken uit Neuss, maar eenmaal aan het perron werd teruggestuurd naar Hagen, na een kwartier te hebben stilgestaan en slechts één summier omroepberichtje.
De RE7 van 22:07 werd pas op vertrektijd ineens weergegeven met +65! Die was nog pas net uit Oberbarmen vertrokken. Boos om zulk gekloot en zulke falende informatievoorziening waren we het helemaal zat, hadden geen zin in het risico in Krefeld uiteindelijk te stranden en zijn per U75 naar Düsseldorf gegaan en gaan nu slapen in het Ibishotel in het centraal station, dat denk ik puur draait op gestrande reizigers.
Nu in de app zien we dat de RE7 nog altijd niet in Krefeld is aangekomen, en daar pas om 23:50 wordt verwacht met dik +75 en waarmee we dus niet meer thuis waren gekomen. En dan zijn we nog wel zo vreselijk op tijd vertrokken.
Wat een heerlijke dag.
Na een klein bezoekje aan de kerstmarkt in Köln per RE6 naar Neuss gegaan om met de vertraagde RE7 van 21:07 door naar Krefeld te gaan, die om 21:39 zou vertrekken uit Neuss, maar eenmaal aan het perron werd teruggestuurd naar Hagen, na een kwartier te hebben stilgestaan en slechts één summier omroepberichtje.
De RE7 van 22:07 werd pas op vertrektijd ineens weergegeven met +65! Die was nog pas net uit Oberbarmen vertrokken. Boos om zulk gekloot en zulke falende informatievoorziening waren we het helemaal zat, hadden geen zin in het risico in Krefeld uiteindelijk te stranden en zijn per U75 naar Düsseldorf gegaan en gaan nu slapen in het Ibishotel in het centraal station, dat denk ik puur draait op gestrande reizigers.
Nu in de app zien we dat de RE7 nog altijd niet in Krefeld is aangekomen, en daar pas om 23:50 wordt verwacht met dik +75 en waarmee we dus niet meer thuis waren gekomen. En dan zijn we nog wel zo vreselijk op tijd vertrokken.
Wat een heerlijke dag.
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Damn Ardan, echt niet tof dat jullie gestrand zijn! Hopelijk kun je (een deel van) de kosten nog vergoed krijgen.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik hoop het ook. Ervanuit gaande dat je gebruik maakt van een Deutschlandticket: geldt daarbij de Mobilitatsgarantie NRW?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dank! We hadden een Deutschlandticket en natuurlijk vergeten screenshots van de reis te maken als bewijs.
Heel gek om zo direct vanuit je bed midden in de stationshal van Düsseldorf te staan. We zijn nu op weg naar huis want mijn vriend moet werken. Anders hadden we misschien nog wel een rondje gemaakt..
Heel gek om zo direct vanuit je bed midden in de stationshal van Düsseldorf te staan. We zijn nu op weg naar huis want mijn vriend moet werken. Anders hadden we misschien nog wel een rondje gemaakt..
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het plan was om vandaag een rondje Niedersachsen te doen. Tot Emden Hbf ging dit perfect volgens plan, de RE15 naar Münster heeft hier een lange kering van ongeveer drie kwartier, maar kwam pas ongeveer een kwartier na de originele vertrektijd van 13:52 aan, om vervolgens met ongeveer +40 weer te vertrekken. De uiteindelijke schade was ongeveer +60, mede dankzij het voorlaten van de achteropkomende IC 605 in Meppen. De trein werd dan ook in Rheine opgeheven. Voor de reizigers naar Münster werd omgeroepen dat de volgende trein genomen moest worden, maar die schoot met dik +25 ook niet op.
Boosdoener is hier de werkzaamheden tussen Leer en Emden. De IC's rijden niet, maar de andere treinen (RE1, RE15 en meer goederentreinen dan me lief is) nog wel, wat leidde tot een vertragingsregen, het enkelspoor naar Norddeich en richting Bremen maakte dit alleen maar erger.
Alsof ik nog niet genoeg vertraging had, kreeg mijn RB61 van Rheine naar Oldenzaal tussen Bentheim en de grens +15 dankzij een snelremming en het vervolgens stoppen voor en langzaam passeren van elke overweg aan Duitse zijde. Uiteindelijk was de schade bij thuiskomst ongeveer een uur en een kwartier.
Dit alles heeft de dag niet verpest, nieuwe lijntjes afstrepen blijft leuk
Boosdoener is hier de werkzaamheden tussen Leer en Emden. De IC's rijden niet, maar de andere treinen (RE1, RE15 en meer goederentreinen dan me lief is) nog wel, wat leidde tot een vertragingsregen, het enkelspoor naar Norddeich en richting Bremen maakte dit alleen maar erger.
Alsof ik nog niet genoeg vertraging had, kreeg mijn RB61 van Rheine naar Oldenzaal tussen Bentheim en de grens +15 dankzij een snelremming en het vervolgens stoppen voor en langzaam passeren van elke overweg aan Duitse zijde. Uiteindelijk was de schade bij thuiskomst ongeveer een uur en een kwartier.
Dit alles heeft de dag niet verpest, nieuwe lijntjes afstrepen blijft leuk
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
A propos Mobilitätsgarantie NRW: Vanaf 1. januari is geen vergoeding meer voor ritten met diensten zoals bij voorbeeld Uber.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Weer een nieuw vakje op de DB Bingokaart. Schijnbaar zijn er bistromedewerkers die, nadat ze de koffie van €4,40 komen brengen, wanneer je aangeeft te willen pinnen, je persoonlijk vragen of je fooi wilt geven. Het was nog succesvol ook.
Maar niet bij mij, want ik heb een thermosfles meegenomen. En ja, ik reis vandaag 1e klas. DB was zo vriendelijk me een gratis “Schnupper BahnCard” te sturen waardoor mijn BahnCard 25 2e klas voor 8 weken binnen Duitsland ook gebruikt mag worden als BahnCard 25 1e klas.
Maar niet bij mij, want ik heb een thermosfles meegenomen. En ja, ik reis vandaag 1e klas. DB was zo vriendelijk me een gratis “Schnupper BahnCard” te sturen waardoor mijn BahnCard 25 2e klas voor 8 weken binnen Duitsland ook gebruikt mag worden als BahnCard 25 1e klas.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Amerikaanse toestanden?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik streep vrolijk verder af: we zijn zojuist met -18 in Würzburg gearriveerd. Ja, zo kan ik ook een dienstregeling maken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Bouwen ze een marge in de dienstregeling is het weer niet goed!!!¡¡1een!¡
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Als je gewend bent aan privilege, dan voelt gelijkheid als onderdrukking.
Als je je stoort aan iemands bevrijding, dan profiteer je waarschijnlijk van hun onderdrukking.
Als je gewend bent aan privilege, dan voelt gelijkheid als onderdrukking.
Als je je stoort aan iemands bevrijding, dan profiteer je waarschijnlijk van hun onderdrukking.
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Heb de indruk dat die bus niet meer gemaakt kan worden... /sarcasme
Maar we mogen inderdaad blij zijn dat het kinderen en jongeren waren in de bus en geen bejaarden of invaliden.
Maar we mogen inderdaad blij zijn dat het kinderen en jongeren waren in de bus en geen bejaarden of invaliden.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Als je gewend bent aan privilege, dan voelt gelijkheid als onderdrukking.
Als je je stoort aan iemands bevrijding, dan profiteer je waarschijnlijk van hun onderdrukking.
Als je gewend bent aan privilege, dan voelt gelijkheid als onderdrukking.
Als je je stoort aan iemands bevrijding, dan profiteer je waarschijnlijk van hun onderdrukking.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In een S-Bahn op station Berlin Bellevue werd vanonchtend door een reiziger een brand gesticht:
https://www.rbb24.de/panorama/beitrag/2 ... levue.html
https://www.rbb24.de/panorama/beitrag/2 ... levue.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Terug naar toen: De IC-treinen tussen Freilassing en Berchtesgaden zullen vanwege schade aan het spoor (helemaal heb ik het niet begrepen maar volgens DSO heeft het met het gewicht op de assen en het afstand van de assen in het draaistel te maken) toekomstig niet meer met 101 rijden, maar weer met de goede oude 111 (en deze zelfs planmatig in dubbeltractie!). Deze week waren er eerste proef- en opleidingsritten.
-
- Berichten: 1110
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Heb je een linkje naar de posts op DSO?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Wat is er met die Break dat die niet naar Aachen Hbf kan?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De Breaks hebben geen toelating om naar Aken te rijden. Is nooit aangevraagd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vandaag hebben de volgende ritten tussen Aachen en Liège-Guillemins nog gereden met klassiek motorstel 642:
5008
5011
5014
5030
5033
5036
Lijkt dus eerder om een defect aan de 642 te gaan, aangezien deze de rest van de dag ook niet meer ingezet is. Rondom Mons/Charleroi hebben vandaag nog meerdere omlopen met klassieke motorstellen gereden.
5008
5011
5014
5030
5033
5036
Lijkt dus eerder om een defect aan de 642 te gaan, aangezien deze de rest van de dag ook niet meer ingezet is. Rondom Mons/Charleroi hebben vandaag nog meerdere omlopen met klassieke motorstellen gereden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In ieder geval een voorproefje als de Klassiekjes er niet meer zijn. Dan maar met de bus van Aachen naar Welkenraedt....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten