Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13790
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat is echter geen instaphalte, zie anders de vertrekinformatie van de VSOE.
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: di 28 okt 2008, 21:42
- Locatie: Malden
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
RE2 van Erfurt naar Kassel. Een Talentje (denk ik) van maar liefst 2 bakken, helemaal afgeladen vol.
De moeder die een klein kind op schoot nam om mijn vader (82) te laten zitten keek niet blij. Nog ruim twee uur te gaan...
De moeder die een klein kind op schoot nam om mijn vader (82) te laten zitten keek niet blij. Nog ruim twee uur te gaan...
-
- Berichten: 7257
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Desiro Classic rijdt daar.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat is al een paar jaar dat daar losse stellen rijden. Geen idee waarom maar de treinen puilen uit.
-
- Berichten: 4159
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het is de snelste verbinding tussen Erfurt en NRW en dan is een losse Desiro wel erg magertjes. De RE9 tussen Kassel en Halle rijdt met meestal vijfdelige Talent2-stellen en puilt daarom al minder uit. Los daarvan zijn er meer reismogelijkheden tussen Halle en NRW, waaronder een directe IC iedere twee uur. De RE1 tussen Göttingen en Erfurt rijdt vaak met 2 of 3x BR612 en heeft genoeg capaciteit. Naast de mogelijkheid om op de RE2 Kassel-Erfurt dubbele of drie stellen Desiro in te zetten, zou men ook kunnen onderzoeken of de RE1 niet in Heilbad Heiligenstadt gesplitst kan worden: voorste deel naar Göttingen, achterste deel naar Hann. Minden en Kassel.
-
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3838
- Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De verbinding Thüringen-NRW met de RE1/2 is sinds de introductie van het (4)9-euro ticket een stuk drukker geworden, zoals met meer doorgaande west-oost en noord-zuid routes. De RE2 heeft hetzelfde probleem, zelfs met twee of drie stellen 612. Dan toch liever met Fernverkehr.
-
- Berichten: 4159
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Het probleem is ook dat dit soort verbindingen door verschillende tariefszones/deelstaten rijden, waardoor voor juni 2022 de reizigers duurdere tickets moesten kopen, zoals het Quer-Durch-Land-Ticket en waren Ländertickets niet geldig. Je kon niet met een Länderticket van Göttingen naar Kassel (RB83), van Göttingen naar Erfurt (RE1), van Kassel naar Erfurt (RE2) of van Kassel naar Halle (RE9).
-
- ArrivaBas
- Berichten: 9518
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Voor wat betreft het gebrek aan tariefintegratie vroeger: Zou het niet ook een beetje meespelen dat Thüringen en Sachsen-Anhalt vroeger achter het IJzeren Gordijn lagen? Je ziet niet alleen rondom Kassel en Göttingen dat regionaal verkeer over de voormalige Duits-Duitse grens best wel een uitdaging is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13280
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
- Locatie: Deventer
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik kom met de RE19 aan in Wesel. Bij Feldmark zag ik het Bocholt-deel ook al rijden, bij aankomst in Wesel wordt die achter ons aangekoppeld in plaats van andersom.
Vervolgens staan we een tijd lang stil, wegens Überholung Fernverkehr. Pas na dik een kwartier komt een ICE uit Amsterdam langs de andere kant van het perron, die stopt, een man sprint mijn trein uit en stapt die ICE in, en die rijdt weer door en wij daarna ook met +20 aan de broek. Wat hier nou aan de hand was? We hadden nog makkelijk voor die ICE uit gekund...
Vervolgens staan we een tijd lang stil, wegens Überholung Fernverkehr. Pas na dik een kwartier komt een ICE uit Amsterdam langs de andere kant van het perron, die stopt, een man sprint mijn trein uit en stapt die ICE in, en die rijdt weer door en wij daarna ook met +20 aan de broek. Wat hier nou aan de hand was? We hadden nog makkelijk voor die ICE uit gekund...
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Maakte de ICE dan een extra reizigersstop? Normaal stoppen de Nederlandse ICEs toch niet in Wesel?
-
- Berichten: 5399
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Heb vorig jaar meegemaakt dat ICE's in Emmerich stopten na veelvuldig uitval van RE19.
-
- Berichten: 1131
- Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Je hebt daar sowieso nauwelijks verkehrsverbünde die samen kunnen werken. En afgezien van een enkel lijntje dat transit door een andere deelstaat gaat is er bij Ländertickets ook geen tariefsintegratie.ArrivaBas schreef: ↑vr 12 jul 2024, 09:46 Voor wat betreft het gebrek aan tariefintegratie vroeger: Zou het niet ook een beetje meespelen dat Thüringen en Sachsen-Anhalt vroeger achter het IJzeren Gordijn lagen? Je ziet niet alleen rondom Kassel en Göttingen dat regionaal verkeer over de voormalige Duits-Duitse grens best wel een uitdaging is.
Om met één Länderticket van Kassel naar Erfurt te gaan zou hetzelfde zijn om met één Länderticket van Keulen naar Koblenz te gaan.
-
- Berichten: 7257
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Er wordt alleen een extra stop gemaakt mast niet voor reizigers vanwege de Duitse politie controles in de trein mbt het EK. Als ze in Arnhem opstappen wordt er extra gestopt in Wesel (maar er gaat maar één deur open). Zijn ze er niet wordt er ook niet in Wesel gestopt.Dionysusnu schreef: ↑vr 12 jul 2024, 10:38 Maakte de ICE dan een extra reizigersstop? Normaal stoppen de Nederlandse ICEs toch niet in Wesel?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Donateur
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Schijnbaar kom je met een BahnBonus silber Status ook de Eurostar Business Premier lounge in, ook met een kaartje in Standard (niemand was althans in het kaartje geïnteresseerd).
Is dat kapitaal dat in de zakken van DB is verdwenen toch nog ergens goed voor. 


- ICE11
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Nee, zeker niet. Want er zijn ook grenzen tussen deelstaten in de oude Bondsrepubliek waar je per ov maar moeilijk overheen komt.ArrivaBas schreef: ↑vr 12 jul 2024, 09:46 Voor wat betreft het gebrek aan tariefintegratie vroeger: Zou het niet ook een beetje meespelen dat Thüringen en Sachsen-Anhalt vroeger achter het IJzeren Gordijn lagen? Je ziet niet alleen rondom Kassel en Göttingen dat regionaal verkeer over de voormalige Duits-Duitse grens best wel een uitdaging is.
-
- Berichten: 4159
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Waar zijn de barrières tussen deelstaten te vinden dan? Kun je wat voorbeelden noemen?
-
- ArrivaBas
- Berichten: 9518
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Qua spoor schiet mij binnen de oude Bondsrepubliek alleen de beperkte hoeveelheid treinverbindingen tussen NRW en het gebied ten westen van Koblenz mij te binnen, maar dat komt meer doordat je dan dwars door de sterk heuvelachtige Eifel heen moet. Van NRW naar Kassel is ook een uitdaging, maar dat komt ook door het heuvelachtige gebied en de leegte ten oosten van Paderborn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 4159
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik denk eerder dat geografie een rol speelt en niet de deelstaatgrensen. Je ziet binnen Rheinland-Pfalz dat ook Trier-Mainz(-Frankfurt) een drama is. Of Gerolstein-Koblenz/Mainz. Op kortere afstand is Trier-Idar Oberstein ook een missende verbinding. En daarnaast is bijvoorbeeld Frankfurt Hahn Airport ook totaal niet per openbaar vervoer ontsloten, evenals een aantal toeristische attracties in de Eifel, zoals de Nürburgring en Heilbachsee.
Het rare is dat men in het Schwarzwald, wat eveneens een lastige geografie heeft het openbaar vervoer wel probeert te verbeteren met de X-Bussen die ieder uur tussen de OV-knooppunten met spooraansluiting rijden en men zo ook probeert dat de toerist niet enkel met de auto komt, maar ook met het openbaar vervoer door het gebied kan reizen.
Het rare is dat men in het Schwarzwald, wat eveneens een lastige geografie heeft het openbaar vervoer wel probeert te verbeteren met de X-Bussen die ieder uur tussen de OV-knooppunten met spooraansluiting rijden en men zo ook probeert dat de toerist niet enkel met de auto komt, maar ook met het openbaar vervoer door het gebied kan reizen.
-
-
- Berichten: 958
- Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Wat ook een rol speelt is dat de deelstaatgrenzen pas in 1945 getrokken zijn, terwijl de spoorlijnen veel ouder zijn. Dat maakt het eenvoudiger om treinen over de deelstaatgrenzen aan te bieden.
-
- Berichten: 4159
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
En veel Duitsers wonen in de ene deelstaat en werken in de andere deelstaat. De deelstaatgrensen zijn toch wel grotendeels behoorlijk kunstmatig.
-
-
- Berichten: 7257
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Makkelijker ja... Tenzij een deelstaat niet meewerkt [youtube]https://www.youtube.com/watch?si=mEq6SS ... 45HFvG1m7s[/youtube]
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- ICE11
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Bij voorbeeld tussen NRW en Hessen via Siegen. De aansluiting van de RE9 van/naar Köln en de RE99 van/naar Frankfurt is sindsdien laatstgenoemde door de RMV werd aanbested (vroeger reed de RE9 door tot Gießen) erg krap en lukt vaak niet. Dit omdat de RMV natuurlijk primair naar zijn "eigen" reizigers in richting Frankfurt kijkt en niet naar de reizigers naar Köln, want dat is niet meer RMV-gebied.Nitein-Repart schreef: ↑ma 15 jul 2024, 07:53 Waar zijn de barrières tussen deelstaten te vinden dan? Kun je wat voorbeelden noemen?
Wat het oversteken van de grens tussen twee deelstaten per ov vooral moeilijk maakt is dat deze grens meestal ook de grens tussen twee verschillende Verkehrsverbünde is, dat heeft dan ook wat met de financering van de grensoverschrijdende lijnen te maken, want deze wordt aan de grens gesplitst (een ook heel veel met politiek.....).
-
- Berichten: 862
- Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik wil een reis in Tsjechië maken en ook een aantal keer met de RegioMouse. https://m.youtube.com/watch?v=AjP107pfG ... VzZQ%3D%3D. Weet iemand waar ik een overzicht kan vinden waar deze rijdt?
-
- Donateur
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Vooral op kleine lokale lijnen, maar dat snapte je natuurlijk al. Hier staat het een en ander, maar die lijst is niet compleet. Maar als je in de Můj vlak-app kijkt, kun je per trein die *nu* rijdt ook de materieelinzet zien. Er moet dan “typ: 810” staan. Dan heb je in ieder geval een idee wat je op die lijn kunt verwachten.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 865
- Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Via Vagonweb krijg je ook een aardig overzicht:
https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.p ... jit=Hledat
https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.p ... jit=Hledat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten