Intercity Berlijn

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Nitein-Repart

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Nitein-Repart »

Frequentie omhoog gaat niet passen omdat op het andere uur een ICE tussen Berlin en NRW rijdt.
waldo79 schreef: ma 10 mar 2025, 21:25 Zo ruim zit DB niet in de ICE 3neo's om tweede stellen te plaatsen.
Ik denk zelf dat vanaf juni slechts één of twee omlopen met de BR408 tussen Amsterdam en Berlin gereden worden en dat de rest van de omlopen met Intercitystammen gereden wordt en dat in verloop van de tijd steeds meer Intercitystammen worden vervangen door ICE's.
-
verfmeer

Bericht door verfmeer »

Nitein-Repart schreef: ma 10 mar 2025, 21:50 Frequentie omhoog gaat niet passen omdat op het andere uur een ICE tussen Berlin en NRW rijdt.
Kan je die niet koppelen in Löhne, of anders daar een overstap aanbieden?
Nitein-Repart

Daarvoor zijn er onvoldoende ICE3Neo-stellen beschikbaar.

En hoe hoog is de reizigersvraag tussen Hengelo en Hannover nou echt? Is er vooral te weinig capaciteit tussen Osnabrück en Hannover, dan kan Deutsche Bahn indien mogelijk nog een aantal ICE's tussen Berlin en Münster laten rijden via Osnabrück.
-
RTBS

Bericht door RTBS »

In de jaren 90 hebben er lange tijd IC's tussen Hengelo en Hannover gereden. Zover ik weet werden Amsterdam en Berlijn toen een tijd lang niet aangedaan.

Sommige dagen is de IC Berlijn schandalig duur, soms wel meer dan 100 euro voor een enkeltje! Komende maand ga ik naar Berlijn maar heb een Deutschlandticket gekocht waarmee ik van Hengelo naar Bielefeld reis en van Bielefeld met de ICE uit Dusseldorf naar Berlijn voor 19 euro.

Terugweg ga ik geheel met het Deutschlandticket terug naar Nederland, RE1 naar Maagdenburg, RE70 naar Bielefeld en RB61 naar Hengelo. Ongeveer 8 uurtjes onderweg en langs een schitterende route, zeker Berlijn-Maagdenburg is zeer de moeite waard. :)
Nitein-Repart

Dat de tickets voor de IC Berlin soms duur zijn heeft Deutsche Bahn geen enkele boodschap aan. Jammer, maar helaas.

En ga geen Deutschlandticket combineren met een Sparpreis voor de IC/ICE, zeker met de onbetrouwbare RB61. Probeer dan in ieder geval Oldenzaal/Bad Bentheim/Schüttorf-Berlin te boeken, zodat bij een uitvallende RB61 je treinbinding vervalt in plaats van dat je in Bielefeld een nieuw ticket moet kopen, als je de ICE in Bielefeld niet kan halen, terwijl je enkel een ICE-ticket Bielefeld-Berlin hebt. Andere kant op, is minder probleem. Maar van Regionalverkehr naar IC/ICE moet je altijd de hele reis boeken om gedoe onderweg te voorkomen.
-
Nitein-Repart

Vanaf woensdag 24 september rijdt er één ICE van Amsterdam naar Berlin v.v.. Namelijk de IC142 (8:00 uit Amsterdam, 14:02 in Berlin) en de IC143 (13:53 uit Berlin, 20:00 in Amsterdam). Voor deze ICE is het nog niet mogelijk om zitplaatsen te reserveren.
-
MetroRET

Bericht door MetroRET »

Waar zie je die info eigenlijk?
en-es

Bericht door en-es »

RTBS

Bericht door RTBS »

Afgelopen nacht zat ik in de intercity van Amersfoort naar Hengelo (aankomst 01.06uur) en kwam ons tussen Deventer en Hengelo een ICE tegemoet. Ik dacht eerst aan een testrit voor de ICB. Van de info van treinposities werd ik ook niet echt wijzer van, enerzijds de info dat hij uit Bad Bentheim kwam en anderzijds uit Frankfurt (omgeleid?).
MetroRET

Bericht door MetroRET »

Omgeleide 224.
dennistd

Bericht door dennistd »

Matt

Bericht door Matt »

Het lijkt erop dat er een probleem tussen Arnhem en Oberhausen was toen de trein in Duisburg was. De ICE kan dan terug via Düsseldorf naar Mönchengladbach en daar keren om via Venlo te reizen. Voor deze route moet hij twee keer kop maken. Op de route via Bad Bentheim hoeft geen kop te worden gemaakt, maar dat levert wel een bijzondere route op. 8-)
cassie127

Bericht door cassie127 »

Kapotte bovenleiding was de oorzaak. Maar gezien het tijdstip kan het ook zijn dat de route via Venlo bijvoorbeeld door werkzaamheden niet beschikbaar was op het moment dat de omgeleide ICE daar verwacht zou worden. In dit geval waren er werkzaamheden tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Nitein-Repart

En 73 DB IC-rijtuigen die ook reden op de IC Amsterdam-Berlin staan nu te koop op DB Gebrauchtzug, zie hier: https://www.db-gebrauchtzug.de/f?p=222: ... 62EWE9Fjhw

Hopelijk kunnen de 73 DB IC-rijtuigen in de toekomst op de Balkan gaan rijden, zodat zij daar de oude rijtuigen kunnen vervangen.
-
Plaats reactie