Op 19 januari heb ik voor het eerst met de Ouigo gereisd. Om 07:02 vertrok deze trein stipt op tijd vanaf Brussel-Zuid. Eerst riep de conducteur alles in het Frans om. Daarna kwam de omroep in het "Nederlands". De Franse omroep was met AI vertaald naar het Nederlands en werd gesproken door die vrouwelijke AI-stem, je weet wel van die YouTube- en TikTok-filmpjes. Het was werkelijk tenenkrommend. "Ze" sprak Ouigo uit als "oe-ie-choo".
Ik heb dit ticket overigens bij NMBS geboekt. Een nadeel hiervan is dat je het ticket pas 3 dagen van tevoren krijgt. Voor mij is dat geen probleem, maar ik kan mij voorstellen dat het voor sommige mensen extra stress oplevert.
Verder was alles overigens top! De trein reed overal perfect op tijd. Daarnaast waren er super comfortabele i11 rijtuigen. Van buiten hadden ze het de Ouigo huisstijl gegeven, maar van binnen waren de zitplaatsnummers het enige dat er was aangepast.

De trein was overigens goed bezet, al had ik het gevoel dat het bijna alleen maar Fransen en Belgen waren. Overigens waren er ook nu weer werkzaamheden, waardoor de trein weer via Marchienne-au-Pont reed.
Al met al een goede ervaring, en dat zeker voor een kleine prijs!