Pagina 36 van 47

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 19 feb 2022, 04:04
door dennistd
Voorlopig minder treinen bij DB Regio, o.a. op de lijnen net over de grens bij Enschede:
Aufgrund eines erhöhten Krankenstandes muss der Fahrplan den Linien RE 16, RB 51, RB 63, RB 64 und RB 91 reduziert werden. RB 51: Die Züge verkehren ab Montag, 21.02.2022 bis vorrausichtlich einschließlich Sonntag, 06.03.2022 nur noch im 2-Stunden-Takt zwischen Enschede und Dortmund. RB 63: Die Züge verkehren ab Montag, 21.02.2022 bis voraussichtlich einschließlich Sonntag, 06.03.2022 nur noch im Stunden-Takt zwischen Münster und Coesfeld. RB 64: Die Züge verkehren ab Montag, 21.02.2022 bis voraussichtlich einschließlich Sonntag, 06.03.2022 nur noch im Stundentakt zwischen Enschede und Münster. RE 16 und RB 91: Die Züge verkehren ab Montag, 28.02.2022 weiterhin bis voraussichtlich einschließlich Sonntag, 06.03.2022 im Schienenersatzverkehr mit Bussen zwischen Letmathe und Iserlohn. Zwischen Hagen / Essen und Siegen verkehren die Züge dieser Linien wie gewohnt.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 24 feb 2022, 20:30
door ICE11
Aankondiging van de aanbesteding van de RE9 (RSX) voor vijf jaar vanaf december 2025:

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... XT:DE:HTML

Het zijn maar vijf jaar omdat gepland is de RE9 over lange termijn alleen maar nog tussen Köln en Siegen te laten rijden en het traject tussen Köln en Aachen wordt door een tweede RRX-lijn (naast de bestaande RE1) overgenomen.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 25 feb 2022, 19:12
door ICE11
ICE11 schreef: do 17 feb 2022, 17:31 Als ik het goed begrepen heb rijden de spitstreinen op de RE19 morgen al voor het laatst met vervangend materieel. Desalniettemin blijft een WFL-loc met het ex-DDR dubbeldeks-stuurstandsrijtuig in NRW, vanaf overmorgen zij deze twee (ja, inderdaad zonder andere rijtuigen!) te zien op de RB46.
Volgens zuginfo.nrw is de inzet verlengd tot 13. maart.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 28 feb 2022, 07:27
door ICE11
Gisteren was zoals gepland de laatste dag van de vervangende treinen op de RB40.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 28 feb 2022, 11:05
door cassie127
Tot en met 2 maart staat de RB 46 niet of niet correct vermeld in de digitale reisinformatie. De ritten rijden echter wel zoals gepland.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: ma 28 feb 2022, 11:08
door MetroRET
Zie zelf de RB46 tot 13 maart niet getoond worden in de reizigersinfo.
Vanaf 14 maart staat de "reguliere" RB46 weer in de informatiesystemen, onder de noemer van DB Regio NRW.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 02 mar 2022, 09:44
door ICE11
NVR heeft de treinpaden voor dienstregeling 2023 gepubliceerd. Onder andere is gepland:

- Geen beperkingen meer in Köln-Deutz
- Grootschalige aanpassingen op de Eifelbahn in verband met de het gehele jaar 2023 voortdurende stremming tussen Kall en Nettersheim, er is ook gepland om weer doorgaande RE-treinen tussen Köln en Trier aan te bieden, via Bonn en Koblenz
- Elk half uur een RE18 tussen Maastricht en Herzogenrath, tussen Herzogenrath en Aachen vooralsnog onveranderd een trein per uur (volgens NVR is het vanaf 2024 mogelijk dat de tweede trein per uur vanuit Eindhoven in plaats van Maastricht komt)

https://sdnet.nvr.de/sdnetrim/UGhVM0hpd ... 2-2022.pdf

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 02 mar 2022, 20:55
door RobertT
Waarbij in Koblenz dan wordt gestopt in Koblenz Lützel,niet in Hbf

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 02 mar 2022, 21:00
door MetroRET
Dat scheelt kopmaken in Hbf.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: wo 02 mar 2022, 21:37
door Suus
Vanaf 18 maart stoppen ook de RE's op station Düsseldorf-Bilk. Het wordt meteen een internationaal station, aangezien ook de Eurobahn van/naar Venlo er zal gaan stoppen :Y

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 03 mar 2022, 07:29
door ICE11
Op de RB46 rijdt sinds gisteren niet meer een WFL-112 met een n-stuurstandsrijtuig, maar de zwart-rode 143 326 van DB-Gebrauchtzug met de WFL-dosto-stuurstandsrijtuig.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 03 mar 2022, 11:43
door MaartenD
Men ziet de "hochattraktive" direkte verbinding van Eindhoven naar Aken in 2024 komen blijkbaar. Ik heb mijn twijfels want wie moet dat gaan rijden? NS heeft er het materieel niet voor en Arriva ook niet echt (de 3-spanningsstellen die nu niet voor Luik gebruikt worden zullen niet voldoende zijn om uurlijks naar Eindhoven te rijden).

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 03 mar 2022, 13:22
door DDietzen
In theorie is het wel mogelijk met de 8 stellen die er zijn, als je overal kort gaat keren (en niet onnodig lang gaat stilstaan): 3 omlopen Ehv-Ahbf, 3 omlopen Luik-Mt-Ahbf, 1 omloop Edn-Mt, 1 stel reserve. Dan moet je de huidige dienstregeling wel een kwartier omgooien, zodat je op de hele en halve uren in Ahbf, Hrl, Mt en Luik bent (ipv op de kwartieren).

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 03 mar 2022, 13:54
door Jef400
MaartenD schreef: do 03 mar 2022, 11:43 Men ziet de "hochattraktive" direkte verbinding van Eindhoven naar Aken in 2024 komen blijkbaar. Ik heb mijn twijfels want wie moet dat gaan rijden? NS heeft er het materieel niet voor en Arriva ook niet echt (de 3-spanningsstellen die nu niet voor Luik gebruikt worden zullen niet voldoende zijn om uurlijks naar Eindhoven te rijden).
Zijn er ontwikkelingen aan Duitse zijde?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 03 mar 2022, 13:55
door ArrivaBas
Waarvan akte:
ICE11 schreef: wo 02 mar 2022, 09:44 NVR heeft de treinpaden voor dienstregeling 2023 gepubliceerd. Onder andere is gepland:

- Geen beperkingen meer in Köln-Deutz
- Grootschalige aanpassingen op de Eifelbahn in verband met de het gehele jaar 2023 voortdurende stremming tussen Kall en Nettersheim, er is ook gepland om weer doorgaande RE-treinen tussen Köln en Trier aan te bieden, via Bonn en Koblenz
- Elk half uur een RE18 tussen Maastricht en Herzogenrath, tussen Herzogenrath en Aachen vooralsnog onveranderd een trein per uur (volgens NVR is het vanaf 2024 mogelijk dat de tweede trein per uur vanuit Eindhoven in plaats van Maastricht komt)

https://sdnet.nvr.de/sdnetrim/UGhVM0hpd ... 2-2022.pdf

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 03 mar 2022, 17:37
door Jef400
Ja zo ver was ik al. Maar ik bedoel qua materieel?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 04 mar 2022, 10:36
door MaartenD
Voor die Eindhoven - Aken? Nee. Er bestaat alleen bij sommige partijen een wens dat die verbinding er komt. Wie dat moet gaan rijden is nog helemaal niet duidelijk. Zoals gezegd: NS heeft het materieel niet en Arriva dan misschien wel, maar dan nog moet er een concessie gemaakt worden zodat Arriva tussen Roermond en Eindhoven mag rijden.

En dat is niet "zodat Arriva mag rijden", maar er moet een concessie voor uitgeschreven worden en iedereen die belangstelling heeft mag inschrijven.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: vr 04 mar 2022, 11:07
door PHS
Een concessie is niet nodig voor internationaal spoorvervoer. Wel zou Arriva dan geen binnenlandse reizigers mogen vervoeren tussen Eindhoven en Heerlen; het mag niet een grensoverschrijdende verbinding gebruiken om te concurreren met de NS.

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: di 08 mar 2022, 07:42
door ICE11
RE10 van Düsseldorf naar Kleve zal vanaf 2025 met batterietreinen rijden: https://rp-online.de/nrw/staedte/gelder ... d-66771687

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: do 10 mar 2022, 19:44
door ICE11
Zoals het Aachener Verkehrsverbund op Facebook meldt, heeft de deelstaat NRW de voorwaarden geschapen om de verlenging van de Rurtalbahn van het huidige eindpunt Linnich naar het aan de spoorlijn Aachen-Mönchengladbach gelegen station van Baal te realiseren. De laatste treinen op dit traject reden exact 50 jaar geleden, 1972:
https://www.facebook.com/avv.dialog/pho ... 436178039/

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 12 mar 2022, 02:06
door dennistd
De RE13 Venlo-Hamm wordt mogelijk vanaf december doorgetrokken naar Münster. Grootste probleem daar is de keertijd (maar 10 minuten) of het gebruik van twee perrons bij een langere kering, waardoor er zelfs gedacht wordt aan het doortrekken naar Greven om daar te keren: http://www.asm-muenster.de/front_conten ... 941&lang=1

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 12 mar 2022, 06:06
door CamilleKreemers
Een leertijd van 10 minuten klinkt best hoog anders, vergeleken met NL-treinseries

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 12 mar 2022, 07:15
door marvinkok
De meeste machinisten hebben wel hun wegbekendheid, dus dan is een leertijd van 10 minuten zelfs amper nodig (A)

10 minuten kan veel lijken, maar met zo'n lange lijn als de RE13 is de kans op vertragingen (zeker in Duitsland) natuurlijk wel groot...

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 12 mar 2022, 14:53
door waldo79
Leertijd?

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Geplaatst: za 12 mar 2022, 17:03
door en-es
De tijd om het te leren? Je hebt 10 minuten om het te leren?