Treindiensten Nordrhein Westfalen
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Op de RE3 komt een vervangende trein met rijtuigen van Euro-Express: https://www.eurobahn.de/aktuelles/ersat ... rb-89-201/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik hoop echt dat de vijf nieuwe Flirt-stellen voor Keolis snel geleverd worden. Toch vind ik het opvallend dat Keolis structureel materieeltekort heeft, terwijl Westfalenbahn eerder met minder materieel het Teutoburger-Waldnetz moest exploiteren (er waren acht nieuwe Flirt-stellen bijgekomen, terwijl er slechts één omloop voor de RB65 en twee omlopen voor de RE78 zijn bijgekomen). Was het vooral op het Hellweg-netz materieelkrapte soms?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Hellweg-Netz heeft met ingang van de nieuwe concessie per vandaag meer materieel nodig. En dat is nog niet toegelaten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik zie niet dat Keolis met extra ritten rijdt op het Hellweg-Netz op de extra zaterdagritten van de RB59 na. Dat zou dus betekenen dat Keolis de bestaande met langere treinen gaat uitvoeren. Maar totdat de nieuwe Flirts voor de RB50 zijn toegalten, kan Keolis dan niet het Hellweg-Netz met kortere treinen rijden, zodat er niet onnodig ritten moeten uitvallen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De RB89 stopt nu ook in het weekend op alle stations tussen Hamm en Paderborn Hbf. Weet niet of dat nog invloed heeft.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Treindiensten Nordrhein Westfalen
Een aantal treinen die tot afgelopen week op werkdagen met enkele stellen reden, moeten vanaf nu contractueel met dubbele stellen gereden worden. Om dat nu te doen gaat is de RE78 geknipt in een deel dat met een Centralbahn-trein rijdt, een deel dat met de enige NordWestBahn-Flirt rijdt en rijdt een FLIRT3 van de Westfalenbahn op de RB66 zodat er twee FLIRT’s naar de RB50 kunnen.Nitein-Repart schreef:Ik zie niet dat Keolis met extra ritten rijdt op het Hellweg-Netz op de extra zaterdagritten van de RB59 na. Dat zou dus betekenen dat Keolis de bestaande met langere treinen gaat uitvoeren. Maar totdat de nieuwe Flirts voor de RB50 zijn toegalten, kan Keolis dan niet het Hellweg-Netz met kortere treinen rijden, zodat er niet onnodig ritten moeten uitvallen.
Voor de concessie MRL zijn er ook al een tijdje teveel defecte treinen, vandaar nu de inzet van vervangend materieel op de RE3.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
In de RB 51 en RB 64 zal vaker een conducteur aanwezig zijn. Afgelopen week kwam ik er al één tegen rond 22:00 uur op Enschede - Gronau. Ook gaat er strenger gecontroleerd worden door de politie in en om station Glanerbrug.
'Neder-Duits' offensief tegen overlast drugstoeristen Glanerbrug
https://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=304002
'Neder-Duits' offensief tegen overlast drugstoeristen Glanerbrug
https://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=304002
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik heb al een tijd niet meer met de verbinding via Gronau gereisd, maar had toen niet het idee dat drugstoerisme daar een probleem was.
Bij Venlo was/is dat wel altijd een probleem, daar controleert Eurobahn dan ook bijna structureel ‘s middags en ‘s avonds.
Bij Venlo was/is dat wel altijd een probleem, daar controleert Eurobahn dan ook bijna structureel ‘s middags en ‘s avonds.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Drugstoerisme in Glanerbrug is iets wat al jaren aan de gang is en is tijdje geleden ook op NPO 3 te zien geweest. Daarnaast is het in de regio ook wel bekend dat er drugstoerisme te vinden is in Glanerbrug. (naast o.a. Vroomshoop)
Controleurs van de Eurobahn gaan tegenwoordig ook vaker de grens over en dat zal ook vast hiermee te maken hebben.
Controleurs van de Eurobahn gaan tegenwoordig ook vaker de grens over en dat zal ook vast hiermee te maken hebben.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
In April was ik in Glanerbrug en heb niks gemerkt van drugsoverlast. Idem dito toen ik eind mei de grens overging.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Er is behoorlijk drugstoerisme, daarom controleert SenV van Keolis (houdt toezicht) bij de trein naar Gronau, want Enschede-Glanerbrug is ook Blauwnet...
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
En dan zijn er helaas nog partijen die softdrugs en XTC willen legaliseren.
Drugstoerisme is nergens goed voor. Kost een hoop geld door controles en is slecht voor de (sociale) veiligheid.
Drugstoerisme is nergens goed voor. Kost een hoop geld door controles en is slecht voor de (sociale) veiligheid.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dan moet je wel je oorzaak en gevolg goed redeneren: drugstoerisme komt niet doordat wij gedoogde drugs hebben, maar doordat buurlanden dat niet hebben. Als je in Gronau hetzelfde zou kunnen halen als in Enschede, zou niemand ervoor de grens over gaan.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Grapjas
Drugstoerisme is helemaal niet legaal en XTC is een harddrug, dat spul mag in Nederland ook niet verkocht worden.
Drugstoerisme is helemaal niet legaal en XTC is een harddrug, dat spul mag in Nederland ook niet verkocht worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Juist, het enige wat (semi) legaal is, is het gebruik van cannabis.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Waldo, dat is ook maar enkel een gedoogconstructie.
