OVNL is terug! Lees voor meer uitleg en veelgestelde vragen dit topic.

Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 13422
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door Aking »

Daar ga ik wel van uit :Y
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44368
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door Suus »

Helaas is de lijst van Duitse spoorvervoerders die de interrail accepteren al sinds december 2017 niet meer bijgewerkt, maar de tendens is dat de Interrail niet wordt geaccepteerd op spoorlijnen die niet in beheer zijn bij DB Netz en waar het reizigersvervoer door de eigenaar van de spoorlijn wordt uitgevoerd, dus zoals bij de Bentheimer Eisenbahn. Zo is bijvoorbeeld de Interrail geldig voor de gehele Regio-S-Bahn Bremen, behalve Bremen-Farge - Bremen-Vegesack en bij de EVB Elbe-Weser is de Interrail niet geldig tussen Bremerhaven Hbf en Buxtehude. Ik zou het daarom niet met zekerheid kunnen zeggen of de Interrail geldig is.
Rame à l'approche
sumazuyq
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 15:35

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door sumazuyq »

Heb het even nagevraagd en hij blijkt gewoon geldig te zijn! Kan ik mooi op de terugweg even langs.
en-es
Berichten: 1767
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door en-es »

Zo te zien is er a.s. zaterdag een feestelijke opening met dagkaarten van 1 euro.
Sinds begin maart niet meer met OV gereist
dennistd
Berichten: 3762
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door dennistd »

Wat meer info:

Afbeelding

Entreegeld gaat overigens naar het goede doel:
Alle Einnahmen der Fahrkarten an diesem Tage werden für den Klinik-Clown der Euregio-Klinik Grafschaft Bentheim gespendet.
cassie127
Berichten: 4554
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door cassie127 »

Mooi gebaar, maar dan ga ik zaterdagmiddag maar eens die kant op... Want het retourtje Hengelo - Bad Bentheim kost voor mij slechts €4,30 *O*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km,
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door julsteren »

Ik ga zondag -o- mevrouw die meegaat kan zaterdag niet
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44368
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door Suus »

Ik ga maandag. Ik dacht ook de nieuwe internationale belbus naar Coevorden te proberen, maar dan moet ik met twee bussen bij Zwolle, dus dat wordt hem niet.
Rame à l'approche
Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 13422
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door Aking »

julsteren schreef:Ik ga zondag -o- mevrouw die meegaat kan zaterdag niet
Dan ga je zaterdag alleen en zondag met mevrouw? *O*
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door julsteren »

https://youtu.be/V_cEkDc0sRQ

Heb weer eens een video in elkaar geflanst. Zonder beloofde mevrouw, die was ziek. Wel jammer want haar haarkleur correspondeerde goed met de kleur van de lint. Heb haar ingeruild voor medeforumgebruiker Bartjk.

Vind het lijntje er supergelikt uit zien. Op zelfs kutstations als Quendorf staat een CTA die ook voor een UFO door had kunnen gaan en ook het volgende vertrek kan voorlezen, de treinen ruiken nog nieuw en de buschauffeuses gooien nog steeds met bedreigingen naar je als je de bus wil klikken, Duitsland *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44368
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door Suus »

Afbeelding

Ik ben onder de indruk :pos: Keurige treinen, verzorgde stations (al is Nordhorn nog niet helemaal af) en de korte aansluitingen op de bussen en de Eurobahn worden nu al goed gebruikt. De Bentheimer Eisenbahn mag trots zijn op dit resultaat.

Enig minpuntje: in Bad Bentheim kan je de Grafschaft-tickets alleen bij het loket krijgen, waar ze heel diep zuchten als je wil pinnen.
Rame à l'approche
dennistd
Berichten: 3762
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door dennistd »

Tja, pinnen in Duitsland :X
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door julsteren »

8-) *O* Bh is natuurlijk van DB netz, terwijl de andere stations door de BE zelf beheert worden.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44368
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door Suus »

Het stationsgebouw van Bad Bentheim is door de Bentheimer Eisenbahn gekocht, het loket wordt ook door hun uitgebaat. In de hal hadden ze dan ook wel even een kaartautomaat kunnen neerzetten. Wel zijn de wereldberoemde ramen in de hal tentoongesteld :mrgreen:
Rame à l'approche
dennistd
Berichten: 3762
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door dennistd »

Mag je er ook doorheen klimmen? :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44368
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door Suus »

De NDR heeft een documentaire gemaakt over de heropening van de spoorlijn:
Rame à l'approche
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 7537
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door trolly »

Süß.
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2693
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door marvinkok »

Eindelijk tijd gevonden te kijken.
Leuke doku, zo zie je dat zo'n lijntje meer invloed heeft dan alleen op reizigers.
Ze vertellen alleen niet dat het treintje in Bentheim op een eigenlijk illegale manier aan het perron komt en vertrekt. Door iets regeltechnisch kunnen de treinen alleen op Sh1 (rangeersein) binnenkomen en vertrekken. Rangeren, dus dat mag niet met passagiers _O-
Zal vast ontheffing voor gegeven zijn, maar het typeert wel weer de spoorwereld in Duitsland...
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel
Statler Rail
Berichten: 1029
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door Statler Rail »

Dat met het rangeersein zal wel zijn omdat de Bentheimer Eisenbahn en hun emplacement Bentheim Nord bij mijn weten niet door DB Netz bediend wordt, maar door de BE zelf. Je moet van DB-station Bad Bentheim eerst via het emplacement Bentheim Nord rijden richting Nordhorn. Dan kan DB dus geen rijweg naar de vrije baan richting Nordhorn instellen. Is dit ook iets wat ze willen oplossen, of denken ze: ach ja, het werkt toch...?
henrivanderweijden
Berichten: 212
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door henrivanderweijden »

Er is hier dus een oplossing gezocht en het werkt.
In Nederland zou de trein niet rijden totdat er voor vele miljoenen aanpassingen zijn gedaan.
Gebruikersavatar
Ronaldussen
Berichten: 5220
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door Ronaldussen »

Zoveel ruimte op het perron, en toch presteren ze het om een putdeksel precies in de baan van de blindengeleidestrook te plaatsen (of andersom) :X :X
*Kabbelkabbel*
*Je zit nooit op een droogje in het nat*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 7537
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door trolly »

Andersom. Die putdeksel was daar eerder.
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12690
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door Vinny »

Dat gebeurt in Nederland ook zo vaak. Gewoon niet de juiste tekening gebruikt. :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
dennistd
Berichten: 3762
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door dennistd »

Noodperron voor RB56 in Bad Bentheim Nord

Sinds november 2019 beschikt de Bentheimer Eisenbahn over een provisorisch "noodperron" voor de afwikkeling van de RegionalBahn 56 (Neuenhaus - Bad Bentheim) aan het perron van het eigen station Bad Bentheim Nord, voor het hotel Bentheimer Hof. Het noodperron wordt alleen (zelden) gebruikt wanneer het planmatige spoor 3 op het DB-station Bad Bentheim niet ter beschikking staat. Vanwege de lage perronhoogte zijn er twee plateaus met hellingbanen op dit lage perron gebouwd, waarmee er probleemloos in- en uitgestapt kan worden uit de Lint van de BE. De provisorische constructie op de huidige plaats zal alleen niet van lange duur zijn. Volgens 'de Bentheimer' zal in januari 2020 met de bouw van een vast perron begonnen worden, aan de westkant van het viaduct over de Bahnhofstraße/B403, noordelijk van het huidige middenperron op grond van de BE aan de straat "Am Bahndamm". Reizigers komen vanaf daar via een trap en door de tunnel naar de perrons van het DB-station.

Afbeelding

Bron: ASM Münster
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12690
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Bericht door Vinny »

Reizigers komen vanaf daar via een trap en door de tunnel naar de perrons van het DB-station.
Geen voorzieningen voor mensen die slecht ter been zijn?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten