Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
Even de prijzen omgerekend: de euro 5-bussen gaan voor ongeveer €27.500 per stuk van de hand, de euro 3-bussen voor ± €17.000
De euro 5-bussen komen uit Utrecht, maar ik ben wel benieuwd waar de euro 3-bussen weg komen. Dan kom je haast al op de oude Twents-bussen die al bijna 6 jaar stilstaan...
De euro 5-bussen komen uit Utrecht, maar ik ben wel benieuwd waar de euro 3-bussen weg komen. Dan kom je haast al op de oude Twents-bussen die al bijna 6 jaar stilstaan...
Re: Kort buitenlands nieuws
Hebben die niet tot vrij recent gereden in Noord-Holland Noord en Voorne-Putten? Daar zat hele oude zooi tussen.
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat lijkt mij wel het meest logische, in NHN zaten bussen die nog uit 2004 kwamen.
Re: Kort buitenlands nieuws
De Amba’s in NHN zijn nog steeds niet weg he, dat gaat pas in december gebeuren ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Wat is eigenlijk de nieuwprijs van zo'n ding?
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik vermoed dat de bussen van VDL komen.
Re: Kort buitenlands nieuws
De BTW op langeafstandtreinkaartjes in Duitsland gaat omlaag naar 7%. Vanaf 1 januari zal de SuperSparPreis zonder Bahncard beginnen bij € 17,90 ipv € 19,90.
DB verwacht veel extra reizigers, en is daarom vandaag een aanbesteding voor 30 hogesnelheidstreinstellen geschikt voor snelheden tot 300 km/u gestart. De treinen moeten in 2022 instromen.
Nieuwsbericht: https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... hr-4459122
DB verwacht veel extra reizigers, en is daarom vandaag een aanbesteding voor 30 hogesnelheidstreinstellen geschikt voor snelheden tot 300 km/u gestart. De treinen moeten in 2022 instromen.
Nieuwsbericht: https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... hr-4459122
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Kort buitenlands nieuws
Hoe zit het met de Europasparpreis?
Is wel mooi nieuws, nu nog 19% op vliegtickets.
Is wel mooi nieuws, nu nog 19% op vliegtickets.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
Zou het in de toekomst mogelijk worden om een ICE-halfuursdienst te rijden tussen Berlin en Hamburg en tussen Frankfurt, Nürnberg en München (met eventueel splitsen en combineren in Nürnberg met een stel van/naar Regensburg)? En om te concurreren met het vliegtuig, is het in de toekomst mogelijk om enkele keren per dag Super-ICE's te laten rijden tussen München en Hamburg met enkel stops in Nürnberg en Hannover? Met een flinke vloot nieuwe ICE's die 300 km/h aankunnen kun je op belangrijke assen frequenter rijden. Uiteindelijk lijkt mij dat het de bedoeling is om alle binnenlandse vluchten tussen Berlin en Hamburg, Berlin en Düsseldorf en van en naar Frankfurt te laten vervallen. Berlin-München zou nog wel lastig worden vanwege de afstand, Düsseldorf-München ook, laat staan Hamburg-München.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kort buitenlands nieuws
Berlin - München als ICE Sprinter is met 3u55 slechts enkele minuten langzamer dan het vliegtuig, wat een hele goede concurrentiepositie geeft. Düsseldorf - München kan zodra Stuttgart 21 en de bijbehorende werkzaamheden tussen Ulm en Augsburg afgerond zijn eveneens in 3u55. Voor Hamburg - München moet je echt gaan bouwen, of gaan accepteren dat die twee steden een uurtje verder uit elkaar gaan liggen dan dat zij nu doen.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik zag een berekening voorbij komen dat als je Berlijn - München (de reguliere dienst met minstens een stop in Halle of Leipzig, Erfurt en Nürnberg en meestal nog een stop tussen Berlijn en Halle/Leipzig en één of twee in Beieren) elk half uur wil rijden je 22 treinstellen nodig hebt. En dat is dan de dienst die ongeveer het makkelijkste is uit te breiden omdat die het grootste aandeel aan HSL's heeft. Het gemengde verkeer op veel spoorlijnen verhindert het snel uitbreiden van het aantal snelle treinen, omdat het capaciteit vreet die door de deelstaten wordt gevraagd voor het regionale vervoer en door logistieke ondernemingen voor hun goederentreinen.
Hartstikke leuk bijvoorbeeld, supersnelle treinen tussen Hamburg en het zuiden, maar tussen Lüneburg en Celle moeten per dag ook de nodige goederentreinen over dezelfde twee sporen weggewerkt worden. Waaronder een aantal erg trage met steenkool en ijzererts voor de staalfabriek in Salzgitter.
Hartstikke leuk bijvoorbeeld, supersnelle treinen tussen Hamburg en het zuiden, maar tussen Lüneburg en Celle moeten per dag ook de nodige goederentreinen over dezelfde twee sporen weggewerkt worden. Waaronder een aantal erg trage met steenkool en ijzererts voor de staalfabriek in Salzgitter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
Waarom maakt de DB geen werk van een NBS Nürnberg-Würzburg? Dat lijkt me echt een vreselijke bottelneck in het Fernverkehr.Z2N schreef:Berlin - München als ICE Sprinter is met 3u55 slechts enkele minuten langzamer dan het vliegtuig, wat een hele goede concurrentiepositie geeft. Düsseldorf - München kan zodra Stuttgart 21 en de bijbehorende werkzaamheden tussen Ulm en Augsburg afgerond zijn eveneens in 3u55. Voor Hamburg - München moet je echt gaan bouwen, of gaan accepteren dat die twee steden een uurtje verder uit elkaar gaan liggen dan dat zij nu doen.
En als je met de ICE München-Hamburg enkel nog stopt in Nürnberg, Würzburg, KS-Wilhelmhöhe, Hannover en HH-Harburg kun je ook al wat tijd winnen. Nu is die ICE door stops in Ingolstadt, Fulda (nog niets eens 70.000 inwoners), Göttingen, Celle, Uelzen en Lüneburg extra traag ingelegd waardoor je sowieso niet kan concurreren met het vliegtuig.
Van Stuttgart 21 ben ik geen fan van. Als Stuttgart Hbf het straks moet doen met 8 doorgaande perronsporen, moet je vaak werken met doorkoppelingen in het regionalverkehr die vaak vertragingsgevoelig en onlogisch zijn. Een lijn als Mannheim-Heilbron-Stuttgart-Ulm-Lindau (noem maar een voorbeeld) klinkt niet alleen onlogisch, maar door zo'n lange lijn krijg je ook vertragingen die doorwerken. En alle regionale treinen laten keren op 8 perronsporen lijkt mij ook best een uitdaging. Daarnaast vindt ik het ook erg jammer dat er straks in de zesde stad van Duitsland geen enkele dieseltrein meer mag komen. Nu rijden er rond Stuttgart nog een aantal toffe treinen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kort buitenlands nieuws
Als doorkoppelingen en dieseltreinen een argument zouden zijn tegen de reistijdverkorting tussen Frankfurt en München van 40 minuten zou er nooit meer wat gebouwd kunnen worden. Maar speciaal voor jou dan: BW-verkeersminister Hermanns wil een aanvullend kopstation boven het nieuwe Stuttgart Hbf.
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
Waarom heeft Frankfurt-München over Stuttgart de voorkeur boven de route via Nürnberg (met eventueel een NBS Würzburg-Nürnberg)?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kort buitenlands nieuws
Het is sneller, en er wonen meer mensen in Stuttgart dan in Nürnberg.
-
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Kort buitenlands nieuws
Paar korte nieuwtjes:
- Flixtrain wil volgend jaar starten met Stockholm - Gothenburg/Malmö.
https://www.railjournal.com/passenger/m ... next-year/
- In Frankrijk vandaag wederom een stakingsdag. TGV heeft er weinig last van en Transilien (op RER A na) weer wat meer.
https://www.cestlagreve.fr/greve/sncf-septembre-2019/
- Amtrak rijdt vanaf gisteren weer een nonstop slag New York - Washington met de Acela
https://www.amtrak.com/acela-train
- Flixtrain wil volgend jaar starten met Stockholm - Gothenburg/Malmö.
https://www.railjournal.com/passenger/m ... next-year/
- In Frankrijk vandaag wederom een stakingsdag. TGV heeft er weinig last van en Transilien (op RER A na) weer wat meer.
https://www.cestlagreve.fr/greve/sncf-septembre-2019/
- Amtrak rijdt vanaf gisteren weer een nonstop slag New York - Washington met de Acela
https://www.amtrak.com/acela-train
Re: Kort buitenlands nieuws
Wrightbus, bouwer van de 'Borismaster' dubbeldekker en de hier ook bekende Commander, gaat op de fles: https://www.bbc.com/news/uk-northern-ireland-49818156
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Kort buitenlands nieuws
Drame de Millas : les usagers de la ligne SNCF Perpignan-Villefranche réclament sa réouverture
Près de 22 mois après le drame qui à causé la mort de 6 collégiens à Millas, en décembre 2017, les usagers de la ligne SNCF entre Perpignan et Villefranche se sont rendus ce mercredi à Marseille. Ils ont manifesté devant le bureau du juge en charge de l'enquête pour rouvrir la désserte ferroviaire.
Bron en meer: France 3 Occitanie
De reizigers van de spoorlijn Perpignan - Villefranche zijn het zat. 22 maanden na het ongeluk van Millas, waarbij een trein een schoolbus ramde en zes kinderen overleden, willen de reizigers dat het Franse parket het beslag op de spoorlijn opheft. Nu er werkzaamheden gaan plaatsvinden op de weg die gebruikt wordt door de treinvervangende bussen, willen de reizigers dat er haast gemaakt wordt met de heropening van de lijn.
Près de 22 mois après le drame qui à causé la mort de 6 collégiens à Millas, en décembre 2017, les usagers de la ligne SNCF entre Perpignan et Villefranche se sont rendus ce mercredi à Marseille. Ils ont manifesté devant le bureau du juge en charge de l'enquête pour rouvrir la désserte ferroviaire.
Bron en meer: France 3 Occitanie
De reizigers van de spoorlijn Perpignan - Villefranche zijn het zat. 22 maanden na het ongeluk van Millas, waarbij een trein een schoolbus ramde en zes kinderen overleden, willen de reizigers dat het Franse parket het beslag op de spoorlijn opheft. Nu er werkzaamheden gaan plaatsvinden op de weg die gebruikt wordt door de treinvervangende bussen, willen de reizigers dat er haast gemaakt wordt met de heropening van de lijn.
Re: Kort buitenlands nieuws
Allemachtig. Zijn ze die lijn soms vergeten vrij te geven?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Kort buitenlands nieuws
De heropening ligt politiek erg gevoelig. Niet alleen omdat er veel nabestaanden zijn die de lijn nooit meer open willen zien (en nee, objectief gezien is dat geen argument), ook is de lijn onrendabel en zou de SNCF hem eigenlijk willen sluiten. Het gerucht gaat dat de lijn binnen enkele weken weer overgedragen zou worden aan de SNCF, wat er dan mee gebeurt is nog ongewis.
Re: Kort buitenlands nieuws
Kortom: de SNCF had al geen zin meer om er treinen te rijden en heeft nu het perfecte excuus, als het niet zo ontzettend omslachtig en doorzichtig was.
Tijd voor een rondje aanbesteden?
*duikt weg voor hooivorken en gele hesjes*
Tijd voor een rondje aanbesteden?
*duikt weg voor hooivorken en gele hesjes*
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik ben voor hoor, de SNCF heeft als staatsbedrijf de taak om treinen te rijden maar heeft er geen zin in: dan is het tijd om de SNCF te vervangen. De keuzes daarin worden echter gemaakt per regio, en er zijn grote regionale verschillen. Occitanië heeft niet zo'n zin in privatisering, terwijl de Grand Est boeiende plannen heeft: private vervoerders zijn welkom, als ze de lijnen die ze na aanbesteding gaan exploiteren ook grondig opknappen.
Re: Kort buitenlands nieuws
Dus ook infrabeheer in private handen? Volgens mij kun je er dan op wachten dat zodra bekend is dat de volgende concessie door een ander gewonnen wordt er niets geen onderhoud meer plaatsvindt...Z2N schreef:terwijl de Grand Est boeiende plannen heeft: private vervoerders zijn welkom, als ze de lijnen die ze na aanbesteding gaan exploiteren ook grondig opknappen.
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat kan contractueel vastgezet worden, maar het gaat er vooral om dat er lijnen een grote opknapbeurt krijgen. Het Franse spoor ligt er, zeker op de zijlijnen, superberoerd bij, en de overheden willen niet zomaar met zakken geld overbrug komen.
Re: Kort buitenlands nieuws
Als ik het persbericht goed interpreteer willen Eurostar en Thalys gaan fuseren: https://www.thalys.com/sites/thalys.com ... eed_NL.pdf (PDF).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten