Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Ik weet echt niet hoeveel waarde je daar aan moet hechten. Als je op google streetview kijkt zie ik voorbij Neuenhaus bitter weinig magneten. Pas weer voor het Europark.
Neuenhaus duidelijk zichtbaar.
Veldhausen meen ik een hoog sein met een magneet te zien op de luchtfoto.
Aansluiting naar ExxonMobil zie ik geen seinen op de luchtfoto. Zeker geen hoge seinen.
Inrit Emlichheim hier lijkt mij zelfs het industriespoor niet beveiligd. Geen indusi.
Uitrit Emlichheim één laag sein, ik zie geen indusi.
Inrijsein Europark Hoog sein met indusi, de seinen die de uitrit dekken ook.
Aansluiting Coevorden zou dat een indusimagneet zijn? Dan liggen er daar drie.
Neuenhaus duidelijk zichtbaar.
Veldhausen meen ik een hoog sein met een magneet te zien op de luchtfoto.
Aansluiting naar ExxonMobil zie ik geen seinen op de luchtfoto. Zeker geen hoge seinen.
Inrit Emlichheim hier lijkt mij zelfs het industriespoor niet beveiligd. Geen indusi.
Uitrit Emlichheim één laag sein, ik zie geen indusi.
Inrijsein Europark Hoog sein met indusi, de seinen die de uitrit dekken ook.
Aansluiting Coevorden zou dat een indusimagneet zijn? Dan liggen er daar drie.
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Is er trouwens wel perronruimte om de trein in Coevorden binnen te nemen, zonder Arriva in de weg te zitten?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Er komt een extra perron aan de westkant van het station
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Dan moet er ook een nieuwe (aan)brug komen, met nieuwe landhoofden.MarkNL schreef: ↑do 09 nov 2023, 07:32De overgave van treinen vind plaats op het tweede spoor naast de lijn Coevorden - Marienberg. Meestal wordt er een G2000 van de BE voor de trein gezet die hem met e-loc en al naar de terminal (of verder) sleept.
Overigens was het volgens mij wel de bedoeling dat Co aangepast ging worden met mogelijk een eigen spoor voor de trein van/naar Bad Bentheim. Dat zou een uitzonderingspositie voor geen ATB wel mogelijk maken. Weet alleen niet wat er nu gekozen is.
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Er kan begonnen worden met de werkzaamheden (aan Duitse kant)!
Ik meen opgevangen te hebben dat er PZB (Indusi) zou (komen te) liggen tot Co.
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Waarom kost het €1,5M/km in en €8M/km in ?
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Omdat het in Duitsland gaat om een spoorlijn die in bedrijf is, en in Nederland niet. Bovendien moet er in Coevorden ook nog een spoorbrug opgeknapt worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Dat verklaart wat (al is het spoor nog niet zo lang buiten gebruik). Ik zie nu zelfs dat als er een vrijliggend spoor tot aan Coevorden komt er een beweegbare brug dubbelsporig gemaakt moet worden en wellicht zelfs een woonhuis onteigend.
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Het deel naar Coevorden rijdt nog niet of het volgende deel wordt alweer onderzocht voor reactivering: dit keer is het Bentheim-Gildehaus. Een stukje van zo'n 5km dat waarschijnlijk in de tijd gereden kan worden waarin de trein nu stilstaat in Bentheim. Betekent dan wel dat de trein dan vanaf Bentheim Nord gaat rijden aangezien er vanaf het DB-station geen verbinding is.
https://www.mw.niedersachsen.de/startse ... 29977.html
https://www.mw.niedersachsen.de/startse ... 29977.html
Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer
Uitstekende ontwikkelingen. Het onderzoek zal nog wel even duren:
Somit befinden sich nun insgesamt 21 Strecken in der zweiten Untersuchungsstufe. Über die dabei zugrunde gelegten Kriterien wird sich der Lenkungskreis in seiner nächsten Sitzung im Sommer 2024 verständigen.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 20 gasten