Daarnaast zie ik weer een ernotastische omdraaing van oorzaak en gevolg. Juist door de illegaliteit zijn er controles nodig. Legaliteit zou zorgen voor gecontroleerde teelt en voor een stuk minder overlast.
Daarnaast zie ik weer een ernotastische omdraaing van oorzaak en gevolg. Juist door de illegaliteit zijn er controles nodig. Legaliteit zou zorgen voor gecontroleerde teelt en voor een stuk minder overlast.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Als softdrugs in Nederland gelegaliseerd en gereguleerd zou worden, dan ontstaat er juist smokkel wat onwenselijk is. De enige weg naar legalisatie in mijn ogen is dat softdrugs gelegaliseerd en gereguleerd wordt in alle landen van de Europese Unie/Schengenzone. Aangezien de kans daarop, door bijv. conservatieve Polen en Roemenen erg klein is en daarnaast werkt legalisatie van drugs, drugsverslaving in de hand werkt, zie ik liever een totaalverbod op drugs in Nederland. Alleen wil links dat helaas niet (die willen allen legaliseren en reguleren).
Welke Eurobahn? RE13 of RB61 (als die rijdt tenminste)?Controleurs van de Eurobahn gaan tegenwoordig ook vaker de grens over en dat zal ook vast hiermee te maken hebben.
Juist hierdoor wordt internationaal spoorvervoer tegengewerkt.cassie127 schreef:In de RB 51 en RB 64 zal vaker een conducteur aanwezig zijn. Afgelopen week kwam ik er al één tegen rond 22:00 uur op Enschede - Gronau. Ook gaat er strenger gecontroleerd worden door de politie in en om station Glanerbrug.
'Neder-Duits' offensief tegen overlast drugstoeristen Glanerbrug
https://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=304002
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De RB 61 heb ik het dan over. De controleurs op het Nederlandse deel van de trein (RB 51 en RB 64) vind ik alleen maar goed omdat er genoeg mensen zijn die denken dat ze "gratis" mee kunnen omdat er toch geen controle is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Rondom het station van Glanerbrug komt nu ook een verbod op drugsgebruik.
Verbod op drugsgebruik in Glanerbrug, nieuwe zet in strijd tegen overlast
https://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=303837
Verbod op drugsgebruik in Glanerbrug, nieuwe zet in strijd tegen overlast
https://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=303837
En bier ook het bewijs dst het zo is "Begin december werd er voor het eerst een grote controleactie uitgevoerd. Daarbij zijn meer dan 80 mensen beboet omdat ze geen kaartje in de trein hadden en 13 mensen gaven een valse identiteit op."cassie127 schreef:De controleurs op het Nederlandse deel van de trein (RB 51 en RB 64) vind ik alleen maar goed omdat er genoeg mensen zijn die denken dat ze "gratis" mee kunnen omdat er toch geen controle is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het ironische is dat de treinverbinding juist 'in trek' is door Duitsers die in Nederland legaal wiet willen roken. Zolang ze hun treinkaartjes kopen en geen overlast veroorzaken heb ik er zelf niet zoveel moeite mee. Zolang ze het niet de grens over smokkelen doen ze op zich niet veel kwaad.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik heb weer twee stations gevonden waarvan de naam stiekem is gewijzigd :')
Freienohl heet nu Meschede-Freienohl. Daar zijn ze het in Freienohl blijkbaar nog niet mee eens, want daar is op de helft van de borden Meschede afgeplakt. Ik zie trouwens dat deze wijziging op de spoorkaart van 2019 ook is doorgevoerd.
In Neheim-Hüsten hebben ze zich er wel bij neergelegd dat het nu Arnsberg-Neheim-Hüsten is, want niets is afgeplakt. De spoorkaart doet er echter het zwijgen over.
Freienohl heet nu Meschede-Freienohl. Daar zijn ze het in Freienohl blijkbaar nog niet mee eens, want daar is op de helft van de borden Meschede afgeplakt. Ik zie trouwens dat deze wijziging op de spoorkaart van 2019 ook is doorgevoerd.
In Neheim-Hüsten hebben ze zich er wel bij neergelegd dat het nu Arnsberg-Neheim-Hüsten is, want niets is afgeplakt. De spoorkaart doet er echter het zwijgen over.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Tot 3 januari 12:00 uur volgend jaar ligt het treinverkeer rondom station Lünen deels plat, aldus meerdere appjes die ik vandaag heb gehad van de DB
- Spoiler: show
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
In ieder geval vier van de vijf FLIRT3-vijfjes van Eurobahn voor het Hellweg-Netz zijn op 14 december afgeleverd. De vijfde is nog niet gespot.
Rijden onder de nummers ET 4.21 t/m ET 4.25.
Rijden onder de nummers ET 4.21 t/m ET 4.25.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Sinds vanochtend waren de problemen opgelost en hebben de treinen weer volgens dienstregeling gereden.cassie127 schreef:Tot 3 januari 12:00 uur volgend jaar ligt het treinverkeer rondom station Lünen deels plat, aldus meerdere appjes die ik vandaag heb gehad van de DB
- Spoiler: show
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Is er al bekend wat er gaat gebeuren met de RB44 (RE44 vanaf december) qua inzet en de verlenging naar Moers en Kamp Lintfort? En zullen de treinen op deze verlengde dienst ook gaan stoppen op stations zoals Duisburg-Meiderich Süd?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten