Abellio Niederrhein-netz
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Abellio Niederrhein-netz
Zevenaar->Emmerich is 12 minuten volgens de reisplanner, terwijl Emmerich->Zevenaar 15 minuten is. Het is normaal om rijtijden wat uit te buigen, maar dit is een behoorlijk verschil. Iemand verklaring?
Tevens wordt de trein Emmerich->Arnhem in Zevenaar afgehandeld op spoor 2, maar daar staat een hek. Hoe wordt dat opgelost?
Tevens wordt de trein Emmerich->Arnhem in Zevenaar afgehandeld op spoor 2, maar daar staat een hek. Hoe wordt dat opgelost?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Abellio Niederrhein-netz
Trein naar Nederland rijdt vanaf Zevenaar achter de stoptrein van Arriva/Breng naar Arnhem Centraal. Terwijl de trein uit Duitsland alleen in Zevenaar stopt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Abellio Niederrhein-netz
De treinen naar Doetinchem en Winterswijk liggen asymmetrisch, treinenvan dezelfde serie kruisen elkaar rond :28/:58, in plaats van de gebruikelijke :00/:30. De Abellio-trein volgen een nog afwijkender symmetrie (:27/:57), hierdoor ontstaan situaties waarin een snel pad in 1 richting wel mogelijk is, maar in de andere kant niet.
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Abellio Niederrhein-netz
Die assymetrie op zowel Arnhem-Winterswijk als Arnhem-Oberhausen is superirritant en ook onnodig omdat er geen grote snelheidsverschillen zijn tussen beide richtingen. Die assymetrie zorgt er in een richting voor dat aansluitingen heel ruim zijn, in de andere richting zijn ze heel krap. Waarom spelen de vervoerders dan zo met die symmetrie? Symmetrie op 00/30 houden is veel gemakkelijker omdat aansluitingen in beide richtingen gelijk zijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Abellio Niederrhein-netz
Het ietwat verschoven symmetrie-punt van de Arriva- en Breng-treinen zou zomaar eens deels verklaard kunnen worden door het enkelspoor in combinatie met het stukje samenloop tussen Velperpoort en Arnhem Centraal.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Abellio Niederrhein-netz
Dat hek stond toch sowieso niet over de hele lengte van het perron?Erno-BE schreef:Tevens wordt de trein Emmerich->Arnhem in Zevenaar afgehandeld op spoor 2, maar daar staat een hek. Hoe wordt dat opgelost?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Abellio Niederrhein-netz
Die hebben geen aparte automaten nodig aangezien de NS-automaten het juiste tarief rekenen voor een traject binnen die consessies. Meen ik!thejay schreef:In Zevenaar staat ondertussen ook een Abellio-automaat rechts naast de NS-automaat.
Ik mis eigenlijk automaten van Arriva c.q. Breng. In Arnhem staan die er ook niet meen ik.
Constantia et labore.
Re: Abellio Niederrhein-netz
De spanningssluis zit vlak na Zevenaar of beter gezegd Babberich?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Abellio Niederrhein-netz
Die zit in Zevenaar Oost tegenwoordig, daar ga je naar de 25 kV van de Betuweroute en dan even verderop naar Duitse spanning (wat ook de oorzaak is dat hier driespanningstreinen moeten rijden, voorheen ging de Betuweroute even terug naar 1,5 kV bij Zevenaar alvorens op de Duitse 15 kV om te schakelen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Abellio Niederrhein-netz
. Het duurt dus nog bel eventjes maar straks heb je gewoon keuze op de NS automaten.treinreiziger.nl schreef:Consumentenorganisaties, waaronder Rover, hebben NS geadviseerd om reizigers bij de NS-kaartautomaat de keuze voor te leggen of ze met de hogesnelheidstrein willen of de regionale trein. NS heeft dat advies overgenomen. Naar verwachting zal dit begin van de zomer van 2017 worden geïmplementeerd
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Abellio Niederrhein-netz
Ik zie in de dienstregeling (kun je hier vinden) steeds 'Gattungswechsel' staan in Emmerich. Het lijkt me niet dat er een pendeltrein Arnhem-Emmerich rijdt?
Ik doe ook maar wat
Re: Abellio Niederrhein-netz
Heeft het misschien te maken met het feit dat de RE19 na Emmerich als sneltrein (toch?) verder rijdt?
Laatst gewijzigd door Ardan op do 06 apr 2017, 01:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post quoten is niet nodig.
Reden: Vorige post quoten is niet nodig.
Constantia et labore.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Reden is aannemelijk dat het in Duitsland gebruikte treinnummer het voorvoegsel 'ABR' heeft, waar dit in Nederland niet zo is. Het is gewoon een doorgaande treindienst, waarbij wel bij het grootste deel van de treinen een treindeel alleen Wesel-Düsseldorf rijdt. Het andere deel is gewoon Arnhem-Düsseldorf.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Neuh, lijkt me niet. Misschien dat het op papier een andere trein wordt aan de grens ofzo?
Ik doe ook maar wat
Re: Abellio Niederrhein-netz
Wat een onleesbare dienstregeling trouwens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Abellio Niederrhein-netz
Lekkere start vandaag, volgens mij heeft er nog geen enkele Abellio-treinen gereden vandaag tussen Arnhem en Zevenaar.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Abellio Niederrhein-netz
De 6.44 eb 7.44 hebben vanaf Arnhem niet gereden.
Re: Abellio Niederrhein-netz
Arnhem C.-Duisburg Hbf
nog onbekende oorzaak
Tussen Arnhem C. en Emmerich rijden geen stoptreinen door nog onbekende oorzaak. De extra reistijd is meer dan 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Laatste update: 06/04/2017 08:24
Problemen met de spanningssluis?
nog onbekende oorzaak
Tussen Arnhem C. en Emmerich rijden geen stoptreinen door nog onbekende oorzaak. De extra reistijd is meer dan 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Laatste update: 06/04/2017 08:24
Problemen met de spanningssluis?
Re: Abellio Niederrhein-netz
Volgens Abellio wegens een defecte trein. Lijkt mij ook stug dat het aan de spanningssluis ligt, de ICE rijdt wel gewoon.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Abellio Niederrhein-netz
Je verwacht het ook niet, 2x vlak achter elkaar van spanning en beveiliging wisselen gaat nooit de eerste keer goed, snap ook niet waarom Emmerich-Zevenaar gewoon 1,5 kV DC was gebleven.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Abellio Niederrhein-netz
Deze dienstregeling die daar staat vind ik dan toch wat duidelijker ook al staat die er alleen van de RE 19. Deze zou ook op papier in de trein aanwezig moeten zijn en verschillende servicepuntenArdan schreef:Ik zie in de dienstregeling (kun je hier vinden) steeds 'Gattungswechsel' staan in Emmerich. Het lijkt me niet dat er een pendeltrein Arnhem-Emmerich rijdt?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Abellio Niederrhein-netz
Maar vanwege beperkingen in de materieel inzet rijden er nu als nog geen treinen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Abellio Niederrhein-netz
Mag je als alternatief voor de niet rijdende Abellio trein gewoon met de ICE mee?Suus schreef:Volgens Abellio wegens een defecte trein. Lijkt mij ook stug dat het aan de spanningssluis ligt, de ICE rijdt wel gewoon.
Edit: er wordt volgens ns.nl een bus ingezet als alternatief.
Laatst gewijzigd door Dennenboom op do 06 apr 2017, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Abellio Niederrhein-netz
In Arnhem had het personeel erover dat er iets mis was met de software in de treinen van Abellio.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Abellio Niederrhein-netz
Een willekeurige persoon onder dit artikel heeft het over een problemen door een software-update in de treinstellen die afgelopen nacht is uitgevoerd. Kan me dat wel voorstellen, maar echt handig is het natuurlijk niet.
Mooie foto trouwens bij dat artikel :')
Mooie foto trouwens bij dat artikel :')
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten