Pagina 3 van 9

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: vr 07 okt 2016, 19:59
door diederickx
OeBB heeft zijn nachttreinen in een PDFje gezet.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: za 08 okt 2016, 11:11
door Karl
Mooie folder en goed dat ze ook partners (hr, mav, pkp,...) er in staan. Vind de tarieven vanuit Nederland (je moet ook nog naar Duisburg) echter niet heel aantrekkelijk.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: zo 16 okt 2016, 21:54
door Ronald
Suus schreef:De RE19 rijdt maar 1x/uur en gaat zover ik weet inderdaad in Zevenaar stoppen.
Iemand een idee wat de tijdsligging/dienstregeling van deze trein wordt?

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: zo 16 okt 2016, 21:57
door Suus
Dinsdag wordt de dienstregeling voor Duitsland bekend. Ik weet niet of de dienst naar Arnhem vanaf 6 april er dan ook al in staat.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: ma 17 okt 2016, 17:37
door ICE105
Ronald schreef:
Suus schreef:De RE19 rijdt maar 1x/uur en gaat zover ik weet inderdaad in Zevenaar stoppen.
Iemand een idee wat de tijdsligging/dienstregeling van deze trein wordt?
Om :14 aan in Arnhem Hbf en vertrek daar om :46.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: ma 17 okt 2016, 19:41
door Nitein-Repart
Bron?
En hoe zit het met de Breng, die komt namelijk om .11 aan en vertrekt om .47?

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: ma 17 okt 2016, 21:43
door Ardan
.11-.17 en .41-.47 neem ik aan voor Breng? Ik denk trouwens ook niet dat de RE 32 minuten lang aan het perron gaat keren maar wel naar de Berg gaat.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: ma 17 okt 2016, 21:54
door Wubbo
Nee, Abellio keert langs het perron. Oversteken naar Arnhem Berg past nog minder goed dan keren langs het perron.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: di 18 okt 2016, 08:05
door Nitein-Repart
De dienstregeling tussen Bocholt en Wesel wordt niet verbetert. Op zondag start de eerste rit pas om 10:33 en wordt er nog steeds een twee-uursdienst gereden. Had gehoopt dat Abellio de dienstregeling ging verbeteren maar helaas. Emmerich-Düsseldorf staat in de reisplanner, Arnhem-Emmerich niet, dus ik hoop dat ICE105 nog met bronnen komt over de dienstregeling tussen Arnhem en Emmerich.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: di 18 okt 2016, 08:42
door Gekko123
Het is ook niet gek dat de dienstregeling van/naar Arnhem nog niet te zien is in de reisplanners. Dat is immers pas later in de dienstregeling het geval (als ik het goed onthouden heb was dat vanaf April zo). Wel zal er nu alvast een pad zijn aangevraagd (en toegekend) voor de doorgetrokken verbinding, maar wordt die in eerste instantie nog niet gebruikt.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: di 18 okt 2016, 08:50
door Ronald
Als je naar de tijden van de RE in Emmerich kijkt lijken me die tijden in Arnhem wel aardig te kloppen (uitgaande van een rijtijd Arnhem-Emmerich van een klein half uur).
Overigens vervalt de eerste IC van Amsterdam naar Berlijn op ma t/m za zie ik (dat zal ook wel gevolgen hebben voor een terugrit denk ik).
Wat me ook opvalt is dat je nu ook doorgaande tickets door Duitsland kan kopen op bahn.de, eerder kon dat alleen met vertrek- of eindstation in Duitsland.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: di 18 okt 2016, 09:06
door Nitein-Repart
Dat de vroege IC Berlijn niet meer rijdt is wel ontzettend balen, met name voor doorgaande reizigers richting Polen en Tsjechië was die verbinding wel erg handig.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: di 18 okt 2016, 13:35
door ICE105
Erno-BE schreef:Bron?
En hoe zit het met de Breng, die komt namelijk om .11 aan en vertrekt om .47?
Ik moet ook niet meer tijden uit mijn hoofd op gaan lepelen :? Abellio komt aan om : 15 en vertrekt te Arnhem Centraal om :44. Bron: ProRail dienstregelingsysteem

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: di 18 okt 2016, 13:42
door ICE105
Erno-BE schreef:Dat de vroege IC Berlijn niet meer rijdt is wel ontzettend balen, met name voor doorgaande reizigers richting Polen en Tsjechië was die verbinding wel erg handig.
De 245 rijdt als seizoenstrein van 8 april t/m 5 nov 2017 op ma-za. Buiten het hoogseizoen komt de 243 weer terug, Amsterdam vertrek 19:00 ma-vr en rijdt tot vlak over de grens, Bad Bentheim is het eindstation.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: di 18 okt 2016, 14:31
door Nitein-Repart
ICE105 schreef:
Erno-BE schreef:Bron?
En hoe zit het met de Breng, die komt namelijk om .11 aan en vertrekt om .47?
Ik moet ook niet meer tijden uit mijn hoofd op gaan lepelen :? Abellio komt aan om : 15 en vertrekt te Arnhem Centraal om :44. Bron: ProRail dienstregelingsysteem
Heb je nog een linkje, ik kan op de ProRail-site namelijk niets vinden

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: di 18 okt 2016, 14:37
door Suus
Erno-BE, kap even met vragen naar een bron. Dat systeem is alleen toegankelijk voor geautoriseerde personen.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: di 18 okt 2016, 17:37
door Nitein-Repart
De RB89 (Hamm-Paderborn) rijdt 8 tot 9 keer per dag door naar Warburg volgens de reisplanner. Tussen Warburg en Kassel zitten soms gaten van 4 uur in de dienstregeling.

Wel fijn dat er een 3de sneltrein (10 minuten langszamer dan de andere twee) komt tussen Köln en Düsseldorf, alleen jammer dat die niet stopt in Köln Messe/Deutz. Ik hoop dat er snel een vierde spoor komt tussen Köln en Düsseldorf zodat de frequentie opgevoert kan worden.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: di 18 okt 2016, 18:21
door Ronald
Erno-BE schreef:De RB89 (Hamm-Paderborn) rijdt 8 tot 9 keer per dag door naar Warburg volgens de reisplanner. Tussen Warburg en Kassel zitten soms gaten van 4 uur in de dienstregeling.
Die worden zo te zien grotendeels opgevuld door een IC of ICE.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: di 18 okt 2016, 19:08
door Nitein-Repart
Ik blijf me verbazen dat DB nog steeds IC/ICE's inzet op die verbinding. De RE is net zo snel en een stuk goedkoper dan de IC/ICE. Op Koblenz-Trier-Luxemburg zijn alle IC's verdwenen en op Emden-Bremen zijn ze ook opengesteld voor regionale reizigers. Ben benieuwd wat de rechtstreekse RE Kassel-Ruhrgebiet voor invloed heeft op de IC/ICE.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: di 18 okt 2016, 20:17
door Suus
Warburg - Kassel valt reuze mee. Vanaf Warburg vertrekken naar Kassel:
6:21: RE 11
7:23: RE 17
8:24: RE 11
9:23: RE 17
10:24: RE 11
11:25 ICE
12:26 Intercity
14:24: RE 11
15:23: RE 17
16:24: RE 11
17:23: RE 17
18:26: Intercity
20:24: RE 11
22:24: RE 11

Prijsverschil tussen intercity en RE valt ook mee, een enkele reis met de intercity is 14,50 en met de RE 11,10. De RE rijdt op het moment dat er scholieren en pendelaars zijn, daartussen is het ook in Duitsland rustiger in de treinen.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: di 18 okt 2016, 20:42
door Suus
Laatste details voor het Fernverkehr aan de startpost toegevoegd.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: vr 21 okt 2016, 09:56
door regenmaker
Hoe gaan ze dat eigenlijk doen met die RE19 in Arnhem, komt er een kaartautomaat van Abellio in Arnhem en Zevenaar?

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: vr 21 okt 2016, 10:04
door Suus
Ik weet niet of VRR een contract heeft met DB voor kaartautomaten. Als dat het geval is zal DB waarschijnlijk wel een automaat plaatsen, anders zal de vervoerder dat inderdaad wel doen. Abellio heeft best goede automaten, die ze op de stations in o.a. Thüringen hebben staan zijn prima.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: vr 21 okt 2016, 10:10
door regenmaker
Zal je op je kaartje wel een barcode krijgen, zodat de poortjes in Arnhem kan openen.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017

Geplaatst: vr 21 okt 2016, 11:43
door reisthijs
Abellio NRW heeft voor zover ik weet alleen automaten in de treinen staan, niet op de perrons.
Suus schreef:Ik weet niet of VRR een contract heeft met DB voor kaartautomaten.
Ik neem aan van wel, gezien de automaten die in Venlo staan (DB-automaten met VRR-assortiment).