Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
ITF

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ITF »

umbusko schreef: vr 31 mei 2024, 18:08 Ik ben daar altijd via Offenbach gereden voor zover ik weet. Ik weet niet of men planmatig ICE's inlegt via Frankfurt Ost, maar dat het bij werkzaamheden of vertragingen een mogelijkheid is, is wel duidelijk.
Tom024 schreef: vr 31 mei 2024, 18:51 Er zijn werkzaamheden rond Frankfurt Hbf, wellicht dat het daarmee samenhangt?
Onderweg tussen Frankfurt Ost en Hanau zag ik een andere ICE rijden richting Frankfurt, dus het was niet alleen mijn ICE.

Ook opvallend vond ik dat de 721 waar ik in zat, tussen Frankfurt Flughafen en Hbf via Louisa reed en niet via Niederrad. Wellicht hing dat ook samen met de werkzaamheden?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik geloof dat er vandaag een spoorbrug voor de nieuwe ringtramlijn werd ingeschoven nabij Frankfurt Stadion, dus ik sluit niet uit dat er om die reden via Louisa werd gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Dit weekend en volgend weekend komt elke rit van de S32 Roosendaal - Antwerpen-Centraal inbegrepen met een rondje door de Antwerpse haven, zodat de trein om werkzaamheden bij Ekeren heen kan rijden. De trein rijdt in beide richtingen hetzelfde rondje met de klok mee en duurt zo’n 25 minuten :)

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ITF

Bericht door ITF »

Vanwege de hevige regenval en overstromingen tot gevolg, in het zuiden van Duitsland de afgelopen dagen, heeft de DB op meerdere IC en ICE verbindingen de dienst vandaag stilgelegd. Ook de IC Nürnberg - Stuttgart - Karlsruhe rijdt niet, maar de RE nog wel. En dat was precies mijn reisplan voor vandaag. Ben benieuwd hoe druk die RE’s gaan zijn en via welke route ik uiteindelijk Stuttgart ga bereiken, aangezien er ook nog eens (geplande) werkzaamheden zijn tussen Schwäbisch Hall-Hessetal en Gaildorf West.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
MaartenD

Bericht door MaartenD »

Suus schreef: za 01 jun 2024, 14:32 Dit weekend en volgend weekend komt elke rit van de S32 Roosendaal - Antwerpen-Centraal inbegrepen met een rondje door de Antwerpse haven, zodat de trein om werkzaamheden bij Ekeren heen kan rijden. De trein rijdt in beide richtingen hetzelfde rondje met de klok mee en duurt zo’n 25 minuten :)
Zat jij toevallig in dezelfde trein als mij? 11:21 uit Roosendaal, 11:53 uit Sint-Mariaburg?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ja.
cassie127

Bericht door cassie127 »

rooddolfijn schreef: zo 02 jun 2024, 07:38 Vanwege de hevige regenval en overstromingen tot gevolg, in het zuiden van Duitsland de afgelopen dagen, heeft de DB op meerdere IC en ICE verbindingen de dienst vandaag stilgelegd. Ook de IC Nürnberg - Stuttgart - Karlsruhe rijdt niet, maar de RE nog wel. En dat was precies mijn reisplan voor vandaag. Ben benieuwd hoe druk die RE’s gaan zijn en via welke route ik uiteindelijk Stuttgart ga bereiken, aangezien er ook nog eens (geplande) werkzaamheden zijn tussen Schwäbisch Hall-Hessetal en Gaildorf West.
Alles in Duitsland onder de lijn Passau - Nürnberg - Stuttgart - Freiburg kun je momenteel beter niet zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es

Bericht door en-es »

Maar wel een ICE van de rails bij Schwäbisch Gmünd. Gelukkig geen gewonden.
ITF

Bericht door ITF »

^^ Gelukkig geen gewonden inderdaad. De reisplanner van DB laat nog steeds treinen via Schwäbisch Gemünd zien, wel pas na 12 uur. Gezien de ICE gedeeltelijk ontspoort is, verwacht ik niet dat er vandaag nog treinen over dit deel van de Remsbahn gaan rijden.
cassie127 schreef: zo 02 jun 2024, 09:44
rooddolfijn schreef: Vanwege de hevige regenval en overstromingen tot gevolg, in het zuiden van Duitsland de afgelopen dagen, heeft de DB op meerdere IC en ICE verbindingen de dienst vandaag stilgelegd. Ook de IC Nürnberg - Stuttgart - Karlsruhe rijdt niet, maar de RE nog wel. En dat was precies mijn reisplan voor vandaag. Ben benieuwd hoe druk die RE’s gaan zijn en via welke route ik uiteindelijk Stuttgart ga bereiken, aangezien er ook nog eens (geplande) werkzaamheden zijn tussen Schwäbisch Hall-Hessetal en Gaildorf West.
Alles in Duitsland onder de lijn Passau - Nürnberg - Stuttgart - Freiburg kun je momenteel beter niet zijn.
Gelukkig kom ik ook niet onder die lijn vandaag, alleen maar op die lijn (A) :lol:
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

München is nog wel bereikbaar via Nürnberg. In de Beierse hoofdstad rijdt het richting Oostenrijk (m.u.v. Bregenz) ook nog. Lijn naar Garmisch is net weer open gegaan.
ITF

Bericht door ITF »

De Remsbahn is zoals ik voorspelde, voor sowieso vandaag nog gestremd. De ontspoorde ICE gaat deze middag geborgen worden aldus SWR.

De RE 90 die ik wilde nemen van Nürnberg naar Schwäbisch Hall had nog geen 15 meter gereden of er was een technische Strörung am Zug. Machinist riep om dat iedereen de trein moest verlaten. Na een uur wist de machinist de trein aan de praat te krijgen en reed de trein weg naar een opstelspoortje. Alternatief vanuit Go-Ahead en DB was er niet, alleen de RE 90 van 2 uur later. Leek mij geen slim plan, aangezien het perron nog vol stond met reizigers van de RE 90 die ik eerste wilde nemen. Na lang zoeken naar alternatieve regionale en ICE treinen, vond ik een uiteindelijk route via Bamberg, Würzburg en Heilbronn naar Stuttgart. Op hoop van zege dat ik Stuttgart vanavond bereik.
Laatst gewijzigd door ITF op zo 02 jun 2024, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
ITF

Bericht door ITF »

De RE 8 van Würzburg naar Stuttgart Bietigheim-Bissingen was helemaal afgeladen vertrokken vanaf Würzburg. Ik had gelukkig wel een plaats (lees: staanplaats) bemachtigd, maar op het eerste tussenstation Lauda, was er een technische storing aan de trein. Na meer dan een uur wachten en meerdere keren resetten van de trein, gaf ik de pijp aan Maarten en ging ik op zoek naar een hotel.
en-es

Bericht door en-es »

Best wel een leuk ritje met de DLR van London City Airport naar Bank. Mooi uitzicht op de skyline van de stad. Zeker als je helemaal voorin zit. Eerste keer dat ik op die luchthaven vlieg trouwens.
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Voor die twee plekken voorin rechts moet je echt snel zijn bij het instappen. Links zou ik niet gaan zitten omdat die steward altijd weer daar gaat zitten (geen idee waarvoor eigenlijk).
en-es

Bericht door en-es »

Ik zat links, de steward stond rechts bij de deur.
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Dat kan. Maar meestal gaan ze ook op een gegeven moment daar zitten (staat ook aangegeven dat je die 2 zitplaatsen moet afstaan indien dat verzocht wordt) en vanaf de stuurstand doen wat ze ook bij elke deur de rest van de tijd hebben gedaan.
April064

Bericht door April064 »

Vandaag ben ik met de auto naar Essen gegaan om daar de omleiding door de Antwerpse haven tussen Sint-Mariaburg en Antwerpen Noorderdokken te doen. Door koperdiefstal kon de trein echter niet het volledige rondje maken, maar moest hij aan het begin van de haven kopmaken. De opgelopen vertraging was minimaal, maar toch jammer dat ik geen haventour kreeg.
zij/haar/hen/hun
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Hoe zou die trein dan hebben moeten rijden? Via de Kuifeend keren en dan terug via het boogje noord en oost van Ekeren? Wat is er dan dat niet rechtstreeks via Ekeren gereden kan worden (NMBS meldt niets over werken hier - als hun website het uberhaupt al doet)
cassie127

Bericht door cassie127 »

De storing en de werkzaamheden bij Ekeren staan op deze pagina vermeld https://www.belgiantrain.be/nl/travel-i ... -and-works

Er wordt om De Kuifeend heen gereden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Bij Ekeren en Bundel Luchtbal vindt twee weekenden bovenleidingvernieuwing plaats. De treinen reden in beide richtingen een rondje met de klok mee zuidelijk van Infrabel LCI langs, om de Kuifeend heen, noordelijk van de CHW en tussen A1 en B3 door. Bovendien reed de trein via de Ringspoorlijn naar spoor 6 op +1 van Antwerpen-Centraal, wat ook niet meer vaak voorkomt.
teun

Bericht door teun »

Bovendien werd er in noordelijke richting rechterspoor gereden tussen Y Schijnpoort en Y Driehoekstraat (toen ik hem nam in ieder geval). :Y
Chrysa

Bericht door Chrysa »

In mijn trein toevallig ook. (A)
April064

Bericht door April064 »

Volgens de planning zou er inderdaad om de Kuifeend gereden moeten worden, maar door Koperdiefstal keerde mijn trein gisteren, bij de eerste sporenbundels van de haven om zo weer richting Antwerpen te gaan

Ter verduidelijking een kaart van hoe wij reden: https://trainlog.me/public/trip/65937
zij/haar/hen/hun
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Soms denk je alle redenen voor treinuitval wel gezien te hebben. Vandaag een nieuwe voor de DB Bingo: Staatsbesuch. Omdat Zelensky op bezoek is, heeft men preventief de frequenties op de S-Bahn uitgedund zodat de boel beter beheersbaar is wanneer (niet als, maar wanneer!) alles in de soep loopt. :')
gpvos

Bericht door gpvos »

Het voelt toch al een beetje als thuiskomen in Nederland wanneer je in Brussel op de intercity naar Amsterdam stapt en van de zes wc's in de treinstam doen het er maar twee.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Plaats reactie