Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
-
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Moet de informatievoorziening wel in orde zijn. In Welkenraedt staat er wel een bus klaar, maar in Aachen staat niet vermeldt op de schermen dat de RE29 naar Liège uitvalt en dat er een vervangende bus rijdt.
-
-
- Donateur
De echte vraag lijkt me waarom er een tekort is aan die I11/I10-stammen. Te weinig locs? Te weinig rijtuigen? En wordt dat op afzienbare termijn beter?
-
Zijn toch nodig voor de EC tussen Rotterdam en Brussel?
- ICE11
Voor de nieuwe trein Paris-Brussel zijn ook I11 plus HLE18 nodig... Of hebben de 18 de stoptreindienst op de RE29 niet graag en verslijten dus sneller?
Vandaag hebben wij overigens een nieuwe variant: Overstappen in Welkenraedt. Helaas lijkt de realtime-kaart van de NMBS niet meer te werken, dus kan ik maar gokken dat tussen Aachen en Welkenraedt een 18 met I11 rijdt en tussen Welkenraedt en Luik iets anders.
Vandaag hebben wij overigens een nieuwe variant: Overstappen in Welkenraedt. Helaas lijkt de realtime-kaart van de NMBS niet meer te werken, dus kan ik maar gokken dat tussen Aachen en Welkenraedt een 18 met I11 rijdt en tussen Welkenraedt en Luik iets anders.
-
-
Ach, laten we maar zeggen dat het beter is dan de uitvallende treinen van de RE18. 

-
- Contacteer:
Voor de dienst Parijs-Brussel zijn inderdaad HLE18 nodig, er zijn er 10 locs voor Franse inzet, wat ik weet is dat de Quigo Classique Parijs-Brussel met twee I11 stammen gaan worden ingezet, met elk 8 rijtuigen, de trein zal worden bestickerd in Quigo kleuren behalve het Bx rijtuig. In België staat een reserve stam klaar. Dus aan te kort aan HLE18 ligt het niet, er zijn ook in totaal 105 I11 rijtuigen, voor de EC Rtd-BrusZ zijn zonder reserve uit mijn hoofd 5 stammen van elke zes rijtuigen nodig. Later zou dit misschien nog kunnen worden verlengd naar acht rijtuigen voor de EC Rtd-BrusZ.ICE11 schreef: ↑wo 04 dec 2024, 12:27 Voor de nieuwe trein Paris-Brussel zijn ook I11 plus HLE18 nodig... Of hebben de 18 de stoptreindienst op de RE29 niet graag en verslijten dus sneller?
-
36 rijtuigen 1e klas
106 rijtuigen 2e klas
21 stuurstandrijtuigen
Dat zal beteken dat je zo'n 66 rijtuigen nodig hebt om beide diensten uit te kunnen voeren inclusief een reservestam voor beide treindiensten.
Wat zou betekenen dat er nog 10 stuurstanden over zijn en nog 66 i11 rijtuigen voor overige treindiensten.
106 rijtuigen 2e klas
21 stuurstandrijtuigen
Dat zal beteken dat je zo'n 66 rijtuigen nodig hebt om beide diensten uit te kunnen voeren inclusief een reservestam voor beide treindiensten.
Wat zou betekenen dat er nog 10 stuurstanden over zijn en nog 66 i11 rijtuigen voor overige treindiensten.
Laatst gewijzigd door cassie127 op ma 09 dec 2024, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- ICE11
Als ik het goed heb geteld heeft bij voorbeeld de IC A (Eupen-Oostende), welke tenminste gedeeltelijk met I11 rijdt zes omlopen. Dus daar zijn ook enkele rijtuigen voor nodig...
- Z2N
- Donateur
Die gaat vanaf wijzigingsblad december integraal met M7 rijden.
-
Denk datje met die 11 stuurstanden en 66 rijtuigen genoeg hebt om de IC Brussel - Luxemburg grotendeels met i11 en i10 te blijven rijden
Laatst gewijzigd door cassie127 op ma 09 dec 2024, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
-
- Contacteer:
Brussel - Luxemburg zou naar een combinatie M6/M7 gaan.
- Suus
- Contacteer:
Meer M6 op de IC Brussel - Luxemburg is in ieder geval door de beperkte perronlengte in Luxemburg en het daardoor ontstane capaciteitsgebrek tussen Brussel en Namen een wenselijke ontwikkeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Meltrain
- Donateur
Is 6 rijtuigen niet te weinig voor de EuroCity?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- OVNL-beheerder
Geen idee?
Rijden ze met zes rijtuigen dan?
.
Rijden ze met zes rijtuigen dan?

- Suus
- Contacteer:
De EuroCity-stammen gaan inderdaad naar 6 rijtuigen. Aangezien er ook een Eurocity Direct is en het aantal treinen tussen Rotterdam en Breda met 1 wordt verhoogd is er in de praktijk wel een capaciteitsverhoging, de vraag die boven de markt hangt is of de Eurocity Direct populair wordt met de huidige tariefstelling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Afgelopen weekend in Luxemburg geweest. Hier mijn ervaringen:
Zaterdag in Maastricht de Arrivatrein van 10.16 naar Luik genomen. Die trein was zeer matig bezet en er was geen controle van plaatsbewijzen. De conductrice liet zich pas zien vlak voor aankomt in Guillemins. Ook liep regelmatig een meneer in geel hesje door de trein. In Luik de lange overstaptijd gebruikt om te zien hoe het staat met de aanleg van de tram. Daar moet nog heel wat gebeuren.
In Luik Guillemins waren rond 12.00 veel treinen vertraagd. Mijn desiro naar Luxemburg van 12.07 kreeg nog een last minute spoorwijziging. Tussen Rivage en Kautenbach veel lege zitplaatsen. Na Mersch vrijwel geen vrije zitplaatsen. Station Ettelbruck heeft geen stationsgebouw meer. Ik stapte uit in Pfaffenthal om daar over te stappen op een mudvolle tram naar het stadscentrum. Leve het gratis OV! Later nog een kort ritje van Luxembourg Central naar Cents-Hamm waar mijn hotel loopafstand lag. Hotels in de binnenstad waren fors aan de prijs.
Zondag nog in het winkelcentrum Cloche d'or geweest dat al vanaf 10.00 open was. Daarna met de tram naar centraal station. Onderweg werd de tram tot stoppen gemaand door de politie. Er stapten twee agenten in die iemand uit de tram haalden, geen idee waarom. Zwartrijden zal het niet zijn denk ik! Om 13.16 nam ik de desiro naar Luik. Er werden wat mensen uit de 1e klasse gestuurd door de Luxemburgse conducteur. Op de Belgische stations stapten behoorlijk wat mensen in. In Guillemins overgestapt op de Arrivatrein van 16.08 die goed druk was, alle zitplaatsen bezet.
Twee conclusies: De desirotreinen zijn qua comfort niet erg geschikt voor een lange rit. En het gratis OV maakt nogal lui, waarom lopen als je gratis met OV mee kan?
Zaterdag in Maastricht de Arrivatrein van 10.16 naar Luik genomen. Die trein was zeer matig bezet en er was geen controle van plaatsbewijzen. De conductrice liet zich pas zien vlak voor aankomt in Guillemins. Ook liep regelmatig een meneer in geel hesje door de trein. In Luik de lange overstaptijd gebruikt om te zien hoe het staat met de aanleg van de tram. Daar moet nog heel wat gebeuren.
In Luik Guillemins waren rond 12.00 veel treinen vertraagd. Mijn desiro naar Luxemburg van 12.07 kreeg nog een last minute spoorwijziging. Tussen Rivage en Kautenbach veel lege zitplaatsen. Na Mersch vrijwel geen vrije zitplaatsen. Station Ettelbruck heeft geen stationsgebouw meer. Ik stapte uit in Pfaffenthal om daar over te stappen op een mudvolle tram naar het stadscentrum. Leve het gratis OV! Later nog een kort ritje van Luxembourg Central naar Cents-Hamm waar mijn hotel loopafstand lag. Hotels in de binnenstad waren fors aan de prijs.
Zondag nog in het winkelcentrum Cloche d'or geweest dat al vanaf 10.00 open was. Daarna met de tram naar centraal station. Onderweg werd de tram tot stoppen gemaand door de politie. Er stapten twee agenten in die iemand uit de tram haalden, geen idee waarom. Zwartrijden zal het niet zijn denk ik! Om 13.16 nam ik de desiro naar Luik. Er werden wat mensen uit de 1e klasse gestuurd door de Luxemburgse conducteur. Op de Belgische stations stapten behoorlijk wat mensen in. In Guillemins overgestapt op de Arrivatrein van 16.08 die goed druk was, alle zitplaatsen bezet.
Twee conclusies: De desirotreinen zijn qua comfort niet erg geschikt voor een lange rit. En het gratis OV maakt nogal lui, waarom lopen als je gratis met OV mee kan?
-
Je hebt 6 stammen nodig want er wordt lang gekeerd in Rotterdam, kijk maar naar de vertreksporen, de 9211 komt op spoor 12 binnen maar de 9216 vertrekt van spoor 2. Je kunt niet in 19 minuten van spoor 12 naar spoor 2 rangeren, die trein komt dus vanaf het opstelterrein (na de avond ervoor als leeg materieel een slagje Rotterdam - Delft - Rotterdam gemaakt te hebben) en de 9211 keert lang via de sporen 10w en 7m op de 9220. Er overnachten dus twee stammen in Rotterdam.
- Meltrain
- Donateur
Wat is daar het praktisch nut van?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Als ik op Sporenplan kijk lijkt het erop dat je vanaf spoor 12 wel naar het opstelterrein kunt, maar vanaf die positie niet terug naar spoor 2. Daarvoor zou je op een lager spoornummer moeten arriveren, maar dat gebeurt dus niet klaarblijkelijk omdat die dan bezet zijn.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
Waarschijnlijk was er op de opstelsporen in het midden geen ruimte meer voor de tweede EC en moest deze uitwijken naar de lage opstelsporen (1m t/m 3m), hier kun je echter alleen komen door of via Rotterdam Noord Goederen of via Schiedam om te rijden. Ik vermoed dat Schiedam het plan was, maar doordat twee van de vier sporen nog niet beschikbaar tot begin 2025 men tijdelijk naar Delft uitwijkt. Hierdoor wijkt trein 3578 in de nieuwe dienstregeling uit naar spoor 4 bij Delft op maandag t/m donderdag. Ik vermoed dat de zesde EC stam dan van vrijdag t/m zondag GDST zal staan.
-
bahn.de faseert gebruikersnamen die geen e-mailadres zijn uit, met de bewering dat dat veiliger zou zijn:
Ik zie dat niet helemaal, maar tja, wat doe je eraan en erg belangrijk is het nou ook weer niet. [rant]Je e-mailadres is over het algemeen op veel plaatsen bekend, terwijl je loginnaam makkelijk juist iets specifieks voor een website kan zijn. In combinatie met een slecht wachtwoord is je e-mailadres dus een groter risico. Dingen als two factor authentication zijn hier niet afhankelijk van; volgens mij was het hebben van een e-mailadres in je account al verplicht, dus dat konden ze toch al gebruiken indien nodig.[/rant] Ze zullen wel denken dat het begrijpelijker is voor de gemiddelde gebruiker, omdat de meeste websites het tegenwoordig zo doen.DB schreef:Ihr neuer Benutzername muss eine E-Mail-Adresse sein. Nutzen Sie die E-Mail-Adresse Ihres Kundenkontos oder eine andere gültige.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
- ICE11
Door gebrek aan dieseltreinstellen is de serie 218 terug in de Pfalz en rijdt met drie dubbeldekkers planmatig op de RE tussen Karlsruhe en Neustadt/W.
-
- Donateur
De app DB Bahnhof Live wordt na 31 december stopgezet. Zonde, want dat vond ik een erg nuttige app om in een oogopslag te zien of mijn trein op tijd is en eventueel door te klikken naar andere stations op mijn route. DB Navigator kan ook nuttig zijn, maar anders. (Doorklikken is bijvoorbeeld een ramp omdat hij dan standaard alle vervoersmiddelen aanzet, inclusief honderdmiljoen stadsbussen.)
Het alternatief is de website bahnhof.de; die gebruik ik ook al wel eens, alleen krijg ik hem op mijn telefoon niet aan de praat, dan geeft hij een foutmelding.
Wellicht moet ik mijn telefoon weer eens updaten, maar toch, handig is anders.
Het alternatief is de website bahnhof.de; die gebruik ik ook al wel eens, alleen krijg ik hem op mijn telefoon niet aan de praat, dan geeft hij een foutmelding.