
Vias RE19 Arnhem Emmerich
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13278
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
- Locatie: Deventer
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Voor Duitse begrippen ja. Er zijn delen waar het derde spoor er al ligt (Haldern, Dinslaken, Oberhausen, oh, en Nederland al zeker zes jaar
), maar op het grootste deel van de lijn is men nog niet eens begonnen en rij je nog gewoon pal langs de tuintjes en de schaapjes.

Gediplomeerd ongeluksmagneet
- Suus
- Berichten: 52099
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Als je een beetje Duits kan, een volledig overzicht van alle werkzaamheden tijdens de anderhalf jaar durende intensieve periode: https://www.emmerich-oberhausen.de/PDF/ ... Wochen.pdf
EÜ is Eisenbahnüberführung (spoor gaat boven een weg langs)
SÜ is Straßenüberführung (weg gaat boven het spoor langs)
BÜ is Bahnübergang (spoorwegovergang)
EÜ is Eisenbahnüberführung (spoor gaat boven een weg langs)
SÜ is Straßenüberführung (weg gaat boven het spoor langs)
BÜ is Bahnübergang (spoorwegovergang)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Hainje
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
- Locatie: Tilburg
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Blijf het sowieso idioot vinden dat er niet is gekozen voor vier sporen.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13788
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Met de driesporigheid is het mogelijk om elk uur een langeafstandspad te plannen in beide richtingen op één spoor tussen Emmerich en Oberhausen, de goederentreinen en regionale treinen kunnen dan de andere twee sporen gebruiken. Je capaciteit verdubbelt daardoor al snel.
-
- Berichten: 1143
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam / Bilthoven
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Wordt de maximumsnelheid ook verhoogd naar 200 km/h binnen het derde spoor project?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 7239
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Dat kan alleen als alle gelijkvloerse kruisingen met het spoor vervangen worden. Was eerst ook een doel van het project om 200 te kunnen rijden, maar volgens mij is dat inmiddels weer ingetrokken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Vinny
- Berichten: 13834
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Als ik het goed heb is de maximumsnelheid voor een groot deel van het traject 160 km/h. Dat lijkt me ook wel genoeg; uitbouwen naar 200 km/h gaat niet veel tijdwinst opleveren maar kost wel aardig wat geld nog.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13278
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
- Locatie: Deventer
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Maar alle gelijkvloerse kruisingen gaan er wel uit, toch?
Gediplomeerd ongeluksmagneet
- marvinkok
- Berichten: 3326
- Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
- Locatie: Heerde
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Zo goed als begreep ik.
Maar voor 160+ moet er ook LZB aangelegd worden, PZB is tot max 160.
Maar voor 160+ moet er ook LZB aangelegd worden, PZB is tot max 160.
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13788
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
De hele lijn krijgt ETCS, dus dat kan het probleem niet wezen.
- marvinkok
- Berichten: 3326
- Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
- Locatie: Heerde
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: za 07 nov 2015, 09:53
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Zijn er eens geen werkzaamheden, valt vandaag nog zowat de gehele dienstregeling uit door personeelstekort en kapotte treinstellen. Je mag hopen dat het over 1,5 jaar wel weer eens op orde is.. anders Albellio 2.0 taferelen.
-
- Berichten: 311
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Ik zag vandaag wel een TVV-bus, wat op zich wel netjes is.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
- Berichten: 309
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Ik vond het onder Abellio met de betrouwbaarheid nog wel meevallen. (Toiletten buiten beschouwing gelaten.)
-
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
De sporadische SEV-bus zit dan ook afgeladen vol. Gisteren reed er nog een eerste generatie Citaro-G met mooie stikkers “SEV Bus statt U”Heel_Holland_Spot schreef: ↑wo 23 okt 2024, 19:35 Ik zag vandaag wel een TVV-bus, wat op zich wel netjes is.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 4151
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Vind het wel bijzonder dat voor het treinvervangend vervoer tussen Arnhem en Oberhausen bussen uit de regio Nürnberg worden ingezet. De kentekens van de bussen beginnen namelijk met een N.
-
- Suus
- Berichten: 52099
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Als het bedrijf dat ze bezit in Nürnberg zit kan dat. Alle bestelbusjes van DB staan geregistreerd in Frankfurt, die van Deutsche Post DHL in Bonn. Maar het is niet dat al die busjes elke dag van/naar Frankfurt of Bonn gaan, ik denk zelfs dat de meeste busjes daar nooit komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9509
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
In Bochum rijdt ook een busbedrijf uit Lippstadt als onderaannemer. Die hebben dan gewoon een standplaats ergens in de buurt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4162
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Straks ga je de lezers hier nog wijsmaken dat schepen met als registratie "Nassau" of "Panama" daar nooit komen of nooit zijn geweest...Suus schreef: ↑do 07 nov 2024, 07:48 Als het bedrijf dat ze bezit in Nürnberg zit kan dat. Alle bestelbusjes van DB staan geregistreerd in Frankfurt, die van Deutsche Post DHL in Bonn. Maar het is niet dat al die busjes elke dag van/naar Frankfurt of Bonn gaan, ik denk zelfs dat de meeste busjes daar nooit komen.

Het is een spectrum.
-
- Berichten: 5705
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Volgens mij reden er op Enschede-Gronau een paar maanden terug ook een paar bussen uit MannheimNitein-Repart schreef: ↑do 07 nov 2024, 07:04 Vind het wel bijzonder dat voor het treinvervangend vervoer tussen Arnhem en Oberhausen bussen uit de regio Nürnberg worden ingezet. De kentekens van de bussen beginnen namelijk met een N.

-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: za 07 nov 2015, 09:53
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Rijden (na een dag extra vertraging door uitloop van een maand werkzaamheden) er weer treinen, vallen alsnog de helft van de treinen uit door defect/niet NL-geschikt.. ze kunnen beter gewoon deze hele lijn opheffen zo. Je zou verwachten dat ze dat nu wel gefixt hebben na een maand geen treinen gereden.. Ook komende 3 weekenden geen treinen (vanaf vrijdagavond al) en natuurlijk in het nieuwe jaar enkele lange perioden geen treinen.
-
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Stoom afgeblazen?
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13278
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
- Locatie: Deventer
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Uw razende reporter aanschouwt de werken nu live vanuit de RE19. Tussen Emmerich en Wesel is niet veel gebeurd, alleen bij Haldern is het nieuwe stuk derde spoor dat er al lag aangesloten en in gebruik genomen.
Zoals bekend is er vooral bij Friedrichsfeld geknutseld. De lijn is ter plaatse enkelsporig en gaat via de nieuwe Lippebrug aan de oostkant weer terug naar het oorspronkelijke spoor aan de westkant. Van station Friedrichsfeld is niks meer over en op het tijdelijke nieuwe station moet de bebording nog worden geplaatst en daar wordt vanaf 14 december gestopt.
Verder is bij Dinslaken het nieuwe tweede perron in gebruik en de RE19 stopt nu op de buitenste sporen van de vier.
Her en der zijn ook wissels in het oostelijke spoor gebouwd die naar het nieuwe derde spoor gaan leiden.
Zoals bekend is er vooral bij Friedrichsfeld geknutseld. De lijn is ter plaatse enkelsporig en gaat via de nieuwe Lippebrug aan de oostkant weer terug naar het oorspronkelijke spoor aan de westkant. Van station Friedrichsfeld is niks meer over en op het tijdelijke nieuwe station moet de bebording nog worden geplaatst en daar wordt vanaf 14 december gestopt.
Verder is bij Dinslaken het nieuwe tweede perron in gebruik en de RE19 stopt nu op de buitenste sporen van de vier.
Her en der zijn ook wissels in het oostelijke spoor gebouwd die naar het nieuwe derde spoor gaan leiden.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
- Berichten: 5392
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Zo te zien hebben de VIAS treinstellen een ander kleurtje. Donkergrijs met lichtgroene deuren.
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: za 07 nov 2015, 09:53
Re: Vias RE19 Arnhem Emmerich
Iemand een idee waarom er al weken dagelijks treinen uitvallen omdat ze niet geschikt zijn voor de grensovergang? Je zou denken dat ze dat eindelijk eens onder controle hebben gezien binnenkort ook weer veel weken helemaal geen treinen rijden dan zou je alle treinstellen moeten herstellen. Of zijn er niet genoeg machinisten met bevoegdheid?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten