Pagina 3 van 7

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: za 29 jun 2019, 16:22
door Aking
Daar ga ik wel van uit :Y

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: za 29 jun 2019, 17:02
door Suus
Helaas is de lijst van Duitse spoorvervoerders die de interrail accepteren al sinds december 2017 niet meer bijgewerkt, maar de tendens is dat de Interrail niet wordt geaccepteerd op spoorlijnen die niet in beheer zijn bij DB Netz en waar het reizigersvervoer door de eigenaar van de spoorlijn wordt uitgevoerd, dus zoals bij de Bentheimer Eisenbahn. Zo is bijvoorbeeld de Interrail geldig voor de gehele Regio-S-Bahn Bremen, behalve Bremen-Farge - Bremen-Vegesack en bij de EVB Elbe-Weser is de Interrail niet geldig tussen Bremerhaven Hbf en Buxtehude. Ik zou het daarom niet met zekerheid kunnen zeggen of de Interrail geldig is.

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: ma 01 jul 2019, 17:38
door sumazuyq
Heb het even nagevraagd en hij blijkt gewoon geldig te zijn! Kan ik mooi op de terugweg even langs.

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: ma 01 jul 2019, 21:28
door en-es
Zo te zien is er a.s. zaterdag een feestelijke opening met dagkaarten van 1 euro.

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: ma 01 jul 2019, 23:37
door dennistd
Wat meer info:

Afbeelding

Entreegeld gaat overigens naar het goede doel:
Alle Einnahmen der Fahrkarten an diesem Tage werden für den Klinik-Clown der Euregio-Klinik Grafschaft Bentheim gespendet.

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: di 02 jul 2019, 13:37
door cassie127
Mooi gebaar, maar dan ga ik zaterdagmiddag maar eens die kant op... Want het retourtje Hengelo - Bad Bentheim kost voor mij slechts €4,30 *O*

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: di 02 jul 2019, 13:38
door julsteren
Ik ga zondag -o- mevrouw die meegaat kan zaterdag niet

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: di 02 jul 2019, 17:44
door Suus
Ik ga maandag. Ik dacht ook de nieuwe internationale belbus naar Coevorden te proberen, maar dan moet ik met twee bussen bij Zwolle, dus dat wordt hem niet.

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: di 02 jul 2019, 18:19
door Aking
julsteren schreef:Ik ga zondag -o- mevrouw die meegaat kan zaterdag niet
Dan ga je zaterdag alleen en zondag met mevrouw? *O*

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: zo 07 jul 2019, 21:17
door julsteren
https://youtu.be/V_cEkDc0sRQ

Heb weer eens een video in elkaar geflanst. Zonder beloofde mevrouw, die was ziek. Wel jammer want haar haarkleur correspondeerde goed met de kleur van de lint. Heb haar ingeruild voor medeforumgebruiker Bartjk.

Vind het lijntje er supergelikt uit zien. Op zelfs kutstations als Quendorf staat een CTA die ook voor een UFO door had kunnen gaan en ook het volgende vertrek kan voorlezen, de treinen ruiken nog nieuw en de buschauffeuses gooien nog steeds met bedreigingen naar je als je de bus wil klikken, Duitsland *O*

Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: ma 08 jul 2019, 14:24
door Suus
Afbeelding

Ik ben onder de indruk :pos: Keurige treinen, verzorgde stations (al is Nordhorn nog niet helemaal af) en de korte aansluitingen op de bussen en de Eurobahn worden nu al goed gebruikt. De Bentheimer Eisenbahn mag trots zijn op dit resultaat.

Enig minpuntje: in Bad Bentheim kan je de Grafschaft-tickets alleen bij het loket krijgen, waar ze heel diep zuchten als je wil pinnen.

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: ma 08 jul 2019, 14:53
door dennistd
Tja, pinnen in Duitsland :X

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: ma 08 jul 2019, 15:09
door julsteren
8-) *O* Bh is natuurlijk van DB netz, terwijl de andere stations door de BE zelf beheert worden.

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: ma 08 jul 2019, 15:14
door Suus
Het stationsgebouw van Bad Bentheim is door de Bentheimer Eisenbahn gekocht, het loket wordt ook door hun uitgebaat. In de hal hadden ze dan ook wel even een kaartautomaat kunnen neerzetten. Wel zijn de wereldberoemde ramen in de hal tentoongesteld :mrgreen:

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: ma 08 jul 2019, 15:54
door dennistd
Mag je er ook doorheen klimmen? :lol:

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: vr 01 nov 2019, 22:35
door Suus
De NDR heeft een documentaire gemaakt over de heropening van de spoorlijn:

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: za 02 nov 2019, 09:27
door trolly
Süß.

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: ma 04 nov 2019, 15:38
door marvinkok
Eindelijk tijd gevonden te kijken.
Leuke doku, zo zie je dat zo'n lijntje meer invloed heeft dan alleen op reizigers.
Ze vertellen alleen niet dat het treintje in Bentheim op een eigenlijk illegale manier aan het perron komt en vertrekt. Door iets regeltechnisch kunnen de treinen alleen op Sh1 (rangeersein) binnenkomen en vertrekken. Rangeren, dus dat mag niet met passagiers _O-
Zal vast ontheffing voor gegeven zijn, maar het typeert wel weer de spoorwereld in Duitsland...

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: ma 11 nov 2019, 12:31
door Statler Rail
Dat met het rangeersein zal wel zijn omdat de Bentheimer Eisenbahn en hun emplacement Bentheim Nord bij mijn weten niet door DB Netz bediend wordt, maar door de BE zelf. Je moet van DB-station Bad Bentheim eerst via het emplacement Bentheim Nord rijden richting Nordhorn. Dan kan DB dus geen rijweg naar de vrije baan richting Nordhorn instellen. Is dit ook iets wat ze willen oplossen, of denken ze: ach ja, het werkt toch...?

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: do 14 nov 2019, 12:33
door henrivanderweijden
Er is hier dus een oplossing gezocht en het werkt.
In Nederland zou de trein niet rijden totdat er voor vele miljoenen aanpassingen zijn gedaan.

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: do 14 nov 2019, 13:04
door AppleMoose
Zoveel ruimte op het perron, en toch presteren ze het om een putdeksel precies in de baan van de blindengeleidestrook te plaatsen (of andersom) :X :X

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: do 14 nov 2019, 13:40
door trolly
Andersom. Die putdeksel was daar eerder.

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: do 14 nov 2019, 22:11
door Vinny
Dat gebeurt in Nederland ook zo vaak. Gewoon niet de juiste tekening gebruikt. :roll:

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: wo 20 nov 2019, 12:13
door dennistd
Noodperron voor RB56 in Bad Bentheim Nord

Sinds november 2019 beschikt de Bentheimer Eisenbahn over een provisorisch "noodperron" voor de afwikkeling van de RegionalBahn 56 (Neuenhaus - Bad Bentheim) aan het perron van het eigen station Bad Bentheim Nord, voor het hotel Bentheimer Hof. Het noodperron wordt alleen (zelden) gebruikt wanneer het planmatige spoor 3 op het DB-station Bad Bentheim niet ter beschikking staat. Vanwege de lage perronhoogte zijn er twee plateaus met hellingbanen op dit lage perron gebouwd, waarmee er probleemloos in- en uitgestapt kan worden uit de Lint van de BE. De provisorische constructie op de huidige plaats zal alleen niet van lange duur zijn. Volgens 'de Bentheimer' zal in januari 2020 met de bouw van een vast perron begonnen worden, aan de westkant van het viaduct over de Bahnhofstraße/B403, noordelijk van het huidige middenperron op grond van de BE aan de straat "Am Bahndamm". Reizigers komen vanaf daar via een trap en door de tunnel naar de perrons van het DB-station.

Afbeelding

Bron: ASM Münster

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: wo 20 nov 2019, 21:04
door Vinny
Reizigers komen vanaf daar via een trap en door de tunnel naar de perrons van het DB-station.
Geen voorzieningen voor mensen die slecht ter been zijn?