Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
-
- Berichten: 809
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vervangt de 408 op binnenlandse diensten dan de ICE 1 en 2? Of worden ze opgevolgd door de ICE L?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De 408 is met voorrang voor verbindingen waar 300 km/h nodig zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Maar dat zou dan indirect nog steeds vervanging van ICE 1 of 2 kunnen betekenen, als de 408 de 403 vervangt die dan weer doorschuift. Geen idee of dat het plan is trouwens.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Mocht de 406 in dienst blijven, dan verwacht ik in ieder geval een verbouwing waarbij de technische verouderde installaties uitgebouwd worden en vervangen door een nieuwe monocourante installatie. De vraag is of dat financieel loont, ik denk dat DB FV dat zelf ook nog niet weet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Groeten vanuit een IC Penzance-Cardiff van GWR waarmee ik van Plymouth naar Bristol reis. Dit keer wel een raamplaats! Op een ander perron in Plymouth stonden vele rugzakkers te wachten op een trein naar Newquay. En er komt ook beter weer aan.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De 408 zou ook gedeeltelijk de ICE4 kunnen vervangen die dan weer weer doorschuift. ICE4's rijden nu ook deels op trajecten waar 300 km/h gereden kan worden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Op basis van wat ik hierover eerder gelezen heb, verwacht ik dat eigenlijk niet. Het probleem schijnt namelijk vooral in de gelijkstroominstallatie te zitten.Suus schreef: ↑wo 09 aug 2023, 11:37 Mocht de 406 in dienst blijven, dan verwacht ik in ieder geval een verbouwing waarbij de technische verouderde installaties uitgebouwd worden en vervangen door een nieuwe monocourante installatie. De vraag is of dat financieel loont, ik denk dat DB FV dat zelf ook nog niet weet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Oh, dat lijkt me nog beter inderdaad. Of nou ja, beter, ik hoop dat het nog wel even duurt voordat NRW-Berlijn volledig ICE 4 wordt, want ik heb het niet zo op die dingen. Al is het wel handig dat er een paar fietsplaatsen in zitten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Er zijn de afgelopen dagen genoeg treinen in storing gevallen die niet meer onder wisselstroom wilden werken dat ik mij afvraag of die treinen überhaupt willen werken. Bedoel, het was deze week al bij de spanningssluis in Zevenaar maar vorige week is een trein rollend tot Emmerich gekomen en daar gestrand omdat zowel de 25kV als 15kV niet wilden werken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Met een Class 255/HST?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Nee, een modern treinstel. Class 800 dacht ik. We staan nu stil ergens tussen Exeter en Taunton.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Zou een Class 802 moeten zijn volgens https://www.opentraintimes.com/schedule ... 2023-08-09
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Wat hebben die britten toch met fractionele getallen.0902½
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Britse dienstregelingen worden op kwart-minuten gepland. Dit in tegenstelling tot Nederland, waar er op tiende minuten (6 seconden) wordt gepland.
-
- Berichten: 641
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Volgens mij is de planning slechts op halve minuten. Die specifieke site (vergelijkbaar met treinposities) doet hun eigen bijhouding van daadwerkelijke tijden, en doet dat met kwart-minuten.
-
- Berichten: 757
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Wat is er mis met die ICE 4 dan?umbusko schreef: ↑wo 09 aug 2023, 12:16Oh, dat lijkt me nog beter inderdaad. Of nou ja, beter, ik hoop dat het nog wel even duurt voordat NRW-Berlijn volledig ICE 4 wordt, want ik heb het niet zo op die dingen. Al is het wel handig dat er een paar fietsplaatsen in zitten.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Die ene keer dat ik met dat materieel heb gereisd, vond ik het een vrij aangename trein eigenlijk: stil, leek vrij rustig te lopen. Het enige minpuntje was dat het restauratierijtuig blank stond, maar het gemopper van het aanwezige personeel daarover maakte dat allemaal weer goed.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ze zullen gedeeltelijk ook nog ICE-4 ritten vervangen op verbindingen die nu nog over de HSL Frankfurt - Köln rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In het begin waren er heel veel klachten over de oncomfortabele stoelen in de ICE 4, de verminderde afstand tussen de stoelen en de verlichting ("sfeer van een ziekenhuis"). DB had toen aangekondigd ruim 60.000 stoelen te vervangen (niet alleen in de ICE4, maar ook in de gereviseerde ICE3, welke ook deze type nieuwe zetels hadden). Volgens mij is dat inmiddels gedaan.
En wat de ICE3 neo (408) betreft, zijn de 90 bestelde stellen niet alleen om oude stellen te vervangen, maar ook om capaciteit uit te breiden. De planning is momenteel dat de 401 tot minstens 2030 in dienst blijven en daarom krijgen nu de stellen stapvoets een tweede revisie ("LDV" = Lebensdauerverlängerung) en worden op 9 rijtuigen ingekort voor de inzet op niet drukke lijnen en versterkingsritten. Voor de 402 is een inzet tot 2029 gepland, maar het is nog niet zeker of ze ook een tweede revisie krijgen.
En wat de ICE3 neo (408) betreft, zijn de 90 bestelde stellen niet alleen om oude stellen te vervangen, maar ook om capaciteit uit te breiden. De planning is momenteel dat de 401 tot minstens 2030 in dienst blijven en daarom krijgen nu de stellen stapvoets een tweede revisie ("LDV" = Lebensdauerverlängerung) en worden op 9 rijtuigen ingekort voor de inzet op niet drukke lijnen en versterkingsritten. Voor de 402 is een inzet tot 2029 gepland, maar het is nog niet zeker of ze ook een tweede revisie krijgen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het is lastig uit te drukken waar het precies aan ligt, maar ik vind hem net wat minder comfortabel dan de andere ICE’s. Maar misschien helpt het dat de stoelen vervangen zijn. Ik vind de trein ook vrij claustrofobisch ingericht, met die hoge stoelbehuizingen en al die bagagerekken; je kunt niet zo goed door de trein heenkijken en ook niet altijd aan beide kanten naar buiten kijken(/ buitenlucht zien). Toen ik laatst in een Tsjechisch Interjetrijtuig zat, dacht ik: zo had de ICE 4 moeten zijn. Die rijtuigen hebben ook overal bagagerekken, maar een stuk comfortabeler stoelen en ze voelen gewoon veel fijner aan. De ICE 4 voelt een beetje als het Albert Heijn huismerk. Prima, maar net niet dat topproduct. En ja, dat is een luxeprobleem.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ja, die vrij hoge stoelen vond ik comfortabel voor twee-drie uur, maar op mijn laatste rit was ik het toch wel zat. Daar komt nog bij dat die hoge stoelruggen wellicht comfortabel zijn, maar inderdaad nogal het gevoel van een cocon geven. Daar moet je van houden, maar ik houd graag een beetje een overblik door de coupé om afwijkende activiteiten tijdig waar te nemen. En er zijn echt teveel stoelen waar je niet uit het raam kan kijken, terwijl er bagagerekken zijn die wel prachtig uitzicht hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Voor mijn aanstaande zakenreis heb ik dan ook de treinen van Köln naar Hannover en terug zo geboekt dat ik met ICE1 en 2 reis en niet met ICE4. Eerder had ik deze route - om het eens te proberen - met IC2 gedaan, maar dat moet ik ook geen tweede keer hebben.....
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Nee dat project is nog niet klaar. De afgelopen weken nog meerdere keren in een ICE-4 met oude stoelen gezeten. Soms betreft het de hele trein, soms alleen nog een enkele coupé. Al merk je het soms pas als je er op zit omdat de armleuningen al wel vernieuwd zijn door slijtage.ICE11 schreef: ↑wo 09 aug 2023, 19:44 In het begin waren er heel veel klachten over de oncomfortabele stoelen in de ICE 4, de verminderde afstand tussen de stoelen en de verlichting ("sfeer van een ziekenhuis"). DB had toen aangekondigd ruim 60.000 stoelen te vervangen (niet alleen in de ICE4, maar ook in de gereviseerde ICE3, welke ook deze type nieuwe zetels hadden). Volgens mij is dat inmiddels gedaan.
...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 757
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Nou, zo zie je maar weer, zoveel mensen zoveel wensen. Toevallig had ik afgelopen maandag een ICE 4 tussen Karlsruhe en Basel Bad.
Toen zat ik in een tweezitter terwijl ik normaal in een solo stoel zit, en viel mij inderdaad de hoge rugleuning op en dat de ruimte tussen 2 naastgelegen stoelen is dichtgemaakt. Ik vind het heerlijk!! Niet iemand van achter die steeds mee zit te gluren.
Eb de stoel zelf vind ik prima, let wel op dat ie op 2 manieren verstelbaar is, onder het zitvlak zitten zowel links als rechts een handvat om te verstellen. Zo krijg je die stoel precies zoals jij lekker vind zitten.
Toen zat ik in een tweezitter terwijl ik normaal in een solo stoel zit, en viel mij inderdaad de hoge rugleuning op en dat de ruimte tussen 2 naastgelegen stoelen is dichtgemaakt. Ik vind het heerlijk!! Niet iemand van achter die steeds mee zit te gluren.
Eb de stoel zelf vind ik prima, let wel op dat ie op 2 manieren verstelbaar is, onder het zitvlak zitten zowel links als rechts een handvat om te verstellen. Zo krijg je die stoel precies zoals jij lekker vind zitten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten