Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Vanaf 1 juli wordt het Deutschlandticket ook geldig op de IC34 tussen Dortmund, Siegen en Dillenburg .
Probleem is doordat het Deutschlandticket nu nog niet geldig is op de IC34 tussen Dortmund, Siegen en Dillenburg, dat de RE99 tussen Siegen, Gießen en Frankfurt en de RE34 tussen Dortmund en Suegen behoorlijk druk zijn met reizigers met het Deutschlandticket. Vanaf 1 juli worden de reizigers met het Deutschlandticket wat meer verspreid over de IC34, RE99 en RE34.
Let op: het Deutschlandticket is niet geldig in de IC's die enkel in Lennestadt-Altenhundem en Letmathe stoppen en die vanaf Letmathe doorrijden naar Unna, Münster en Emden. Ook andere regionale dagkaarten zijn niet geldig op deze IC-verbinding.
Nitein-Repart schreef: ↑ma 12 jun 2023, 18:53
het Deutschlandticket is niet geldig in de IC's die enkel in Lennestadt-Altenhundem en Letmathe stoppen en die vanaf Letmathe doorrijden naar Unna, Münster en Emden.
Om het allemaal lekker duidelijk te houden.... Of zijn dit gewoon de IC's die geen RE-nummer hebben?
Nieuw dieptepunt bij Deutsche Bahn. Op het traject Hagen-Letmathe rijden geen treinen door werkzaamheden, maar de treinvervangende bussen vallen ook uit
Terwijl de RE34 (Dortmund-Siegen) nu ook voor de volgende 3 jaar gegund is aan DB Regio gaat het Ruhr-Sieg-Netz (RE16 Essen-Iserlohn, RB91 Essen-Siegen) vanaf aanstaande december voor elf jaar en de RB46 Bochum-Gelsenkirchen voor drie jaar naar VIAS: https://www.nwl-info.de/presse/detail.h ... 550193741e
De punctualiteit van treinen in NRW gaat verder achteruit. In 2022 hadden 22 percent van de regionale treinen een vertraging van vier minuten of meer, zo blijkt uit een antwoord van het ministerie van verkeer. Ruim tien percent van de treinkilometers zijn vervallen:
NWL heeft samen met LNVG de aanbesteding "nördliches Westfalen" gestart. Deze is onderdeeld in twee paketten:
1.) RB76 (Verl-Harsewinkel) en optioneel RB68 (Münster-Sendenhorst) vanaf december 2026 voor 15 jaar
en 2.) RB63 (Münster-Coesfeld), RB67 (Münster-Bielefeld), RB71 (Bielefeld-Rahden), RB73 (Bielefeld-Lemgo), RB74 (Bielefeld-Paderborn), RB75 (Bielefeld-Osnabrück), RB77 (Herford-Hildesheim) en RE 82 (Bielefeld-Altenbeken) vanaf december 2026 (RB74/75/77 vanaf 2029) voor 15 jaar.
De winaar is verplicht om hiervoor de door de besteller aangeboden BEMU-treinstellen te leasen.
Ik vraag mij af of het niet beter is om de RB36 (Oberhausen-Duisburg Ruhrort) en een aantal andere slechtbezette korte RB-lijnen buiten de spitsuren of in ieder geval in het weekend te verbussen om zo machinisten vrij te spelen die op andere lijnen ingezet kunnen worden, zodat er minder uitval is op belangrijkere RB- en RE-lijnen.
Weet iemand trouwens hoe het met de RE19 staat. Ik meende namelijk dat Vias er voor ongeveer twee jaar op zou zitten tot een nieuwe concessie er komt, maar ik heb nog niks gehoord.
Voor de herfstvakantie (29.09. t/m 13.10.) zijn werken aan een brug nabij Duisburg. Daardoor rijden geen treinen vanuit Duisburg richting Essen of Oberhausen. Tussen Duisburg en Düsseldorf rijdt alleen de S1, langeafstandstreinen via Wuppertal, ICE naar Amsterdam (gok ik) via Venlo.
Volgens Bahn.de worden enkel Oberhausen en Duisburg overgeslagen en stopt de ICE naar Amsterdam gewoon in Düsseldorf en Arnhem. Die zal dus wel via de goederenspoorlijn rijden.
en-es schreef: ↑di 29 aug 2023, 16:10
Via Entenfang-Ratingen dus. Best wel de moeite waard.
Niet per se, want de werken betreffen een brug van de A3 over de spoorlijnen Duisburg-Mülheim/Oberhausen bij knooppunt Kaiserberg. De goederenlijn naar Entenfang verloopt maar enkele meters ernaast (zie https://www.google.de/maps/@51.4442405, ... ?entry=ttu) en het lijkt me alsof deze lijn daarom ook dicht is, want anders zou de RE5 deze nemen en dan via Lintorf naar Düsseldorf. Het feit dat RE5 Düsseldorf Hbf. niet aandoet maar in plaats daarvan Neuss een ook dat hij in Duisburg Hbf. kopmaakt wijst dus daarop dat ie van Oberhausen-Sterkrade via Oberhausen West, Meiderich Süd, Moers, Rheinhausen, Uerdingen en Meerbusch rijdt. ICE zou dat dus dan ook kunnen, maar vanuit Neuss dan met een uitstapje naar Düsseldorf en naar kopmaken verder via Leverkusen naar Köln. Maar dat is nu een beetje gokken van mij.
Ik gok er op dat de ICE de route via Oberhausen West en Duisburg Entenfang en D-Rath ri Düsseldorf hbf gaat volgen. Dat is namelijk de "normale" omleidingsroute voor de ICE. Ook de 2 minuten haltering in Düsseldorf hbf laat geen kopmaken toe.
Wat betreft die RE 5: ik gok dat ie via Oberhausen West en Duisburg hbf doorrijdt naar Rheinhausen e.v.
Als je zou moeten kopmaken in Duisburg hbf dan kan dat maar op één manier volgens mij en dat is de route via Oberhausen West- Moers - Rheinhausen - Duisburg hbf en dan weer terug via Rheinhausen ri Krefeld.
Maar we gaan t meemaken.
Inmiddels staan de dienstregelingen van het regional verkehr op de DB-app. De RE 5 stopt 2 minuten in Duisburg hbf dus het lijkt me sterk dat ie dan kop maakt. Ik denk dat het kaartje vooral schematisch is waardoor het lijkt alsof ie in Duisburg hbf kop gaat maken.
Trein rijdt trouwens van Dormagen naar Köln Süd dus niet via Köln hbf.
Rijtijd is ook veel te kort om via de Haus-Knipp-Brücke te gaan. Die gaat langs Duisburg Rurtal en het goederenboogje naar Duisburg Hbf.
Als die via Moers geleid zou worden dan zouden ze Duisburg Hbf ook wel overslaan en misschien in Krefeld-Uerdingen stoppen.
De RE19 gaat wel non-stop van Overhausen-Sterkrade naar Düsseldorf Hbf en daar doet die 31 minuten over. De enige logische verbinding van Moers naar Düssdorf is via Krefeld-Uerdingen en de boog boven Neuss, maar dat is dik 62 km en dat haal je niet in 31 minuten. Ik denk dat die via de goederenlijn gaat en dat die dus gewoon open is.
Wat is eigenlijk de reden dat RE5 en RE19 niet gewoon via Düsseldorf-Flughafen en Duisburg naar Oberhausen-West gaan? Gaan ze op dat traject ook aan het werk?
De verbindingsboog van Duisburg naar Oberhausen West is enkelsporig. Ik kan me indenken dat je daar niet teveel treinen overheen kunt sturen.
RE5 gaat via Neuss en Dormagen vanwege werkzaamheden in Keulen. Ik denk dat ze daar hebben gekozen om niet Duisburg - Düsseldorf - Neuss te doen vanwege de rijtijd. Die is nu hetzelfde als anders, en Düsseldorf - Neuss gaat niet al te vlot.