Brussels launches north-south metro project

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brussels launches north-south metro project

Bericht door Suus »

Dit voorjaar wordt gestart met de bouw van een tunnel onder de treinsporen bij Brussel-Noord. Na de bouw, die volgens planning 1100 kalenderdagen gaat duren, kan de tunnel in eerste instantie als achterstation gebruikt worden om de metro's die na de voltooiing van fase 1 van het project gaan rijden (ombouw huidige Noord-Zuid-Premetro) te laten keren.

Videopresentatie van het bouwproject:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brussels launches north-south metro project

Bericht door Suus »

De kogel is door de kerk. Omdat het manueel uitgraven van de tunnel onder het Zuidpaleis waarschijnlijk 8 jaar bouwvertraging gaat opleveren, is nu besloten dat het Zuidpaleis tegen de vlakte gaat (bestuurskundige term: het wordt ontmanteld)

https://www.bruzz.be/mobiliteit/binnenk ... 2023-06-08
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Brussels launches north-south metro project

Bericht door Cas »

Ze zeggen wel dat de gevels behouden blijven, dus moet ik me nou voorstellen dat ze binnen alles slopen maar het buitenste skelet laten staan? Dat is zo ongeveer wat ik hier uit opmaak.
請勿靠近車門
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Brussels launches north-south metro project

Bericht door Commendatore »

Het is wel interessant om te weten hoeveel van het oorspronkelijke interieur nog over is. Als ik dit zo lees, kon dat weleens niet zo heel erg veel zijn: https://monument.heritage.brussels/nl/buildings/32777

Die latere verbouwingen op zich kunnen alleen ook weer waardevol zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten