NS aast op Schots spoor
Re: NS aast op Schots spoor
Ik vind ook dat Abellio het goed doet en denk dat het niet zo snel fout zal gaan als bij DSB-First maar je moet waken voor opmerkingen als 'ieder bedrijfsonderdeel moet zijn eigen broek ophouden' want als puntje bij paaltje komt blijft het één bedrijf.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS aast op Schots spoor
Onder de grote streep wel, maar uiteindelijk zal iedere business unit zijn eigen broek moeten ophouden.
Komt wel goed schatje.
Re: NS aast op Schots spoor
Ja. Nee dus.Thom91 schreef:Onder de grote streep wel, maar uiteindelijk zal iedere business unit zijn eigen broek moeten ophouden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS aast op Schots spoor
Maar als blijkt dat je je verkeken hebt en structureel verliest lijdt op een concessie (gebeurt ook in Nederland, zie Syntus Overijssel of Veolia Limburg) zit je er als moederbedrijf toch 15 jaar of zo aan vast. Abellio heeft tot nu toe wat dat betreft goed track record, maar resultaten uit verleden zijn geen garantie voor de toekomst.Thom91 schreef:Onder de grote streep wel, maar uiteindelijk zal iedere business unit zijn eigen broek moeten ophouden.
Re: NS aast op Schots spoor
De Schotse overheid heeft besloten de optie tot vervroegd opzeggen die bij de concessie ScotRail is inbegrepen uit te oefenen. NS verliest daardoor waarschijnlijk al in maart 2022 de concessie, in plaats van zoals eerder verwacht 2025.
https://www.bbc.com/news/uk-scotland-50841814
https://www.bbc.com/news/uk-scotland-50841814
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS aast op Schots spoor
Wow, een necrobump van ruim vijf-en-een-half jaar.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: NS aast op Schots spoor
Maar het bericht heeft wel toegevoegde waarde en had anders logischerwijs een nieuw topic gekregen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: NS aast op Schots spoor
Ik vond de discussie die enige jaren geleden over de inschrijving heeft plaatsgevonden relevant voor de nu ontstane situatie, ook omdat ScotRail steeds rond de grens net winstgevend/net verliesmakend zit.isadora schreef:Wow, een necrobump van ruim vijf-en-een-half jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: NS aast op Schots spoor
Dan zal een volgend bedrijf het waarschijnlijk niet veel beter doen.
Ik heb geen onderschrift
Re: NS aast op Schots spoor
Als de overheid daar zo gemakkelijk alle verantwoordelijkheid van zichzelf blijft afschuiven zit dat er inderdaad goed in :?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten