Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
-
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Nadat ik door een vertraging gestrand was in Ceska Trebova ben ik naar het loket gegaan voor een nieuwe reservering. Die kreeg ik zonder bijbetaling plus zelfs een schriftelijke verklaring dat ik door vertraging de aansluitende trein niet kon halen, compleet met stempels.
- ICE11
Spannende omleiding voor de Brussel-ICE tussen Köln en Aachen vanwege werken in Ehrenfeld:
Köln Deutz (tief) - Opladen - Düsseldorf Rath - Duisburg Wedau - Rheinhausen - Krefeld - Mönchengladbach - Herzogenrath - Aachen.
Köln Deutz (tief) - Opladen - Düsseldorf Rath - Duisburg Wedau - Rheinhausen - Krefeld - Mönchengladbach - Herzogenrath - Aachen.

-
Mijn reis van Krakau naar Boedapest heeft met nogal wat hindernissen te maken. Mijn IC114 van 11.02 vertrok met 13 minuten vertraging. Ook bleken de doorgaande rijtuigen naar Boedapest te ontbreken. Mijn gereserveerde plek bevond zich in een rijtuig naar Praag. De Poolse conductrice adviseerde me om in Bohumin en jawel Hranice nM te overstappen. Wel moest ik 4.40 euro bijbetalen aangezien ik tussen Bohumin en Hranice nM met Regiojet R1118 ging. Ik zat trouwens in een Duitse IC rijtuig. In Hranice nM stond EC131 al gereed en zojuist met 5 minuten vertraging vertrokken. Moet zeggen dat mijn 2e klasse rijtuig van de MAV behoorlijk comfortabel is.
-
- Donateur
Wat voor rijtuig heb je? Eentje met het oude type rechte stoelen of zo'n nieuwe met die voorgevormde plastic kuipjes waar de stoel dan in zit? Die oude stoelen vind ik echt prima, maar die nieuwe dingen vind ik echt ondingen. Ze zijn net iets te klein, geloof ik.
-
Een zgn Bpmz H met blauwe stoelen met daarop gekleurde blokjesmotief, opvallend grote gele bagagerekken en er hangen twee beeldschermen aan het plafond. Het zijn allemaal vierzitters met een tafel en behoorlijk veel beenruimte.
-
Die 4,40 kun je terugkrijgen daar waar je je ticket hebt gekocht, als dat nog voor de overstroming was. Ze moeten je immers een alternatief aanbieden zonder meerkosten.en-es schreef: ↑wo 02 okt 2024, 14:33 Mijn reis van Krakau naar Boedapest heeft met nogal wat hindernissen te maken. Mijn IC114 van 11.02 vertrok met 13 minuten vertraging. Ook bleken de doorgaande rijtuigen naar Boedapest te ontbreken. Mijn gereserveerde plek bevond zich in een rijtuig naar Praag. De Poolse conductrice adviseerde me om in Bohumin en jawel Hranice nM te overstappen. Wel moest ik 4.40 euro bijbetalen aangezien ik tussen Bohumin en Hranice nM met Regiojet R1118 ging.
-
Ticket is online begin augustus bij PKP Intercity gekocht. Uiteindelijk met bijna 40 minuten vertraging aangekomen in een regenachtig Boedapest. De vertraging begon vanaf Breclav op te lopen. Tot Bratislava zaten er behalve mij nog drie reizigers in het hele rijtuig. Daarna stapten behoorlijk veel reizigers in waarvan de helft alweer in de volgende halte Nove Zamky uitstapten. In Szob stond de trein een hele tijd stil. Met de metro naar mijn hotel viel niet mee. Ik stapte in Deak Ter over op lijn 1 maar ging daarna de verkeerde kant waardoor ik een paar haltes terug moest. Wel veel kaartcontroleurs gezien.
-
Hoe is dat afgelopen aangezien je niet aan haar wens (of eigenlijk eis) kon voldoen?Suus schreef: ↑ma 30 sep 2024, 20:20 Yup, DB Regio Südost is heel ijverig en wil men altijd en van iedereen een identiteitsbewijs zien bij een Deutschlandticket. Al vond ik de conductrice in een S-Bahn in Leipzig die erop stond dat ik een een Duitse ID ging tonen (Het is een Deutschlandticket, voor Duitsers ja) vorig jaar iets té overijverig
![]()
- Suus
- Contacteer:
Ik heb gezegd dat ik die niet heb en dat er in Leipzig mensen met honderd verschillende nationaliteiten wonen.
Als je alleen Duitse identiteitsbewijzen wil zien moet je maar op een of ander stoptreintje diep in het Ertsgebergte gaan controleren, niet in een linkse universiteitsstad
Als je alleen Duitse identiteitsbewijzen wil zien moet je maar op een of ander stoptreintje diep in het Ertsgebergte gaan controleren, niet in een linkse universiteitsstad

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
Alsof jij niet eerder in dat stoptreintje in het Ertsgebergte zou zitten dan de helft van de inwoners van Leipzig.
PS. Suus, is het inmiddels nog geen tijd voor de kerstboom?

PS. Suus, is het inmiddels nog geen tijd voor de kerstboom?
-
Ik heb ook eens iets te melden hierzo; vanuit een +180 rijdende ICE 645 naar Berlijn; waar ik nu dus om 02:30 uur bij mijn hotel zal gaan aankomen, ipv 23:30 uur.
Ditalles vanwege spoorlopers aan de oostkant van Minden.
Hierdoor eerst 5 kwartier in Herford gewacht op "betere" tijden, alvorens via Nienburg(Weser) omgeleid te worden.
Wat is dat lijntje me een partij traag zeg, het duurde uiteindelijk bijna anderhalf uur van Minden eer we eens in Nienburg aankwamen.
Ditalles vanwege spoorlopers aan de oostkant van Minden.
Hierdoor eerst 5 kwartier in Herford gewacht op "betere" tijden, alvorens via Nienburg(Weser) omgeleid te worden.
Wat is dat lijntje me een partij traag zeg, het duurde uiteindelijk bijna anderhalf uur van Minden eer we eens in Nienburg aankwamen.
- trolly
Eigenlijk zou eerst nog de "pompoen" moeten komen. Maar ja, er zijn geen seizoenen meer, vandaag de dag

Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
Dat is wel heel erg, de RE doet het in 50 minuten.
Maar enkelspoor en 80 km/h maakt het niet beter.
-
Een tegenligger heb ik op dat uur niet meer voorbij zien komen.
De uiteindelijke schade was een aankomst om 02:09 uur op Berlin-Spandau, +190
.
Gelukkig is er 24/7 OV in Berlijn, dus raakte ik nog vrij vlot bij mijn hotel en lag ik er om 03:15 uur in
.
De uiteindelijke schade was een aankomst om 02:09 uur op Berlin-Spandau, +190

Gelukkig is er 24/7 OV in Berlijn, dus raakte ik nog vrij vlot bij mijn hotel en lag ik er om 03:15 uur in

-
- Donateur
Oh ja, natuurlijk! Daar had ik niet aan gedacht. Bij dezen open ik de pompoenpetitie: van ei naar pompoen!
- Suus
- Contacteer:
Ik kan slechts deels naar jullie verzoeken luisteren. Alle versies behalve de paasei en kerstboom-versie zijn helaas niet meer toegankelijk door technische problemen met Imgur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Hainje
Wat zijn de problemen dan?
Ik heb ook wel eens gehad dat ik niet bij mijn plaatjes kon, opnieuw inloggen loste het probleem op.
Ik heb ook wel eens gehad dat ik niet bij mijn plaatjes kon, opnieuw inloggen loste het probleem op.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
- trolly
Hoeveel versies zijn er dan? Ik kan behalve de pompoen alleen een versie zonder feestartikelen bedenken. Vertel, Suus! Wat heb ik allemaal gemist?
Non oltrepassare la linea gialla
-
Groeten uit Budapest Keleti pu alwaar ik in RJ66 zit in afwachting van vertrek naar Wenen. Ik zou eigenlijk tot München gaan om met een Nacht ICE en Nightjet via Frankfurt naar Utrecht te gaan. Deze aansluitingen ga ik niet halen denk ik. Ook staat op mijn reserveringsdisplay "last minute res", hoop niet dat die plaats dubbel gereserveerd is en dat ik moet moven! Ik wacht met spanning af hoe de thuisreis verloopt. 

-
Direct na vertrek uit Boedapest kwam de conductrice al controleren. Ze zei niks over mijn ticket. Wel trof ze een jongedame aan zonder plaatsbewijs. Ze kreeg die en moest naar de 2e klasse moven. De Railjet reed tot Tatabanya vooral langzaam waardoor er 25 minuten vertraging ontstond. Uiteindelijk met 20 minuten vertraging in Wenen aangekomen.
Het was duidelijk dat mijn originele reisroute niet gehaald zou worden door beperkingen op de Westbahn. Dus naar het reisecentrum van Wien Hbf waar ik nieuwe reserveringen kreeg. Ik kom 4 uur later aan en heb ook nog een nachtelijke overstap in München Hbf van bijna 4 uur. Kijken wat dat wordt.
Het was duidelijk dat mijn originele reisroute niet gehaald zou worden door beperkingen op de Westbahn. Dus naar het reisecentrum van Wien Hbf waar ik nieuwe reserveringen kreeg. Ik kom 4 uur later aan en heb ook nog een nachtelijke overstap in München Hbf van bijna 4 uur. Kijken wat dat wordt.
-
Dat wordt afzien denk ik? Vooral met t Oktoberfest in München zul je vannacht weinig nuchtere mensen aantreffen daar.
-
Dat zou heel goed kunnen. Al was er in Wenen een of andere verwarde persoon die een fles wijn op de grond gooide. Ik zit nu in RJ746 waarvan de 1e klasse goed vol zat. Nu niet meer nadat de conducteur behoorlijk wat reizigers doorstuurde naar de 2e klasse.
-
Het was best wel druk in de late RE5 van BRB tussen Salzburg Hbf en München Hbf. Na Freilassing kwam de Bupo even buurten. Even na 1.00 was ik in München Hbf en nu zit ik in ICE822 die om 4.48 mij naar Frankfurt brengt. De nachtelijke lange overstap ben ik goed doorgekomen. De Mac is 24 uur open, dat scheelt. Veel lederhosen gezien. Viel me op dat er om 4.44 ook een trein naar Praag is.
-
- OVNL-beheerder
Naïeve vraag: je wist waarschijnlijk al een tijdje dat je orginele tijdsplan niet haalbaar was? Waarom doe je jezelf dan een reis aan met een nachtelijke overstap van vier uur?
Groetjes uit een Fernbus waar ik 6u45 in door ga brengen, ook bepaald onwenselijk maarja.

Groetjes uit een Fernbus waar ik 6u45 in door ga brengen, ook bepaald onwenselijk maarja.

-
Hij was op zich haalbaar maar de provisorische dienstregeling op de Westbahn is behoorlijk onbetrouwbaar waardoor aansluitingen niet gehaald worden. Zit nu in ICE128 die met 20 minuten vertraging uit Frankfurt Hbf is vertrokken.