Vlaanderen onderzoekt heropening 'IJzeren Rijn'
Re: Vlaanderen onderzoekt heropening 'IJzeren Rijn'
De heropening van Roermond-Dalheim (inclusief reizigersvervoer!) zit er nu ook bij, en die heb ik de afgelopen jaren toch echt niet zien langskomen. Tot nu toe ging het vrijwel alleen om Hamont-Weert.
Re: Vlaanderen onderzoekt heropening 'IJzeren Rijn'
Van reactivatie van Roermond - Dalheim geloof ik helemaal niets, al doe je nog een miljoenmiljard onderzoeken. Een spoorlijn reactiveren in een nationaal park, DB Netz die het stukje tussen Dalheim en de Nederlandse grens heeft laten uitschrijven als spoorlijn bij de Duitse overheid, een route dwars door de bebouwde kom van Wegberg en Rheindahlen. Nah, zie het niet gebeuren.
Alternatieve trajecten blijken keer op keer te duur. En voor iets zinnigs om het bestaande verkeer te helpen zoals spoorverdubbeling tussen Kaldenkirchen en Viersen komt ondanks de kosten-baten score van 9 ook maar niets van de grond.
Alternatieve trajecten blijken keer op keer te duur. En voor iets zinnigs om het bestaande verkeer te helpen zoals spoorverdubbeling tussen Kaldenkirchen en Viersen komt ondanks de kosten-baten score van 9 ook maar niets van de grond.
Laatst gewijzigd door Suus op do 17 jun 2021, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vlaanderen onderzoekt heropening 'IJzeren Rijn'
In het artikel staat
En die zaken zullen dan ook wel in Nederland spelen.Dat er toch een nieuwe kosten-batenanalyse komt, heeft te maken met een aantal zaken die vijf jaar geleden nog niet speelden. Zo is de stikstofproblematiek belangrijker geworden en zijn er nieuwe milieu-eisen, waardoor goederenvervoer per spoor interessanter wordt.
Re: Vlaanderen onderzoekt heropening 'IJzeren Rijn'
Anderzijds geeft Suus feilloos aan waar de pijn zit in dit dossier. En met de RRX variant (Hamont - Roermond - Venlo - D) doorsnijdt je de belangen van de Rotterdamse haven.
Re: Vlaanderen onderzoekt heropening 'IJzeren Rijn'
Maaslijn!Van reactivatie van Roermond - Dalheim geloof ik helemaal niets, al doe je nog een miljoenmiljard onderzoeken. Een spoorlijn reactiveren in een nationaal park, DB Netz die het stukje tussen Dalheim en de Nederlandse grens heeft laten uitschrijven als spoorlijn bij de Duitse overheid, een route dwars door de bebouwde kom van Wegberg en Rheindahlen. Nah, zie het niet gebeuren.
Gewoon bij Venlo een boogje aanleggen en de aansluitende spoorlijn in Duitsland verbeteren. Profiteert het reizigersvervoer ook van.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Vlaanderen onderzoekt heropening 'IJzeren Rijn'
Een boog Tegelen - Kaldenkirchen heeft enige landschappelijke uitdagingen. De heuvel op is nog het minste probleem (dat doet Venlo - Kaldenkirchen ook) maar je gaat door het natuurgebied Jammerdal dat niet vlak is en veel waterpartijen heeft. Dan is reactivering van Roermond - Dalheim misschien nog wel waarschijnlijker.
Re: Vlaanderen onderzoekt heropening 'IJzeren Rijn'
Er ligt altijd wel iets in de weg natuurlijk. Maar bomen, heuvels en water heb je overal wel zo'n beetje. Is best wel te compenseren elders in de buurt van Venlo.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten