Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Commendatore

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Commendatore »

Ik stel me ook een beetje de vraag hoe handig het is om met een groep van 34 personen met vaak toch al vrij volle treinen te gaan reizen. Dat is zelden fijn voor andere reizigers.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Het kan niet zo erg zijn als die keer toen twee klassen met kleuters in de toch al volle ZSSK serie 812 instapten waar ik inzat:
Spoiler: show
ter illustratie:Afbeelding
In een 6-zits (3+2-opstelling…) zaten toch al snel 10 kleuters én de twee oudjes die er al zaten. :mrgreen:

Maar als je nou netjes op tijd bij DB boekt, dan reserveren ze een half rijtuig voor je en hoeft er geen probleem te zijn.
trolly

Bericht door trolly »

Het gaat er bij mij niet in waarom je niet met een groep een vervoermiddel voor massatransport zou kunnen stappen. Mij lijkt de trein daar — in principe — juist buitengewoon geschikt voor. Dat dat in de praktijk niet lukt is niet aan de geschiktheid van dat vervoermiddel als zodanig te wijten en nog minder aan de gebruiker. Blijven over de vervoerder en het systeem waarbinnen deze functioneert. Of beter: niet funtioneert.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Ik ben weer eens in Duitsland: (A)
Afbeelding

Gelukkig waren de vegan Flammkuchen beschikbaar, anders had ik volle kaart. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Als hij zondag maar rijdt :p

Ik kwam vandaag door Frankrijk, waarbij op Strasbourg - Basel de trein volgens de omroep (zover ik die met m'n beperkte Frans verstond) even still stond zodat de machinist een aanwijzing vanwege een aanrijding met voertuig verderop in ontvangst kon nemen. Maar die trein reed wel gewoon door :pos: Verder niet gezien wat nou echt aan de hand was.

En owja, heb ik weer... Hotel in Basel met tramhalte voor de deur, rijdt er daar geen tram wegens werkzaamheden :mrgreen:
Niet dat ik die tram echt nodig heb voor die ene halte naar het station, maar toch.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127

Bericht door cassie127 »

ICE 122 wordt de laatste tijd standaard opgeheven en vervolgens ingelegd als ICE 9496 in Duitsland.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

Z2N schreef: ma 17 jul 2023, 17:30 Ik ben weer eens in Duitsland: (A)

Gelukkig waren de vegan Flammkuchen beschikbaar, anders had ik volle kaart. :mrgreen:
Je hebt er niks aan want ICE 848 is te laat maar ICE 122 wordt momenteel vervangen door ICE 9496. Dit ivm werkzaamheden te Köln waardoor via Messe/deutz wordt gereden ipv via Hbf. En ICE 9496 rijdt nog zo goed als op tijd ook.

Ik zie trouwens dat de 9496 gisteren en vandaag weer via Köln hbf hebben gereden, vandaag is er nog iets geks: op dezelfde tijden als ICE 9496 rijdt er een "Sonderfahrt" Köln hbf - Asd als ICE 9498.
Wel beide nummers met hetzelfde treinstel dus ergens klopt er iets niet...
ICE11

Bericht door ICE11 »

In Hannover is het misgegaan tijdens het omlopen van de loc van de Nightjet vanuit Wien, welke momenteel alleen tot/vanaf Hannover rijdt en niet naar Hamburg. De rijtuigen kwamen in beweging en zijn op een RE gebotst die het emplacement van Hainholz binnenreed: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 4,10494486
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

cassie127 schreef: ma 17 jul 2023, 18:24 ICE 122 wordt de laatste tijd standaard opgeheven en vervolgens ingelegd als ICE 9496 in Duitsland.
Als dat niet wordt doorgegeven heb je er vervolgens niet veel aan, de melding "er rijdt een vervangende trein" ontbrak namelijk. (A)

Maargoed, ik had er toch niets aan gehad, dus zit ik nu in de 224.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

ICE11 schreef: ma 17 jul 2023, 19:21 In Hannover is het misgegaan tijdens het omlopen van de loc van de Nightjet vanuit Wien, welke momenteel alleen tot/vanaf Hannover rijdt en niet naar Hamburg. De rijtuigen kwamen in beweging en zijn op een RE gebotst die het emplacement van Hainholz binnenreed: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 4,10494486
Volgens de foto's betreft het overigens een Nightjet uit Zürich ;)
Schapekop in de Keistad

Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Vertaal ik correct dat het een leeg materieel rit was voor de RE naar het opstelterrein daarnaast? Op een rare manier was het wel geluk zo, liever dit dan dat de NJ een stuk verder aan de wandel was gegaan.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Morgenochtend kunnen IC 245, 141 en 143 niet rijden omdat er geen Duits materieel in Nederland aanwezig is door de werkzaamheden rondom Almelo. De 145 zal wel gaan rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
ICE11

Bericht door ICE11 »

Dionysusnu schreef: ma 17 jul 2023, 21:50 Vertaal ik correct dat het een leeg materieel rit was voor de RE naar het opstelterrein daarnaast?
Ja, correct.
dennistd

Bericht door dennistd »

cassie127 schreef: ma 17 jul 2023, 22:06 Morgenochtend kunnen IC 245, 141 en 143 niet rijden omdat er geen Duits materieel in Nederland aanwezig is door de werkzaamheden rondom Almelo. De 145 zal wel gaan rijden.
Je kunt toch met ICM tot Bentheim rijden en daar over laten stappen op Duits materieel?
marvinkok

Bericht door marvinkok »

Neu, dat zou service zijn (A)
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ze kunnen sowieso niet rijden, want het werk in Almelo is weer uitgelopen ;)
Schapekop in de Keistad

marvinkok

Bericht door marvinkok »

Staan nog 2 ICB stammen in Bentheim te wachten, zonder loc
gpvos

Bericht door gpvos »

De rijen bij de check-in waren lang (niet alle doorlichtapparaten waren in gebruik), maar Eurostar 9125 is nog niet eens half vol.

Aanvulling: een veiligheidsprobleem in Lille, dus(?) we blijven nog een tijdje aan het perron in Brussel staan.

(Eerst per ongeluk gepost in het binnenlandforum.)
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
gpvos

Bericht door gpvos »

We hebben Lille uiteindelijk overgeslagen vanwege het veiligheidsprobeem aldaar.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
en-es

Bericht door en-es »

Er schijnt in Lille bagage onbeheerd achter gelaten te zijn als ik het goed begrepen heb.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ja, dat mag in Frankrijk om redenen pas na tussenkomst van een snuffelhond verwijderd worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
RobertT

Bericht door RobertT »

Zo,weer even paar daagjes in Berlijn geweest.
Op woensdag zat ik in de tram M10,net voor de halte Bersarinplatz roept de bestuurster om dat we een rondje rond de rotonde maken om achteropkomende trams die te laat zijn voor te laten.Aldus gebeurde,2 trams reden achter elkaar door en toen wij weer als 3e tram erachteraan naar Warschauer Strasse.
Vanmorgen in de S bahn ring 41 gestapt in Prenzlauer Allee,wordt die er in Greifswalder Strasse alweer uitgegooid door "Notartzt einsatz".
Afijn,de volgende S41 reed wel,en die is uiteindelijk ook gewoon weer doorgereden(in eerste instantie tot Treptower Park,toen Hermannstrasse,vervolgens toch weer Ring)
Betriebshof Lichtenberg heeft nog steeds een aantal Tatra's staan op het terrein.(reserve?)
De tram 68 racede flink door op het traject tussen S Grünau en Alt Schmöckwitz,leek wel een racebaan af en toe.Wel een mooi traject.
Vanmorgen bij de terugreis een ICE4 tussen Berlijn en Duisburg
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Vanwege werkzaamheden tussen Olten en Basel reden vandaag omgeleide treinen Zürich - Basel in extra lange samenstelling via Stein-Säckingen. Had er zelf eentje met 14 bakken ICN, maar dat was wel ietwat overdreven (ik deelde een rijtuig met liefst één medereiziger).

Ook handig dat ze dan gewoon aangeven dat die trein een restauratie heeft (in dit geval zelfs twee), terwijl die helemaal niet open was.
Schapekop in de Keistad

Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Het is weer feest voor de zo veelste keer. In Oldenburg kregen we er nog een verbinding naar huis uit via Osnabrück, met SEV naar Rheine. Eenmaal in dat SEV bleek de laatste RB61 naar Hengelo uit te vallen. Dat wordt dus weer een taxi van Hengelo naar Deventer en waarschijnlijk geen geld terug.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
RobertT

Bericht door RobertT »

Nou,ik ben net terug met de taxi vanuit Venlo omdat de RE13 niet verder dan Mönchengladbach reed door een aanrijding bij Boisheim.
Uiteindelijk met een bus tot Venlo gekomen(0 uur 15)en ja,dan rijdt er geen trein meer
Plaats reactie