Gedaan met kriepende trams
Geplaatst: zo 23 aug 2015, 13:40
Gedaan met kriepende trams
ANTWERPEN - De stad Antwerpen wil af van de keerlussen voor trams. Ze nemen veel ruimte in en zijn gevaarlijk. De trams maken in de lus een scherp kriepend geluid. De oplossing zijn trams met twee stuurcabines.
Antwerps mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA) vraagt de openbare vervoersmaatschappij De Lijn om in de toekomst dubbelrichtingtrams te leveren. Dat zijn trams met vooraan en achteraan een stuurcabine. Zowel links als rechts zijn er deuren voor de reizigers. Dit type trams rijdt al langer in Gent.
De huidige Antwerpse trams met één stuurcabine hebben één groot nadeel. Als ze moeten keren, is er een keerlus nodig, zoals aan de Dascottelei in Deurne of op de Groenplaats.
Bron en meer
ANTWERPEN - De stad Antwerpen wil af van de keerlussen voor trams. Ze nemen veel ruimte in en zijn gevaarlijk. De trams maken in de lus een scherp kriepend geluid. De oplossing zijn trams met twee stuurcabines.
Antwerps mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA) vraagt de openbare vervoersmaatschappij De Lijn om in de toekomst dubbelrichtingtrams te leveren. Dat zijn trams met vooraan en achteraan een stuurcabine. Zowel links als rechts zijn er deuren voor de reizigers. Dit type trams rijdt al langer in Gent.
De huidige Antwerpse trams met één stuurcabine hebben één groot nadeel. Als ze moeten keren, is er een keerlus nodig, zoals aan de Dascottelei in Deurne of op de Groenplaats.
Bron en meer