Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
ArrivaBas
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb geen ervaring met de Tsjechische restauratierijtuigen, maar bij ÖBB is het vrijwel allemaal spul uit de magnetron. Zelden heb ik zo'n taaie schnitzel gegeten als in de Railjet.

De curryworst met friet van het Duitse BordRestaurant in de ICE daarentegen kwam wel weer over als vers bereid.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127

Bericht door cassie127 »

Bij de ÖBB kan het heel wisselend zijn. Maar daar stoppen ze de schnitzel in de oven.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

De DB curryworst en frites komen "gewoon" uit de magnetron.
en-es

Bericht door en-es »

Die schnitzel op brood die ik een paar weken geleden in de Railjet had tussen Boedapest en Wenen was best wel lekker.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef:Ik heb geen ervaring met de Tsjechische restauratierijtuigen, maar bij ÖBB is het vrijwel allemaal spul uit de magnetron. Zelden heb ik zo'n taaie schnitzel gegeten als in de Railjet.

De curryworst met friet van het Duitse BordRestaurant in de ICE daarentegen kwam wel weer over als vers bereid.
In de ICE komt al het warme eten uit de convectieoven of magnetron.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx

Bericht door diederickx »

Toch wel een aardig, van Leuven naar Tilburg per bus (lijn 32b, overgaand op lijn 33, en tenslotte lijn 450).
Henk

Bericht door Henk »

Voor een potje voetbal hadden we besloten om de auto in Moers te parkeren en van daaruit verder te reizen naar Essen. Kaartjes voor de wedstrijd zijn in het hele VRR-gebied geldig.
De trein uit Xanten, vertrek 11.28 viel helaas uit wegens een defecte trein.
Gelukkig ging er om 11.57 een volgende trein.
In de DB-App en op het perron stond aangegeven dat deze trein vandaag afwijkend van spoor 1 zou vertrekken in plaats van spoor 4. Wel stond er op spoor 4 al een Lintje klaar.
In het half uur wachttijd werd meerdere malen omgeroepen dat de trein van 11.57 een afwijkend vertrekspoor had en het perron liep al aardig vol.
Totdat 3 minuten voor vertrek de machinist van het Lintje op spoor 4 een beetje verbaasd naar spoor 1 riep dat hij toch echt van spoor 4 ging vertrekken richting Duisburg.
Dat klopte inderdaad. Helaas stonk de trein aardig naar pis, maar hij reed op tijd.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik zat afgelopen woensdag in lijn 127 van de TEC, tussen Avernas-le-Bauduin en Huy. De bus had alleen liever voor de ASEAG gereden denk ik…

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ICE11

Bericht door ICE11 »

Dat is een van de MAN die ooit door Keolis voor ASEAG-onderaannemer Schloemer zijn gekocht. Na het einde van Schloemer zijn enkele van deze bussen voor de ASEAG blijven rijden door de evenals bij Keolis horende onderaannemer SADAR en de overige zijn naar andere Keolis-bedrijven in Belgie verplaatst.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

'Advies aan het cliënteel' *O*
ICE11

Bericht door ICE11 »

Volgens een discussie bij DSO (officiele bronnen zijn er tot nu toe niet) staan er momenteel 19 (van in totaal 50) ICE-stellen Baureihe 403 aan de kant vanwege problemen met de remmen, zo dat enkele omlopen maar met een stel in plaats van twee of met andere series (407, 408 of 412) rijden.
gpvos

Bericht door gpvos »

Ik heb de laatste paar keren steeds een uur marge aangehouden voor de overstap in Brussel van de IC op de Eurostar. Doe ik het eens een keertje niet (mede in de hoop een uitnodiging te krijgen voor de s9500, quod non): hop, +20 in Antwerpen, de overstap op de snelle IC verloren, op Mechelen nog gecheckt op alternatieven maar de gok leek me te groot. De Eurostar had +14, maar dat hielp niet. Nou ja, ze hebben me op de volgende geboekt.
Laatst gewijzigd door gpvos op do 14 nov 2024, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

gpvos schreef: do 14 nov 2024, 11:16 Ik heb de laatste paar keren steeds een uur marge aangehouden voor de overstap in Brussel van de IC op de Eurostar. Doe ik het eens een keertje niet (mede in de hoop een uitnodiging te krijgen voor de s9500, quod non)
Je kunt met een geldig ticket voor de Benelux bij mijn weten gewoon instappen.
gpvos

Bericht door gpvos »

Daar had ik nog niets over gehoord. Er staat op de borden nog steeds dat je een speciaal kaartje nodig hebt. Ik had het willen navragen maar was wat laat op het station.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

gpvos schreef: do 14 nov 2024, 11:49 Er staat op de borden nog steeds dat je een speciaal kaartje nodig hebt.
Dat staat ook op de boekingswebsite. Die speciale kaartjes bestaan echter niet en in de mail zou staan dat je met een kaartje geldig in de IC Brussel gewoon mag instappen.
gpvos

Bericht door gpvos »

Nog even dubbelgecheckt, maar nee, het staat niet in de mail van maandag, wel: "voor IC Brussel Early Bird tickets geldt treinbinding. U mag alleen gebruik maken van de door u geboekte trein. Het is toegestaan om gebruik te maken van een latere IC Brussel trein wanneer uw aanreis verstoord is.".

Maar in de bevestigingsmail na bestelling, van 16 oktober, staat interessant genoeg: "U mag reizen met elke IC-trein naar/van België op dezelfde dag via dezelfde route." Een rare tekst voor een Early Bird-ticket!

Het is trouwens een Early Bird-kaartje met 100% korting BE, want daar gebruik ik Interrail.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Op de Belgische snelweg E313 bij Ranst is gisterenmiddag een gelede Citea van De Lijn uitgebrand. Iedereen heeft de brandende hybride bus veilig kunnen verlaten: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/11/14 ... afgeslote/
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Vandaag etappe 5 van mijn zeventigdelige rondwandeling door Wallonië gedaan. De vorige vier wandelingen heb ik gedaan met een reisroute via Luik, maar met de staking afgelopen ochtend en de route die steeds verder naar het westen kruipt was een reisroute via Essen (vanwege het toepassen van Dal Vrij) ook mogelijk en zou ik maar uur later aankomen dan als ik wel via Maastricht had kunnen reizen, maar dan moet ik wel een overstap van 4 minuten in Guillemins van spoor 3 naar 4 halen en de kans daarop zou ik op 50% inschatten.

De heenreis was weinig enerverend. Er zat een enorm kuchende mevrouw in de intercity naar Vlissingen, dus maar een masker opgezet. In Essen was de intercity naar Charleroi al erg vol een kwartier voor vertrek, dat ben ik niet gewend. Aankomst in Brussel-Noord was keurig op tijd en in Landen slechts 2 minuten te laat. Daar moest ik lijn 127 richting Huy hebben om uit te stappen in Avernas-le-Bauduin. De TEC-chauffeur was zo vriendelijk om een kwartier voor vertrek al uit de pauzeruimte in Landen terug te keren naar de bus en deze te openen voor reizigers, zodat de vier reizigers die zich inmiddels voor de bus verzameld hadden in het verwarmde voertuig konden wachten op vertrektijd. Dat is pas de slagzin Tellement en Commun waarmaken :pos:

Vervolgens een relatief korte wandeling van 19,6 km gemaakt, om uit te komen in Neerheylissem bij de bushalte Chemin du Diable. Die heeft slechts één bus per dag, dus liep ik door naar de halte Château (Rue Abbaye), waar wel over een paar minuten een bus van lijn 339 zou komen, maar die heeft dus één halte voor station Ezemaal, letterlijk op de taalgrens, zijn eindpunt in plaats van nog die paar honderd meter Vlaanderen in te rijden. Daarmee ging ik de trein van 14:44 richting Leuven op station Ezemaal niet halen, dus ben ik maar gaan lopen voor de trein van 15:21. Heb nog getwijfeld hoe ik zou gaan reizen, maar uiteindelijk voor de route via Noorderkempen gekozen. Dat kwam goed uit, want bij aankomst op Antwerpen-Berchem bleek spoorlijn 12 een grote puinhoop te zijn door defecte treinen en vertragingen van meer dan een uur. Hoewel ik in Breda eigenlijk in de trein wilde blijven zitten, toch in Breda snel gewisseld naar de 1100 omdat er een ICNG op reed en ik graag even mijn telefoon wilde opladen. Achteraf bleek dat een geweldige zet te zijn geweest, want de 9255 heeft 20 minuten vertraging opgelopen op station Breda door weet ik veel wat :')
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Na het twee keer te hebben geprobeerd zonder succes lijkt het erop dat het me vandaag wel gaat lukken om de Karwendrlbahn (Innsbruck - Garmisch-Partenkirchen) per ICE te bereizen. Zoveel ICE's rijden hier niet en het is een prachtig traject.
Gamma

Bericht door Gamma »

Hoeveel ICE’s rijden er dan per dag op dat traject?
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Alleen in bepaalde periodes van het jaar een enkel treinpaar op vrijdag/zaterdag en zaterdag/zondag.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Dat verklaart een hoop. Ik vond het al apart dat het Fernverkehr volgens deze kaart na Garmisch-Partenkirchen door zou rijden naar Innsbruck.

Maar sowieso staan die lijntjes rondom Garmisch hoog op mijn lijstje om eens te doen. Ik heb hier nog een DVD-box van Rail Away met een hele oude aflevering (ik geloof uit het seizoen van 2002 of 2003) over de Außerfernbahn, Zugspitzbahn en de Karwendelbahn en die kijk ik nog steeds graag.
MaartenD

Bericht door MaartenD »

We zitten in de Ardennenrit met de 5519 en daar gaat veel mis. Het plan was een rondje met de klok mee te doen, maar vanwege een ongeval onder Namen zijn we eerst richting Dinant gegaan.
Maar nu staan we al een uur in Gendron-Celles, eerst voor een fotoshoot maar toen werd opeens de 5519 van de trein gehaald en kwam de Medway 186 die we achterop hadden hangen naar voren. Blijkbaar is er een probleem met een stuurstand van de 5519 waardoor die wel de andere kant op kan rijden.
Ben benieuwd waar we nog komen.

Catering van TCS.

De rangeerritten:
5519 eraf. 186 komt naar voren. 186 haalt 5519 op en rijdt weer weg. 5519 en 189 komen terug. 189 gaat weer naar voren. Twee reizigerstreinen komen langs. 186 komt weer naar achteren om de 5519 achter tegen de trein te zetten en dan komt die straks zeker weer naar voren om zich voor onze trein te zetten.
Het duurt nog even.

En we rijden weer! De 5519 heeft het Ardennenoffensief helaas niet overleefd.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Tom024 schreef: za 23 nov 2024, 10:11 Na het twee keer te hebben geprobeerd zonder succes lijkt het erop dat het me vandaag wel gaat lukken om de Karwendrlbahn (Innsbruck - Garmisch-Partenkirchen) per ICE te bereizen. Zoveel ICE's rijden hier niet en het is een prachtig traject.
Reisplan voor morgen aangepast. Na aankomst vanuit EC 163 vanuit Feldkirch in Innsbruck met ICE 1204 door naar München :trein:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Ik hoop dat je de aansluiting haalt en ga vooral in rijrichting links zitten. :trein:
Plaats reactie