Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
gpvos
Berichten: 855
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door gpvos »

Volgens dat artikel is het enige probleem een kapotte brug tussen Marienheide en Meinerzhagen, dus je zou best alleen daartussen bussen kunnen laten rijden en verder weer treinen naar Lüdenscheid.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Nitein-Repart
Berichten: 4154
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Nitein-Repart »

Dan moet je apart een trein Lüdenscheid-Meinerzhagen inleggen en ik kan mij voorstellen dat de baten niet opwegen tegen de kosten.
-
verfmeer
Berichten: 957
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door verfmeer »

ICE11 schreef: ma 11 jul 2022, 08:43 Het ministerie van verkeer en waterstaat ziet een heropening van de spoorlijn Kleve-Nijmegen voorlopig niet zitten:

https://www.nrz.de/staedte/kleve-und-um ... 14601.html
Kreis Kleve heeft een nieuw onderzoek laten uitvoeren. Voor 200 miljoen euro aan aanlegkosten en 15 miljoen euro exploitatiekosten per jaar zouden er in de grensregio 3400 OV-reizigers per dag bij komen.

https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~aabcfacc/
https://www.nrz.de/lokales/kleve-und-um ... auern.html
TomSteyl
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door TomSteyl »

Ik hoor ze bij de gemeente Berg en Dal al in de gordijnen vliegen. :mrgreen:
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
JordiBrabant
Berichten: 1593
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door JordiBrabant »

NRZ schreef:Auch eine Umfahrung Groesbeeks ist sinnvoll.
Bedoelen ze dan een omleiding rondom Groesbeek of Groesbeek omver rijden? :mrgreen: Beide scenarios hebben voordelen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
en-es
Berichten: 5393
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door en-es »

Groesbeek wil die trein toch niet?
TomSteyl
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door TomSteyl »

De gemeente Groesbeek wilde het idd niet, zo hebben notabene hun gemeentehuis erg in de aura van de spoorlijn geplaatst :mrgreen:

Maar mss is er na de herindeling met Ubbergen en Millingen a/d Rijn wel een meerderheid te vinden. Ik denk dat ze er echt van kunnen profiteren.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Djeez
Berichten: 88
Lid geworden op: za 07 nov 2015, 09:53

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Djeez »

Mocht het er überhaupt al komen ben je dankzij de bureaucratie in Duitsland en discussie over wie wat betaald qua grensoverschrijdend vervoer alweer 10 jaar verder, om het net voor de start weer af te schieten.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Moet niet de bureaucratie, een beschermde kever of worm die mogelijk af en toe in de buurt van het tracé rondloopt is in Duitsland helemaal voldoende om grote projecten jaren te vertragen.... ;)
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

De plannen om op de huidige diesellijnen rondom Düren met waterstoftreinen te rijden gaan naar de prullenbak. In plaats daarvan wil men nu deze lijnen (Düren-Heimbach, Düren-Linnich, Düren-Euskirchen) onder de draad brengen.

https://gremien.gorheinland.com/sdnetri ... 7-2024.pdf
Nitein-Repart
Berichten: 4154
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Nitein-Repart »

Gezien de vele storingen die de waterstof-Lint-treinen rondom Frankfurt hebben, lijkt mij dit geen onverstandige keuze. Ik hoop dat waterstoftreinen definitief naar de prullenbak gaan. Voor drukkere lijnen (minstens 2x per uur een trein) loont electrificatie, voor rustigere lijnen batterijtreinen.
-
MaartenD
Berichten: 1129
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door MaartenD »

Elektrifcatie geeft natuurlijk ook weer mogelijkheden. Bijvoorbeeld de S19 naar Heimbach doortrekken (tourisme) en de RB20 naar Euskirchen of Linnich.

Elektrifcatie van Düren - Euskirchen was trouwens al gepland voor 2028-2030, maar dat ook in verbinding met herbouw van Linnich - Hückelhoven-Baal, maar of dat nog serieus is?
Nitein-Repart
Berichten: 4154
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Nitein-Repart »

De meeste reizigers stappen in Düren over op de RE1 of RE9, dat is wel een stuk sneller als met de RB-treinen of S13/S19 naar Düren vanuit Aachen of Köln.
-
MaartenD
Berichten: 1129
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door MaartenD »

Dat hangt natuurlijk helemaal van de dienstregeling af. Je hebt nu een 12 minuten overstap op de RE naar Keulen terwijl de S-Bahn 10 minuten langer onderweg is. Dus als je doorrijdt dan is dat dezelfde reistijd terwijl je wel meer reizigers bedient.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Nieuwe datum voor de elektrificatie van het gehele Euregiobahn-net rondom Aachen: 2033. :X
en-es
Berichten: 5393
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door en-es »

Binnen 10 jaar, dat valt toch mee? :mrgreen:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

https://zvis.vrr.de/bi/getfile.asp?id=68545&type=do

Vanaf pagina 8 zijn de veranderingen met de trein-dienstregeling 2025 in het VRR-gebied op een rij te vinden en vanaf pagina 11 de plannen voor de Generalsanierung Köln-Hagen tussen februari en juli 2026.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

en-es schreef: do 21 nov 2024, 08:45 Binnen 10 jaar, dat valt toch mee? :mrgreen:
Ik las net dat het zelfs 2035 kan worden.... :X
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 9512
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ArrivaBas »

De belangrijkste redenen waardoor werkzaamheden in Duitsland zo achterlijk lang duren zijn bureaucratie en het feit dat elk simpel project in diverse deelprojecten opgeknipt wordt, in plaats van dat de hele klus in één keer aangepakt wordt. De elektrificatie van de Eifelstrecke en de andere Vareo-lijnen rondom Euskirchen is in meer dan tien fases opgeknipt en voor elke fase is weer een andere club de opdrachtnemer, in plaats van dat het hele project in één keer aanbesteed wordt aan een bedrijf of consortium.

Zelfs iets kleins als het plaatsen van viaducten wordt overigens in deelprojecten gesplitst. Tussen Brandenburg en Potsdam is in 2022 en 2023 een viaduct over het spoor gebouwd, maar de aanleg van de taluds is apart aanbesteed, waardoor het wegverkeer pas in 2026 het viaduct kan gebruiken:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 3399
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ICE11 »

Je bent nog een tweede reden vergeten, namelijk dat in Duitsland iedereen tegen elk project bezwaar kan maken en de besluit daarover heel veel tijd nodig heeft.... Bij voorbeeld wil men bij een kleine rivier hier in de buurt een wateropslagbekken bouwen om de dorpen langs het rivier voor overstromingen te beschermen. Nu is ontdekt, dat op het plaats waar het bekken moet komen enkele zeldzame mossen groeien, welke bij het bouw naar een andere plek verplant zullen worden. Nu moet het hele besluitvormende proces daarom weer opnieuw worden gestart, zodat iedereen (bij voorbeeld milieuorganisaties) de kans krijgt om een klacht in te dienen als hij met het verplanten niet eens is......
verfmeer
Berichten: 957
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door verfmeer »

Het een heeft wel met het ander te maken. Door het project in zoveel deelprojecten op te knippen kan je in ieder geval 90% van het werk uitvoeren, terwijl je voor de problematische delen wacht tot een uitspraak van de rechter. Zo zijn ze als onderdeel van de HSL Berlijn - München de spoorlijn tussen Bamberg en Fürth aan het verbreden naar 4 sporen, behalve rond het dorpje Vach, want daar zijn de bewoners in protest gegaan.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 9512
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door ArrivaBas »

Het ligt aan het soort werk of het zin heeft om op te knippen. Bij een wegverbreding of verdubbeling van sporen heb je dan het laaghangend fruit, de fases met makkelijke planvorming, al gerealiseerd als er bij een of meerdere fases moeilijkheden ontstaan. In de twee door mij genoemde voorbeelden is het volstrekte bullshit, want een elektrificatie slechts gedeeltelijk uitbouwen heeft als gevolg dat je alsnog stukken moet blijven dieselen (maar dan onder de draad) of een doorgaande verbinding in meerdere stukken moet knippen. En hoeveel toegevoegde waarde heeft een viaduct dat aan een of beide kanten niet te berijden is omdat de taluds ontbreken? :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52103
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

De spookviaducten bestaan in België ook, dat is daar ook na de regionalisering niet opgehouden dus niet specifiek een uitwas van slechte planningscultuur in Duitsland (A)
Spoiler: show
De meeste recente in België is volgens mij een in 2016 gebouwde brug voor een in 2019 afgeblazen ringweg rond Perwez, niet ver van afrit 11 van de E411.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22807
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef: do 28 nov 2024, 10:52 Je bent nog een tweede reden vergeten, namelijk dat in Duitsland iedereen tegen elk project bezwaar kan maken en de besluit daarover heel veel tijd nodig heeft....
Ja, in Nederland ook. Je wilt niet weten wat voor onzinnige bezwaren ik af en toe voorbij zie komen. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52103
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Vanwege personeelsgebrek zullen de RB36 Oberhausen Hbf - Duisburg-Ruhrort en de RE44 Moers - Oberhausen Hbf - Bottrop Hbf vanaf 15 december voor één jaar niet rijden. Reizigers kunnen op de trajectdelen waar geen andere treinen komen gebruik maken van de bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten