Dinsdag via wat omwegen uit Cuxhaven teruggekomen en het ging wonderwel helemaal goed. Behalve dan dat de Regiobahn echt een aanfluiting is.
Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
-
-
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Regiobahn? Help me even...dat is een vervoerder?
-
En wat bedoel je met "aanfluiting"? Zonder context kan niemand hier wat mee!
F.k.a. Bollenstad
-
Regiobahn rijdt de S28 tussen Kaarster See en Wuppertal en de RE47 tussen Düsseldorf en Lennep. Er wordt gebruikgemaakt van Integral-stellen die eerder in het Bayrische Oberland reden.
-
-
En het lijkt erop dat ze allemaal de airco stuk hebben. Mijn stel zeker en alles wat ik tegenkwam had de klapraampjes open.
En dan onderweg uitgebreid gaan zitten personeelswisselen terwijl je al te laat bent. Zo hou je de vertragingen op een enkelsporige lijn wel in stand.
En dan onderweg uitgebreid gaan zitten personeelswisselen terwijl je al te laat bent. Zo hou je de vertragingen op een enkelsporige lijn wel in stand.
- ICE11
Ze zijn nog niet gereed maar nu is al bekend dat de werken tussen Köln en Düsseldorf uitlopen tot minstens medio september vanwege koperdiefstal. Oorspronkelijke planning was eind volgende week.
-
Oh, van Solingen Hbf naar Lennep had ik vorig jaar Vias.Nitein-Repart schreef: ↑vr 18 aug 2023, 10:05Regiobahn rijdt de S28 tussen Kaarster See en Wuppertal en de RE47 tussen Düsseldorf en Lennep. Er wordt gebruikgemaakt van Integral-stellen die eerder in het Bayrische Oberland reden.
-
Dat is de S7, die rijdt door VIAS.
-
Wat had je gewild dan? De wisseling gewoon maar overslaan? Dat is toch ook geen optie?MaartenD schreef: ↑vr 18 aug 2023, 14:54 En het lijkt erop dat ze allemaal de airco stuk hebben. Mijn stel zeker en alles wat ik tegenkwam had de klapraampjes open.
F.k.a. Bollenstad
-
- ThatPCDude
- Donateur
Guten morgen! De terugreis doe ik het wat rustiger aan door de EC 178 "Berliner" te nemen van Ústí naar Berlijn, volgend op IC 144 naar Amsterdam. Na de heenreis blief ik toch een wat meer rustige reis... Overigens is deze hele rit van 12 uur een dag vantevoren voor maar 75 euro inclusief loketkosten en stoelreserveringen te halen!
...Overigens weten ze niet wat 'rijrichting' is aan het loket, want zit nu 12 uur achteruit terwijl ik aangegeven had dat niet te willen. En in de EC178 zelfs nieteens aan een raam maar tegen een raamstijl (flashbacks naar eurostar)
...Overigens weten ze niet wat 'rijrichting' is aan het loket, want zit nu 12 uur achteruit terwijl ik aangegeven had dat niet te willen. En in de EC178 zelfs nieteens aan een raam maar tegen een raamstijl (flashbacks naar eurostar)
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
Groeten uit ICE 1108 richting Norddeich Mole, deze lijkt alleen op zaterdagen te rijden. DB Bingo kan uitgebreid gespeeld worden, de 245 waar ik hiervoor in zat raakte 15 minuten vertraagd in Bad Bentheim door personen op het spoor, bovengenoemde ICE 1108 kwam een half uur te laat Rheine binnenrijden.
Het rijtuig 4 waar ik een reservering in had was afgesloten vanwege een defecte airco, maar de trein is zo rustig dat je er een kanon in af kan schieten, dus dat is geen probleem.
Dankzij de uitgebreide stop in Emden van 17 minuten komen we volgens de Zugchef van dienst wel weer op tijd in Norddeich Mole.
Ik hoop dat de rest van deze reis wat stabieler verloopt…
Het rijtuig 4 waar ik een reservering in had was afgesloten vanwege een defecte airco, maar de trein is zo rustig dat je er een kanon in af kan schieten, dus dat is geen probleem.
