Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
en-es

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door en-es »

Suus schreef: za 19 okt 2024, 22:42 De IC Berlijn rijdt op 3 treinen maandagochtend na volgende week niet. Oorzaak: problemen in het buitenland, maar welke problemen weet ik (nog) niet.

https://www.nsinternational.com/nl/actu ... GqrG1ierQ7
Volgens bahn.de werkzaamheden tussen Rheine en Hannover.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Die werkzaamheden waren er al sinds 11 oktober: https://www.bahn.de/service/fahrplaene/ ... -amsterdam
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd

Bericht door dennistd »

MetroRET schreef: za 19 okt 2024, 23:27 De 240-241-242-243 reden de afgelopen weken wel via Hamm van/naar Hannover, maar ongetwijfeld via Paderborn, gezien er geen kopgemaakt wordt op de route.
En juist daar op het stuk tussen Bergheim en Steinheim (traject Altenbeken-Hameln) is een ontsporing geweest gisteren. Aannemelijk is dat dus de reden.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

En voor dat stuk is ook geen alternatief, want tussen Hamm en Minden zijn ook werkzaamheden zag ik.
Schapekop in de Keistad

MaartenD

Bericht door MaartenD »

Daniel schreef: zo 20 okt 2024, 10:39 Die werkzaamheden waren er al sinds 11 oktober: https://www.bahn.de/service/fahrplaene/ ... -amsterdam
Die werkzaamheden zouden normaal tot en met vandaag duren, zo te zien zijn ze opeens nog een week langer bezig.
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Ik zit in de RB10 van Frankfurt naar Mainz. Daar komt ie normaal niet, maar er zijn werkzaamheden waardoor-ie non-stop van Frankfurt naar Mainz rijdt in plaats van via Höchst naar Mainz-Kastel en verder naar Wiesbaden.
We scheuren net zonder stoppen door Frankfurt Flughafen Regional. Waarom rijden we dan überhaupt wel via het vliegveld in plaats van dat we een stukje afsnijden door rechtstreeks te gaan :')
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik heb gisteren een vrijwel onmogelijke stunt uitgehaald.

Ik kwam met de propvolle en vertraagde ICE 123 vanuit Nederland om 13:16 aan op spoor 11 van Köln Messe/Deutz, vertrok om 13:20 met een minuut vertraagde RB27 van spoor 5 naar Köln Hbf, kwam daar om 13:24 aan op spoor 9, ben naar spoor 4 gerend en heb daar de op tijd vertrokken ICE van 13:28 naar Mannheim gehaald. En de verbindingsboog naar Wiesbaden is nu ook gedaan *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Niet heel alledaags, maar op X zag ik foto's van een sleep ICRm bij Bad Schandau langskomen. Met op één BDs een logo van train charter: https://x.com/PavelPeterka4/status/1848 ... SZtfA&s=19
Schapekop in de Keistad

Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Goed. Afgelopen nacht in Mainz geslapen en gisteren en vandaag wat mooie plekjes in die wijde regio bezocht. Nu op koers om om 22:15 in Arnhem aan te komen. Ik heb de auto niet mee dit keer want garage, en met de ervaring van de laatste keren durf ik het echt niet aan om de laatste trein te nemen :lol:
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Benieuwd naar het vervolgverhaal in de komende posts ;) .
Gamma

Bericht door Gamma »

Opmerkelijk: er zijn vanaf vrijdag omvangrijke werkzaamheden in de Deutsche Eck met grote gevolgen voor het treinverkeer maar dit is nog niet in de dienstregeling verwerkt, zelfs niet in ÖBB Scotty zie bijvoorbeeld deze reis.

Ik had ÖBB veel hoger ingeschat.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Hoezo, het is DB InfraGo. Dat is InfraGoneWrong :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Tom024 schreef: di 22 okt 2024, 20:10 Benieuwd naar het vervolgverhaal in de komende posts ;) .
Doordat de RE19 bij iets te vroege aankomst in Arnhem op spoor 4 om 22:11, de vertrekkende IC naar Zwolle van diezelfde tijd van spoor 3 blokkeerde, had ik een echt mooie en normaal onmogelijke cross-platform overstap. Helemaal foutloos dus zelfs nóg een half uur sneller thuis :o
waldo79

Bericht door waldo79 »

Dan kun je nog op tijd op bed liggen :mrgreen:
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Ben al thuis inderdaad *O* En die laatste trein? Die staat nu nog in Emmerich, zie ik in de app. Als ik daar in had gezeten was het een heel ander verhaal geworden.
Geweldig, die gehaalde overstap in Arnhem. Dan ben je ineens bijna net zo snel als met de auto _O-
dennistd

Bericht door dennistd »

Gamma schreef: di 22 okt 2024, 20:44 Opmerkelijk: er zijn vanaf vrijdag omvangrijke werkzaamheden in de Deutsche Eck met grote gevolgen voor het treinverkeer maar dit is nog niet in de dienstregeling verwerkt, zelfs niet in ÖBB Scotty zie bijvoorbeeld deze reis.

