Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8899
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Naar Tegelen wandelen lijkt mij alleen maar nuttig als je een bestemming aan de Maaslijn hebt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3500
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

In gedachten noem ik de Eurobahn altijd de 1-eurobahn, de kwaliteit is navenant. :')
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8899
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Toen ik de Eurobahn gebruikte richting Köln vond ik het wel reuze meevallen met de kwaliteit van hun service. Alleen op de terugweg op een zondagmiddag was een los vijfje een recept voor een overvolle RE13 en chaos in Venlo. Maar het reed wel slechts een paar minuten te laat door de ruime rijtijd tussen Mönchengladbach en Viersen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7688
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Ik heb ook niet zo'n probleem met Eurobahn.
MaartenD
Berichten: 743
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Naar station Tegelen is ietsje verder dan naar Venlo. Maar inderdaad, wat moet je in Tegelen.
Het zou misschien iets zijn als Arriva lijn 1 in de avond en op zondag doorrijdt. Uiteraard heb je dan ook dat extra uur vertraging, maar in ieder geval is het maar 700 meter lopen naar de bushalte. Maar oh jee, avondritten worden als Vlinder gereden.

Je kunt dan nog naar de dichtstbijzijnde bushaltes lopen, Spechtweg in Venlo 3,8 km of Spechtstraat in Tegelen 4,2 km, maar dan moet je weer met dat heerlijke Vlinderconcept die je van te voren moet reserveren, 0800 nummer zal wel niet werken vanuit Duitsland of je moet de Vlinderapp installeren (1.9* bij google en waarom kunnen ze dat niet in de Glimble app of zelfs de 9292 app integreren?)

En problemen? Het is de reden dat ik normaal altijd met de auto naar Viersen rij en daar parkeer. Ik heb te vaak in Viersen de overstap naar Venlo gemist. Je hebt tegenwoordig in het Ruhrgebiet wel veel meer verbindingen (dat je nu vanuit Paderborn een trein kunt missen is al uniek) dus je hebt wat vaker een goede aansluiting, maar goed, dan moet het allemaal wel een beetje op tijd rijden. En als je via Hannover komt heb je nog altijd maar één verbinding vanuit Minden met die overstap in Viersen.
En als je vanuit Koblenz komt is de overstap in Keulen en/of Mönchengladbach altijd een risico.

Ik dacht, laat ik me nu eens een goede OV-reiziger tonen en met de bus gaan. Nou, ik ben wel weer genezen hoor, volgende keer pak ik wel weer de auto.
Laatst gewijzigd door MaartenD op vr 28 jul 2023, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7688
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Het is inderdaad suboptimaal, maar om nu bij voorbaat de auto te nemen...Ik woon een stuk verder bij de grens vandaan, maar mij overkomt relatief weinig ongemak. Zodanig dat ik me niet laat weerhouden geregeld naar Duitsland te gaan.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8899
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Als je via het buitenlandse netwerk naar een Nederlands nummber belt kies je voorafgaand aan het eigenlijke telefoonnummer 0031 of +31 en kun je gewoon bellen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Dionysusnu
Berichten: 623
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Dionysusnu »

Moet je dan niet ook het eerste getal van het normale nummer weglaten? Zo heb ik het geleerd. Dus 0800etc wordt +31800etc.
gpvos
Berichten: 604
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door gpvos »

Met 0800-nummers bel je voor kosten van de ontvanger, en niet elke ontvanger wil ook buitenlandse gesprekskosten betalen. Dus vandaar.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
iamthedutchdude
Berichten: 1064
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door iamthedutchdude »

Overigens is het 0800-nummer dat je moet bellen gewoon van de Arriva Klantenservice. Volgens https://www.oppadmetarriva.nl/ kan je hen ook vanuit België en Duitsland bereiken, namelijk via de volgende nummers:
Duitsland: 01801 003551 (3,9ct per minuut)
België: 02 3420285
Overigens zou ik met een Nederlands mobiel nummer gewoon eens proberen om dat 0800-nummer (al dan niet met netnummer +31) te bellen, zeker vanuit Duitsland (waar het alternatief dus een betaald nummer is). Online lees ik daar namelijk tegenstrijdige berichten over, tot aan het punt dat er met een spaans nummer al eens "gewoon" met een nederlands 0800-nummer gebeld is (alleen niet gratis).
MaartenD
Berichten: 743
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Leuk die informatie. Krijg je natuurlijk niet te zien als je met 9292ov je reis plant. :s Het OV werkt toch heel erg met oogkleppen op.
Nitein-Repart
Berichten: 3614
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Nitein-Repart »

MaartenD schreef: vr 28 jul 2023, 08:54
waldo79 schreef: wo 26 jul 2023, 07:41 Das wel een risico van het vertrouwen op de laatste treinen van de dag.
Je hoeft daar al niet op te vertrouwen. Zo zou ik afgelopen zondag 2 uur vertraging hebben gehad vanwege alle fuck-ups en onzichtbaar personeel. Treinen die van 2 minuten tot 10 seconden speling voor je neus wegrijden en de Eurobahn die het dus met geplande uitval van treinen tussen Düsseldorf en Wuppertal niet voor elkaar krijgt om alle treinen tussen Düsseldorf en Venlo te rijden. Zoals je al zei: veel treinen reden maar vanaf Mönchengladbach (waardoor je aangewezen bent op de krappe overstap in Viersen) en een aantal treinen keerden in Kaldenkirchen (waarschijnlijk omdat ze geen personeel konden vinden dat Nederlands sprak).
En met een 49-euro ticket ben je dan echt tweederangs reiziger. Ik startte in Goslar en ik voorspelde het toen al. Maar je kunt niks behalve voorschieten en hopen dat je geld terug krijgt en niemand die zich verantwoordelijk voelt. Ik ben in Duisburg nog naar het infohokje geweest waar de DB medewerker het goed verwoordde: "Tja mijnheertje, dat zijn tegenwoordig allemaal andere ondernemingen die niet op elkaar wachten en daar kan ik als DB helemaal niks aan doen".

Als verslag van de reis: er was een kleine kans om zelfs een uur eerder aan te komen als in Duisburg de treinen op tijd waren. Dan heb je 2 minuten cross-platform van de RE11 op de RE42. Maar goed, dat is theoretisch.

Goslar - Kreiensen was geen probleem. Van Kreiensen naar Paderborn reed de machinist niet bepaald door en kregen we op elk station extra vertraging zodat we in Paderborn de 6 minuten overstap op de RE11 misten met 2 minuten (met mij uiteraard een stuk of 100 reizigers).
Goed, niet veel mannen overboord want je kunt dan met de RB89 verder, alleen heb je dan zeker niet je korte overstap in Duisburg.
Met deze trein naar Hamm waar ik de RE1 naar Duisburg had om daar de RB33 te nemen zodat ik geen korte overstap in Viersen zou hebben. De RE1 reed zichzelf ook weer 15 minuten vertraging op waardoor ik in Duisburg op 10 seconden (serieus, ik raakte de vertrekkende trein aan) de RB33 miste. Normaal is er dan nog geen man overboord want de RE42 die daarna komt geeft je nog die korte overstap (nou ja, met 6 minuten is die niet zo kort). Maar die werd al met +20 aangekondigd vanwege reparaties aan het voertuig, die +20 liep op zodanig dat de volgende RB33 eerder vertrok en tegen dat ik in Viersen was was dat al +59 geworden.
Alleen stond ik nu in Viersen te wachten op de RE13 die in Kaldenkirchen zou keren, dus ik kon 80 minuten wachten op de volgende RE13 die wel naar Venlo zou rijden.
Ik had in Duisburg dus al maar familie gebeld om mij op te komen halen.
Hoelaat ben je uit Goslar vertrokken dan? Als je om 12:36 uit Goslar vertrekt, ben je zonder vertragingen en gemiste overstappen om 18:56 in Venlo. Dus je moet het heel bont maken wil om 12 uur uit Goslar vertrekken om niet voor Middenacht in Venlo aan te komen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Chrysa
Berichten: 8017
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Chrysa »

12:36 is wel vroeg, daarna volgt nog een halve dag.
MaartenD
Berichten: 743
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door MaartenD »

Nitein-Repart schreef: vr 28 jul 2023, 21:22
Hoelaat ben je uit Goslar vertrokken dan? Als je om 12:36 uit Goslar vertrekt, ben je zonder vertragingen en gemiste overstappen om 18:56 in Venlo. Dus je moet het heel bont maken wil om 12 uur uit Goslar vertrekken om niet voor Middenacht in Venlo aan te komen.
Twee uur later, 14:36. Daarmee zou ik om 20:56 in Venlo zijn gekomen, dat zou nu 22:56 zijn geweest.
waldo79
Berichten: 7688
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Hmmm, de RE19 van 8.45 naar Düsseldorf Hbf is zeker uitgevallen vanaf Arnhem. Onaangenaam druk in die van 9.45.
en-es
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Volgens treinposities.nl en rijdendetreinen.nl is er gewoon een trein om 8.45 vertrokken. En ook de ICE van 9.07 naar Frankfurt.
waldo79
Berichten: 7688
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Dan is er gewoon veel belangstelling.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13239
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Z2N »

Het is gewoon een zaterdag in een zomer met recorddrukte in het internationale treinverkeer van en naar Nederland. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7688
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door waldo79 »

Vanaf Wesel was het stukken beter te doen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8750
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Milco »

Zeker nu het €49-ticket al vanaf Arnhem geldig is levert dat tijdens vrije dagen soms behoorlijk volle treinen op.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7978
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Etienne »

In Heers (Belgisch Limburg) is een buschauffeur omgekomen bij een zwaar eenzijdig ongeval.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5379
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door umbusko »

Een Break, een I10-rijtuig, een klassiekje en een Dosto verder, onderweg naar Köln Hbf waar ik straks anderhalf uur overstaptijd heb op een ICE met gereserveerde fietsplaats. *O*
maurits-07
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door maurits-07 »

Weet er iemand welke ICE's over de nieuwe SFS Wendlingen - Ulm rijden? Of waar je dit kunt zien, of is het gewoon goed naar de rijtijden kijken?
en-es
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Ik denk dat je dan op bahn.de moet kijken.
rooddolfijn
Berichten: 792
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door rooddolfijn »

maurits-07 schreef: zo 30 jul 2023, 15:52 Weet er iemand welke ICE's over de nieuwe SFS Wendlingen - Ulm rijden? Of waar je dit kunt zien, of is het gewoon goed naar de rijtijden kijken?
De ICE’s over de nieuwe SFS zijn sneller dan via de oude route, dus je kan de route aflezen aan de reistijden.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten