Pagina 37 van 45

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 04 jun 2019, 20:58
door Durashift
^^^tja, hoe staat het met die exclusieve onderhandelingen tussen Transdev en Flixbus inzake de overame van Eurolines?

Is dat rond intussen?

https://www.transport-online.nl/site/10 ... dev-group/
Z2N schreef:Ehm, hoe is dat een antwoord op de vraag? (..)
Ik lees het als in het perspectief qua # reizigersvervoer zetten van beide ondernemingen.. waarna men de vraag kan stellen wat het Flixbus oplevert.. relatief niet super veel reizigers maar wel een hoop 'ellende' inzake het kopen en beheren van rijdend activa. :shock:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 04 jun 2019, 21:33
door Statler Rail
Ja, Transdev-Eurolines is begin mei definitief door FlixBus overgenomen. Het zijn echter operationeel nog wel twee gescheiden bedrijven.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 05 jun 2019, 14:56
door Suus
Een Flixbus onderweg naar Amsterdam heeft vannacht een ongeluk gehad in de buurt van Karlsruhe door een lakse vrachtwagenchauffeur: https://nos.nl/artikel/2287727-gewonden ... erdam.html

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 05 jun 2019, 20:44
door Durashift
^^^ daar waren wel meer 'lakse' LKW Fahrers.. om de afrit naar de parkeerplaats te blokkeren. :twisted: :neg:
Neemt niet weg dat zo'n kerel eerst moet kijken voor een ruk aan het stuur te geven.. :roll:
(..) Nach ersten Erkenntnissen der Polizei traf den Fahrer des Busses keine Schuld am Unfall. Demnach hatte der Lastwagen auf einen Parkplatz fahren wollen, dann aber wegen eines ungünstig dort geparkten Lastwagens erkannt, dass er nicht auf den Parkplatz einfahren konnte. Daraufhin zog der Fahrer von der Abfahrt zurück auf den rechten Fahrstreifen, wo ihm der Reisebus nicht mehr ausweichen konnte.

Bron: https://bnn.de/blaulicht/weingarten-sch ... n-personen


Afbeelding

Flixbus X800 Amsterdam - Parijs

Geplaatst: vr 21 jun 2019, 12:07
door michiel71
Vanaf vrijdag 4 juli 2019 rijdt Flixbus met Express X800 4 keer per week in 6,5 uur non stop naar Parijs .

Code: Selecteer alles

08:15   Amsterdam Sloterdijk  23:05
14:50   Parijs Bercy          16:30

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 21 jun 2019, 12:34
door dennistd
Chauffeurswissel tijdens het rijden ja? (A)

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 21 jun 2019, 13:34
door en-es
Dubbel zo lang als met Thalys :Y

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 21 jun 2019, 14:00
door Aking
Maar ook dubbel zo goedkoop?

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 21 jun 2019, 16:38
door en-es
Zou goed kunnen. Eind maart voor 1 euro met flixbus van Brussel naar Lille gereden. Die deed er 4 keer zo lang over dan met TGV of Eurostar.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 21 jun 2019, 16:48
door Durashift
1 euro.. :shock: Waar gaat het over.. het is echt té erg.. al die bodemprijzen.. :N

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 21 jun 2019, 16:58
door en-es
En voor een tientje van Lille naar Amsterdam. Wel met bijna 3 uur vertraging.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 21 jun 2019, 17:02
door Chrysa
Dan was Brussel - Lille voor 9 euro per TGV zo gek nog niet. :')

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 21 jun 2019, 17:21
door michiel71
dennistd schreef:Chauffeurswissel tijdens het rijden ja? (A)
De Flixbus Express x800 lijn wordt met 2 chauffeurs gereden.
Onderweg zal er één keer kort gestopt worden, zodat er van chauffeur gewisseld kan worden.

Dagelijks moet een chauffeur minimaal 11 uur onafgebroken rusten.
Dit mag 3 keer per week ingekort worden tot 9 uur.
In een gehele week moet een chauffeur minimaal 45 uur onafgebroken rusten.

Bij deze dienstregeling (Vertrek uit Amsterdam om 08:15u, aankomst Amsterdam 23:05u )
bedraagt de geplande rust dus 9 uur en 10 minuten.
Zou hetzelfde chauffeurskoppel nu 4 dagen achter elkaar deze dienstregeling mogen uitvoeren?

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 21 jun 2019, 17:45
door Durashift
^^^ Ja, met dien verstande dat na de rit op de 4e dag een normale, dagelijkse, rusttijd van minimaal 11 uur genoten moet worden.

Echter.. als men dubbel bemand rijdt, wordt het rekensommetje weer net ff anders. :wink:

Binnen een blok van 30 uur dienen beide bestuurders minimaal 9 uur rust te genieten, ook maximaal 3x in de week (6x24uur).
Er kan dus in totaal 21 uur diensttijd gemaakt worden door beiden (inclusief de wettelijke pauzes).

https://www.transport-online.nl/site/rijtijdenwet/

~~~~~~~~~~

Maar goed, volgens mij kan men nooit zo'n koppeltje met bus op die route vast zetten.. Meer dan 10 minuten vertraging op de rit van maandag oplopen.. en men kan op dinsdagochtend niet om 8:15 uur vertrekken, want dan is er onvoldoende rust gemaakt.
.. en al zou men wel op tijd rijden.. dan is er slechts 10 minuten tijd om de bus op de busparking in Sloterdijk (onder de A5) te krijgen.. zodat de tacho op rust gezet kan worden.. Is ook niet heel veel marge.. tenzij er een chauffeurswissel op Sloterdijk plaatsvindt.

Wellicht dat de planners hier op het forum hun deskundigheid hierover kunnen laten schijnen? Hoe Flixbus dit denkt te kunnen fixen :?:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 21 jun 2019, 18:41
door Chauf21
Het is maar de vraag of het daadwerkelijk hetzelfde koppeltje is, maar als dat zo is, dan zal chauffeur 1 waarschijnlijk zijn rusttijd pakken in de periode dat chauffeur 2 rijdt. De rust is dan dus maximaal 9:10+4:30 = 13:50 uur en dat is ruim voldoende voor de rij- en rusttijden.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 21 jun 2019, 18:52
door Durashift
^^ Zover ik weet moet je als koppel wel de rit uitzitten. Alleen het eerste uur is facultatief, dus dan hoeft de 2e chauffeur nog niet in de auto aanwezig te zijn.

Stapt één chauffeur voortijdig af.. dan gelden de regels voor een enkel bemande rit. Dat lukt wel als er nog geen 10 uur rijtijd op staat en het binnen 15 uur diensttijd zit. De tijd die een 2e chauffeur naast de 1e zit geldt inderdaad voor die 2e chauffeur niet als arbeidstijd voor de rij-en rusttijden wet. Vandaar ook die 30 uur totale bloktijd. Minus minimaal 9 uur rust die voor beide chauffeurs geldt.. kan er dus 2x 10 uur maximaal gereden worden (2x per week) en dan blijft er 1 uur over die je kan gebruiken voor wisselen van kaart en plaats.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 21 jun 2019, 22:46
door Globetrotter
Vanaf 2 juli a.s. breidt Flibco (een bedrijf dat veel luchthavenvervoer in onder andere België) verzorgt) haar diensten uit met een verbinding tussen Charleroi - Luik en Maastriht en tussen Charleroi - Antwerpen en Breda. Zie de dienstregeling.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 19 jul 2019, 14:43
door Lijn 45
Flixbus wil ook in Zuid-Amerika en Azië actief gaan zijn.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 19 jul 2019, 15:16
door Zugführer
Ik voel een transsiberische flixbus aan komen. Een paar weken in de bus en je staat in Vladivostok *O*

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 19 jul 2019, 17:34
door waldo79
Over de weg zulke afstanden afleggen is een hachelijke onderneming. In het Russische Verre Oosten liggen amper bruikbare wegen :lol:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 19 jul 2019, 21:16
door Chrysa
Ach, als het maar goedkoop is. (A)

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 19 jul 2019, 22:15
door Nitein-Repart
Een Flixbus naar Moskou lijkt mij al een hele uitdaging, denk niet dat je veel verder dan Moskou komt.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 19 jul 2019, 22:34
door Cas
In veel landen in Zuidoost-Azië (en ongetwijfeld ook elders) is de bus nog steeds een van de, zo niet de beste, optie voor langeafstandsreizen. Het enige realistische alternatief is vaak vliegen, en dat loopt natuurlijk ook in de papieren.
In zo'n markt zie ik best kansen voor Flixbus, maar dat heeft ook als gevolg dat er vaak al een goed ontwikkeld systeem aanwezig is waar het me als buitenstaander lastig lijkt om binnen te komen, zeker als ze krampachtig aan Europese praktijken vasthouden.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 13 aug 2019, 12:43
door Dennenboom
Flixbus sluit Eurolines kantoren en verkooppunten in Nederland. Ontslag dreigt hierdoor voor circa twintig vaste medewerkers.
https://www.telegraaf.nl/financieel/191 ... -eurolines

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 26 sep 2019, 13:23
door Dennenboom
In Duitsland is het aantal reizigerskilometers van de langeafstandsbussen in de eerste helft van 2019 gedaald naar 2,86 miljard, waar dat in 2018 nog 3,12 miljard was: een daling van meer dan 8%. De gemiddelde reisafstand daalde van 287 naar 275 kilometer. Aandeel in de langeafstandsmarkt trein+bus viel terug van 13,2% naar 11,9%. De langeafstandstrein steeg overigens van 20,6 naar 21,1 miljard reizigerskilometers (+2,5%).
bron: https://www-genesis.destatis.de/genesis/online