Treindiensten Nordrhein Westfalen
-
- Berichten: 855
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Volgens dat artikel is het enige probleem een kapotte brug tussen Marienheide en Meinerzhagen, dus je zou best alleen daartussen bussen kunnen laten rijden en verder weer treinen naar Lüdenscheid.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
- Berichten: 4154
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dan moet je apart een trein Lüdenscheid-Meinerzhagen inleggen en ik kan mij voorstellen dat de baten niet opwegen tegen de kosten.
-
-
- Berichten: 957
- Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Kreis Kleve heeft een nieuw onderzoek laten uitvoeren. Voor 200 miljoen euro aan aanlegkosten en 15 miljoen euro exploitatiekosten per jaar zouden er in de grensregio 3400 OV-reizigers per dag bij komen.ICE11 schreef: ↑ma 11 jul 2022, 08:43 Het ministerie van verkeer en waterstaat ziet een heropening van de spoorlijn Kleve-Nijmegen voorlopig niet zitten:
https://www.nrz.de/staedte/kleve-und-um ... 14601.html
https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~aabcfacc/
https://www.nrz.de/lokales/kleve-und-um ... auern.html
-
- Berichten: 669
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik hoor ze bij de gemeente Berg en Dal al in de gordijnen vliegen. 

Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Bedoelen ze dan een omleiding rondom Groesbeek of Groesbeek omver rijden?NRZ schreef:Auch eine Umfahrung Groesbeeks ist sinnvoll.

Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
-
- Berichten: 5393
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Groesbeek wil die trein toch niet?
-
- Berichten: 669
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De gemeente Groesbeek wilde het idd niet, zo hebben notabene hun gemeentehuis erg in de aura van de spoorlijn geplaatst 
Maar mss is er na de herindeling met Ubbergen en Millingen a/d Rijn wel een meerderheid te vinden. Ik denk dat ze er echt van kunnen profiteren.

Maar mss is er na de herindeling met Ubbergen en Millingen a/d Rijn wel een meerderheid te vinden. Ik denk dat ze er echt van kunnen profiteren.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: za 07 nov 2015, 09:53
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Mocht het er überhaupt al komen ben je dankzij de bureaucratie in Duitsland en discussie over wie wat betaald qua grensoverschrijdend vervoer alweer 10 jaar verder, om het net voor de start weer af te schieten.
- ICE11
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Moet niet de bureaucratie, een beschermde kever of worm die mogelijk af en toe in de buurt van het tracé rondloopt is in Duitsland helemaal voldoende om grote projecten jaren te vertragen.... 

- ICE11
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De plannen om op de huidige diesellijnen rondom Düren met waterstoftreinen te rijden gaan naar de prullenbak. In plaats daarvan wil men nu deze lijnen (Düren-Heimbach, Düren-Linnich, Düren-Euskirchen) onder de draad brengen.
https://gremien.gorheinland.com/sdnetri ... 7-2024.pdf
https://gremien.gorheinland.com/sdnetri ... 7-2024.pdf
-
- Berichten: 4154
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Gezien de vele storingen die de waterstof-Lint-treinen rondom Frankfurt hebben, lijkt mij dit geen onverstandige keuze. Ik hoop dat waterstoftreinen definitief naar de prullenbak gaan. Voor drukkere lijnen (minstens 2x per uur een trein) loont electrificatie, voor rustigere lijnen batterijtreinen.
-
-
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Elektrifcatie geeft natuurlijk ook weer mogelijkheden. Bijvoorbeeld de S19 naar Heimbach doortrekken (tourisme) en de RB20 naar Euskirchen of Linnich.
Elektrifcatie van Düren - Euskirchen was trouwens al gepland voor 2028-2030, maar dat ook in verbinding met herbouw van Linnich - Hückelhoven-Baal, maar of dat nog serieus is?
Elektrifcatie van Düren - Euskirchen was trouwens al gepland voor 2028-2030, maar dat ook in verbinding met herbouw van Linnich - Hückelhoven-Baal, maar of dat nog serieus is?
-
- Berichten: 4154
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De meeste reizigers stappen in Düren over op de RE1 of RE9, dat is wel een stuk sneller als met de RB-treinen of S13/S19 naar Düren vanuit Aachen of Köln.
-
-
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dat hangt natuurlijk helemaal van de dienstregeling af. Je hebt nu een 12 minuten overstap op de RE naar Keulen terwijl de S-Bahn 10 minuten langer onderweg is. Dus als je doorrijdt dan is dat dezelfde reistijd terwijl je wel meer reizigers bedient.
- ICE11
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Nieuwe datum voor de elektrificatie van het gehele Euregiobahn-net rondom Aachen: 2033. 

-
- Berichten: 5393
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Binnen 10 jaar, dat valt toch mee? 

- ICE11
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
https://zvis.vrr.de/bi/getfile.asp?id=68545&type=do
Vanaf pagina 8 zijn de veranderingen met de trein-dienstregeling 2025 in het VRR-gebied op een rij te vinden en vanaf pagina 11 de plannen voor de Generalsanierung Köln-Hagen tussen februari en juli 2026.
Vanaf pagina 8 zijn de veranderingen met de trein-dienstregeling 2025 in het VRR-gebied op een rij te vinden en vanaf pagina 11 de plannen voor de Generalsanierung Köln-Hagen tussen februari en juli 2026.
- ICE11
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
- ArrivaBas
- Berichten: 9512
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De belangrijkste redenen waardoor werkzaamheden in Duitsland zo achterlijk lang duren zijn bureaucratie en het feit dat elk simpel project in diverse deelprojecten opgeknipt wordt, in plaats van dat de hele klus in één keer aangepakt wordt. De elektrificatie van de Eifelstrecke en de andere Vareo-lijnen rondom Euskirchen is in meer dan tien fases opgeknipt en voor elke fase is weer een andere club de opdrachtnemer, in plaats van dat het hele project in één keer aanbesteed wordt aan een bedrijf of consortium.
Zelfs iets kleins als het plaatsen van viaducten wordt overigens in deelprojecten gesplitst. Tussen Brandenburg en Potsdam is in 2022 en 2023 een viaduct over het spoor gebouwd, maar de aanleg van de taluds is apart aanbesteed, waardoor het wegverkeer pas in 2026 het viaduct kan gebruiken:
Zelfs iets kleins als het plaatsen van viaducten wordt overigens in deelprojecten gesplitst. Tussen Brandenburg en Potsdam is in 2022 en 2023 een viaduct over het spoor gebouwd, maar de aanleg van de taluds is apart aanbesteed, waardoor het wegverkeer pas in 2026 het viaduct kan gebruiken:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- ICE11
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Je bent nog een tweede reden vergeten, namelijk dat in Duitsland iedereen tegen elk project bezwaar kan maken en de besluit daarover heel veel tijd nodig heeft.... Bij voorbeeld wil men bij een kleine rivier hier in de buurt een wateropslagbekken bouwen om de dorpen langs het rivier voor overstromingen te beschermen. Nu is ontdekt, dat op het plaats waar het bekken moet komen enkele zeldzame mossen groeien, welke bij het bouw naar een andere plek verplant zullen worden. Nu moet het hele besluitvormende proces daarom weer opnieuw worden gestart, zodat iedereen (bij voorbeeld milieuorganisaties) de kans krijgt om een klacht in te dienen als hij met het verplanten niet eens is......
-
- Berichten: 957
- Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het een heeft wel met het ander te maken. Door het project in zoveel deelprojecten op te knippen kan je in ieder geval 90% van het werk uitvoeren, terwijl je voor de problematische delen wacht tot een uitspraak van de rechter. Zo zijn ze als onderdeel van de HSL Berlijn - München de spoorlijn tussen Bamberg en Fürth aan het verbreden naar 4 sporen, behalve rond het dorpje Vach, want daar zijn de bewoners in protest gegaan.
- ArrivaBas
- Berichten: 9512
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het ligt aan het soort werk of het zin heeft om op te knippen. Bij een wegverbreding of verdubbeling van sporen heb je dan het laaghangend fruit, de fases met makkelijke planvorming, al gerealiseerd als er bij een of meerdere fases moeilijkheden ontstaan. In de twee door mij genoemde voorbeelden is het volstrekte bullshit, want een elektrificatie slechts gedeeltelijk uitbouwen heeft als gevolg dat je alsnog stukken moet blijven dieselen (maar dan onder de draad) of een doorgaande verbinding in meerdere stukken moet knippen. En hoeveel toegevoegde waarde heeft een viaduct dat aan een of beide kanten niet te berijden is omdat de taluds ontbreken? 

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Suus
- Berichten: 52103
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De spookviaducten bestaan in België ook, dat is daar ook na de regionalisering niet opgehouden dus niet specifiek een uitwas van slechte planningscultuur in Duitsland 

- Spoiler: show
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ja, in Nederland ook. Je wilt niet weten wat voor onzinnige bezwaren ik af en toe voorbij zie komen.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Suus
- Berichten: 52103
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Treindiensten Nordrhein Westfalen
Vanwege personeelsgebrek zullen de RB36 Oberhausen Hbf - Duisburg-Ruhrort en de RE44 Moers - Oberhausen Hbf - Bottrop Hbf vanaf 15 december voor één jaar niet rijden. Reizigers kunnen op de trajectdelen waar geen andere treinen komen gebruik maken van de bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten