Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik heb vandaag ICE 121 en ICE 1125 (Düsseldorf-Ulm) en als punktlich op de bingo kaart staat dan kan ik dat afvinken.
Ik had eigenlijk veel drukte verwacht maar in de 121 bevolkten nog 4 andere reizigers rijtuig 39, in de 1125 was rijtuig 14 nog niet half vol.
Rijden er trouwens intussen ook al eens treinen tussen Hl.st en Petrzalka? Daar ligt ook nog een station tussen dat helemaal niet gebruikt wordt, een paar jaar terug tenminste
Wat trouwens wel kan is met overstap op Bratislava Nové Mesto. Hl.st.-Nové Mesto wordt bediend door treinen van/naar Komárno, en Nové Mesto-Petržalka door treinen van/naar Senec.
Over de DB-bingo: gisteren een mail binnen dat op 18 sep mijn overstap van EC8 op ICE 122 in Düsseldorf niet haalbaar is. Goede aktie! Maar ik moet zelf een nieuwe verbinding zoeken!
Nou, die is er: ik heb ik Köln 7 minuten om ICE 122 te halen, zou in theorie genoeg moeten zijn.
Bovendien is, nu je oorspronkelijk geboekte verbinding onmogelijk is geworden, de Zugbindung vervallen. Je bent dus vrij elke willekeurige verbinding te nemen die je naar je bestemming brengt.
Daar zat ik ook al aan te denken maar de EC langs de Rhein blijft toch een mooi traject. Anders is het alternatief per ICE via Frankfurt.
Bedankt voor je tip!
Aking schreef: ↑vr 10 sep 2021, 12:46
Nou ja, je kumt vanaf Düsseldorf natuurlijk nog met de boemel via Venlo
Of verder richting het noorden, afhankelijk van waar in NL je moet zijn.
Nope, werkzaamheden tussen Venlo en Viersen.
Overigens wordt onder andere de Oberstdorf Intercity dit weekend omgeleid over de Rechter Rheinstrecke en komt alleen voor Koblenz Hbf heef even op de Linker Rheinstrecke. De route is dan
Köln Messe/Deutz - Bonn-Beuel - Koblenz Hbf - Rechter Rhein - Mainz Hbf.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Komt door die werkzaamheden daar bij Bressoux en dat er daardoor slechts één spoor beschikbaar is. Was de hele dag al feest met de vertragingen daar.
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Zijn er ook nog werkzaamheden daar? Die heb ik gemist dan. Wel komen er de hele tijd treinen van/naar de Montzenroute, dus had eerder het idee dat het daarmee te maken had.
Ja ik heb vanmiddag tussen Visé en Bressoux over het rechterspoor gehad, waar we ook moesten wachten op een vertraagde tegentrein naar Maastricht.
ProRail Twittert dat door uitgelopen werkzaamheden geen goederentreinen naar Duitsland kunnen rijden.
Nu zijn er inderdaad werkzaamheden tussen Arnhem en Oberhausen en "spoorproblemen" tussen Venlo en Mönchengladbach, maar wat is er dan bij Bad Bentheim aan de hand dat daar niet wat langs kan?
Overigens voor de internationale reizigers ook wel de nodige gevolgen: alle ICEs van/naar Nederland vallen uit en reizigers in de Nightjet naar Oostenrijk van gisteren ontwaakten vanmorgen in Venlo naar het schijnt. Vanavond valt die ook uit hierdoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik weet niet zo goed wat je anders moet doen. In een bus zetten en dan heb je geen rijtuigen in Duitsland. Of vanaf Venlo terugrijden naar Eindhoven en dan via Heerlen rijden, maar ik weet überhaupt niet of de Vectron daar mag komen en dan ben je alsnog uren vertraging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.