Ik denk al: wat heeft de ÖBB in Koblenz te zoeken? Maar het is een ander Deutsches Eck :lol:
en-es

Bericht door en-es »

Tijdens mijn reis naar Wenen, Krakau en Boedapest een paar weken geleden viel me al op dat Scotty behoorlijk onbetrouwbaar was.
quakkerillo

Bericht door quakkerillo »

Gamma schreef: di 22 okt 2024, 20:44 Opmerkelijk: er zijn vanaf vrijdag omvangrijke werkzaamheden in de Deutsche Eck met grote gevolgen voor het treinverkeer maar dit is nog niet in de dienstregeling verwerkt, zelfs niet in ÖBB Scotty zie bijvoorbeeld deze reis.

Bedankt!
Ik moet komende maandag vanuit Ljubljana naar huis, via München. Ik had al wat sightseeing gepland via Villach en Brenner. Maar de rechtstreekse was mijn 'snelle' alternatief. Nu blijkt dus dat dit niet eens zou kunnen, terwijl ik 3 dagen geleden (!) nog gekeken had voor komende maandag.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Suus schreef: di 22 okt 2024, 21:10 Hoezo, het is DB InfraGo. Dat is InfraGoneWrong :N
Precies. DB InfraGo kan het amper nog aan en komt soms op zeer korte termijn met werkzaamheden waarvoor de vervoerders dan nog amper de tijd hebben om de dienstregeling aan te passen en in de planner te krijgen.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Köln Hbf was weer eens 1 grote chaos, waardoor we pas met +30 aankwamen. Maar met dank aan de geplande stop van 13 minuten in Siegburg/Bonn werd dat +22 in Frankfurt. Waar ik nog 2 minuten over had voor mijn overstap van spoor 17 naar spoor 13…

Ik stond bij vertrek uit Flughafen op, maar toen ik van de wc afkwam had iedereen dat plan, dus moest ik me flink naar voren vechten. Maar bij de deur van de bistro stond niemand, en die bleek vrij dichtbij het tunneltje uit te komen. Enfin, de HC gaf me weinig kans, maar ik heb mijn trein gehaald met een marge van 15 seconden. 8-) En ik trof een gedeclasseerd 1e klasrijtuig aan, perfect.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Duitse taferelen :Y
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Mijn eerste rit in een ComfortJet. Eerste indruk: een erg prettige trein. De stoelen zijn erg comfortabel (wat ik persoonlijk een van de belangrijkste dingen vind voor een fijne treinreis, maar waar vervoerders helaas vaak op bezuinigen) en verstelbaar. De hoofdsteun heeft aan de zijkanten ook twee kussens waar je tegenaan kunt leunen (zoals Mat'64 dat ook had), zodat het ook mogelijk is een dutje te doen, mocht je dat willen. En tot mijn grote genoegen is er een middenarmleuning. Ook zijn er leeslampjes, jashaakjes die je via een rail kunt bewegen, schermen voor het raam en per twee stoelen één stopcontact, één USB-A poort en één USB-C poort, en uiteraard WiFi. Verder rijdt de trein erg soepel en ruikt hij nog naar nieuwe trein. :trein:

Afbeelding
Afbeelding
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

De Tsjechische spoorwegen zijn wat mij betreft inderdaad uitgegroeid tot een voorbeeld voor hoe je een langeafstandstrein comfortabel maakt, met de Zwitsers en Oostenrijkers op plek 2 en 3.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127

Bericht door cassie127 »

Met als groot pluspunt (in mijn ogen) dat alles in het restaurant nog vers ter plekke bereid wordt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Er wordt weinig meer ter plekke bereid hoor. In verreweg de meeste gevallen komt alles uit de magnetron. Er rijden meen ik nog drie wagens rond waarin echt ter plekke wordt gekookt. In alle andere gevallen wordt hooguit omelet/roerei en misschien schnitzel nog vers gemaakt. In de Tsjechische Railjet (en vermoedelijk ook de Comfortjet, als de vaste Speisewagen eenmaal meerijdt) komen ook die producten uit de magnetron.

Vers bereide kost is nog wel te vinden bij de MAV en WARS.

Edit: en bij de Sloveense SZ natuurlijk. *O*
Plaats reactie