Dankzij de uitgebreide stop in Emden van 17 minuten komen we volgens de Zugchef van dienst wel weer op tijd in Norddeich Mole.
Ik hoop dat de rest van deze reis wat stabieler verloopt…
- ICE11
Tot nu toe is de verlenging nog niet in de dienstregeling verwerkt, maar het zal betekenen dat alle treinen tussen Düsseldorf en Köln nog steeds via Opladen of Neuss moeten wat rond 10-15 minuten langer duurt (of sommige langeafstandstreinen doen Düsseldorf helemaal niet aan). Om de omgeleide treinen ruimte te geven rijdt de RE tussen (Remscheid-) Solingen en Düsseldorf niet, S1 tussen Solingen en Düsseldorf met minder treinen, en RE7 en RB48 hebben tussen Solingen en Köln vaak vertraging.
Ik heb bij voorbeeld voor 10 september een ICE geboekt, welke volgens mijn ticket (en tot nu toe ook volgens Hafas) om 14:36 vanuit Köln vertrekt, maar momenteel tijdens de werken is dat 14:04...dus ik ben benieuwd.
-
Ik neem aan dat een personeelswissel bekend is. Ik neem aan dat ook bekend is dat zo'n wissel langer duurt dan een normaal stationnement. Dan moet je dat in de dienstregeling opnemen en niet doen alsof je neus bloedt.T-hijs schreef: ↑vr 18 aug 2023, 18:18Wat had je gewild dan? De wisseling gewoon maar overslaan? Dat is toch ook geen optie?MaartenD schreef: ↑vr 18 aug 2023, 14:54 En het lijkt erop dat ze allemaal de airco stuk hebben. Mijn stel zeker en alles wat ik tegenkwam had de klapraampjes open.
-
- Donateur
Dat is pure pech, maar weinig aan te doen want het is van tevoren niet bekend in welke richting de afzonderlijke rijtuigen gedraaid staan. Die raamstijl, daar is met wat kennis wel wat aan te doen.ThatPCDude schreef: ↑za 19 aug 2023, 08:12 ...Overigens weten ze niet wat 'rijrichting' is aan het loket, want zit nu 12 uur achteruit terwijl ik aangegeven had dat niet te willen. En in de EC178 zelfs nieteens aan een raam maar tegen een raamstijl (flashbacks naar eurostar)
-
Toen ik vorig jaar met die trein reisde, kon ik anders via de website van ČD gewoon een plaatsspecifieke reservering doen toen ik ontdekte dat DB mij ook zo’n Wandfensterplatz had gegeven. (Dat was nodig omdat de plek waarop ik was gaan zitten bedoeld was voor last minute reserveringen.)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Plaatsspecifiek kunnen reserveren betekent alleen niet dat je in de rijrichting aan het raam kunt reserveren, want rijtuigen kunnen omgekeerd staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Alleen in de Prestige class van de Golden Pass heb je dat probleem niet.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
Zowel bij Ceske Drahy als bij de ÖBB krijg je een kaart te zien met hoe alle zitplaatsen zich verhouden tot het raam en tevens wordt de rijrichting aangegeven. Dus als je een treinreis hebt waarbij je reis aanvangt of eindigt in Tsjechië of Oostenrijk, zou ik altijd via www.cd.cz of www.oebb.at een zitplaatsen reserveren. Bij ÖBB kost een zitplaatsreservering €3,00, bij Ceske Drahy €3,11 (afhankelijk van de koers).
-
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Bij de OeBB overigens alleen voor hun eigen treinen. En dan heb je nog altijd geen garantie hoor... Vorig jaar in een Railjet Zürich HB - Wien Hbf zat m'n zitplaats precies gespiegeld van waar ik op basis van die kaart gereserveerd dacht te hebben (Zürich HB - Buchs SG rechts achteruit en daarna links vooruit). Want bij die pijl zeggen ze dan weer niks over of dat de richting voor of na kopmaken onderweg is
Bij DB kan je het overigens ook gewoon afleiden als je een plek op de plattegrond kiest: via Vagonweb valt de rijtuigvolgorde te achterhalen en dan valt op basis van welk rijtuig je krijgt met naar links of rechts klikken op de pijltjes vast te stellen welke stoelen in de rijrichting staan. Maar ook daar gewoon een keer een gespiegeld rijtuig gehad.

Bij DB kan je het overigens ook gewoon afleiden als je een plek op de plattegrond kiest: via Vagonweb valt de rijtuigvolgorde te achterhalen en dan valt op basis van welk rijtuig je krijgt met naar links of rechts klikken op de pijltjes vast te stellen welke stoelen in de rijrichting staan. Maar ook daar gewoon een keer een gespiegeld rijtuig gehad.
Schapekop in de Keistad
-
Tja ik probeer ook altijd zo'n goed mogelijke plek te krijgen op basis van die plattegronden. Maar het komt voor dat het uitgebreid bestuderen en het bepalen van de voor mij goede plek in de praktijk niet goed uitvalt. Wat mij trouwens ook ergert is dat bij automatisch toewijzen ik wel eens een raamplek krijg in een 4-zits met tafel. Zo irritant. Dan wijzig ik dat meteen! (Tot zover mogelijk)
-
- Donateur
Is er eigenlijk wel communicatie omtrent het uitvallen van treinen die de grens overgaan tussen de beide landen? Gisteravond wilde ik met mijn gezin vanuit Aachen Hbf de trein van 19.47 naar Heerlen nemen. Op de DB Navigator gekeken voor welk perron. Ook op het grote bord in de hal en de cta's op het perron gaven aan dat deze gewonn reed. Na vertrek van de trein van 19.37. Normaal wordt het Arriva-stel buiten de kap geplaatst maar ik zag deze al niet en mogelijk dat deze voortaan elders staat. Echter om 19:50 nog steeds niks en de cta geeft gewoon de trein naar Heerlen aan en DB Navigator geeft nog steeds aan dat deze rijdt. Ik ben toen maar op treinposities wezen kijken en zag dat de trein naar Aachen Hbf nooit is vertrokken vanuit Heerlen ivm geen personeel. Waarom weten ze dat op Aachen Hbf dit niet. We hadden de auto in Roermond staan en reisden met Euregio-kaartje. Vanaf Aachen Hbf maar de 350 naar Maastricht genomen, wat een vervelende lijn is dat. Om de haverklap voor een verkeerslicht in Aachen. Dan in Nederland de ene rotonde na de andere. En personeelswisseling in Gulpen.
-
Bij ÖBB kan het momenteel zelfs vanaf €1,50 (als je bereid bent daarvoor €19,99 of €24,99 te betalen voor 3 maanden 50% korting)Nitein-Repart schreef: ↑zo 20 aug 2023, 19:09Zowel bij Ceske Drahy als bij de ÖBB krijg je een kaart te zien met hoe alle zitplaatsen zich verhouden tot het raam en tevens wordt de rijrichting aangegeven. Dus als je een treinreis hebt waarbij je reis aanvangt of eindigt in Tsjechië of Oostenrijk, zou ik altijd via www.cd.cz of www.oebb.at een zitplaatsen reserveren. Bij ÖBB kost een zitplaatsreservering €3,00, bij Ceske Drahy €3,11 (afhankelijk van de koers).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
-
@ZO6176: DB Navigator ben ik redelijk tevreden mee, maar ook die planner laat af en toe steken vallen. Maar was het gisteren geen mogelijkheid om met lijn 44 mee te gaan naar Heerlen?
-
- Donateur
Dt kwam niet uit de 9292. Maar was misschien wel een optie geweest. Maar we zijn weer thuis gekomen. Met de familie een leuk dagje gemaakt. Vanuit Roermond (met de auto daarheen want we hadden geen zin in de vervangbus). Trein naar Maastricht en Luik. Dan naar Spa via Pepinster want ik wilde nog eens in een klassiek motorstel zitten. In Spa geluncht. Dan naar Aken. De meiden willen shoppen. Lekker gegeten daat en dan weer naar Roermond