Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Ik geloof dat je daarvoor in een glazen bol moet kijken... :X
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Ik denk niet dat Brexit veel uit zal maken. De UK hoort nu al niet bij de Eurozone, hoort nu al niet bij Schengen. Een goedkopere Pond zou Londen juist aantrekkelijker maken als toeristische bestemming.
Enige nadeel is dat de vergunningen niet meer geharmoniseerd zijn. Maar goed, dan vraag je twee vergunningen aan, één in de EU en één in de UK. Dat hoeft geen probleem te zijn. Ik verwacht niet dat de UK extra beperkingen gaat opleggen ten opzichte van internationale buslijnen. Die waren er ook al vóórdat de UK tot de EU toegetreden is.
Enige nadeel is dat de vergunningen niet meer geharmoniseerd zijn. Maar goed, dan vraag je twee vergunningen aan, één in de EU en één in de UK. Dat hoeft geen probleem te zijn. Ik verwacht niet dat de UK extra beperkingen gaat opleggen ten opzichte van internationale buslijnen. Die waren er ook al vóórdat de UK tot de EU toegetreden is.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Bij de Netto in Duitsland zijn buskaartjes voor de Flixbus te koop.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Ik denk meer dat het afhangt van de vervoersvraag. Die kan afnemen als het UK daadwerkelijk immigratie (uit bijv. landen als Polen en Roemenië) gaat tegengaan. Volgens mij is dat toch wel een belangrijke FlixBus-doelgroep.Statler Rail schreef:Ik denk niet dat Brexit veel uit zal maken. De UK hoort nu al niet bij de Eurozone, hoort nu al niet bij Schengen. Een goedkopere Pond zou Londen juist aantrekkelijker maken als toeristische bestemming.
Enige nadeel is dat de vergunningen niet meer geharmoniseerd zijn. Maar goed, dan vraag je twee vergunningen aan, één in de EU en één in de UK. Dat hoeft geen probleem te zijn. Ik verwacht niet dat de UK extra beperkingen gaat opleggen ten opzichte van internationale buslijnen. Die waren er ook al vóórdat de UK tot de EU toegetreden is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Flixbus lijn 158 Maastricht - Aachen - Mönchengladbach - Krefeld - Duisburg - Bochum - Hannover - Berlin
Vanaf zondag 9 april 2017 verlengt Flixbus lijn 158 Aken ↔ Berlijn uit tot Maastricht ↔ Berlijn
Code: Selecteer alles
08:20 Maastricht Station (Meerssenerweg) 17:55
09:05 Aachen Bf West (Kühlwetterstraße) 17:25
10:15 Mönchengladbach Hauptbahnhof 16:15
10:50 Krefeld ZOB am Hbf 15:40
11:25 Duisburg Hauptbahnhof 15:05
12:15 Bochum Hbf (Wittener Straße) 14:15
15:45 Hannover ZOB 10:35
19:10 Berlin ZOB 07:00
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Is Maastricht-Aachen West niet een door het reguliere ov aangeboden verbinding?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Per trein, met 2 keer overstappen (Heerlen en Herzogenrath). Maar de trein rijdt veel frequenter en bedient andere verkeersstromen.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Kan toch ook direct met lijn 350?
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Dit soort verbindingen lijken me vooral fijn voor mensen die in Maastricht wonen en naar Hannover of Berlijn willen
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Denk dat lijn 350 dat ene Flixbusritje per dag wel kan lijden hoor. Daarnaast stopt de 350 ook vaker onderweg, dus eigenlijk een heel ander deel van de markt.
🍉
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
@Chrysa: van bussen weet ik weinig. Omdat deze buslijn het reguliere vervoer niet doorkruist zal die gedoogd worden binnen de concessie.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Volgens mij stopt lijn 350 niet bij Aachen West, de voorloper van de 350 stopte namelijk bij Aachen Schanz.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Klopt de 350 stopt bij station Schanz i.p.v. west.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Voor de nieuwe FlixBus verbinding geld een verbod op lokale reizen tussen Maastricht en Aken.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
In principe zou iedereen gewoon met lijn 350 op de relatie Maastricht - Aken mogen concurreren. Het is namelijk internationaal vervoer, en derhalve in beginsel vrijgegeven, mits je een EU-routevergunning hebt. Er is alleen een uitzondering voor stadsvervoer en agglomeratievervoer; bijvoorbeeld Vaals behoort feitelijk tot de agglomeratie Aken.
Er is juridisch geen principieel bezwaar tegen het aanbieden van Maastricht - Aken, maar FlixBus is kennelijk niet geinteresseerd in zo´n korte verbinding of wil bijvoorbeeld de lokale vervoerders/overheden niet voor het hoofd stoten. Tussen Maastricht en Luik kan je overigens weer wel met FlixBus reizen.
Er is juridisch geen principieel bezwaar tegen het aanbieden van Maastricht - Aken, maar FlixBus is kennelijk niet geinteresseerd in zo´n korte verbinding of wil bijvoorbeeld de lokale vervoerders/overheden niet voor het hoofd stoten. Tussen Maastricht en Luik kan je overigens weer wel met FlixBus reizen.
-
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
En dat laatste is toch wel weer fijn op de Waalse staakdagen. :D
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Missschien kan FlixBus een speciale lijnen door Belgie plannen voor de dagen dat de NMBS (lees: SNCB) staakt. Zijn toch best veel dagen... :D
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Over de grens bij Nieuweschans is 5 kilo cocaïne en 90 gram heroïne in een Fernbus gevonden. De rugzak was niet van één van de 65 passagiers. Van de chauffeur dan? Het lijkt me toch dat alle bagage gelabeld moet zijn en dat alleen de chauffeur bij de bagageluiken kan? http://www.presseportal.de/blaulicht/pm/70276/3571708
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Wellicht stond er een valse naam of helemaal geen naam op de label.
Nieuwe Flixbus 175: Rotterdam - Den Haag - Amsterdam - Groningen - Oldenburg - Bremen - Hannover
Vanaf donderdag 27 april 2017 start Flixbus met lijn 175 een lijndienst verbinding tussen Rotterdam en Hannover.
Opvallend:
- De reistijd tussen Rotterdam en Hannover is met de nachtlijn N31 maar liefst 3 uur korter (5:45) dan met de daglijn 175 (8:45);
- De reistijd tussen Amsterdam en Hannover is met de lijn 067 en lijn N67 ruim 2 uur korter (4:55) dan met lijn 175 (7:15);
- Het aantal verbindingen tussen Amsterdam en Groningen neemt toe van 6 naar 7 ritten per dag;
- Het aantal verbindingen tussen Groningen en Bremen neemt toe van 7 naar 8 ritten per dag;
- Groningen krijgt een rechtstreekse verbinding met Hannover;
Dienstregeling Flixbus 175 (Rotterdam - Hannover)
Opvallend:
- De reistijd tussen Rotterdam en Hannover is met de nachtlijn N31 maar liefst 3 uur korter (5:45) dan met de daglijn 175 (8:45);
- De reistijd tussen Amsterdam en Hannover is met de lijn 067 en lijn N67 ruim 2 uur korter (4:55) dan met lijn 175 (7:15);
- Het aantal verbindingen tussen Amsterdam en Groningen neemt toe van 6 naar 7 ritten per dag;
- Het aantal verbindingen tussen Groningen en Bremen neemt toe van 7 naar 8 ritten per dag;
- Groningen krijgt een rechtstreekse verbinding met Hannover;
Dienstregeling Flixbus 175 (Rotterdam - Hannover)
Code: Selecteer alles
10:15 16:30 Rotterdam Centraal Station 09:20 15:45
10:50 17:05 Den Haag Centraal Station 08:50 15:15
11:45 17:50 Amsterdam Sloterdijk 08:00 14:25
14:10 Groningen CS (Hoofdstation) 11:55
16:00 Westerstede ZOB B) 10:00
16:30 Oldenburg Hbf/ZOB 09:35
17:25 Bremen Hbf (Breitenweg) 08:45
19:00 Hannover ZOB 07:00
Laatst gewijzigd door michiel71 op do 15 jun 2023, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
- De N31 rijdt niet via Groningen en Noord-Duitsland, maar via Apeldoorn en Midden-Duitslandmichiel71 schreef:Opvallend:
- De reistijd tussen Rotterdam en Hannover is met de nachtlijn N31 maar liefst 3 uur korter (5:45) dan met de daglijn 175 (8:45);
- De reistijd tussen Amsterdam en Hannover is met de lijn 067 en lijn N67 ruim 2 uur korter (4:55) dan met lijn 175 (7:15);
- Het aantal verbindingen tussen Amsterdam en Groningen neemt toe van 6 naar 7 ritten per dag;
- Het aantal verbindingen tussen Groningen en Bremen neemt toe van 7 naar 8 ritten per dag;
- Groningen krijgt een rechtstreekse verbinding met Hannover;
- De 067 rijdt ook niet via Groningen, maar direct via Midden-Duitsland.
- Logisch
- Logisch
- Logisch
Ik vraag me echt af of die opvallendheden wel opvallend genoemd mogen worden, aangezien deze lijn een totaal andere route rijdt, en andere plaatsen bedient dan de al bestaande lijnen. Daarnaast kan een daglijn min of meer niet met een nachtlijn vergeleken worden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Vervoert Flixbus nou echt zoveel mensen tussen Rotterdam en Amsterdam dat het loont om die tussenrit er nog steeds in te houden? Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen aangezien de trein veel vaker rijdt, sneller is en qua prijs maar weinig scheelt, helemaal wanneer er gereisd wordt met zo'n voordeelkaartje.
Basislijn
-
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Is het niet gewoon om de bus van de internationale rit weer in Amsterdam te krijgen?
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Nog twee voordelen:
- Rotterdam en Den Haag krijgen een rechtstreekse FlixBus-verbinding met Groningen, Oldenburg en Bremen.
- Tussen Bremen en Hannover rijden op de tijden van lijn 175 nu nog geen bussen.
Intussen een behoorlijk aanbod op de route Amsterdam - Groningen - Bremen. Ik neem die bussen ook wel eens binnenlands tussen Amsterdam en Groningen. Is bijna net zo snel als de trein en je hebt stopcontacten, WiFi werkt vaak niet (goed). Meestal toch wel zeker de helft van de plaatsen bezet, en vaak een dubbeldekker.
- Rotterdam en Den Haag krijgen een rechtstreekse FlixBus-verbinding met Groningen, Oldenburg en Bremen.
- Tussen Bremen en Hannover rijden op de tijden van lijn 175 nu nog geen bussen.
Intussen een behoorlijk aanbod op de route Amsterdam - Groningen - Bremen. Ik neem die bussen ook wel eens binnenlands tussen Amsterdam en Groningen. Is bijna net zo snel als de trein en je hebt stopcontacten, WiFi werkt vaak niet (goed). Meestal toch wel zeker de helft van de plaatsen bezet, en vaak een dubbeldekker.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten