Re: Kort buitenlands nieuws
Geplaatst: wo 10 apr 2019, 10:44
In de vertaling staat dat niet zo duidelijk en mijn Frans is ondertussen zo ver weggezakt dat ik niet eens moeite nam om de oorspronkelijke tekst te lezen. :')Karl schreef:Hoezo? Er staat toch dat dat een begeleidende service betreft.
Zo, dat is een flinke concessie voor
Ja, een erg populaire dienst in Frankrijk. De SNCF vervoert zo circa 250.000 kinderen per jaar, met name tussen Parijs en de regio. Op zo'n schaal is het ook goed te organiseren, feitelijk zijn het rijdende kinderdagverblijfjes.Meltrain schreef:In de vertaling staat dat niet zo duidelijk en mijn Frans is ondertussen zo ver weggezakt dat ik niet eens moeite nam om de oorspronkelijke tekst te lezen. :')Karl schreef:Hoezo? Er staat toch dat dat een begeleidende service betreft.
Maar de SNCF heeft dus een service dat kinderen zonder ouders/verzorgers maar met begeleiding van de SNCF met de trein kunnen reizen?
Volgens mij is dat een jaar of vijf geleden aangepast. De adviesaanvraag moet nog ergens op de site van het Locov zwerven.Hainje schreef:Oh dat is nieuw dan, want ik kan me niet anders heugen dat een kind van die leeftijd zonder begeleiding het reductietarief betaalde.
Over deze drie ben ik niet echt verbaasd omdat alle drie op een groot deel van de door hun bediende lijnen met vaak vertraagde IC en ICE delen.Suus schreef:L
Minst punctuele concessies:
3. Weser-Ems-Netz van NordWestBahn, 86,6% op tijd.
2. Hanse-Netz van Metronom, 86% op tijd.
3. Expresskreuz Bremen/Niedersachsen, 85,1% op tijd.
Alle drie deze contracten hebben de minimale doelstelling van de LNVG niet gehaald.